eitaa logo
ندای سعادت
4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
24 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
5e216b3c6d1f50e542dfb744_-5250607381514773301.mp3
6.34M
🏴🏴🏴 آه از آن ساعتی که با تن چاک چاک ... صلی الله علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک 🏴🏴🏴 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴سخنان ع و ابعاد آن‏ ◾️«أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ الصَّلاةُ عَلى أَبى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الْأَخْيارِ.» ⚫️ شروع خطبه با جمله ‏ى‏ «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است. ⚫️به عبارت ديگر وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. ⚫️ يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى‏ دهد، و خلاصه، همه ‏ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى‏ كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. ⚫️ و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادر شود، و يا اظهار ناراحتى كند. 📖 برگرفته ازکتاب ، یا اسرار مقتل سیدالشهداء ع http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴یا زین العابدین! ▪️آسمان هم خجل از چشم تو و بارانت آخری نیست بر این گریه ی بی پایانت ▪️آب می بینی و طفل و گل و سقا و جوان بیشتر می شود انگار غم پنهانت ▪️زهر هر چند که یک روز به دادت آمد تو چهل سال به لب آمده هر شب جانت http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
⚫️برخورد عليه السلام با يزيد، سرلوحه شیعیان 🏴 در مجلس عمومى يزيد، -عليه‏ السّلام- از وى اجازه‏ ى سخن گفتن خواست. او گفت: «قُلْ، وَ لا تَقُلْ هُجْراً.»بگو؛ ولى بيهوده و هزيان مگو. 🏴 حضرت فرمود: «لَقَدْ وَقَفْتُ مَوْقِفاً لا يَنْبَغى لِمِثْلى أَنْ يَقُولَ الْهُجْرَ.» هر آينه، من در جايگاهى قرار گرفته ‏ام كه براى شخصى چون من، سزاوار نيست كه بيهوده بگويد. 🏴 گويا آن حضرت با اين جمله، به مقام عصمت و امامت خود اشاره‏ مى‏نمايد كه هرزه ‏گويى از چون منى، امكان ندارد. 🏴 در شام، هنگامى كه خطيبى به فرمان يزيد به منبر مى ‏رود و در ذمّ اميرمؤمنان و امام حسين- عليهما السّلام- سخنانى مى‏ گويد، - عليه‏ السّلام- با صداى بلند به او مى‏ فرمايد: «وَيْلَكَ، أَيُّهَا الْخاطِبُ، إِشْتَرَيْتَ مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبوّا مَقْعَدَكَ مِنَ النّارِ.» واى بر تو اى خطيب، خشنودى مخلوق را به قيمت غضب خالق خريدى؛ پس جايگاه خود از آتش [جهنّم‏] را انتخاب كن. 👈 چه خوب است شيعيانِ آن امام راستين، و بلكه هر مسلمان خداپرستى، در همه‏ ى امور، و در زندگى فردى و اجتماعى خود، اين كلام امام را سرلوحه‏ ى كارهاى خود قرار دهند؛ خواه حاكم باشند، خواه عالم، و خواه از مردم معمولى؛ چه در محيط خانوادگى و چه در جامعه.‏ 📓برگرفته از کتاب فروغ شهادت، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 http://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
