eitaa logo
نهضتِ روایت
382 دنبال‌کننده
760 عکس
152 ویدیو
49 فایل
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://khl.ink/f/49192 ارتباط با ما: @nehzaterevayat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
عزیزان من! رابطه با خدا را جدّی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید. بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران‌،۱۳۷۷/۰۲/۲۲ #ما_و_نماز
نهضتِ روایت
رهبر معظّم انقلاب: «نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر
🔰 توجه داشته باشید که یادداشت های ارسالی از 1000 کلمه کمتر و از 1500 کلمه بیشتر نباشد. برای سهولت در تولید محتوا می توانید پرسش های ذیل را محور قرار بدهید. ۱- چرا مقاومت تنها راهبرد ممکن برای پیشرفت است؟ ۲- انسان مقاوم در اندیشه‌ی رهبری چه شاخصه هایی دارد؟ ۳- آیا برگزیدن راهبرد مقاومت کشور را به انزوای از جهان می‌کشاند؟ ۴- چگونه ممکن است هزینه‌های مقاومت کمتر از هزینه‌های سازش باشد؟ ۵- تقی زاده ها در اندیشه‌ی رهبری چه کسانی هستند؟ ۶- چگونه می‌توانیم کودکان خود را مقاوم تربیت کنیم؟ ۷- آیا مذاکره با آمریکا مساوی با ذلت است؟ ۸- مقاومت دیپلماتیک چیست؟ آیا برجام مصداق یک مقاومت دیپلماتیک است؟ ۹- چگونه می‌توانیم جامعه ای مقاوم بسازیم؟ ۱۰- چگونه می‌توانیم اقتصاد خانواده خود را مقاوم کنیم؟ 11_ اندیشه‌ی مقاومت چه نسبتی با «نظریّه‌ی نظام انقلابی» دارد؟ 12_ این نظریه چه جایگاهی در شکل‌گیریِ هویّت تمدّنی انقلاب و مراحل پنجگانه‌ی تمدّن نوین اسلامی دارد؟ 13_ در تجربه های تاریخی (اسلام، ایران و جهان) چه سرنوشتی از مقاومت و سازش را میتوان سراغ گرفت؟ 14_ مسئولیت هر یک از افراد جامعه و اقشار مختلف در زمینه مقاومت چیست؟ 15_ عوامل تضعیف مقاومت و موانع موجود بر سر راه چیست؟ 16_ دشمن چگونه تلاش میکند مقاومت ملت و نظام را بشکند؟ 17_ با چه روش ها و شیوه هایی میتوان گفتمان مقاومت را در متن جامعه نهادینه کرد؟
13870101_8541_32k.mp3
112.2K
#دعای_پایانی
حجاب زبانی در ارتباط با قرآن متأسفانه ما حجاب زبانی داریم، حجاب لغوی داریم؛ این کمبود ماست. یعنی کمبود ملتهای غیر عرب است. کسانی که زبانشان عربی است، همینطور که قاری تلاوت میکند، اینها که نشسته‌اند، ولو نه به‌صورت کامل، آن را میفهمند؛ بیان قرآن، بیان فصیح و بلیغ و خیلی والائی است و هرکسی جزئیات این بیان را نمیفهمد. بلاتشبیه مثل گلستان سعدی که انسان آن را مثلاً در جمعی بخواند. خوب، گلستان سعدی فارسیِ بلیغ است، مردم هم میفهمند؛ اما دقائق و جزئیاتش را فقط ادبا، اهل ذوق و اهل درک بالا میفهمند. حالا این را هزاران برابر بکنید. قرآن اینجوری است. دقائق و لطائف و جزئیات را ممکن است مستمعِ عرب‌زبانِ معمولی نفهمد، اما بالاخره مفهوم این کلمات را میفهمد؛ لذا دلش رقیق میشود؛ لذا در شنیدن تلاوت قرآن اشک میریزد؛ چون موعظه‌ی الهی را درک میکند. این حجابی است که ما داریم و قابل حل هم هست. نبادا کسی خیال کند حالا چه کار کنیم، نمیشود؛ نخیر، این کاملاً قابل حل است. بسیاری از کلمات و لغات قرآنی در زبان فارسی متداول ما تکرار شده است و ما میفهمیم. بیانات در دیدار قاریان ،۱۳۸۶/۰۶/۲۲
ذِکر و نماز و نیایش آنگاه که با سامان زندگی اجتماعی درهم می‌آمیزد معجزه‌ی اسلام را در آرایش منظومه‌ی احکام عبادیِ آن آشکار میسازد. مسجد، مظهری از این درهم‌ آمیختگی است. نماز در مسجد و با جماعت مؤمنان، همگانی نشستن بر گِردِ سفره‌ی میهمانی خداوند است، و این خود، بارِشِ رحمت الهی را انبوه‌تر و دل‌نشین‌تر می‌سازد. پیام به بیستمین اجلاس سراسری نماز،۱۳۹۰/۰۷/۱۹ #ما_و_نماز
نهضتِ روایت
🔉 سخنرانی در جمع پاسداران (هوشیاری ملی- خطر وابستگی اقتصادی)،۷ دی ۱۳۵۸/ ۸ صفر ۱۴۰۰،قم توضیح تاریخی 23آبان1357 کارتر رییس جمهور وقت آمریکا دستور توقیف تمامی دارایی های منقول و غیر منقول ایران در ایالات متحده آمریکا و همچین نقود ایرانی در بانک های این کشور را صادر کرد. این عمل در پاسخ به گروگان گیری 63 نفر از افراد حاضر در سفارت سابق آمریکا در تهران (لانه جاسوسی) اتفاق افتاد. ر.ک سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir بسم الله الرحمن الرحیم‌ من در عین حال که نه وقتم مقتضی است نه حالم، لکن چون برادرها هم از ساوه و هم از آمل تشریف آوردند یکی دو جمله عرض می‌کنم. اول تشکر از اینکه این طور احساسات در شما زنده شده است و باقی است. و از خدا می‌خواهم که این احساسات محفوظ بماند که با محفوظ بودن این احساسات؛ احساسات اسلامی- ایمانی، امیدواریم که این نهضت به آخر برسد و بتوانیم یک حکومت عدل اسلامی به آن قدری که میسور ماست، در ایران موجود کنیم. و این بستگی به این دارد که جوانهای عزیز ما در هر جا هستند، در ساوه هستند، در آمل هستند، در هر جا که هستند بدانند که توطئه‌ها در کار است که نگذارند شما جوانها به رشد انسانی خودتان برسید و این کشور، یک کشور مستقل آزاد باشد. آنهایی که از این مملکت، از این کشور استفاده می‌بردند و همه منافع شما را می‌بردند و می‌خوردند و خرج عیاشیها می‌کردند، آنها باز مشغول توطئه هستند که نگذارند این کشور حال آرامش پیدا کند. و وقتی که آرامش پیدا نکند، نمی‌شود که اصلاحش کرد. و اگر اصلاح نشود ممکن است که باز به حالهای سابق برگردد. از این جهت باید با بیداری، همه جوانهای محترم عزیز با بیداری توجه داشته باشند که اینهایی که در بین جمعیتها می‌آیند و می‌خواهند با اظهار اسلامیت، با اظهار اینکه ما برای کشورمان دلسوز هستیم، مانع بشوند از اینکه مردم کار بکنند، کشاورزها کشاورزی بکنند، کارخانه‌ها کار بکنند، اینها دوستان شما نیستند. اینها همانهایی هستند که می‌خواهند نگذارند مملکت شما، کشور شما مستقل بشود. خصوصاً در شمال که شما هستید این ریشه‌های فاسد زیاد است. باید با کمال توجه و با