وقتی بحثِ حسادت باشه ، آریس کنترل رفتارهاش کمتر از بقیه ساینهاست. واکنشهاش فوری و مستقیمه. لحنش تیزتر میشه، سوالهاش صریحتر میشه و حتی طاقت شنیدن توضیح طولانی نداره. اگه چیزی مشکوک به نظرش بیاد سریع مطرحش میکنه و نمیذاره کش پیدا کنه. ( ممکنه زیاد مشکوک بشه برای همین باید بهش حس امنیت خاطر بدید ) معمولاً چند بار پشتسر هم سوال میپرسه تا مطمئن بشه چیزی ازش پنهان نشده. بهطور ناخودآگاه رقابتیتر میشه و دنبال اینه که دوباره مرکز توجه باشه. اگه حسادتش شدت بگیره، ممکنه پرخاشگری کوتاهمدت نشون بده اما زود هم آرام میشه ~ کاملا بستگی داره به طرف مقابل که چقدر تونسته باشه قانعش کنه☝🏻
تورس وقتی حسود میشه بیشتر درونی واکنش نشون میده. رفتارهای هیجانیش نسبت به اون فرد کمتر میشه و کمی فاصلهی حسابشده ایجاد میکنه تا وضعیت رو تحلیل کنه. ممکنه بیش از حالت عادی دقت کنه که طرف مقابل با کی حرف میزنه، چقدر وقت میذاره یا چه لحنهایی داره. تو رابطه حساسیتش نسبت به "مالکیت" یا "ثبات" افزایش پیدا میکنه. اگه چیزی اذیتش کنه، سریع دعوا راه نمیندازهها ، اما سردی و سکوتش نشونهی حسادتشه. حسادتش طولانیمدته، برای همین اگه اعتمادش خدشهدار بشه، بازسازیش زمان میبره. معمولاً توقع داره طرف مقابل خودش متوجه تغییر رفتارش بشه و براش شفافسازی کنه ( که بیشتر اوقات متوجه نمیشه )
جمنای توی حسادت، ذهنیترین واکنش رو داره. بیشتر از رفتار فیزیکی، درگیری ذهنی پیدا میکنه. سوالهاش زیاد میشن، ولی همهشون مستقیم نیستن؛ بعضیهاشون غیرمستقیم هستن تا نتیجهگیری خودش رو بفهمه. ممکنه بهظاهر شوخی کنه اما پشت همون شوخی داره اطلاعات جمع میکنه. از نظر رفتاری بیقرارتر میشه، زود حرف عوض میکنه، ولی در عین حال دنبالِ سرنخها میگرده. اگه حس کنه سرش گرم نمیشه یا توضیح کافی نمیگیره کنایههای سبک و تیز میزنه. حسادتش هم کوتاه مدت نیست. تا جواب قطعی نگیره ذهنش ول نمیکنه و رسما روانی میشه.
لئو وقتی حسادت میکنه خیلی دوست نداره این حس رو بروز بده چون نمیخواد بقیه فور کنن که یه روانیه. اما رفتارهاش واضح میشن اینجوری که جدیتر حرف میزنه، یکم غرورآمیزتر برخورد میکنه، و حساستر نسبت به میزان توجهای که دریافت میکنه میشه. ممکنه کمتر از حالت معمول شوخی کنه یا گرم نباشه. اگه شدت بگیره، سؤالهایی مثل "اون برات مهمه؟" یا "چرا بهش توجه کردی؟" خیلی مستقیم ازش میشنوی. تو رابطه احساس میکنه که باید جایگاهش حفظ بشه، برای همین تلاش میکنه دوباره مرکز توجه بشه.
ویرگو تو حسادت خیلی ناشی و نابلده. سعی میکنه زمانبندی، لحن، دلیلها و هماهنگیها رو بررسی کنه و اگه چیزی غیرعادی ببینه ، سوالهای غسرمنطقی اما دقیق میپرسه ، ممکنه مرتب بخواد که دلیل و توضیح بشنوه تا همهچیز براش سرجای خودش قرار بگیره. گاهی ایرادهای کوچک از رفتارها میگیره تا به شکل غیرمستقیم نارضایتیش رو نشان بده. نگرانی درونیش نسبت به خطا یا عدم اطمینان بالا میره و تا به نتیجهگیری واضح نرسه ، آروم نمیشه. حسادت ویرگو نه با عصبانیت بلکه با جستوجو و کاوش توی هرچیزی خودش رو نشون میده.
لیبرا تو حسادت رفتارهای کوچیکش تغییر میکنه. حالت رقابتی میگیره ، شکایت میکنه ، غر میزنه اما غیرمستقیم ، مثلا سؤالهای آروم ولی معنیدار میپرسه ، از دعوا خوشش نمیاد، پس سعی میکنه موضوع رو بدون تنش مطرح کنه. وقتی حسادتش شدید باشه، یکم فاصله میگیره تا واکنش بیش از حد نشون نده. ولی در کنارش هم منتظر میمانه طرف مقابل فضا رو آروم کنه و دلگرمی بیشتری بهش نشون بده.
اسکورپیو تو حسادت خیلی کمحرف و درونگرا میشه. سکوتش طولانیتر و جدیتر میشه. نگاهش دقیقتر رفتارهای طرف مقابل رو بررسی میکنه و سؤالاتش هدفمندتر میشه. اگه چیزی رو مشکوک بدونه، بهصورت مستقیم مطرح میکنه ولی نه با عصبانیت ، بیشتر جدی و منطقی میشه. تو رابطه حساسیتش نسبت به صداقت و وفاداری بیشتر میشه. حتی ممکنه یکم حالت کنترلگر پیدا کنه چون میخواد بدونه چه چیزی پشت رفتار طرف مقابلشه ، حسادتش وحشتناکه و اگه اعتمادش آسیب ببینه، بهسختی دوباره اعتماد میکنه.
کنسر تو حسادت بیشتر از همه از نظر احساسی تحت فشار قرار میگیره. زودتر نسبت به نشونهها حساس میشه. و یکی از اولین نشونههاش اینه که رفتارش مهربونتر یا چسبندهتر میشه، چون دنبال احساس امنیت بیشتره. اگه این امنیت ایجاد نشه، احتمال قهرهای کوتاه و ناراحتیهای بدون توضیح بالا میره. کنسر انتظار داره طرف مقابل خودش متوجه زاویهی رفتاریش بشه بدون اینکه لازم باشه همهچیز رو مستقیم بگه. بیشتر از بقیه از اینکه جایگزینپذیر باشه میترسه و همین باعث میشه گاهی بیش از حد محتاط یا دلخور رفتار کنه.
سجتریس معمولاً از حسادت خوشش نمیاد و خودش رو میزنه به بیتفاوتی. ولی اگه واقعاً اذیت بشه، هم طنزش تندتر میشه و هم فاصلهی کوتاهی میگیره. ممکنه چند ساعت یا حتی چند روز سردتر برخورد کنه تا دوباره ذهنش مرتب بشه. حرفش رو مستقیم میزنه و آزادی براش مهمه و وقتی حس کنه توجهِ لازم رو نمیگیره یا جایگاهش تو رابطه تهدید شده، گاهی یه قدم عقب میره. اما اگه آرامش پیدا کنه ، معمولا خیلی سریعتر از بقیه از حسادت عبور میکنه.
کپریکورن تو حسادت کاملاً رفتارش رسمیتر و کنترلشدهتر میشه. معمولاً هیچ واکنش شدید یا احساسی نشان نمی ه. بهجای اون دقیقتر به رفتارها توجه میکنه، بررسی میکنه که آیا چیزی شبیهِ رفتارای گذشته هست یا نه و خلاصه دنبال دلیل میگرده. اگه چیزی ناراحتش کنه، کمتر حرف میزنه و خیلی کوتاه جواب میده. حتی بازسازی اعتمادش هم طولانی و سخته.
آکواریس وقتی حسود میشه بیشتر از همه حالت منطقی و سرد پیدا میکنه. ممکنه بیحرف فاصله بگیره و رفتارش غیرشخصی و عجیب بشه. براش مهمه که کنترل احساسات رو از دست نده، برای همین خودش رو از موقعیت جدا میکنه تا فکر کنه. اگه حسادتش ادامه پیدا کنه ، ممکنه کاملاً کنارهگیری کنه تا وقتی توضیح و شفافیت کامل بگیره.