📖 أمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ 📖با قرائت هفت مرتبه سوره حمد 🔹سلامتی و فرج آقا حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شفای تمامی بیماران را از خداوند متعال درخواست کنیم. —- ندای سعادت —- https://eitaa.com/Nedaysaadat
⚖️ ⚖️ ⚖️ ...اگر ...سه قوّه (عفّت، شجاعت و حكمت) در كسى به طور اعتدال جمع شود، ... عدالت ...، ظهور خواهد كرد. ⚖️... منظور از [عدالت] ... غير از عدالتى است كه در كتب فقهى ياد شده است؛ زيرا عدالت در فقه به معناى پرهيز از كبائر و اصرار نداشتن بر صغائر است، ولى در اين‏جا به معناى «إِعْطاءُ كُلِّ ذِي حَقٍّ حَقَّهُ» مى ‏باشد كه ضامن اخلاق و ملكات و اعمال صالحه و امور تعبّدى ‏اى است كه شرع مقدّس به آن‏ ها امر فرموده است و همه در حدّ عدالت قرار دارند، و انسان را به اين ملكات و حاصل شدن آن ‏ها سوق مى‏ دهند. 📚برگرفته از کتاب راز دل شرح گلشن راز شبستری🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ علماى اخلاق ...مى ‏گويند: ✍️ از تكرار عمل، ملكه حاصل مى ‏شود، يعنى از تكرّر اعمال صالحه و تعبّد، خُلْق حاصل مى‏ شود، به گونه ‏اى كه عملى كه در ابتدا به نظر سخت و دشوار مى ‏نمود، بعد از يك مرتبه انجام دادن سختى و دشوارى آن كمتر مى ‏شود، و با تكرار، دشوارى ‏اش به كلّى از بين خواهد رفت. ✍️ البته گاهى هم خُلْق، بدون عمل حاصل مى ‏شود؛ مانند خُلق سخاوت حاتم طايى. 📚برگرفته از کتاب راز دل شرح گلشن راز شبستری🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴فضیلت و علیه السلام ⚫️ پس از رحلت ره، ایشان را در عالم رؤیا دیده بودند و از ایشان پرسیده بودند که چه عمل صالحی در دنیا بیشتر در عالم آخرت مورد توجه واقع شده است؟ ⚫️ فرموده بودند: علیه السلام ☑️ برگرفته از خاطرات یکی از شاگردان https://eitaa.com/Nedaysaadat
در اعمال و الهى‏ 📌 اى عزيزان من! 👈 در عبادات مقيد باشيد به كيف آن، نه كم. 👈 اخلاص در اعمال را بايد در پيشانى هر عملى قرار دهيد. 👈 هر عمل عبادى‏ كه انجام مى ‏دهيد توجه داشته باشيد چه مى‏ گوئيد [و] با كه سخن مى‏ گوئيد. 👈 چون مقصود از خلقت بشر شناختن حق تبارك و تعالى است [و] عبوديت نتيجه شناسائى است، لذا بر شما لازم است شناسائى حق را به عبادات ظاهره به جاى آوريد تا شناسائى، حاصل شود، سپس عبوديت. 👈 عبادات ظاهره البته انسان را از كارهاى ناشايسته باز مى ‏دارد ولى اگر خلوص آن ‏ها زياده گردد مقرب تر گردد و مى‏ تواند شما را به مقام عبوديت رساند. 📚 بخشی از وصایای اخلاقی آیة الله (ره) به فرزندان🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
✅ فضيلت ع 🏴 ✍️ [در] ريشه‏ يابىِ موفقيّت و تنبّه [حر] شايد بتوان گفت، همان «حفظ » نسبت به مقام والاى سيّدالشّهدا- عليه‏ السّلام- باشد:👈 يكى، در اوّلين برخورد با حضرت در مسير عراق كه حاضر نشد با سپاه خود نماز بخواند؛ بلكه به حضرت اقتدا نمود.👈 مورد ديگر آن جا كه چون حضرت خواست با همراهانش به مدينه بازگردد و حرّ مانع شد، حضرت فرمود: مادرت به عزايت بنشيند، چه مى‏ خواهى؟ و وى در جواب گفت: ... به خدا قسم، در به ياد كردن از مادرت راهى ندارم جز به نكوتر از آن كه بر آن قدرت داريم. 👈بديهى است كه اگر - كه دو صفت بارز انسانيّت است- در قلب هر مسلمانى ‏باشد، باعث نجاتش ‏خواهدبود. 