کمال دلسوزی برای کشور خودتان از این طور ریشه‌هایی که می‌آیند و نفاق افکنی می‌کنند یا مانع از کار می‌شوند یا سر و صدا درست می‌کنند جلوگیری کنید. خود جوانهای آنجا جلوگیری کنند، نگذارند. البته من نمی‌گویم درگیری و [دعوا، بلکه‌] اعراض کنید از ایشان. آنهایی که می‌آیند حرفهایی می‌زنند که از این حرفها تفرقه پیدا می‌شود، به آنها پشت کنید و اعراض کنید تا بروند سراغ کارشان. الآن آنهایی که منافعشان از بین رفته یا به خطر افتاده است، آنها به این زودی دست بردار نیستند از این کشور. آنها درصدد نقشه‌ها هستند که نگذارند یک حکومت مستقلی پیدا بشود. از اول هم در فکر این معنا بودند، منتها قدم به قدم شکست خوردند الحمد للَّه. و از این به بعد هم من امیدوارم که با حفظ وحدت خودتان و حفظ ایمان خودتان و توجه به خدا این راه را تا آخر برسانید. و ان شاء الله این جهت هم که باید کار بکنند، همه اقشار ملت امروز باید یک کاری انجام بدهند. بیکاری، کم کاری، به خلاف مسیر ملت است. امروز این کشور ما احتیاج به کار دارد. احتیاج دارد که همه قشرها در هر جا که هستند، مثلًا عمده کشاورزها کشاورزی را تقویت کنند که ما محتاج به دشمنهامان نباشیم در خوراکمان. آقا خیلی برای یک مملکت اسلامی این عیب است که در ارزاقش محتاج بشود به خارج که تهدیدشان کنند که ما نمی‌دهیم به شما دیگر «۱». در صورتی که ایران زمین دارد الی ما شاء الله. آب هم دارد. برکات آسمانی هم هست. چرا باید محتاج به خارج باشیم؟ باید همت کنند. باید بنای بر این بگذارند که مستقل باشند در اقتصاد. وقتی یک ملتی بنای بر یک چیز گذاشت یعنی، همه آنها عازم شدند که ما دیگر بعد از این از دیگران چیزی نخریم، خودشان ایجاد می‌کنند، خودشان ارزاق خودشان را ایجاد می‌کنند. و من امیدوارم که همه‌تان موفق و موید باشید. و این قدرت ایمانی و قوه اجتماعی باقی باشد و همه با سلامت و سعادت باشید. (۱) - اشاره به تحریم اقتصادی ایران توسط امریکا. 📚جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۷۶ تا صفحه ۴۷۸ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/10/07/4
قسمت سی و نهم برنامه تلویزیونی بازپخش ویژه‌برنامه شهادت حاج قاسم سلیمانی با موضوع: زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور مرحوم حسین شیخ الاسلام، سیاستمدار و دیپلمات 📅یکشنبه 7 دی ماه 🕘ساعت 21 📺شبکه چهار سیما 《محفل زمانه شناسی》
13870212_8486_128k.mp3
495.6K
#دعای_پایانی
قرآن در این کشور غریب بود امروز بحمداللَّه به برکت نظام جمهوری اسلامی نوای قرآن در فضای کشور ما طنین‌انداز است. جوانهای عزیز ما بدانند که یک روز قرآن به معنای حقیقی کلمه در این کشور غریب بود؛ نه فقط عمل به قرآن و تکریم قرآن، حتّی تلاوت قرآن هم غریب بود. گاهی به عنوان نمایش، حرکتی در گوشه‌یی دیده می‌شد؛ اما قرآن، مطلوب و جریان غالب در میان مردم کشور، بخصوص جوانهای ما نبود. امروز من نگاه می‌کنم می‌بینم تعداد جوانها و حتّی نوجوانهایی که تلاوت قرآن را در حد نصاب لازم انجام می‌دهند، زیادند. بیانات در دیدار قاریان، ۱۳۷۴/۷/۱۴ #ما_و_قرآن
