eitaa logo
ندای تهذیب
7.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
928 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق | تلبس @khedmat14 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سوره مبارکه ، صفحه 336، آیات 21 تا 28 🗓1399/10/12 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
Page336.mp3
354.3K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 336 🗓1399/10/12 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور۸ https://digipostal.ir/catqxhp وصیتنامه مصور ۹ https://digipostal.ir/c1tlpzu وصیتنامه مصور ۱۰ https://digipostal.ir/cucz43h وصیتنامه مصور۱۱ https://digipostal.ir/cjuwl4w بعد باز شدن عکس، بر روی پاکت نامه 📨📨کلیک 👌👌 نمایید
شماره 11 🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اعتقادی (قسمت نهم) / عوامل عدم شناخت امام زمان (عج)🌸 —————-👇👇👇 چه عواملی باعث می شود، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را نشناسیم؟ عامل دوم: دنیازدگی یکی از موانع مهم و جدی در شناخت حضرت، علاقه به دنیا و دلبستگی به مطامع دنیوی است، قرآن کریم در آیاتی چند انسان را به این خطر جدّی توجه داده است: 1. «فَأَعْرِضْ عَن مَّن تَوَلَّی عَن ذِکْرِنَا وَلَمْ یُرِدْ إِلَّا الْحَیَاهَ الدُّنْیَا ذَلِکَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ ( النجم/29)؛ تو هم ای رسول از هر کس که از یاد ما روی گردانید و جز زندگانی دنیا را نخواست بکلی اعراض کن». 2. «فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُواْ الْکِتَابَ یَأْخُذُونَ عَرَضَ هَ_ذَا الأدْنَی وَیَقُولُونَ سَیُغْفَرُ لَنَا… (اعراف/169)؛ پس از آنکه _ پیشینیانشان درگذشتند _ اخلاف و بازماندگانشان که وارث کتاب آسمانی شدند و متاع پست دنیا را گزیدند _ و هر گناه که کردند…» دنیا می تواند پل سعادت بشر باشد به شرط آن که با استفاده صحیح و درست آن را به مزرعه آخرت تبدیل نماییم منتهی اگر در کنار واژه دنیا، حُبّ به آن افزوده شود، سر منشأ بسیاری از بدی ها و ناهنجاری ها در اجتماع خواهد شد و در این زمینه روایات فراوانی وجود دارد که ذیلاً به برخی از آنان اشاره می شود: 1. امام صادق علیه السلام می فرماید: «رأس کل خطیئه حبّ الدنیا؛ (کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج2، ص315،) علاقه به دنیا سر منشأ همه خطاها است.» 2. امام رضا علیه السلام می فرماید: «اکبر الکبائر حُبّ الدّنیا؛ ( محمدی ری شهری، محمد، میزان الحکمه، ج سوم، ص294) بزرگترین گناه علاقه به دنیاست.» 3. امام علی علیه السلام می فرماید: «حب الدنیا رأس الفتن و اصل المحن؛ (میزان الحکمه، ج سوم، ص294) دلبستگی به دنیا سرمنشأ هر فتنه و ریشه همه بدبختی هاست.» ده ها روایت در این زمینه نشان آن است که دنیازدگی بزرگترین آفت و ریشه و اصل هر نوع بدبختی است و متأسفانه در عصر و زمان ما یک آفت فراگیر برای خیلی از انسان ها شده است، زیرا دنیا برای برخی انسان ها همه هستی آنان شده است و چشم و دل آنان را چنان پُر کرده که راه سعادت و حق را مشاهده نمی کنند. حال با چنین وضعیتی چگونه می شود از انسان دلبسته به دنیا انتظار معرفت امام زمانش را داشت، دنیا همه چیز او شده و غیر از مطامع دنیا چیزی را مشاهده نمی کند. ادامه دارد... 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
🏴انا لله و انا الیه راجعون آیت‎الله دار فانی را وداع گفت 🔹لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد عمار رهبر حضرت آیت الله علامه به ملکوت اعلی پیوست. رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض میکنیم. 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 337، آیات 39 تا 46 🗓1399/10/13 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
Page337.mp3
337.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 337 🗓1399/10/13 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
29.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وصیت‌نامه‌خـــوانی حاج قاسم سلیمانی با بیان حجج‌اسلام عالی، اسلامی‌فر، طائب، پناهیان، بی‌آزار تهرانی و سرلک. نشست هم‌اندیشی مبلغان برتر کشوری اخبار این نشست را در سایت شمع پی بگیرید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
خداوندا مرا پاکیزه بپذیر مکتب:
بسمه تعالی رحلت عالم ربانی، فقیه پارسا و فیلسوف مجاهد حضرت آیت الله مصباح یزدی را اولا به ساحت مقدس امام حاضر و ناظر حضرت ولی عصر و در مرتبه بعد به آستان مقدس نایب فرزانه و توانای ایشان حضرت آقا و ثالثا به حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید و همه شاگردانشان و به همه امت اسلام از صمیم جان تسلیت عرض می‌کنم. حضرت آیت الله مصباح نمونه یک عالم ربانی جامع بصیر روشن‌بین و کارآمد بود که با حیات مجاهدانه خود در صحنه اقامه دین و تحقق تعالیم پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت کوشید. عالمی که فقدان او شکاف و گسلی در اسلام پدید آورد و جای خالی او به این زودی‌ها پر نخواهد شد. ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء عالمی که خود را وقف آرمان‌های اسلام کرده بود و برای اعتلای مکتب جان و مال و آبروی خود را فدا کرد. عالمی که دشمنان دین و قرآن و مکتب از او می‌ترسیدند. و این بزرگ‌ترین افتخار او بود. عالمی که در طول عمر بابرکتش همواره در مسیر یاری خدا و نصرت دین خدا بود. عالمی که به عنوان یک سرباز پاک‌باخته از هیچ سرزنشی در حمایت از دین خدا نهراسید: لا تاخذه فی الله لومه لایم و هیچ گاه از انجام وظیفه دینی به ملاحظه فشار اجتماعی و متلک و کاریکاتور و دشنام و استهزای استهزاکنندگان دست برنداشت. عالمی که همه دنیا و تمتعات آن را به پای حمایت از دین خدا کنار گذاشت و علم و اندیشه و قدرت فکری و فلسفی خود را در حمایت از قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت صرف کرد. یک شاگرد توانای مکتب امام صادق یک عالم قرآنی و اهل بیتی، و خلاصه یک عالم تراز و یک عالم آرمانی انقلابی و السلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا طبیعی است که شیاطین و دشمنان از فقدان ایشان خرسند و خشنود هستند و بی‌شک احساس می‌کنند یک مزاحم سرسخت و پراستقامت را پیش روی خودشان نمی‌بینند و این کفر به طاغوت و دشمنی با جریان‌های فاسد و تفکرات منحرف البته بزرگ‌ترین مدال افتخار ایشان است. حوزه علمیه از داشتن چنین عالمان پاکباخته که مخلصانه و مجاهدانه در میدان نشر معارف دینی و تحقق آرمان‌های اسلامی می‌کوشند بر خود می‌بالد و ما امیدواریم که با تلاش و برنامه‌ریزی تربیتی بتوانیم چنین گوهرهایی را در حوزه علمیه بپروریم و تقدیم کنیم. گرچه: بسیار صبر بباید پدر پیر فلک را ... تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید. جمعه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ محمد عالم‌زاده نوری معاون تهذیب حوزه‌های علمیه 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: شماره 25 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی 🌺 🔅سر و وضع ظاهری طلبه (قسمت سوم) برخی از ناهنجاری‏های لباس و هیئت ظاهری روحانیون در شرایط كنونی: 1.. گروهی از این ناهنجاری‏ها در نظر عرف ناشی از تنبلی، بی‏حالی و سستی، و نشان بی‏سلیقگی، شلختگی، آشفتگی و مصداق بی‏توجهی به زیبایی است كه در ناظر خارجی ایجاد تنفر یا چندش می‏كند؛ از قبیل آشفتگی عمامه و كم‏توجهی به زیبایی آن، باز بودن دكمه قبا یا آستین پیراهن، كشیده شدن عبا بر زمین، پاره بودن درزهای لباس، سوراخ بودن جوراب، عدم رعایت نظافت لباس و بدن و داشتن بوی نفرت‏انگیز، پوشیدن لباس چروك و بدون اتو، شانه نكردن موی سر و صورت، و پریشانی ظاهر، بلند بودن شارب (موی روی لب) پوشیدن پیراهن یقه‏دار زیر قبا، كشیدن پا یا كفش بر زمین هنگام راه رفتن، ناسازگاری رنگ قطعات لباس، وصله‏دار بودن یا فرسودگی شدید لباس ، پوشیدن لباس رنگ و رو رفته یا آلوده یا بدحالت (ناشی از دوخت بد) برجستگی بیش از حد جیب‏های لباس، نپوشیدن جوراب، خوابانیدن پشت كفش، استفاده از دمپایی در مجامع رسمی به جای كفش و كوتاه‏تر بودن عبا از قبا یا لباده. 2.. گروه دیگری از ناهنجاری‏ها وجود دارد كه نمی‏توان آنها را شلختگی و آشفتگی نامید و دلالت بر سستی، بی‏حالی و بی‏قیدی نمی‏كند؛ اما به جهت آن‏كه از سلیقه توده مردم فاصله فراوانی دارد، از نظر دیگران بی‏سلیقگی دیده می‏شود و به جهت غیرمتعارف بودن به دلالت التزامی نوعی خودنمایی، امتیازجویی و نیاز به جلب توجه را می‏نمایاند؛ مانند زیاد بزرگ بودن یا زیاد كوچك بودن عمامه، بلندی یا كوتاهی بیش از اندازه لباس، پوشیدن كفش سفید یا زرد، استفاده از انگشترهای متعدد یا بسیار درشت، استفاده از انگشتر و ساعت یا عینك با رنگ‏های خاص یا مدل‏های سبك، بلند بودن بیش از اندازه ریش، كوتاهی ریش كمتر از حد متعارف، تراشیدن موی سر، تراشیدن سبیل، اصلاح سر و صورت به سبك‏های خاص، زیاد بلند گذاشتن موی سر زیر عمامه، استفاده از لباس با رنگ‏های غیرمتعارف و جلف و استفاده از عطرهای ویژه بانوان. شمایل ظاهری روحانی در اجتماع باید همچون پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آلهمتوازن، آراسته، خوش‏نما، پاكیزه، جذاب، معطر و بدون عیب باشد. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 338، آیات 47 تا 55 🗓1399/10/14 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
