من از شدت عشق و آتش وجد بالاخره خواهم مرد، و در انتظار فرج اون جان خواهم سپرد؛ و مانند یعقوب در فراق یوسف کور خواهم شد و چشمم پیوسته بر در است که چه موقع بشیر، بشارت لقاء وصال میدهد، و یوسف گمگشته بیابانی در چاه غربت در افتاده، غریب و تنها، سر گشته و متحیر مرا بشارت دیدار میدهد، و بافرج او و لقای او چشمانم بینا میگردد، و چون مرده از قبر برخواسته زنده میگردم و حیات نوین مییابم.
#امام_زمان
با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچ کس هیچ کس اینجا به تو مانند نشد
#پیامشما
.
مقدس نمــاهاۍ متحجر به حول
و وَلا افتـاده بـودن که خونـریـزی
شده ، مسجد نجس نشده باشه ! :)
میدونی ؟!
ضربـهی معاویه و جنگرسانهای
کاریتر از ضربه ابنملجم بود.....
قلمدار
آقای امام حسین، همونجوری که به حُر گفتی إِرفَع رَأسک، میتونیم امیدوار باشیم که به ما هم بگی؟
به گردون میرسد فریاد یارب یاربم شبها🌿
چه شد یارب در این شبها غم تاثیر یاربها🌿
به دل صدگونه مطلب سوی او رفتم ولی ماندم🌿
ز بیم خوی او خاموش و در دل ماند مطلبها🌿
#پیامشما
هدایت شده از عاشقانه 🇵🇸🇮🇷
اگر کسی را دوست ندارید
بدون تعارف به او بگوئید: دوستت ندارم!
و همان جا تمامش کنید ..
ادامه اش ندهید!
نگذارید وابسته تر شود!
دلگرمش نکنید!
دلش را خوش نکنید!
که بعد روزی با یک بهانهی کوچک رهایش کنید!
باور کنید آدمی که بیهوا رها میشود
دیگر به زندگی عادی باز نمیگردد!!
💟 @asheghaaneh
هدایت شده از کافه انارستانِ منِ طو ♥️
از آیت اللّٰه بهجت(ره) درباره ی ادای حق حضرت فاطمه معصومه(س) و اینکه چگونه ایشان را از خود خشنود کنیم سوال شد،
ایشان در پاسخ فرمودند:
زیاد بگوید:
«اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فَاطِمَةَ الْمَعصُومَةَ
بِنْتِ مُوسَی بْنِ جَعفَرٍ عَلیهمالسَّلام»
هدایت شده از عاشقانه 🇵🇸🇮🇷
محبوب من!
لطفاً فقط شما مرا دوست بدارید.
تنها شما،
خودتان تنها مرا بخواهید.
دوست داشتن بقیه گرفتاری، رسوایی، اسیری و دوریهاست.
خوب است که آدمی تنها محبوب یک نفر باشد.
#محمد_صالح_علاء
💟 @asheghaaneh
هدایت شده از کافه انارستانِ منِ طو ♥️
در بحرانهای چندوجهی دستپاچه نشویم!
بیعملی مسئولان عواقب دارد/ عقبه فکری نظام تقویت شود
نکتهای مهم از بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی
🔹گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان(۴_۱۲_۱۳۹۹):
فرض بفرمایید تا مادامی که جبههی مرکّب دشمن -جبههی شیطان که مرکّب از شیاطین مختلف است- در مقابل انسان قرار نگرفته و انسان از همهطرف محاصره نشده، معنای این آیه را درست نمیفهمد که «وَلمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هٰذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه، وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسولُه وَ ما زادَهُم اِلّا ایمانًا وَ تَسلیمًا»؛
یعنی وقتی که مواجه شدیم با یک چنین پدیدهای که پدیدهی سختی است، دستپاچه نشویم؛ یعنی نه خودت دستپاچه بشو، نه مردم دستپاچه بشوند؛ دستپاچه نشوید؛ هٰذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه؛
این چیزی است که قبلاً گفته بودند که اگر شما در راه حق حرکت کنید، منتظر باید باشید که «وَکَذٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا»؛
[این چیزها] خلاف انتظارتان نباید باشد؛ این گفته شده بود، میدانستیم.
یعنی آن وقت و در آن شرایط این آیه درست خودش را مجسّم میکند، زنده میکند، در واقع راه زندگی را به ما نشان میدهد.
از جملهی چیزهایی که خیلی ذهن بنده را مشغول میکند به عنوان یک مسئول، خطاب به حضرت یونس (سلام الله علیه) است که ایشان یک حرکتی انجام دادند که ناشی از یأس و خستگی بود یعنی قومشان به ایشان جواب ندادند؛
آن وقت خدای متعال به این پیغمبر که یک عمر هم در [بین] این جمعیّت زحمت کشیده بود و خستگی برای او معنا نداشت میفرماید: وَذَا النّونِ اِذ ذَهَبَ مُغاضِبًا فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه؛
خیال کرد ما به او سخت نخواهیم گرفت؛ نخیر، بر او سخت میگیریم؛ و سخت هم گرفت و آن مجازات کذائی برای جناب یونس به وجود آمد.
بنده غالباً وقتی که احساس #بیعملی میکنم -چه در خودم، چه در دیگران، چه در مسئولین- به یاد این [آیه] میافتم که «فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه»؛
خیال میکنیم که این بیتوجّهی، بیاهتمامی، بیعملی موجب واکنش تند از طرف حضرت باریتعالی (جلّ جلاله) نخواهد شد؛ چرا، خواهد شد؛ یعنی این معنا عملیّاتی میشود برای ما، عینی میشود و خودش را نشان میدهد.
...خلاصه هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بینالمللی مواجه خواهد شد، با چالشهای جدید مواجه خواهد شد، با وضعیّتهای جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند میکند به اینکه عقبهی فکریِ تغذیهکنندهی نظام هم گسترش پیدا کند.
آن عقبهی فکریای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید مفاهیم جدید مطرح بشود.
عرض کردم این مفاهیم جدید از بیرون نمیآید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث کردن دربارهی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند؛ چون از این طرف یک خطر این است که یک آدم بیصلاحیّت و نیمهسواد و التقاطی وارد استنباطهای جدید از آیات الهی بشود، از آن طرف هم این خطر وجود دارد که یک آدم متحجّر که هنوز مسئلهی دخالت دین در زندگی اجتماعی و سیاست و حکومت برای او حل نشده بخواهد وارد بشود؛ نه، باید انسانهای متفکّر، شخصیّتهای برجسته [وارد کار بشوند].
💚💚💚
@cafe_anarestane_maneto
چون در این دنیا سختی نکشیده ایم،
ترک کردن آن برایمان تلخ است.
چون برای خودمان توشه ای جمع نکرده ایم ترک آن برایمان زهر است.