eitaa logo
ندای سعادت
4.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
34 ویدیو
22 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ تنافى دنياگرايى با دين گرايى 🏴 آن حضرت هنگام ورود به كربلا، خطاب به ياران خود فرمود: 🏴 «أَلنّاسُ عَبِيدُ الدُّنيا، وَالدِّينُ لَعقٌ عَلى أَلْسِنَتِهِم، يَحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعايِشُهُمْ، فَإِذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ، قَلَّ الدَّيّانُونَ.» 🏴مردم، بنده ى دنيا هستند و دين را فقط مزه مزه مى كنند 🏴 مادامى كه معيشت و زندگانى آن ها وسعت و فراخى داشته باشد، آن را حفظ مى كنند 🏴 ولى هنگامى كه به وسيله ى ابتلائات امتحان شوند، دينداران كم مى شوند. 📚 برگرفته از کتاب فروغ شهادت Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴🏴 -ع- ظهور چهره‏ ى ظاهرى و باطنى پيامبر صلوات الله علیه ⚫️ امام از هر كس- چه فعلى و چه قولى- تمجيد نمايد، به لحاظ كمالات و معنويّتى است كه در اوست، و اگر غير از اين باشد، با مقام عصمت امام سازگار نيست. ⚫️ بنابراين مقام و بزرگى اشخاص را مى‏ توان در نحوه‏ ى رفتار و سخنان معصوم با آن ‏ها تشخيص داد، لذا اگر حضرت همه را به يك ديد نمى‏ نگرد؛ بلكه از هر يك با بيانى خاصّ، تعريف و تجليل مى‏ نمايد، به لحاظ كمالات و عظمت‏ معنوى آن ‏هاست. ⚫️ كلام حضرت -ع- نسبت به - ع- كه مى‏ فرمايد: «أَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِكَ.» سخن كمى نيست. مگر نه اين است كه خداوند درباره ‏ى رسول اللَّه- ص- فرمود: وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ‏ ⚫️ آيا خُلُقٍ عَظِيمٍ‏ غير از اتّصاف به صفات الهى، چيز ديگرى است؟! و آيا قرائت، و يا استشهاد سيّدالشّهدا- ع- در ادامه ‏ى تعريف از فرزندش به آيه ‏ى شريفه ‏ى‏ ان الله اصطفی...* ذُرِّيَّةً بَعْضُها ... بيانگر مقام والاى - ع- وبرگزيدگى وى بر عالمين نمى ‏باشد؟! 📚برگرفته از کتاب فروغ شهادت Ketabrah24.ir👈 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴درك فناى كامل در برابر امام عليه السلام‏🏴 ⚫️نكته‏ ها و معارف‏ داستان شهادت سقّاى كربلا، ، قمر بنى ‏هاشم از دیدگاه : ◾️ بايد در نظر داشت كه حركت و گفتار امام معصوم، هم چون مردم عادى نيست، كه با احساسات و عواطفِ بى‏ مبنا همراه باشد؛ بنابراين‏ گريه ‏ى‏ شديد امام در دو مورد (هنگام اجازه‏ى جهاد خواستن برادر و هنگام حضور در كنار پيكر او) را نمى‏ توان تنها به خاطر اين كه برادرش بوده، و يا به علّت بعضى جهات دیگر ... دانست. ◾️ جمله ‏ى‏ «أَلْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرى» (از سید الشهداء ع) سخن عميقى است كه بيانگر مقام و منزلت و بزرگى قمر بنى هاشم است، گويا امام با اين جمله مى‏ خواهد بفرمايد: تمام مصايب، از شهادت مسلم‏ بن عقيل- ع- تاكنون به اين حدّ مرا ناراحت ننمود و دل مرا نشكست. ◾️[همچنین] جمله ‏ى‏ «قَلَّتْ حيلَتى.» ممكن است اشاره به ممكن نبودن حمل پيكر مطهّر وى به خيمه باشد. و يا اين كه بخواهد بفرمايد: من ديگر حامى و پشت‏گرمى ندارم. و يا اشاره به همان جمله ‏اى باشد كه هنگام اجازه خواستن حضرت عبّاس- ع- فرمود: «يا أَخى، أَنْتَ صاحِبُ لِوائى، وَ إِذا مَضَيْتَ، تَفَرَّقَ عَسْكَرى.» ⚫️در نتيجه، ريشه‏ ى اصلى صدور امورى از اين گونه از سوى سيّدالشّهدا- ع- همان ديد معنوى آن بزرگوار نسبت به ياران و عظمت مقام و منزلت معنوى آن ‏هاست. مردم عادى هم اگر گوشه‏ اى از آن ديد امام را دارا شوند و يا حداقل به خصوصيّات اشخاص، بهتر عنايت داشته باشند، گريه و سخنان آنان در فقدان اشخاص، به حساب منزلت آن ‏ها در شدّت و ضعف، و كمى و زيادى، متفاوت خواهد بود. ⚫️اشعار و سخنان - ع- نيز شاهد بر عظمت مقام و منزلت اوست ◾️ كلام‏ «لا أَرْهَبُ الْمَوْتَ» را تنها كسانى مى ‏توانند با جرأت بگويند كه نسبت به سراى آخرت- از عالم قبر گرفته تا عرصه ‏ى حساب و كتاب و قيامت- كوچك ‏ترين نگرانى نداشته باشند؛ ..و اين، تنها اولياى الهى هستند كه مى‏ توانند چنين تمنّايى داشته باشند ◾️سخنانى چون‏ «نَفْسى لِنَفْسِ الْمُصْطَفَى الطُّهْرِ وِقا.» و يا «إِنّى أُحامى أَبَداً عَنْ دينى، وَ عَنْ إِمامٍ صادِقِ الْيَقينِ.» و يا «أَبْشِرى بِرَحْمَةِ الْجَبّارِ، مَعَ النَّبِىِّ السَّيِّدِ الْمُخْتارِ.» كه همگى بيانگر كمال معنوى و آشنايى و شناخت واقعى وى از مقام ولايت است، از جان و روح و حقيقت كدام انسانى غير ايشان، مى‏ تواند سرزند؟ لذا نمى ‏توان به آسانى از جمله جمله‏ ى آن گذشت و از عمق معناى آن صرف نظر كرد. 📚 برگرفته از کتاب یا اسرار مقتل سید الشهداء ع تالیف ره http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴🏴فرازى از زيارت عاشورا🏴🏴 ⚫️ [عن أبى جعفرٍ الباقرُ- عليه‏ السّلام ...‏] ⚫️ أللَّهمَّ اجْعَلنى وجيهاً بِالحُسين- عليه‏ السّلام- عِندك فى الدّنيا و الآخرةِ. ⚫️يا سَيّدى! يا أبا عبدِ اللَّهِ! إنّى أتَقَرَّبُ إلى اللَّه و إلى رسوله و إلى أمير المؤمنينَ و إلى فاطمةَ و إلى الحَسن و إليك بِمُوالاتك و بِالبَرائة مِمِّن قاتَلَك... ⚫️ فأسْألُ اللَّهَ الّذى أكرَمَنى بِمَعرفتكم و مَعرفةِ أوليائِكم وَرَزقنى البرائةَ مِن أعدائكم، أن يَجعَلَنى مَعكم فى الدّنيا و الأخرةِ ... ⚫️ و أسْألُه أن يُبلِّغَنى المقامَ المحمودَ لكم عنَد اللَّهِ و أن يَرزُقَنى ... ⚫️أللَّهمَّ اجعَلْنى فى مَقامى هذا ممَّن تَنالُه مِنك رحمةً و مغفرةً. ⚫️ أللَّهمَّ اجْعَل مَحياىَ مَحيا محمّدٍ و آلِ محمّدٍ و مَماتى مماتَ محمّدٍ و آلِ‏ محمّدٍ- عليه ‏السّلام- ... ⚫️أللَّهمَّ إنّى أتَقَرَّبُ إليك فى هذا اليوم و فى مَوقِفى هذا و أيّامِ حَياتى بِالبرائة منهم و اللعنَةِ عليهم و بِالمُوالات لِنَبيّك و آلِ نَبيّك- عليهم ‏السّلام-.» 📖منتخبی از زیارت عاشورا در کتاب پاسداران حریم عشق https://eitaa.com/Nedaysaadat
5e216b3c6d1f50e542dfb744_-5250607381514773301.mp3
6.34M
🏴🏴🏴 آه از آن ساعتی که با تن چاک چاک ... صلی الله علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک 🏴🏴🏴 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴سخنان ع و ابعاد آن‏ ◾️«أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ الصَّلاةُ عَلى أَبى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الْأَخْيارِ.» ⚫️ شروع خطبه با جمله ‏ى‏ «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است. ⚫️به عبارت ديگر وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. ⚫️ يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى‏ دهد، و خلاصه، همه ‏ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى‏ كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. ⚫️ و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادر شود، و يا اظهار ناراحتى كند. 📖 برگرفته ازکتاب ، یا اسرار مقتل سیدالشهداء ع http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴یا زین العابدین! ▪️آسمان هم خجل از چشم تو و بارانت آخری نیست بر این گریه ی بی پایانت ▪️آب می بینی و طفل و گل و سقا و جوان بیشتر می شود انگار غم پنهانت ▪️زهر هر چند که یک روز به دادت آمد تو چهل سال به لب آمده هر شب جانت http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
⚫️برخورد عليه السلام با يزيد، سرلوحه شیعیان 🏴 در مجلس عمومى يزيد، -عليه‏ السّلام- از وى اجازه‏ ى سخن گفتن خواست. او گفت: «قُلْ، وَ لا تَقُلْ هُجْراً.»بگو؛ ولى بيهوده و هزيان مگو. 🏴 حضرت فرمود: «لَقَدْ وَقَفْتُ مَوْقِفاً لا يَنْبَغى لِمِثْلى أَنْ يَقُولَ الْهُجْرَ.» هر آينه، من در جايگاهى قرار گرفته ‏ام كه براى شخصى چون من، سزاوار نيست كه بيهوده بگويد. 🏴 گويا آن حضرت با اين جمله، به مقام عصمت و امامت خود اشاره‏ مى‏نمايد كه هرزه ‏گويى از چون منى، امكان ندارد. 🏴 در شام، هنگامى كه خطيبى به فرمان يزيد به منبر مى ‏رود و در ذمّ اميرمؤمنان و امام حسين- عليهما السّلام- سخنانى مى‏ گويد، - عليه‏ السّلام- با صداى بلند به او مى‏ فرمايد: «وَيْلَكَ، أَيُّهَا الْخاطِبُ، إِشْتَرَيْتَ مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبوّا مَقْعَدَكَ مِنَ النّارِ.» واى بر تو اى خطيب، خشنودى مخلوق را به قيمت غضب خالق خريدى؛ پس جايگاه خود از آتش [جهنّم‏] را انتخاب كن. 👈 چه خوب است شيعيانِ آن امام راستين، و بلكه هر مسلمان خداپرستى، در همه‏ ى امور، و در زندگى فردى و اجتماعى خود، اين كلام امام را سرلوحه‏ ى كارهاى خود قرار دهند؛ خواه حاكم باشند، خواه عالم، و خواه از مردم معمولى؛ چه در محيط خانوادگى و چه در جامعه.‏ 📓برگرفته از کتاب فروغ شهادت، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 http://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
📖 أمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ 📖با قرائت هفت مرتبه سوره حمد 🔹سلامتی و فرج آقا حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شفای تمامی بیماران را از خداوند متعال درخواست کنیم. —- ندای سعادت —- https://eitaa.com/Nedaysaadat
⚖️ ⚖️ ⚖️ ...اگر ...سه قوّه (عفّت، شجاعت و حكمت) در كسى به طور اعتدال جمع شود، ... عدالت ...، ظهور خواهد كرد. ⚖️... منظور از [عدالت] ... غير از عدالتى است كه در كتب فقهى ياد شده است؛ زيرا عدالت در فقه به معناى پرهيز از كبائر و اصرار نداشتن بر صغائر است، ولى در اين‏جا به معناى «إِعْطاءُ كُلِّ ذِي حَقٍّ حَقَّهُ» مى ‏باشد كه ضامن اخلاق و ملكات و اعمال صالحه و امور تعبّدى ‏اى است كه شرع مقدّس به آن‏ ها امر فرموده است و همه در حدّ عدالت قرار دارند، و انسان را به اين ملكات و حاصل شدن آن ‏ها سوق مى‏ دهند. 📚برگرفته از کتاب راز دل شرح گلشن راز شبستری🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
ندای سعادت
⚖️ #عدالت_الهی ⚖️ ⚖️ ...اگر ...سه قوّه (عفّت، شجاعت و حكمت) در كسى به طور اعتدال جمع شود، ... عدالت
✅ علماى اخلاق ...مى ‏گويند: ✍️ از تكرار عمل، ملكه حاصل مى ‏شود، يعنى از تكرّر اعمال صالحه و تعبّد، خُلْق حاصل مى‏ شود، به گونه ‏اى كه عملى كه در ابتدا به نظر سخت و دشوار مى ‏نمود، بعد از يك مرتبه انجام دادن سختى و دشوارى آن كمتر مى ‏شود، و با تكرار، دشوارى ‏اش به كلّى از بين خواهد رفت. ✍️ البته گاهى هم خُلْق، بدون عمل حاصل مى ‏شود؛ مانند خُلق سخاوت حاتم طايى. 📚برگرفته از کتاب راز دل شرح گلشن راز شبستری🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴فضیلت و علیه السلام ⚫️ پس از رحلت ره، ایشان را در عالم رؤیا دیده بودند و از ایشان پرسیده بودند که چه عمل صالحی در دنیا بیشتر در عالم آخرت مورد توجه واقع شده است؟ ⚫️ فرموده بودند: علیه السلام ☑️ برگرفته از خاطرات یکی از شاگردان https://eitaa.com/Nedaysaadat