Page338.mp3
344.5K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 338 🗓1399/10/14 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
سخت‌ترین روز حاج قاسم چه روزی بود؟! یکی از سؤالاتی که من از حاج قاسم پرسیدم گفتم که سخت‌ترین روز شما در زمانی که با داعش در جنگ بودید چه روزی بود؟ حاج قاسم گفت: در آن ایام که در درگیری با داعش در عراق و سوریه بودم سخت‌ترین روز من روزی بود که قرار بود داعشی‌ها از جاده بغداد وارد حرم‌های مطهر بشوند و آن روز عین گندم برشته روی آتش که بالا و پایین میره، من این حالت را داشتم و آن روز سخت‌ترین روز من بود. منبع: گفتگوی اختصاصی کیهان با یوسف افضلی رئیس مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
❇️ ❇️ شماره 3 ————————— تقلید از آنجا که الگوشناسی و الگوگزینی همواره با تقلید همراه است، باید با مفهوم تقلید نیز آشنا شویم. مراد از تقلید، پیروی کردن و همانندسازی با دیگران است.(1) در برخی کتاب های روان شناسی،تقلید این گونه تعریف شده است: «تولید مجدد و فعال کیفیت و خصوصیات ادراک شده رفتار موجود دیگر.»(2) در متون اسلامی نیز واژه های تبعیت، اقتدا، اطاعت، انقیاد و امتثال، بیشتر در معانی نزدیک به معنای تقلید به کار می روند. به باور گروهی از روان شناسان، تقلید و الگوپذیری به معنای عام دارای سه مرحله است: یک _ محاکات (تقلید ناآگاهانه که از تولد تا دوسالگی است) تقلید ناآگاهانه و بدون هرگونه اندیشه و تشخیص را محاکات گویند. برای مثال، وقتی کودک چند ماه اطرافیان خود را خندان ببیند، بدون اینکه خنده آنان را تفسیر کرده باشد، با تقلید ناآگاهانه از آنان می خندد. دو _ تقلید به معنی خاص (تقلید نیمه آگاهانه که از 2 تا 7 سالگی است) این نوع تقلید، الگوبرداری نیمه آگاهانه از رفتار دیگران است. در این تقلید بچه گانه، عنصر آگاهی و هدف داری وجود دارد، ولی با حضوری کم رنگ و اندک. برای نمونه، کودک سه ساله ای تنها برای شبیه سازی خود با اطرافیان، از رفتار ایشان تقلید می کند، بدون آنکه قصد و هدف آن رفتار را درک کرده باشد. سه _ اقتباس (تقلید آگاهانه که از 7 سالگی به بعد است) تکرار رفتار دیگری با آگاهی کافی از کار او را اقتباس گویند. این نوع تقلید، عالی ترین مرتبه تقلید است و کاملاً آگاهانه و هدف دار و از روی علم و قصد صورت می گیرد. همانند نوجوان یا جوانی که از میان رفتارهای اطرافیان، آن را که بهتر می یابد، برمی گزیند و برای این گزینش، دلیل هم می آورد.(3) این نوع تقلید که بیشتر به جوانان و بزرگسالان مربوط است، در امور اعتباری و آداب و رسوم و با هدف هم خوانی با محیط و هم رنگ شدن با دیگران رخ می دهد. قهرمان گرایی، یکی از جلوه های روانی است که در سرشت اولیه بشر به ویژه جوانان نهاده شده است. بشر همواره گم شده ای را جست وجو می کند؛ قهرمانیِ پرشکوه و جلال و پیشوایی در خور ستایش. اصولاً قهرمان جویی را یکی از اعتبارهای اصیل روانی انسان دانسته اند که به طور مستقیم، زاییده نیاز انسان به رهبری است. جوان همواره در پی آفرینش قهرمان است. پس حتی اگر به آن دست نیابد، در عالم رؤیا، چنان قهرمانی را الگوی رفتار خویش قرار می دهد و از اندیشه، رفتار، گفتار و شیوه پوشش وی الهام می گیرد. پی نوشت: 1.. در متون اسلامی افزون بر واژه تقلید، واژه های «تشبیه» و «مشاکله» نیز به معنای همانند سازی به کار رفته است 2.. محمود منصور، روان شناسی ژنتیک: تحول روانی از کودکی تا پیری، ص 249 3.. محمدتقی مصباح یزدی، جامعه و تاریخ از دیدگاه قرآن صص 212 و 213 ادامه دارد... 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت چهاردهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان راه‌ها و عوامل گناه نکردن: 1.. شناخت گناه 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدار حاج قاسم سلیمانی با علامه مصباح یزدی | دعای علامه مصباح برای حاج قاسم 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir