eitaa logo
ندای سعادت
4.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
35 ویدیو
22 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ارتباط بين خشنودى خداوند سبحان و زندگى گوارا ✍️ كسى كه تحصيل خشنودى خدا را رها كرده و به دنبال رضاى نفس خويش يا جامعه است، دائماً در نگرانى، پريشانى و تلخ كامى از زندگى و پيچيده شدن كارها و سختى در امور زندگى است و در نتيجه زندگى گوارا از او سلب مى‏ شود 👈 بر خلاف كسى كه در صدد بدست آوردن خشنودى خداوند متعال و آباد كردن اوقات شبانه‏ روزش با صرف عمر در اين راه است. 👈 چنين كسى مى ‏داند كه خداوند برايش تكاليف شخصى و اجتماعى مقرر فرموده و آن ‏ها را براى كسب رضايت پروردگار انجام مى ‏دهد و در نتيجه به مشكلات بيش از حد در امور زندگى و افتادن در مسير خلاف فطرت‏ مبتلا نمى‏ شود. 👈 و مهم‏تر اين‏كه طلب رضايت الهى، خود يك عمل صالح است كه سبب زياد شدن كمالات نفسانى و رسيدن به مقامات عاليه توحيدى مى‏ شود. 📚برگرفته از کتاب سرالاسراء شرح حدیث معراج، تالیف آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
۲۹ شهریور ۱۳۹۹
✅ ... مسلمانان موظفند كه‏ از احكام الهى پاسدارى نموده و در برابر تهاجمات دشمنان، از اسلام دفاع نمايند. 📚برگرفته از کتاب ظهور نور، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 ✌️هفته مبارک باد https://eitaa.com/Nedaysaadat
۳۰ شهریور ۱۳۹۹
✅ اقسام زهد 📌« » زهد براى دنيا- كه گروهى از اهل دنيا به آن مبتلا هستند- اين است كه از نعمت ‏هايى كه به دست آورده‏ اند، بهره ‏اى نمى ‏برند و فقط به لذت بردن از كسب، نگهدارى و تماشاى آن‏ها اكتفا مى‏ كنند. اين زهد در دين اسلام پسنديده نيست. 📌 « » زهد نسبت به دنيا، اگر براى پرهيز از مبتلا شدن به عواقب و نتايج زيانبار دنياطلبى باشد تا آن‏جا كه موجب غفلت از آخرت نشود، خوب است و نيز اگر پرهيز از زياده ‏طلبى در دنيا و بهره‏ ورى از آن، به دليل ترس از طولانى شدن حساب و كتاب قيامت و ميزان و وقوف در محشر باشد، مورد تأييد اسلام‏ است، اگر منظورى غير از اين دو چيز داشته باشد، پسنديده نيست. 📌 « » امّا زهد در دنيا، براى هر كسى مقدور نيست؛ بلكه اين دسته از زاهدان به نيرويى باطنى، قدرتى معنوى، تلاشى پيگير، اندرونى آرام و نفسى مطمئن نيازمندند؛ به طورى كه بعد از رسيدن به دنيا، از آن وارسته باشند و بدان دل مشغول و متوجه نباشند. ...اين زهد است كه به استقرار حكمت در دل، ديدن نقائص دنيا، سالم بيرون رفتن از دنيا به سمت دارالسلام، پذيرش قلبى آخرت، آمادگى براى آن، چشيدن شيرينى محبت خدا و آثار بلند ديگر مى ‏انجامد. 📚برگرفته از کتاب سرالاسراء تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
۳۱ شهریور ۱۳۹۹
✅ فساد انسان های غیر مهذب ✍️ اگر انسان به جهت معنوى خود توجّه ننمايد و خود را نسازد و همواره از خلقت خاكى خويش و خواسته ‏هاى آن پيروى نمايد، عيوبش عالم را به فساد مى ‏كشد، همان گونه كه شاهد آن هستيم. 📚 برگرفته از کتاب نورهدایت؛ تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
۲ مهر ۱۳۹۹
🏴 از - عليه‏ السّلام- پرسيدند: 🏴 «ما الزهدُ؟ قال: الرغبة فى التَقوى و الزَهادَةُ فى الدنيا.» چيست؟ فرمود: ميل به پرهيزگارى و بى ‏رغبتى در دنيا. 🏴 «فَما الغِنَى قال: رضِى النَفسِ بِما قُسِّم لَها و إن قلَّ.» چيست؟ فرمود: خشنودى نفس از قسمتش، هر چند اندك باشد. 🏴 «فما الفَقُر؟ قال: شَرَهُ النفسِ إلى كُلّ شى‏ءٍ.» چيست؟ فرمود: حريص بودن نفس به هر چيزى. 🏴«فما الجودُ؟ قال: بَذلُ المَجهودِ.» چيست؟ فرمود: بخشيدن به اندازه توانايى. 📚بحارالانوار؛ ج75، ص 103 تا 110، به نقل از کتاب پاسداران حریم عشق، تالیف آیة الله سعادت پرور ره 🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
۳ مهر ۱۳۹۹
✅ نتیجه خداوند 📌 امام حسن مجتبی علیه السلام: 🕋«مَنْ عَبَدَ اللَّهَ، عَبَّدَ اللَّهُ لَهُ كُلَّ شَىْ‏ءٍ.» (هركس خدا را بندگى‏ كند، خداوند همه چيز را مطیع او مى گرداند.) 📖مجموعه ورّام، ج 2، ص 108 ✍️ عبوديّت و سر نهادن به آستان دوست است كه بنده را به مقام سلطنت حقيقى و مقام خليفة اللّهى مى رساند. ✍️ اين مقام از آنِ انبياء و اولياء عليهم السلام است، و ديگران به متابعت آنان به گوشه اى از آن دست خواهند يافت‏. 📚 برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
۵ مهر ۱۳۹۹
📖 أمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ 📖با قرائت هفت مرتبه سوره حمد 🔹سلامتی و فرج آقا حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شفای تمامی بیماران را از خداوند متعال درخواست کنیم. —- ندای سعادت —- https://eitaa.com/Nedaysaadat
۸ مهر ۱۳۹۹
✍️ ، آرامش و سكينه ‏ى باطنى است كه بنده در مقابل و ‏ و مشكلات زندگى بايستى آن را داشته و نسبت به آن ‏ها صابر و شكيبا باشد؛ همه را از خداوند سبحانه دانسته و حلّ آن ‏ها را هم به دست با كفايت او بداند. 📚برگرفته از کتاب نور هدایت، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
۸ مهر ۱۳۹۹
✅ وظائف شيعه در دوره غيبت‏ 🌖... روايات در صدد بيان اين مطلب هستند كه ابتلاء و آزمايش و سرافراز درآمدن از آنها، ميدان رشد انسانى، بازگشت به سوى پروردگار و مبناى رسيدن به درجات و كمالات است. 🌖...[همچنین] راه رهايى از تنگناها و مصيبتها در دوره غيبت و چگونگى حركت در مسير خالى از آفات و شبهات مربوط به طولانى شدن غيبت و فتنه ‏هاى آن است. 🌖 و تنها، كسى‏كه از درياى معرفت پروردگار چشيده باشد و به قلزم شناخت پيامبر و ائمه و امام غايب عليهم السّلام دستى رسانده و از كج راهه‏ هاى گمراهى و سرگردانى پرهيز كرده باشد، سختي هاى دوره غيبت را به آسانى تحمل خواهد كرد و ناباوريها، برايش به يقين مبدّل خواهد شد. 📚برگرفته از کتاب ظهور نور ترجمه الشموس المضیئه، فی الغیبة و الظهور و الرجعه، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
۱۱ مهر ۱۳۹۹
🔷 حضرت آیت الله 🔹اگر ما هیچ گناهی هم در طول هفته نکنیم، به مبتلا هستیم و خود در محضر ربوبی گناه کمی نیست. 🎙برگرفته از بیانات یکی از شاگردان https://eitaa.com/Nedaysaadat
۱۳ مهر ۱۳۹۹
چيست؟ ✍️ در عمل بدون علم هيچ خير و منفعتى نيست و علم بدون عمل شرافت و فضيلتى ندارد، علم، صاحبش را به عمل مى ‏خواند و با تكرار و ادامه علم و عمل، خُلق به وجود مى‏ آيد؛ بنابراين اخلاق حسنه صرفاً به دانستن آن چيزى كه انجام يا تركش باعث رضايت خداوند مى ‏شود نيست، همچنانكه فقط به انجام اعمال نيك و دست برداشتن از بديها محدود نمى‏ شود ✍️ بلكه حقيقت اخلاق، به فعليّت و كمال عملى رسيدن مقتضا و مطلوب فطرت الهى انسان است و اين مقصود جز با مداومت و استمرار علم و عمل توأمان حاصل نمى‏ شود 📚برگرفته از کتاب سرالاسراء، شرح حدیث معراج، تالیف آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
۱۵ مهر ۱۳۹۹
🏴 «أَلسَّلامُ عَلى‏ أَسيرِ الْكُرُباتِ وَ قَتيلِ الْعَبَراتِ.» 🏴 گريستن، يا براى به ظهور درآوردن صفت رحمت در طرف مقابل است (چنان كه طفل با گريستن، مادر را به رحمت مى ‏خواند)؛ و يا منشأ گريه، صفت رحمت است كه يكى از صفات بارز الهى است تا با اظهار آن، بقا و الفت اجتماع همواره برقرار باشد، بنابراين، صفت بارز رسولى هم كه براى آنان فرستاده، رحمت قرار داده است، كه: وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ‏. 🏴 ظلم و ستم و عصيان زمان ‏هاى جاهليّت تا زمان حضرت سيّدالشّهدا-ع - به اعلى درجه ‏ى خود رسيد، و صفت رحمت را به فراموشى سپرد، به گونه ‏اى كه امّ‏ كلثوم-ع- در خطبه ‏ى خود فرمود: و رحمت، از دل‏ هاى شما كنده شده است. 🏴 حال، سيّدالشّهدا-ع- با كلام‏ «أَنَا قَتيلُ الْعَبْرَةِ.» مى‏ خواهد بفرمايد: من كشته شدم تا اين صفت، با گرياندن و گريستن در مصايب من آشكار و در نتيجه، رحمت الهى، شامل حال امّت شود. 📚برگرفته از کتاب فروغ شهادت ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره https://eitaa.com/Nedaysaadat
۱۷ مهر ۱۳۹۹