eitaa logo
ندای تهذیب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
923 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق | تلبس @khedmat14 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
02.mp3
15.49M
💠 میثاق طلبگی 🔰 رسم طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ▫️ جلسه دوم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا توفیق نماز شب نداریم؟ 🎙آیت‌الله ناصری (ره) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 خسارت مال و ثروت فراوان 💠 امام على عليه‌‏السلام: 🔹 كَثرَةُ المالِ تُفسِدُ القُلوبَ‏ و تُنشِئُ الذُّنوبَ؛ 🔸 فراوانى مال و ثروت، دل‏ها را تباه می‌كند و گناهان را پديد می‌‏آورد. 📚 غررالحكم، ح ۷۱۰۹ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مراکز مشاوره اسلامی سماح در سطح کشور ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی با رویکرد اسلامی راه های ارتباطی »» https://samah.ir/ertebat/
📑 بیانات آیت الله (قدس‌سره) پیرامون ماه مبارک رجب 1️⃣ ✅ آغاز فصلِ خودسازی 🔹؛ آغاز کامل‌ترین تمرین خودسازی [این سه ماه] تدریجاً انسان را به نور مطلق نزديک مي‌کند. اول؛ ماه که يک دوران تمرين مقدماتي است. بعدش، ماه تأسي به پيغمبر اکرم‌‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، که مرحله بالاتري است. بعد هم ديگر ماه خداست. 🔸آن‎جا ما بايد نهايت بندگي را به معرض عمل بگذاريم، يعني از خوردني‌ها و آشاميدني‌ها و لذت‌هاي غريزي و اين حرف‌ها هم خودداري کنيم تا بندگي‌مان را خوب نشان بدهيم، بگوييم ما بنده‌ايم و دنبال کار خودمان نيستيم، دلمان مي‌خواهد غذا بخوريم اما تو گفتي نخور! چشم...این يک تمرين کامل است. ۱۳۸۲/۰۴/۲۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
03.mp3
18.27M
💠 میثاق طلبگی 🔰 رسم طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ▫️ جلسه سوم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
036.pdf
4.44M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۳۶.: ✍️ طرحی است که در مسیر فعال‌سازی و ساماندهی فعالیت طلاب مدارس علمیه در قالب گروه‌های طلبگی برای خدمت‌رسانی به مردم، به‌ویژه در مناطق محروم گام برمی‌دارد. این ‌طرح تلاش می‌کند از طریق حضور حداکثری طلاب در سازندگی مناطق محروم و نیز در حوادث و بحران‌ها، آنان را با مسئولیت‌های اجتماعی و نیز کار گروهی و تشکیلاتی خدمت‌رسانی به مردم در سراسر کشور آشنا نماید. 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷 عليه السلام: لاتَكُن وَلِيّا لِلّهِ فِي العَلانِيَةِ عَدُوّا لَهُ فِي السِّرِّ در ظاهر، دوست خدا و در باطن، دشمن خدا مباش. بحار الأنوار، ج 75، ص 365 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🎙امام خامنه‌ای: در دهه فجر بر سر در هر خانه‌ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌷🌷🌷دهه فجر و دهه انقلاب اسلامی مبارک باد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📑 بیانات آیت الله (قدس‌سره) پیرامون ماه مبارک رجب 2️⃣ ✅ تازه اول ماه است، چه عجله‎ای داری؟! 🔹معمولا شیطان با القاى افکار باطل که در ظاهر حکمت‌آمیز است، انسان را فریب مى‌دهد؛ چون علم شیطان نه تنها کمتر از ما نیست، بلکه اگر علم صدها نفر را روى هم بگذاریم به اندازه علم جناب ابلیس نمى‌شود. مثلا این‌گونه القا مى‌کند که تازه اول ماه است و هنوز سى روز تا آخر ماه براى روزه‌گرفتن باقى مانده است. روز دیگرى روزه مى‌گیرى؛ چه عجله‌اى در روزه گرفتن دارى؟ و با القائات دیگرى از این قبیل، فرصت‌ها را از ما مى‌گیرد. 📚پندجاوید، جلد۲، صفحه ۱۲۲ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مدرسه مطلوب 1.pdf
