هدایت شده از اخبار مشهد
🔸ماجرای پرغصه صنایع فرهنگی در مشهد
نعمتی، مدرس فرهنگ و ارتباطات و استاد دانشگاه:
🔹باید از نگاههای سادهانگارانه در تولید عروسکها، مجسمهها، المانها و... که بدون هیچ طرح فرهنگی ساخته میشوند، عبور و روی انتقال داستان و پیام تمرکز کرد. هنوز جای خالی محصولات فرهنگی خلاق درباره حرم مطهر رضوی، توس و تاریخ ادبیات در مشهد و همچنین هنرهای سنتی و مدرن به طور جد احساس میشود.
🔹اماکن و بناها در مشهد از حیث دینی، تاریخی و هنری بخشی از حافظه فرهنگی این شهر هستند که حتی تورهای یک هفته ای هم از پس روایت همه این داستانها و جذابیتها برنمیآیند. اینجا نقطه ای است که نیاز به سرمایهگذاری و به طور ویژه "بازآفرینی" دارد.
🔹بازآفرینی و تولید خلاق راه حل نجات الگوی مصرف فرهنگی است. / روزنامه قدس
@AkhbarMashhad
♦️مخاطب از کجا میاد؟
🔹در زبان انگلیسی Audience از ریشهی لاتین Audire به معنای شنیدن گرفته شده است (Audio و Audible و Auditor نیز همگی از همین ریشه هستند).
🔹بنابراین ظاهراً کار Audience این بوده که شنونده باشند و سخنران برای او سخنرانی کند.
🔹ما هم در زبان خود از واژهی مخاطب استفاده میکنیم که روبروی خطیب قرار دارد. به عبارتی خطیب، خطبه میخواند و مخاطب به خطبهها گوش میدهد.
🔹به هر حال، ظاهراً از نظر تاریخی، وظیفهی اولیهی مخاطبان، شنیدن بوده است. اما امروزه تعریف #مخاطب بسیار پیچیدهتر شده و #مخاطب_شناسی به یک تخصص تبدیل شده است./متمم
@nemati_com
♦️سرنوشت این جنگ در باورهای مخاطبان جنگ رقم میخورد👌
#جنگ_شناختی
@nemati_com
4_5814469529245324628.pdf
655.1K
♦️جریان سازی در رسانه های اجتماعی (۱)
@nemati_com
4_5814469529245324629.pdf
430.1K
♦️جریان سازی در رسانه های اجتماعی (۲)
@nemati_com
4_5814469529245324630.pdf
2.04M
♦️ابزارهای اطلاعرسانی در پیوست رسانهای
@nemati_com
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️«تولید محتوا در بحران»
🔹️اگر مدیر #روابط_عمومی هستید برای #تولید_محتوا در بحران برنامه داشته باشید وگرنه غافلگیر میشوید، سوتی میدهید، عملکردتان نقص دارد و نمیتوانید ارتباطات را در بحران مدیریت کنید.
🔹️اول پیش بینی بحران؛ بعد پیش بینی اقدام یعنی تولید محتوا متناسب با #مخاطب_شناسی
حرف زیاد است...
پ.ن: کارگاه جریان سازی در رسانههای اجتماعی (تولید محتوا در بحران) در شرکت ملی گاز ایران
@nemati_com