👈هنگامى كه حرّ از اسب بر زمين افتاد و در آستانه ‏ى جان دادن قرار گرفت، اصحاب پيكر او را خدمت حضرت مى ‏آورند، وى دست مبارك خود را بر صورت‏ حرّ مى‏ كشد و مى‏ فرمايد: «أَنْتَ الْحُرُّ كَما سَمَّتْكَ أُمُّكَ، وَ أَنْتَ الْحُرُّ فِى الدُّنْيا وَ أَنْتَ الْحُرُّ فِى الآخِرَةِ.» 👈فراز اوّل كلام حضرت خطاب به حرّ: «أَنْتَ الْحُرُّ»، بيانگر گسستگى او از تعلّقات دنيوى و هوا و هوس ها و رسيدن به مقام «مخلَصيّت» مى‏ باشد (بلكه مى‏ توان گفت: كمالات شهيدان كربلا، در نتيجه ‏ى نظر ولايى امام بوده است). 👈 آزاد شدن از گرفتارى ‏هاى آخرت هم از نتايج رسيدن به آن كمال مى ‏باشد؛ چنان كه جمله‏ ى‏ «وَ أَنْتَ الْحُرُّ فِى الآخِرَةِ.» به آن اشاره دارد. 📚 برگرفته از کتاب فروغ شهادت🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🔹بالاترين درجه يقين🔹 ✅امام زین العابدین (علیه السلام): ✍️«الرَضىَ بِمكروه القضاءِ، أرفَعُ درجاتِ اليقينِ.» خشنودى از قضاى ناخوشايند، بالاترين درجه يقين است. 📚 بحارالانوار، ج 75، ص 135، حديث 3. https://eitaa.com/Nedaysaadat
هدایت شده از سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ معرفی کتاب (یا اسرار مقتل سید الشهداء) تالیف ره در برنامه پایگاه اطلاع رسانی و فروش: http://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
🌾 🌾 و افتادگى، بشر را به مقامات بلند و خود متوجّه مى‏ سازد؛ كه: «مَنْ تَواضَعَ، عَظَّمَهُ اللَّهُ وَرَفَعَهُ.» (هركس فروتنى نمايد، خداوند او را بزرگ داشته و بالا مى برد.) 🌾 ولى كسى كه به خود مغرور باشد و تكبّر ورزد، از رسيدن به مقامات معنوى محروم مانده و مطرود درگاه الهى خواهد شد. 📚برگرفته از کتاب جمال آفتاب (شرح غزلیات حافظ) تالیف ره)🌱 http://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
✅ ارتباط بين خشنودى خداوند سبحان و زندگى گوارا ✍️ كسى كه تحصيل خشنودى خدا را رها كرده و به دنبال رضاى نفس خويش يا جامعه است، دائماً در نگرانى، پريشانى و تلخ كامى از زندگى و پيچيده شدن كارها و سختى در امور زندگى است و در نتيجه زندگى گوارا از او سلب مى‏ شود 👈 بر خلاف كسى كه در صدد بدست آوردن خشنودى خداوند متعال و آباد كردن اوقات شبانه‏ روزش با صرف عمر در اين راه است. 👈 چنين كسى مى ‏داند كه خداوند برايش تكاليف شخصى و اجتماعى مقرر فرموده و آن ‏ها را براى كسب رضايت پروردگار انجام مى ‏دهد و در نتيجه به مشكلات بيش از حد در امور زندگى و افتادن در مسير خلاف فطرت‏ مبتلا نمى‏ شود. 👈 و مهم‏تر اين‏كه طلب رضايت الهى، خود يك عمل صالح است كه سبب زياد شدن كمالات نفسانى و رسيدن به مقامات عاليه توحيدى مى‏ شود. 📚برگرفته از کتاب سرالاسراء شرح حدیث معراج، تالیف آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
✅ ... مسلمانان موظفند كه‏ از احكام الهى پاسدارى نموده و در برابر تهاجمات دشمنان، از اسلام دفاع نمايند. 📚برگرفته از کتاب ظهور نور، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 ✌️هفته مبارک باد https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ اقسام زهد 📌« » زهد براى دنيا- كه گروهى از اهل دنيا به آن مبتلا هستند- اين است كه از نعمت ‏هايى كه به دست آورده‏ اند، بهره ‏اى نمى ‏برند و فقط به لذت بردن از كسب، نگهدارى و تماشاى آن‏ها اكتفا مى‏ كنند. اين زهد در دين اسلام پسنديده نيست. 📌 « » زهد نسبت به دنيا، اگر براى پرهيز از مبتلا شدن به عواقب و نتايج زيانبار دنياطلبى باشد تا آن‏جا كه موجب غفلت از آخرت نشود، خوب است و نيز اگر پرهيز از زياده ‏طلبى در دنيا و بهره‏ ورى از آن، به دليل ترس از طولانى شدن حساب و كتاب قيامت و ميزان و وقوف در محشر باشد، مورد تأييد اسلام‏ است، اگر منظورى غير از اين دو چيز داشته باشد، پسنديده نيست. 📌 « » امّا زهد در دنيا، براى هر كسى مقدور نيست؛ بلكه اين دسته از زاهدان به نيرويى باطنى، قدرتى معنوى، تلاشى پيگير، اندرونى آرام و نفسى مطمئن نيازمندند؛ به طورى كه بعد از رسيدن به دنيا، از آن وارسته باشند و بدان دل مشغول و متوجه نباشند. ...اين زهد است كه به استقرار حكمت در دل، ديدن نقائص دنيا، سالم بيرون رفتن از دنيا به سمت دارالسلام، پذيرش قلبى آخرت، آمادگى براى آن، چشيدن شيرينى محبت خدا و آثار بلند ديگر مى ‏انجامد. 📚برگرفته از کتاب سرالاسراء تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ فساد انسان های غیر مهذب ✍️ اگر انسان به جهت معنوى خود توجّه ننمايد و خود را نسازد و همواره از خلقت خاكى خويش و خواسته ‏هاى آن پيروى نمايد، عيوبش عالم را به فساد مى ‏كشد، همان گونه كه شاهد آن هستيم. 📚 برگرفته از کتاب نورهدایت؛ تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 از - عليه‏ السّلام- پرسيدند: 🏴 «ما الزهدُ؟ قال: الرغبة فى التَقوى و الزَهادَةُ فى الدنيا.» چيست؟ فرمود: ميل به پرهيزگارى و بى ‏رغبتى در دنيا. 🏴 «فَما الغِنَى قال: رضِى النَفسِ بِما قُسِّم لَها و إن قلَّ.» چيست؟ فرمود: خشنودى نفس از قسمتش، هر چند اندك باشد. 🏴 «فما الفَقُر؟ قال: شَرَهُ النفسِ إلى كُلّ شى‏ءٍ.» چيست؟ فرمود: حريص بودن نفس به هر چيزى. 🏴«فما الجودُ؟ قال: بَذلُ المَجهودِ.» چيست؟ فرمود: بخشيدن به اندازه توانايى. 📚بحارالانوار؛ ج75، ص 103 تا 110، به نقل از کتاب پاسداران حریم عشق، تالیف آیة الله سعادت پرور ره 🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ نتیجه خداوند 📌 امام حسن مجتبی علیه السلام: 🕋«مَنْ عَبَدَ اللَّهَ، عَبَّدَ اللَّهُ لَهُ كُلَّ شَىْ‏ءٍ.» (هركس خدا را بندگى‏ كند، خداوند همه چيز را مطیع او مى گرداند.) 📖مجموعه ورّام، ج 2، ص 108 ✍️ عبوديّت و سر نهادن به آستان دوست است كه بنده را به مقام سلطنت حقيقى و مقام خليفة اللّهى مى رساند. ✍️ اين مقام از آنِ انبياء و اولياء عليهم السلام است، و ديگران به متابعت آنان به گوشه اى از آن دست خواهند يافت‏. 📚 برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
📖 أمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ 📖با قرائت هفت مرتبه سوره حمد 🔹سلامتی و فرج آقا حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شفای تمامی بیماران را از خداوند متعال درخواست کنیم. —- ندای سعادت —- https://eitaa.com/Nedaysaadat