24.47M
📘گزارش طرح طراحی الگوی 📌بخش1 ✍️تهیه: شورای مدریریت حوزه علمیه خراسان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
04.mp3
22.99M
💠 میثاق طلبگی 🔰 رسم طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ▫️ جلسه چهارم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
037.pdf
4.61M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۳۷.: ✍ آشنایی با یک دستگاه فکری و نظام اندیشه‌ای جامع برای ورود به عرصه تفکر و اندیشه و نیز با آشنایی با نظام اندیشه اسلامی متفکران اسلامی، از مهم‌ترین نیازهای یک طلبه در ساحت اندیشه است که این طرح تلاش دارد در قالب یک دوره مطالعاتی، مخاطب خود را با آن آشنا نماید. 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 کارگاه آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 📍جلسه 1 🎙حجة الاسلام و المسلمین صلح میرزایی 📥 مشاهده و دریافت فایل پاورپوینت: https://hojre-nama.ir https://ftp.ismc.ir/tahzib/asnad/t-288.ppsx 🏷 حجم فایل: 144MB 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📨نامه یک طلبه به معاون تهذیب حوزه: بسم الله الرحمن الرحیم سلام و خدا قوت از طلبه‌ای دغدغه‌مند و دل‌سوز به حاج آقا عالم‌زاده نوری ابتدا از تجربه شخصی خودم می‌گویم؛ در نوجوانی و با مدرک سیکل وارد حوزه علمیه قم شدم، علاقه متوسطی و اگاهی بسیار اجمالی به فضای حوزه و طلبگی داشتم و باید بگویم حقا دو سال اول و بخصوص سال اول طلبگی بر من سخت گذشت چون با وجود تلاش برای فهمیدن نمی‌توانستم با دروس رسمی حوزه ارتباط برقرار کنم (به دلایل مختلف من جمله تغییر فضای ناگهانی، کیفیت پایین کلاس برخی اساتید و مدیریت غلط مدرسه و حتی انتظار نابجا برای ملا شدن یک ساله یک نوجوان) و از طعم شیرین فهمیدن دروس محروم ماندم، ناگفته نماند گاهی حتی درخلوت به این حال خودم گریه می‌کردم. بماند که هنوز در پی هویت خود بودم. (که هستم؟ از کجا آمده‌ام؟ برای چه آمده‌ام؟ و به کجا خواهم رسید؟) تا اینکه (باشرکت در طرح مطالعاتی شهید مطهری) در سال دوم با کتب شهید مطهری آشنا شدم از داستان راستان شروع کردم. در ضمن مطالعه اثار شهید مطهری کم کم ارتباط بیشتری با دروس رسمی حوزه برقرار کردم اما نمرات کماکان درخشان نبود. سه سال اول گذشت اما دست من از ادبیات عرب کوتاه بود و همین انگیزه من را برای فهم فقه و اصول بیشتر نکرد، سه سال بعد هم گذشت و با بار علمی متوسطی نسبت به دروس رسمی، مقدمات را گذراندم؛ اما در این شش سال سعی کردم خلأ فهم و فقدان لذت فهمیدن دروس را با خواندن اثار شهید مطهری پرکنم، هر کتاب از اثار ایشان را که می‌خواندم احساس می‌کردم چیزی به من اضافه شده، در کنار لذت فهمیدن کم کم دغدغه‌هایم بیشتر می‌شد و به موازت آن فهمم نسبت به هویتم و جایگاهم بیشتر می‌شد (صد البته که برخی دوستان خوش‌فهم و اساتید دلسوز و توانا در این مسیر کمک کننده بودند). بعد پنج سال همراهی با اثار ان شهید بزرگوار دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی‌ام بیشتر شد و فهمیدم مسیر حل مشکلات از فهم فقه و مبادی وابسته به ان (ادبیات عرب و درایه) و فلسفه می‌گذرد در واقع اوج‌گیری من در فهم دروس حوزه ازاینجا شروع شد با اینکه دروس ازاد بود اما مرتب سر کلاس حاضر می‌شدم مباحثه