🗒 بر قله‌های شوکت ✍️زهرا نجاتی،طلبه و مبلغه حوزه ‏ ‏ برخی آدم‌ها معلم هستند اما نه معلمی که با تعدادی شاگرد در مدرسه ‏سروکار داشته باشد؛ یعنی حرف زدن و کارهایشان به آدم درس می‌دهد. ‏بعضی‌ها هم پیدا می‌شوند که از این مرحله بالاتر هستند و مثل حاج قاسم ‏همپای انسان‌ها نفس می‌کشند و می‌گویند و می‌شنوند.‏ حاج قاسم ازجمله کسانی بود که نه‌تنها مرتبه‌ی ‌نظامی بلکه حال خوش ‏عرفانی و مراتب بالای ولایت پذیرش، ذره‌ای او را از مردم دور نکرده ‏بود، بلکه در بالاترین مرتبهٔ تواضع نسبت به آن‌ها قرار داشت.‏ او نه‌تنها از آیت‌الله جوادی آملی که بزرگ‌مرد راه علم و دیانت است، ‏امضای شهادت درباره ایمان خودش را گرفت، بلکه برایش اصلاً اهمیت ‏نداشت که در مقابل دوربین اشک بریزد و از چند نفر سرباز بخواهد که ‏به دین‌مداری او شهادت دهند.‏ حاج قاسم از آدم‌هایی نبود که برای دل‌خوش کردن دیگران و رفع تکلیف ‏حرف بزند و عملی انجام بدهد. او از آن دست آدم‌ها نبود که دنبال ‏گزارش دهی باشد تا خودش را به رخ این‌وآن بکشد. شاهد آن‌که رهبر ‏انقلاب در روزهای ابتدایی شهادت حاج قاسم، از خلوص او این‌چنین یاد ‏می‌کند که در جلسات کاری در گوشه‌ای می‌نشست و سرش را پایین ‏می‌انداخت و خوش نداشت که بخواهد بگوید من این کارها را انجام ‏داده‌ام.‏ بصیرتی که او داشت، کم یاب بود و شاید برخی از عالمان دینی از آن ‏بی‌بهره باشند.‏ او در وصیت‌نامه‌اش، خطاب به مردم و علما، از رهبری به‌عنوان تنها ‏سنگری که اگر حفاظت نشود، تمام حرم‌های اهل‌بیت، به خطر می‌افتند، ‏یاد می‌کند. و از علما و مراجع در کنار ادب و احترام، می‌خواهد تا غربت ‏رهبر معظم را دریابند و مطیع اوامر او باشند.‏ او در فیلمی که بعد از شهادتش بسیار بازتاب یافت، سه مرتبه قسم جلاله ‏بر زبان می‌آورد تا بگوید که اطاعت از رهبر حکیم و فرزانه، بی‌شک باعث ‏عاقبت‌به‌خیری است.‏ در مقابل اما عالمانی که شاید سال‌ها، دیگران در مکتبشان، زانوی شاگردی ‏به زمین گذارده‌اند حالا با انحراف از مکتب ولایت‌فقیه، در حال سقوط ‏هستند.‏ حاج قاسم آن‌قدر بی‌پیرایه بود که حتی از لهجهٔ کرمانی که یادگار زندگی ‏روستایی‌اش، بود، ابایی نداشت.‏ حاج قاسم بی‌شک نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند بود برای همه‌ی‌ کسانی‌ ‏که فساد را بهانه می‌کردند، کسانی که همهٔ مسئولین را زیر سؤال می‌برند ‏و همه‌کسانی که تغییر زمانه را بهانهٔ گناهان ریزودرشتشان و سیر کردن ‏شکم‌هایشان از بیت‌المال می‌کنند. و برای همهٔ ما.‏ شهیدی که نه‌تنها در هنگام حیاتش بلکه بعد از شهادتش، هم چنان در ‏حال خدمت به اسلام و ایجاد وحدت بین مردم بود و طبق باور همهٔ ما، ‏قطعاً از رجعت کنندگان پس از ظهور خواهد بود.‏