✍️ ، آرامش و سكينه ‏ى باطنى است كه بنده در مقابل و ‏ و مشكلات زندگى بايستى آن را داشته و نسبت به آن ‏ها صابر و شكيبا باشد؛ همه را از خداوند سبحانه دانسته و حلّ آن ‏ها را هم به دست با كفايت او بداند. 📚برگرفته از کتاب نور هدایت، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ وظائف شيعه در دوره غيبت‏ 🌖... روايات در صدد بيان اين مطلب هستند كه ابتلاء و آزمايش و سرافراز درآمدن از آنها، ميدان رشد انسانى، بازگشت به سوى پروردگار و مبناى رسيدن به درجات و كمالات است. 🌖...[همچنین] راه رهايى از تنگناها و مصيبتها در دوره غيبت و چگونگى حركت در مسير خالى از آفات و شبهات مربوط به طولانى شدن غيبت و فتنه ‏هاى آن است. 🌖 و تنها، كسى‏كه از درياى معرفت پروردگار چشيده باشد و به قلزم شناخت پيامبر و ائمه و امام غايب عليهم السّلام دستى رسانده و از كج راهه‏ هاى گمراهى و سرگردانى پرهيز كرده باشد، سختي هاى دوره غيبت را به آسانى تحمل خواهد كرد و ناباوريها، برايش به يقين مبدّل خواهد شد. 📚برگرفته از کتاب ظهور نور ترجمه الشموس المضیئه، فی الغیبة و الظهور و الرجعه، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🔷 حضرت آیت الله 🔹اگر ما هیچ گناهی هم در طول هفته نکنیم، به مبتلا هستیم و خود در محضر ربوبی گناه کمی نیست. 🎙برگرفته از بیانات یکی از شاگردان https://eitaa.com/Nedaysaadat
چيست؟ ✍️ در عمل بدون علم هيچ خير و منفعتى نيست و علم بدون عمل شرافت و فضيلتى ندارد، علم، صاحبش را به عمل مى ‏خواند و با تكرار و ادامه علم و عمل، خُلق به وجود مى‏ آيد؛ بنابراين اخلاق حسنه صرفاً به دانستن آن چيزى كه انجام يا تركش باعث رضايت خداوند مى ‏شود نيست، همچنانكه فقط به انجام اعمال نيك و دست برداشتن از بديها محدود نمى‏ شود ✍️ بلكه حقيقت اخلاق، به فعليّت و كمال عملى رسيدن مقتضا و مطلوب فطرت الهى انسان است و اين مقصود جز با مداومت و استمرار علم و عمل توأمان حاصل نمى‏ شود 📚برگرفته از کتاب سرالاسراء، شرح حدیث معراج، تالیف آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 «أَلسَّلامُ عَلى‏ أَسيرِ الْكُرُباتِ وَ قَتيلِ الْعَبَراتِ.» 🏴 گريستن، يا براى به ظهور درآوردن صفت رحمت در طرف مقابل است (چنان كه طفل با گريستن، مادر را به رحمت مى ‏خواند)؛ و يا منشأ گريه، صفت رحمت است كه يكى از صفات بارز الهى است تا با اظهار آن، بقا و الفت اجتماع همواره برقرار باشد، بنابراين، صفت بارز رسولى هم كه براى آنان فرستاده، رحمت قرار داده است، كه: وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ‏. 🏴 ظلم و ستم و عصيان زمان ‏هاى جاهليّت تا زمان حضرت سيّدالشّهدا-ع - به اعلى درجه ‏ى خود رسيد، و صفت رحمت را به فراموشى سپرد، به گونه ‏اى كه امّ‏ كلثوم-ع- در خطبه ‏ى خود فرمود: و رحمت، از دل‏ هاى شما كنده شده است. 🏴 حال، سيّدالشّهدا-ع- با كلام‏ «أَنَا قَتيلُ الْعَبْرَةِ.» مى‏ خواهد بفرمايد: من كشته شدم تا اين صفت، با گرياندن و گريستن در مصايب من آشكار و در نتيجه، رحمت الهى، شامل حال امّت شود. 📚برگرفته از کتاب فروغ شهادت ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره https://eitaa.com/Nedaysaadat