eitaa logo
نگاه قدس
1.6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
234 ویدیو
22 فایل
مقام معظم رهبری: امروز تأثیر رسانه‌ها در عقب راندن دشمن بیشتر از موشک و پهپاد است،هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود. ارتباط با ادمین: @ertebat_qodsian
مشاهده در ایتا
دانلود
🗳 نمایشگاه عکس روایت قرن تصاویری که روایتگر قرن پر از حادثه های تلخ و شیرین ایران هستند. 🔗به همراه لینک منابع ویژه: 🔹 ایام دهه مبارک فجر 🔸نمایشگاه های میدانی تا انتخابات دریافت فایل باکیفیت و مخصوص چاپ: 📎B2n.ir/revayat-gharn ⭕️هنگام برپایی نمایشگاه به ترتیب عکس ها توجه کنید. @entekhabatqods
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر معظم انقلاب: شاید در هیچ نقطه‌ای از عالم نتوانیم کشوری را پیدا کنیم که انتخاباتش این همه مورد تهاجم دشمنان قرار داشته باشد. @entekhabatqods
🗳نظر رهبر انقلاب درباره رأی لیستی/ بخش اول 🔸استفتائات انتخاباتی از امام خامنه‌ای 🔹با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، در ادامه تعدادی از سوالات شرعی درباره انتخابات که رهبر انقلاب به آنها پاسخ داده اند آمده است. این سوالات و جواب آنها از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب و پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR برداشته شده است. 🔹قبل از آن با توجه به داغ بودن بحث لیستی رای دادن یا فردی رای دادن در آستانه همه انتخاباتها در میان انقلابیها، دو سخن رهبر انقلاب پیرامون رای دادن به فهرستها و لیستهای انتخاباتی هم آمده است. فهم نظر رهبر انقلاب در این خصوص، از آن جهت مهم است که همواره در آستانه انتخاباتها، برخی جریانات با لولوتراشی از جریانات رقیب، مردم را به نوعی ملزم به رای دادن به یک لیست خاص می‌کنند. 🔹«یک مسئله‌ی دیگر، رعایت حق در سیاهه‌های پیشنهادی است؛ این سیاهه‌هایی که پیشنهاد میکنند، فهرستهایی که برای نامزدها میدهند. آن کسانی که این فهرستها را میدهند، واقعاً رعایت حق را بکنند؛ مسئله‌ی رفیق‌بازی و جناح‌بازی و مانند این چیزها را دخالت ندهند و نگاه کنند ببینند که چه کسی واقعاً شایسته است؛ آن کسی را که شایسته است بگذارند و به مردم معرّفی کنند.»۱۳۹۴/۱۰/۱۴ 🔹اما در روز ۱۶ بهمن سال ۹۸ چیرامون مساله لیستی رای دادن در انتخابات مجلس سخنان صریحتری بیان فرمودند: «هرگز در هیچ انتخاباتی رسم بنده نیست که اشاره کنم به کسی تا انتخاب بشود، امّا این خصوصیّات به نظر من در منتخب باید وجود داشته باشد. انقلابی، مؤمن، کارآمد، دارای روحیه‌ی جهادی، شجاع، طرف‌دار عدالت. اگر می‌توانیم یک چنین افرادی را بشناسیم، که بهشان رأی می‌دهیم؛ اگر نشناختیم، از آدم‌های بصیر و مورد اعتماد استفاده کنیم. کسی نگوید که «خیلی خب، شرایط نامزد انتخاباتی، اینها باید باشد، من که نمی‌شناسم، نمی‌دانم، پس بنابر‌این بهتر است که رأی ندهم»؛ نه، حتماً رأی بدهید، منتها به افراد بصیر، به افراد مورد اعتماد، به کسانی که انسان بتواند به اینها اطمینان بکند مراجعه کنید، از اینها سؤال کنید، از اینها بپرسید؛ اگر راهنمایی کردند، راهنمایی‌شان را قبول بکنید.» 🔹در میان استفتائات احصاء شده از سایتهای دفتر رهبر انقلاب نیز یک سوال به این موضوع پرداخته است. 1️⃣ در دوره‌های اخیر که رأی دادن به یک لیست خاص که از طرف احزاب و گروه‌های سیاسی داده می‌شود و توسط افراد مشهور و غیر متخصص تشویق و تبلیغ می‌شود، آیا رأی دادن به این لیست‌ها بدون تحقیق در مورد افراد آن جایز است؟ و اگر این لیست یا برخی از افراد آن در انتخابات رأی آورند و صلاحیت منصب را نداشته باشند، ما در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم بود؟ پاسخ: به فهرست و افرادی رأی دهید که معرفی‌کنندگان آن‌ها افرادی متعهد، مؤمن، بصیر و انقلابی و قابل اعتماد باشند مگر آنکه حجت شرعی برخلاف داشته باشید. 🔹بنابراین می توان گفت مبنای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در رای دادن این است: در درجه اول شناخت هر کس نسبت به کاندیداها مقدم بر شناخت دیگران و توصیه دیگران در قالب لیست است. ثانیا به هیچ عنوان بدون قید و شرط، رای به لیست سفارش نشده است. بلکه باید تهیه کنندگان و سازو کار تهیه لیست را بشناسید که سهمیه‌بندی و باندبازی نباشد. 🔹ثالثا هرگز سفارش به "لیست خاص" نکرده‌اند، بلکه باید بین لیست‌ها مقایسه صورت بگیرد. برخی لیست خود را آیه نازل شده از آسمان می‌دانند! برای رای دادن باید حجت شرعی داشت. وقتی افرادی را کاملا می‌شناسید، نباید به هندوانه در بسته اعتماد کنید، خصوصا اگر افرادی که می‌شناسید، در مردم مقبولیت و رای هم داشته باشند. اما ادامه سوالات و استفتائات انتخاباتی: 2️⃣ آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعاً واجب و عدم شرکت حرام است؟ پاسخ: شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه‌ی شرعی، اسلامی و الهی است. 3️⃣ آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ پاسخ: واجب عینی است. 4️⃣ با توجه به نزدیکی زمان انتخابات آیا دعوت بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در مسجد اشکال دارد؟ پاسخ: باید بر طبق قوانین و مقررات نظام اسلامی عمل شود. ادامه دارد... @entekhabatqods
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲 الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید✨ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ @entekhabatqods
💚❤️سلام امام زمانم❤️💚 ای آن که عزیزی و مرا جانی و جانان صد یوسف مصری ز غمت،سر به بیابان ای کاش بیایی و بگویند که آمد بر مصرِ وجودِ منِ قحطی زده، باران ༺⃟‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entekhabatqods ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💐۱۲روز تا 💐 تقویم تاریخ انقلاب 10 بهمن 57 قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: پس از حرکات عوام فریبانه و بی رحمانه ی بختیار در 9 بهمن 57 و در روز پس از آن فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه های کشور از صبح باز گردید (10 بهمن) و در نخستین ساعات سه هواپیمای نظامی امریکایی تعدادی از اتباع امریکا را از ایران خارج کردند. روزشمار انقلاب: 10 بهمن 57 خبرگزاری رویتر بیان می کند: امروز، شرکت هواپیمایی ارفرانس در پاریس گفت که اگر راه پرواز هموار شود هواپیمای حامل آیت الله خمینی در ساعت یک بامداد به وقت پاریس و چهار و بیست دقیقه به وقت تهران، آیت الله را به تهران خواهد برد. در پی آن خبرگزاری فرانسه می نویسد: کمیته استقبال اعلام کرد، نظر به اینکه دولت ایران با فرود یک هواپیمای دربست ارفرانس موافقت کرده است، آیت الله خمینی ساعت نه صبح پنجشنبه وارد تهران خواهند شد. این کمیته از مردم خواست که در طول مسیر آیت الله بین میدان شهیاد که به نام میدان آزادی نامیده شده است و میدان بیست و چهار اسفند، برای استقبال از آیت الله اجتماع کنند. در این بین شاه ضمن مصاحبه ای در خارج که در روزنامه های امروز تهران انتشار یافت برای نخستین بار آشکارا کارتر رئیس جمهوری آمریکا را مورد حمله قرار داد و دولت آمریکا را مسئول بحران کنونی ایران خواند! @entekhabatqods
💐۲۶روز تا 💐 💠بشارت به امام زمان علیه السلام در روایات 🌸حضرت باقر علیه السلام: يَا أَبَا حَمْزَةَ مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا تَبْدِيلَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ قِيَامُ قَائِمِنَا فَمَنْ شَكَّ فِيمَا أَقُولُ لَقِيَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَ هُوَ بِهِ كَافِر «اي ابوحمزه! از جریانـاتی که خداونـد، وقوع آن را حتمی در نظر گرفته، قیـام قـائم ماعلیه السـلام می باشـد؛ پس هر کس درباره آن شـک کنـد، خداونـد را در حـال کفر ملاقـات می کنـد...» 📚الغیبه للنعمانی، ص86، ح17 @entekhabatqods
💐۳۱روز تا 💐 شاخص های نماینده تراز انقلاب اسلامی در کلام مقام معظم رهبری ۳۰- مردمی بودن مردمی بودن هم فقط این نیست که انسان هرگاهی یکبار به محل انتخابات سر بزند. نباید ما در جمهوری اسلامی کمک کنیم به ایجاد یک طبقهی جدید، یک طبقه ی برخوردار اشرافی جدید. این کار انجام بگیرد. این هم با دستور و حکم و فرمان حاصل نمی شود با دل با ،ایمان با ،انگیزه شدنی است. @entekhabatqods
هشتمین دوره انتخابات مجلس @entekhabatqods
هشتمین دوره انتخابات مجلس رقابت های هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شده بود و امکان صدور قطعنامه علیه ایران وجود داشت. در آن مقطع زمانی بین اصولگرایان سنتی و نو اصولگرایانی که از انتخابات شورای شهر دوم پا به عرصه سیاست گذاشته بودند، در زمینه حکومت‌داری اختلاف نظر ایجاد شده بود؛ چراکه تثبیت قدرت اصولگرایان در مناصب مختلف حکومتی، فرصت رقابت های درونی و وزن کشی را برای آنها ایجاد کرده بود. در مقابل، اصلاح طلبان که در انتخابات شورای شهر دوم، مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم با شکست مواجه شده بودند، تحریم و قهر سیاسی را کنار گذاشته، روش و منش سیاسی خود را تغییر داده و برای حضور در انتخابات مصمم بودند. در نتیجه، ثبت نام انتخابات مجلس هشتم در سال ۱۳۸۶ با استقبال پررنگی از طرف هر دو جناح مواجه شد. از یک طرف، همه گرایشهای جناح راست به امید اینکه در نهایت به یک لیست متحد برسند در انتخابات ثبت نام کردند و از طرف دیگر، جناح مقابل و اصلاح طلبان از اعضای جبهه مشارکت گرفته تا نهضت آزادی که تهیه لیست را به بعد از اعلام صلاحیت ها موکول کرده بودند، برای نمایندگی مجلس هشتم نام نویسی کردند. در هشتمین دوره انتخابات مجلس دوره هیات های اجرایی در روند بررسی صلاحیت ها فعال تر از دوره های گذشته وارد عمل شدند و بنابراین رد صلاحیت های هیات های اجرایی دولت نهم اعتراضاتی را برانگیخت. از بین نامزدهای ثبت نامی، ۲۲۵۰ نفر(۳۱ درصد) توسط این هیئت ها رد صلاحیت شدند که در مقایسه با دوره قبل حدود ۲۵ درصد افزایش یافته بود. لیست نامزدهای رد صلاحیت شده توسط هیات های اجرایی شامل جمعیت کثیری از اصلاح طلبان از جمله کسانی که برای مجلس قبلی تایید صلاحیت شده بودند و برخی وزرای دولت اصلاحات و چهره های مطرح احزابی چون جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیون و اعتماد ملی بود. علت عدم تایید صلاحیت این افراد از طرف هیات های اجرایی عموما بر اساس بند ۱،۳ و ۵ ماده ۲۸ و همچنین مواد ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات مجلس از جمله عدم التزام عملی به اسلام، عدم وفاداری به نظام، ولایت فقیه وقانون اساسی و وجود سوء شهرت ذکر شد. در پی اعتراضات شکل گرفته به رد صلاحیت ها، حجت الاسلام کروبی و خاتمی و آیت الله رفسنجانی جلسه ای تشکیل دادند به این تصمیم نهایی رسیدند که در انتخابات شرکت کنند و تحریم را راه حل درستی ندانستند. خروجی جلسه آنان تلاش برای ” رایزنی با مقامات، شرکت فعالانه در انتخابات و جلوگیری از تنش” اعلام شد. عکس العمل اصول گرایان به نشست مذکور متفاوت بود؛ برای مثال امیدوار رضایی، رییس فراکسیون وفاق و کارآمدی، این نشست را نشانه پیش گرفتن راه تعامل به جای قهر اعلام کرد؛ در حالی که حداد عادل آن را نوعی مظلوم نمایی و تبلیغاتی دانست و الیاس نادران از تلاش اصلاح طلبان برای ایجاد انقلاب مخملی و فتنه گری سخن گفت. در تاریخ ۱۴ بهمن ماه، هیات های نظارت شورای نگهبان لیست تاییدشدگان و ردشدگان را منتشر کرد که طی آن صلاحیت ۲۴۰۰ نفر رد شده بود. این موضوع باعث اعتراض افراد مطرح دو جناح از جمله سیدحسن خمینی، محمدرضا عارف، آیت الله مکارم شیرازی، علی مطهری و محمدباقر قالیباف شد. در حالی که اعلام نتیجه شورای نگهبان باعث تردید تشکل هایی مانند نمایندگان ادوار مجلس و جبهه مشارکت برای شرکت در انتخابات شده بود، ستاد انتخابات کشور از تایید صلاحیت ۴۶۳ نفر از رد صلاحیت شده ها از جمله ۱۰۰ اصلاح طلب توسط شورای نگهبان خبر داد. اسامی افرادی چون حضرتی، اطاعت، کیان ارثی، تابش، علیخانی، اشراقی، نجفقلی حیبیبی، ناصری، پیرموذن و … در بین تایید صلاحیت شدگان جدید قرار داشت، اما سنگینی سایه تحصن نمایندگان در مجلس ششم باعث شد هیچ فردی از جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به این لیست راه پیدا نکنند. از ۲۰۷ حوزه انتخابیه برای کسب ۲۹۰ کرسی هشتمین دوره انتخابات مجلس در مجموع از بین ۷۵۹۸ نفر نامزد شرکت در انتخابات، ۲۰۹۷ نفر رد صلاحیت و ۷۳ درصد تایید صلاحیت شدند. از بین ۱۴۰۵ ثبت نام کرده در شهر تهران نیز ۸۷۱ نفر تایید صلاحیت شدند. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط وزارت کشور ایران، میزان مشارکت مردم در انتخابات ۵۵/۴۰ درصد بوده‌است. بطوریکه ازبین حدود ۴۴ میلیون واجد شرایط ۲۴ میلیون در انتخابات شرکت کردند. انتخابات مجلس هشتم در دو مرحله ۲۴ اسفند ۸۶ و ۶ اردیبهشت ۸۷ برگزار شد و در هر دو مرحله به ترتیب ۱۹ و ۱۱ نفر از حوزه تهران با مشارکت ۳۰/۲۲ درصدی تهرانی ها در انتخابات به مجلس راه پیدا کردند. @entekhabatqods
نگاه قدس
📜برگی از داستان استعمار 📝قسمت چهل و یکم 💎استدآبادی بچه‌های یتیم و بی سرپرست بیش از کودکان دیگر تو
📜برگی از داستان استعمار 📝قسمت چهل و دوم 💎این داستان صیاد در دام همه کشیشانی که به تبلیغ مسیحیت در سرزمین‌های دوردست مشغول می‌شدند، در خدمت کشورهای اروپایی و استعمارگران نبودند. بعضی از آنها که با قلبی پاک و ایمـان بـه خـدا بـا پیـروان دین‌های دیگر صحبت می‌کردند، گاهی تحت تأثیر آن‌ها قرار می‌گرفتند، از تلاش بـرای مسیحی کردن آن‌ها دسـت می‌کشیدند و حتی خودشان به یک دین و زندگی جدید روی می‌آوردند. «ویلفرد کنتول اسمیت» یک کشیش کانادایی بود که برای تبلیغ در شبه قاره هند، راهی این سرزمین شده بود. اسمیت پیش از حرکت به هند در انگلستان، در گردهمایی جهانی مبلغان شرکت کرد. «هندریک کرامر» برگزارکننده این گردهمایی در کتاب «پیام مسیحی در دنیای غیر مسیحی» که به مناسبت همین مراسم منتشر کرده بود، همه ادیان دیگر را رد کرده، پیروان آنها را خطاکار می‌دانست. اسمیت در حالی که جملات کرامر در ذهنش تکرار می‌شد راهی هند شد و برای تبلیغ مسیحیت در میان بوداییها و تعداد‌ اندکی از مسلمانان عازم کوه‌های هیمالیا شد. او در یکی، از گردنه‌های هیمالیا با پیرمرد بسیار فقیری روبه رو شد که میوه‌های وحشی و کوهی را برای فروش به کنار راه آورده بود. پیرمرد پابرهنه بود و آن قدر فقیر بود که حتی پولی برای خریدن سنگ ترازو نداشت. او یک سنگ بزرگ و دو سنگ کوچک را که ادعا می‌کرد دو پوند (حدود ۹۰۰ گرم) وزن دارند، به جای وزنه ترازو به کار می‌برد. اسمیت از پیرمرد خواست دو پوند میوه به او بدهد و هنگامی‌ که پیرمرد سنگ‌ها را در ترازو گذاشت به او اعتراض کرد که: «من از کجا مطمئن باشم که تو راست می‌گویی و این سنگ‌ها دو پوند وزن دارند؟» پیرمرد در پاسخ اسمیت، با آرامش فقط این آیه قرآن را بر زبان آورد: «خدا بندگانش را به خوبی می‌بیند» و به کارش ادامه داد. اسمیت از ایمان عمیق این پیرمرد فقیر در گردنه‌های دوردست هیمالیا به شدت شگفت زده شد. آیا او می‌توانست با تبلیغ مسیحیت ایمانی محکم‌تر و عمیق‌تر از این را به او ببخشد؟ بار دیگر جملات كرامر و ایمان سرسختانه او را به باطل بودن همه ادیان به جز مسیحیت به یاد آورد و آرزو کرد ای کاش کرامـر هـم آنجا بود. اسمیت به کشورش بازگشت و بقیه عمر را به تحقیق درباره اسلام پرداخت و به یکی از اسلام شناسان بزرگ شد. کتاب‌های «درباره درک اسلام و اسلام در تاریخ جدید» از مشهورترین کتابهای او هستند. در ایران هم دو نفر از کشیشان پرتغالی که در عصر صفوی به اصفهان آمده بودند، پس از چند سال زندگی در کنار مردم از تبلیغ مسیحیت دست برداشتند و مسلمان شدند. اولین نفر کشیشی به نام «امانوئل سانتاماریا» بود که ریاست صومعه پرتغالی‌ها را در اصفهان به عهده داشت. او در سال ۱۶۹۱ میلادی مسلمان شد و نام «قلی» (خـادم امـام حسـن علیه‌السلام) را بـرای خـودش انتخـاب کـرد. شش سال پس از او کشیش پرتغالی دیگری که از زادگاهش، لیسبون، راهی اصفهـان شـده بـود بـه اسلام گروید. ایـن کشیش که «آنتونیو دوژزو» نام داشت، در زندگی جدیدش علی‌قلی جدیدالاسلام نام گرفت. او کتاب‌هایی در دفاع از اسلام و مخالفت با مبلغان مسیحی تألیف کرد. سیف المؤمنين، هدایت الظالمین و فواید ازدواج نام برخی از کتاب‌های او هستند. شاه سلیمان صفوی علاقه ویژه‌ای به علی‌قلی داشت و او را به عنوان مترجم مخصوص دربار استخدام کرده بود. @entekhabatqods
نگاه قدس
قسمت بیست و دوم گرچه در اون تایم کم سخت بود، اما باید فورا اون زن و تخلیه اطلاعاتی میکردم! هر لحظه
قسمت بیست و سوم همزمان محتویات داخل گوشیش و چک کردم! چیز خاصی نبود که بخواد برام خطر داشته باشه! فورا از انباری رفتیم بیرون و از بازار خارج شدیم و بردمش سمت ماشینم. درو باز کردم بهش گفتم بشینه پشت فرمون. نشست پشت فرمون. منم نشستم روی صندلی پشت. بهش گفتم حرکت کنه! انقدر رفتیم تا رسیدیم به یه آبادی، ولی کم تردد و خلوت. همونطور که گوشه ی یکی از جاده ها توقف کرده بودیم، فوری رفتم روی صندلی جلو نشستم. بهش گفتم: «دستات و بزار روی فرمون.» وقتی دستاش و گذاشت، دستبند زدم به دستش! یه پارچه هم کشیدم روی مُچش تا یه وقت کسی نبینه. یادمه چهل دقیقه ای از آخرین ارتباط من و عاصف گذشته بود. گوشیم و چک کردم و خواستم به عاصف زنگ بزنم که همزمان یه پیامک خالی از طرف عاصف اومد. باهاش تماس گرفتم و گفتم: +فوری برو سر اصل مطلب. _آقا عاکف، خانوم درست میگه! پدرش تاجر بوده! البته به رحمت خدا رفته! اون آقای ابراهیم قنبر زهی هم از تجار زاهدان هست. +اطلاعات بیشتر میخوام! _چندسال قبل این خانوم به همراه پدرش به مدت شش ماه در روسیه بوده! در روسیه به دلیل سرمای بیش از حد هوا چشمش آسیب میبینه. سند پزشکیش و از عواملمون در یکی از مراکز پزشکی تونستم گیر بیارم. +برادر، خواهر؟ _خواهر نداره، اما یه برادر داره و مشکلی وجود نداره. به عاصف گفتم: +ممنونم عاصف جان. _یاعلی. گوشی رو گذاشتم توی جیبم، بعدش کلتم و از حالت مسلح خارج کردم و نفس عمیقی کشیدم. چندثانیه ای بهش خیره شدم. دستبند و باز کردم بهش گفتم: «ببخشید... شرمنده تونم. حلالم کنید!» چیزی نگفت... دیدم آروم داره اشک میریزه! پیاده شدم و رفتم درب سمت راننده رو باز کردم، پارچه رو از روی دستش گرفتم، دستبند و باز کردم، گفتم: «برید اونور بشینید!» رفت اونطرف نشست. منم نشستم پشت فرمون. ماشین و روشن کردم تا از اون منطقه دور بشم! خلاصه اون خانوم و رسوندم تا جایی که محل اسکانش بود، بعد از حلالیت گرفتن بهم آدرس داد و قرار شد گوشی موبایل و براشون پست کنم. حلالیت طلبیدم و خداحافظی کردم و برگشتم سمت اداره کرمان، ماشین و تحویل دادم، ماشین خودم و گرفتم برگشتم سمت تهران. وقتی رسیدم تهران رفتم ستاد و وارد دفترم که شدم، مستقیما رفتم خوابیدم. بعد از کمی استراحت، بیدار شدم به کارها رسیدم و حوالی ساعت 9 صبح بود که یک فکس کاملا محرمانه از دفتر مدیر کل بخش ضدجاسوسی و ضدتروریسم برام اومد. خبر و متن روی کاغذ آنقدر بهت آور و تعجب برانگیز بود که فکرش و نمیکردم کار به اینجا برسه. البته به بالاتر از این فکر میکردم، وَ چنین چیزی رو در قبال هیچ کسی بعید نمیدونستم، اما برای یکی مثل چنین آدمی بسیار بعید بود. فورا رفتم دفتر ریاست ضدجاسوسی. بهم وقت ملاقات داد. بعد از اینکه وارد شدم خواستم با حاج آقای سیف سلام و احوالپرسی کنم که طبق معمول با حالتی گرفته و اخم و... گفت: _بابت فکس اومدی؟ +بله آقا! _دو روز قبل این خبر اومده! چون نبودی اداره، الان دارم در جریان میزارمت! +تکلیف چیه قربان؟ _فعلا نمیخوام درموردش حرف بزنیم. فقط فکس و فرستادم برات تا درجریان باشی. +یعنی باید دست روی دست بگذاریم!؟ _نه. اما زمان بده! در حال آنالیز و رصد هستم. باید منتظر تصمیم جدید من باشی. چون من منتظر گزارش تکمیلی حفاظت هستم تا ببینم چی میگن. +به نظرتون ممکنه متوجه نشده باشه؟ _نمیدونم. بعید میدونم یکی مثل این شخص متوجه نشده باشه که داره دور و برش چه اتفاقی می افته. ولی خب احتمال اینکه واقعا متوجه نشده باشه خیلی زیاده! +پناه بر خدا ! _چقدر میشناسیش؟ +خیلی آقا. _آقا عاکف، من بابت این ماجرا خیلی نگرانم. بیشتر از همه چیز نگران این آدمم. به نظرم قضیه آرین محمد زاده رو نیمه کاره رها کن تا پرونده رو بسپریم دست بچه های مفاسد اقتصادی. البته، یک نماینده از واحد ما در اون پرونده قرار میدیم. به نظرم مجید و بگذاریم! تو هم بهتره که تمام حواس و تمرکزت و بگذاری روی موضوع فکس محرمانه امروز و روی این ماجرا خیمه بزن ببین ماجرا چیه؟! چون خیلی مهمه. +چشم. _میخوای برای شروع چیکار کنی؟ +زیر نظر میگیرمش! چشم ازش برنمی‌دارم. _بسیارعالی! فقط نامحسوس. +چشم. _میتونی بری!. فکس محرمانه، مربوط به سیدعاصف عبدالزهرا بود. بعد از دریافت اون فکس محرمانه، عاصف و زیر نظر گرفتیم! شبانه روز زیر چتر گستردهٔ امنیتی و اطلاعاتی ما بود و تموم تحرکاتش و زیر نظر داشتیم. شاید چیزی حدود دوماه! یک روز که برای بازجویی از یک خانوم 46 ساله که متهم به دادن اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده کشور به سرویس بیگانه بود رفتم بازجویی که عاصف هم در این پرونده همکاری داشت. با عاصف رفتیم و بعد از بازجویی و گزارش نویسی، به بچه ها گفتم صبحونه من و عاصف و بیارن طبقه 5 توی اتاقی که با عاصف نشسته بودیم. @entekhabatqods