eitaa logo
تبلیغات اسلامی مهریز
1هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
106 فایل
آیدی ادمین کانال : @dehghanyahya ارتباط مستقیم با رئیس اداره: @Aramesh6467
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان #فصل_بندگی #قرآن_نور_امید #تواصی #مردم_ماه #محله_همدل کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz
بسم الله الرحمن الرحیم جزء 29 ⇨ http://j.mp/2bFRyBF تلاوت جزء بیست و نهم قرآن بصورت فایل صوتی و بدون نیاز به دانلود فقط کافيه روی لینک بزنید . کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz
نکات کلیدی جزء بیست‌ونهم قرآن کریم خداوند راه هدایت را به شما نشان داده، دیگر انتخاب با شماست که شاکر باشید یا ناسپاس. #فصل_بندگی #قرآن_نور_امید #تواصی #مردم_ماه #محله_همدل کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz
💢نکات و پیام هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز بيست و نهم جزء بيست‌ونهم قسمت اول جزء ۲۹ شامل ۱۱ سوره، سوره های ملک،قلم، حاقه، معارج، نوح، جن،مزمل، مدثر، قیامت، انسان و مرسلات می باشد. ✅ چه کردی آمدی ؟ مَا سَلَكَكمُ‏ْ فىِ سَقَرَ(۴۲)قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ(۴۳)وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ(۴۴)وَ كُنَّا نخَُوضُ مَعَ الخَْائضِینَ(۴۵)وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ(۴۶) حَتىَّ أَتَئنَا الْیَقِینُ(۴۷- مدثر) بر اساس این آیات، وقتی از دوزخیان سوال می شود چه کردید که اهل جهنم شدید؟ آنها چهار عامل را از مهمترین عوامل این بدعاقبتی خود معرفی می کنند و می گویند: ترک و عبادت با خدا،ترک اطعام و توجه به هم نوعان ، همراهی با سخنان لغو و باطل منکران معاد و مستهزئین قران،و تکذیب روز جزا. سه رفتار نخست که به عنوان دلایل جهنمی شدن مطرح شده،همگی از نتایج و آثار عدم اعتقاد به جزای اخروی است. در واقع، دروغ پنداری یا بی باوری به و یوم الحساب،یک مجموعه تبعات رفتاری و سبک زندگی را به همراه دارد که در این سوره و سایر سوره های مراحل نخست نزول مشاهده میکنیم. ✅ از منظر قران کیست؟ در سوره معارج، رفتار و ویژگیهای بیان شده است. الَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ {23}همان كسانى كه بر نماز(عبادت) شان پايدارى(مداومت) مى‏كنند {23} وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ {24}و همانان كه در اموالشان حقى معلوم است {24} لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ {25}براى سائل و محروم {25} وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ {26}و كسانى كه روز جزا را باور دارند {26} وَالَّذِينَ هُم مِّنْ عَذَابِ رَبِّهِم مُّشْفِقُونَ {27}و آنان كه از عذاب پروردگارشان بيمناكند {27} إِنَّ عَذَابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ {28}چرا كه از عذاب پروردگارشان ايمن نمى‏توانند بود {28} وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ {29}و كسانى كه دامن خود را حفظ مى‏كنند {29} {إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ {30}مگر بر همسران خود يا كنيزانشان كه [در اين صورت] مورد نكوهش نيستند {30} {فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ {31}و هر كس پا از اين [حد] فراتر نهد آنان همان از حد درگذرندگانند {31}}} وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ {32}و كسانى كه امانتها و پيمان خود را مراعات مى‏كنند {32} وَالَّذِينَ هُم بِشَهَادَاتِهِمْ قَائِمُونَ {33}و آنان كه بر شهادتهاى خود ايستاده‏اند {33} وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ {34}و كسانى كه بر (کیفیت يا حفظ اثار) نمازشان مراقبت مى‏ورزند {34} أُوْلَئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُّكْرَمُونَ {35}آنها هستند كه در باغهايى [از بهشت] گرامى خواهند بود {35} 👈 صفات و رفتارهای ذکر شده در این فراز، از ایه 22-28 عکس رفتارهای مجرمین است که در سوره مدثر بیان شد:نماز نمیخواندند، مساکین را اطعام نمیکردند،یوم الدین را تکذیب میکردند و با یاوه سرایان و مستهزیین همراهی میکردند. سپس در آیات بعدی چند رفتار مثبت اجتماعی دیگر هم اضافه شده است:پاک دامنی،امانت داری،صداقت و استواری در شهادت دادن. ⭕️⭕️ در واقع نمازگزاران باید متخلق به یک مجموعه اداب و رفتارها باشند تا جزو مصلین باشند و فقط نمازخواندن ظاهری کافی نیست. کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz
✅روز بيست و نهم جزء بيست‌ونهم قسمت دوم ✅ عیب گیری و ممنوع «هَمّازٍ مَشّاءٍ بِنَمِیمٍ»این مردم همّاز سخن چین.همّاز یعنی همز كن. سوره قلم هَمز و لَمز كه در سوره ی«وَیْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» هم داریم، به معنی عیب گیری و طعن زنی است. در باب «همز» گفته اند نه هر گونه عیب گیری و طعن زنی است، بلكه عیب گیری و طعن زنی به نوع پست و حقیرش؛ آنهایی كه دائماً با چشم و اشاره و شكلك در آوردن از مردم عیب جویی می كنند، تقلید مردم را درمی آورند، با گوشه ی چشم به یك عیبی اشاره می كنند. انسان وقتی بخواهد عیب_جویی كند، یك وقت خیلی صریح و قاطع با زبان حرفش را می زند. یك وقت نه، در مقابل طرف كه هست وقتی كه او در چشمهایش نگاه می كند با تواضع با او حرف می زند كه مخلص شما هستیم، حضرتعالی چنین و. . . تا او رویش را آن طرف می كند شكلك درمی آورد، تقلید او را می كند. این هم خودش از حقارت و پستی است.یك مرد و یك انسان كه شخصیت داشته باشد [چنین نمی كند. ]اولاً خود غیبت كردن پشت سر مردم علامت بی شخصیتی است.روبروی او بگو.تو وقتی كه او به طرف تو نگاه می كند مثل یك آدم در مقابلش ایستاده ای؛ رویش را كه به آن طرف برمی گرداند با چشم و لب اشاره می كنی، عیبش را آشكار می كنی، زیرزبانی حرف می زنی!"😔 کتاب آشنایی باقرآن.تفسیر سوره قلم شهید مطهری ✅ آیا آیه ی معروف وَ إِنْ یَكادُ، دفع است؟ "آیا آیه ی «وَ إِنْ یَكادُ اَلَّذِینَ كَفَرُوا لَیُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ» خاصیت جلوگیری از چشم زخم دارد؟ ما تا حالا به مدركی (حدیثی، جمله ای) برخورد نكرده ایم كه دلالت كند و بگوید از این آیه برای چشم زخم استفاده كنید.اینكه چشم زخم حقیقت است یا نه، یك مسأله است (فرضاً حقیقت است ولو در بعضی از افراد)و اینكه این آیه برای دفع چشم زخم باشد مسأله ی دیگری است. چیزی كه از طرف پیغمبر یا ائمه به ما نرسیده باشد، از پیش خود نباید بتراشیم." کتاب آشنایی با قرآن،شهيد مطهري ، تفسیر سوره قلم "ما در قرآن آیه زیاد داریم، آیاتی که برای قراردادن فوق العاده عالی است، جمله های زیادی داریم از پیغمبر و ائمه؛ ولی هیچ آیه ای به اندازه آیه «وَ انْ یَکادُ الَّذینَ کَفَروا» در میان مردم برای شعار رایج نشده است. ولی در هر خانه ای که بروید آیه «وَ انْ یَکادُ الَّذینَ کَفَروا» را می بینید، یعنی منم که خداوند چنین نعمت هایی به من داده و تویی که چشم شور داری و می خواهی چشم زخم به ما بزنی؛ برای این که جلوی چشم شور تو را گرفته باشم این تابلو را در اینجا نصب کرده ام و شاید کمتر خانه ای است که چنین چیزی در آن نباشد. "😔😔 مجموعه آثار استاد شهید ، ج ۲۷، ص: ۳ و ۶۳۲ کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz
✅روز بيست و نهم جزء بيست‌ونهم قسمت سوم ✅ هرچه می توانید قرآن کنید خداوند در آیات ابتدای سوره ، به پیامبر دستور تهجد و عبادت شبانه در حدود نیمی از شب را میدهد . در آیه اخر همین سوره برای مسلمانانی که مایل به اجرای این کار بودند ، تخفیف داده و بسته جایگزین برای آنها معرفی میکند: "در حقيقت پروردگارت میداند كه تو نزديك به دو سوم از شب و گاهي نصف آن و گاهي يك سوم آن را به عبادت برمى خيزي و نيز گروهى از كسانى كه با تواند (كه داوطلبانه به اجراي حكمي كه مختص پيامبر بوده است اقدام كردند) خداست كه شب و روز را اندازه گيرى مى كند. او میدانست كه شما هرگز نميتوانيد آن (قيام شبانه مستمر در حدود نيمي از شب) را (بطوركامل) تحصيل كنيد .پس بر شما نظر لطف كرد 👈 [اينك بجاي ملزم شدن به قيام نيمي از شب] هر چه از قرآن ميسر ميشود (در شب) بخوانيد خدا میدانست كه به زودى در ميانتان بيمارانى خواهند بود و عده اى ديگر در زمين سفر میكنند و در پى روزى خدا هستند و گروهى ديگر در راه خدا پيكار مینمايند (و شايد به همان قرايت شبانه نيز موفق نشوند) 👈 پس (در روز) هر چه از [قرآن] ميسر شد تلاوت كنيد و نماز را برپا داريد و زكات را بپردازيد و وام نيكو به خدا دهيد و هر كار خوبى براى خويش از پيش فرستيد آن را نزد خدا بهتر و با پاداشى بيشتر باز خواهيد يافت و از خدا طلب آمرزش كنيد كه خدا آمرزنده مهربان است( 20) ✅ خداوند راه را عرضه کرد. انسان مختار است که بپذیرد یا کفران کند. إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا {3}سوره انسان ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس {3} آیات ۱-۲ سوره انسان، بطور خلاصه به مراحل تکامل و آفرینش انسان اشاره میکند که در دوره ای اصلا موجود قابل ذکری نبوده است. اما پس از آن و از طریق تشکیل نطفه (وسپس طی مراحل رشد جنینی) ورود انسان به این عالم محقق شده است. در آیات ۳و۴، خداوند میفرماید برای انسانی که باین دنیا وارد شده، ابزار شناخت (گوش و چشم) را هم داده، راه هدایت را نشان داده و در واقع نعمت وجود را با نعمت هدایت تکمیل کرده است .اما انسان میتواند از این نعمت هدایت استفاده کند (شاكر) یا آنرا نپذیرد (كفران) و بکار نگیرد که در این صورت بعنوان ناسپاسی و کفران، سرنوشت شومی در جهان دیگر خواهد داشت (غل و زنجیر و شعله سوزان) درصورت استفاده از این نعمت هدایت، جزو خواهد بود که پاداش خوبی در انتظارش میباشد که در آیات 5-22 بطور مبسوط، رفتار و سرنوشت مطبوع شاکران و پذیرندگان هدایت را بیان کرده است. عصاره فراز ایات 1-4: خدایی که انسان را از عدم، هستی بخشید، ملزومات هدایت او را هم در اختیارش گذاشت. این انسان است که در آزمایش زندگی دنیوی، با پذیرش هدایت خدا ، او باشد یا کند که سرنوشت اخروی کفران، آتش سوزان است. کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz
⬅️ به امامت حجت الاسلام والمسلمین محی الدینی امام جمعه محترم مهریز روز عید سعید فطر همراه با از ساعت ۶ صبح حسينيه باغبهار 🔴 این برنامه با رعایت دستورالعمل های برگزار خواهد شد . (نمازگزاران محترم لطفا ماسک، دستکش، زیر انداز و مهر به همراه داشته باشند) @namazjome_mehriz کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz
📱 دهمین محفل مجازی انس با قرآن کریم 🔸 با حضور قاری بین المللی قرآن کریم استاد محمدرضا پورزرگری 🔹با اجرای محسن قره شیخلو مجری صدا و سیما ⏱ زمان: چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۹ پخش مستقیم از طریق صفحه اینستا گرام‌ ستاره باران به آدرس👇👇👇 http://instagram.com/setarebaran_ir@telaavat
اعلام مسیر حرکت اتوبوس‌ها برای حضور مهریزی ها در مراسم نماز عید فطر به گزارش روابط عمومی شهرداری باغ شهر تاریخی مهریز به جهت برگزاری مراسم با شکوه نماز عید سعید فطر و به منظور احترام به حضور گسترده نمازگزاران عزیز، با به کارگیری اتوبوس های مناسب مورد نیاز از ساعت 5:30 بامداد روز عید، اقدام به برقراری سرویس های ویژه ای از میادین اصلی و مبادی خطوط اتوبوسرانی به شرح زیر به سمت حسینیه باغ بهار خواهد کرد: ✅مسیر شماره یک:میدان شهیدصدوقی (شهرداری)_مسجد امام حسین شهرک شهیدرجایی_میدان مهدیه_میدان امام حسین (ع)_حسینیه چهارده معصوم _ میدان شورا_ شهرک صلواتی_ بلوار شکیب_ میدان فاطمیه . ✅مسیر شماره ۲:میدان توحید_حسینیه اعظم مزویر اباد_زینبیه بیدک_میدان پرستار_میدان فاطمیه ✅مسیر شماره ۳:منگاباد_امام زاده سید غیاث الدین_مسجد براستین_حسینیه بزرگ استهریج_میدان ولیعصر_میدان حضرت ابوالفضل(ع)_میدان فاطمیه در پایان مراسم نماز عید سعید فطر نیز اتوبوس ها در اطراف حسینیه باغ بهار مستقر و آماده ارائه خدمات برگشت به مبادی اولیه به کلیه نماز گزاران گرامی خواهند بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی مهریز @tablikhat_mehriz