و مطالعه می‌کردم و به وضوح حس می‌کردم چیزی درون من تغییر کرده کم کم فهمیدم برای فهم دین و نحوه عرضه درست ان به جامعه باید جامعه را هم شناخت. لذا بعداز اتمام پایه دهم به دانشگاه رفته و در کنار دروس حوزه در رشته جامعه‌شناسی مشغول شدم، صبح تا ظهر دروس حوزه و بعد ظهر در کلاس‌های دانشگاه شرکت می‌کردم، سخت بود اما هدفی داشتم که باید در پی‌اش حرکت می‌کردم، و بعد دانشگاه بیشتر از قبل به ضرورت پیگیری فقه و اصول پی بردم چون فهمیدم هر تغییر جدی در جامعه فعلی ما از تغییر در حوزه و جامعه روحانیت و به تبعش فهم درست دین و عرضه مناسب ان به جامعه می‌گذرد. اقای عالم زاده نوری استاد بزرگوار؛ من بعد مطالعه اثار شهید مطهری بود که به ضرورت فهمیدن و عالم شدن پی بردم، به ضرورت دلسوزبودن و دغدغه‌مند ماندن نسبت به دین و دینداران اگاهی یافتم در طول مطالعه اثار ایشان بودم که با اثار شریعتی (باتمام خوبی‌ها والتقاط‌هایش)، با اثار مرحوم علامه مصباح (با وجود دقتش و در عین حال همه جانبه نگر نبودنش) و با خطبه‌ها و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در اول انقلاب و اثار شهید بهشتی اشنا شدم. و اساسا انقلاب و ارمان‌های انقلاب را با مطالعه اثار این بزرگواران فرا گرفتم (البته در حد و توان ظرف خودم). ناگفته نماند اگر هندسه فکری من با اثار شهید مطهری پی‌ریزی نمی‌شد به راحتی در علوم انسانی که منشاش غرب است هضم می‌شدم و یا مثل سایر دوستانم (که در ابتدا دغدغه‌مند بودند) برای گذران زندگی در این اوضاع اقتصادی جذب یکی از مراکز وابسته به دولت می‌شدم. اما بعد همه این‌ها برگشتم و ادبیات عرب را دوباره خواندم، فقه و اصول را قوی تر از قبل دنبال می‌کنم و در حاشیه شهر و کمپ‌های ترک اعتیاد به دنبال برداشتن باری از دوش دین و این انقلاب هستم، می‌دانم قطعا کافی نیست اما المیسور لایترک بالمعسور. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
ادامه نامه👇 بزرگوار! واقعیت مثل یک توپ چهل تکه هست که یا باید خدای متعال در قلب و مغز ادمی اشرابش کند و یا باید با مطالعات بین رشته‌ای کسبش کنیم و حظ و بهره‌ای از ان ببریم (البته بازهم با عنایت خدای متعال). شهید مطهری متمایز شد چون هم فقیه بود هم فیلسوف هم مورخ هم جامعه شناس وهم روانشناس، هم به فلسفه اسلامی به خوبی مسلط بود و هم از پایه‌های معرفتی غرب و فلسفه غرب و مکاتب فکری گوناگون به درستی اگاه بود، هم مساله‌ها را به خوبی تشخیص می‌داد و از ان بهتر روش مواجهه با مساله‌ها را‌ می‌دانست. لذا مطالعه اثارایشان ذهن طلبه را هم از حیث فهم ایات روایات و هم از لحاظ نحوه بررسی تاریخ و سیره اهل‌بیت و هم از حیث اگاهی به منابع و مکاتب معرفت‌شناسی غنی می‌کند و او را تبدیل به درخت تنومندی می‌کند که با هر نسیمی به هر طرف خم نشود. بهتر از من می‌دانید فهم درست است که مقدمه کنشگری صحیح است، طلبه در بدو امر با همه عظمتی که مرحوم علامه مصباح در علم و اخلاق داشت یا نمی تواند با اثارایشان ارتباط برقرارکند یا تبدیل به شخصیتی رادیکال می‌شود. به نظر حقیر بهترین منظومه و جامع ترین هندسه فکری دینی که می‌تواند دست طلبه را برای فهم معارف دین وبه تبع موضع‌گیری صحیح حسب شرایط مختلف زمانی پر کند، همین اثار شهید مطهری است. اثار سایر بزرگان مانند علامه مصباح و مقام معظم رهبری و علامه جوادی املی در طول اثار شهید مطهری می‌تواند به طلبه پروبال پرواز بدهد. با یکی از اساتید سابق طرح هم که حقیقتا شخصیت عالم و فاضلی هستند صحبت می‌کردم ایشان هم چنین برداشتی داشتند. اگر می‌خواهید قدمی جدی برای تحول و تغییر انفعال حوزه بردارید سعی کنید طلاب را بیشتر با اثار ان شهید بزرگوار مانوس فرمایید، البته علامه جوادی املی این اواخر پیشنهادی جهت انقلابی ماندن حوزه مطرح کردند که به نظرم از موثرترین نظریه‌ها دراین باب است و ان اینکه طلاب در کنار دروس رسمی حوزه با نهج البلاغه هم انس بگیرند. ان شاءالله خدای متعال به من لطفی کند و فرصتی دهد تا باری ازروی دوش دین وانقلاب بردارم. التماس دعا 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
⭕️ نشانه نفاق! 🔹 پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله: مَن خالَفَت سَريرَتُهُ عَلانِيَتَهُ فهُو مُنافِقٌ كائنا مَن كانَ 🔸كسى كه باطنش با ظاهرش ناسازگار باشد، او منافق است، هر كه مى خواهد باشد. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📑 بیانات آیت الله (قدس‌سره) پیرامون ماه مبارک رجب 3️⃣ ✅ همتی برای در ماه 🔸یکى از اعمالى که در ماه رجب وارد شده، روزى هزار مرتبه ذکر «لااله‎الاالله» است. شاید براى بعضی سخت باشد؛ البته آدم [اگر] همت داشته باشد خیلى هم سخت نیست؛ نیم ساعت وقت میخواهد. [توصیه به این ذکر،] نشان میدهد که توجه به مسالة توحید چقدر در اسلام اهمیت دارد و براى خودسازى و رشد روحى و ترقى روحى انسان مؤثر است. ۱۳۸۷/۰۴/۱۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مدرسه مطلوب 2.pdf
27.36M
📙گزارش طرح طراحی الگوی 📌بخش2 ✍️تهیه: شورای مدریریت حوزه علمیه خراسان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
30M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تیزر دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
پرهیز از کاربرد عبارت‌های ملامت انگیز ◽️از آن‌جا ‌که فضای تدریس و جلسه‌های علمی، فضای نقد و بررسی دیدگاه‌های عالمان است، زمینه‌ی انتقاد از این نظریه‌ها و صاحبان آن‌ها فراهم می‌شود. 🔺 در این موقعیت، اگر استاد توجه لازم را نداشته باشد، ممکن است در ضمن ایراد اشکال به نظریه، به‌طور ضمنی نظریه‌پرداز را نیز سرزنش نماید؛ 🔹ولی عالمان خودساخته می‌کوشند که از کمترین بی‌احترامی اجتناب کنند و صرفاً به بررسی عالمانه دیدگاه‌های مختلف بپردازند... 🔸علامه [طباطبایی رحمة الله] نیز در تدریس خود، ضمن انتقاد از بزرگان و دانشمندان، احترام و حرمت علمی و اجتماعی آنان را حفظ می‌کرد و حتی اگر می‌خواست نظر فردی را رد کند و یا مورد انتقاد قرار دهد، از عبارات ملامت گونه و سرزنش‌کننده استفاده نمی‌کرد و در نقل مطالب کاملاً دقیق بود. می‌کوشید تمامی مضامین بحث مورد نقد را بیان کرده و در پایان موارد اشکال دار آن را ارزیابی می‌کرد و احیاناً با استدلال محکم و براهین اصولی، آن‌ها را مردود اعلام می‌نمود و از عبارت «نادرست بود» و «نیاز به تکمیل داشت»، به رفع اشکال مبادرت می‌کرد. 📚 برشی از کتاب نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه، ص۷۹ و۷۸ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
05.mp3
27.12M
💠 میثاق طلبگی 🔰 رسم طلبگی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ▫️ جلسه پنجم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 کارگاه آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 📍جلسه 2 🎙حجة الاسلام و المسلمین صلح میرزایی 📥 مشاهده و دریافت فایل : https://hojre-nama.ir https://ftp.ismc.ir/tahzib/asnad/t-289.ppsx 🏷 حجم فایل: 316MB 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib