eitaa logo
نشست تربیتی صلحا
1.8هزار دنبال‌کننده
495 عکس
381 ویدیو
194 فایل
مدیر کانال: جهت ارتباط با مدیر کانال روی لینک زیر کلیک کنید https://eitaa.com/maheomid
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️امام صادق عليه السلام: 🔅خمسٌ مَن لَم تَكُن فيهِ لَم يَكُن فيهِ كَثيرُ مَستَمتَعٍ: الدّينُ، وَالعَقلُ، وَالأَدَبُ، وَالحُرِّيَّةُ، وحُسنُ الخُلُقِ 🔹پنج چيز است كه در هر كس نباشد، بهره چندانى در او نيست: 1.دين، 2.عقل، 3. ادب، 4. آزادگى 5.خوش اخلاقی 📚المحاسن جلد1 صفحه305 🗞
📚 کتاب تربیت دینی کودک (گفتارهای آیت الله حائری شیرازی) 📖 کتاب حاضر بازنویسی گفتارهای در بیش از 70 جلسه « درس تربیت » با حضور دانشجویان علوم تربیتی است که می توان آن را «مقدمه ای بر تربیت», به خصوص تربیت کودکان دانست و حاوی دیدگاه هایی عملی و برخاسته از اسلام است که جای آن در میان دیدگاه های رنگارنگ علوم غربی خالی است. 🔸 این کتاب در 5 بخش تنظیم شده است👇 1️⃣ بخش اول جهان بینی تربیتی 2️⃣ بخش دوم دین و تعلیم و تربیت 3️⃣ بخش سوم تربیت بر مبنای فطرت 4️⃣ بخش چهارم عوامل تربیت 5️⃣ بخش پنجم روش های سوء تربیتی 📄 ۲۲۰ صفحه| ۳۵۰۰۰ تومان
❓قضا و قدر چیست و رابطه ی آن با جبر و اختیار را بیان کنید؟ 🔰 مفهوم اصطلاحی قضا و قدر الهي آن است که همه موجودات - از جمله انسان - هم تحقق یافتن و هستی خود را از مشیت و اراده الهی دارند(قضا) و هم ویژگی ها و اندازه های خود را(قدر)، پس آفرینش انسان و اندازه هایش از جمله اراده و اختیار او بر اساس خواست و اراده الهی است و همین مفهوم قضا و قدر است. 🔹حال اگر انسان فاقد اختیار و مجبور فرض شود، خلاف اراده حق و خلاف قضا و قدر است؛ به عبارت دیگر، اراده و اختیار انسان نه تنها با اراده الهی و قضا و قدر منافات ندارد بلکه مجبور بودنش با قضا و قدر منافات دارد؛ چون اختیار انسان مظهری از مظاهر قضا و قدر و مصداقی از مصادیق آن است. 🔸با این توضیح هم هستی انسان و هم تمام افعال او به قضا و قدر الهی است. به این ترتیب، تمام افعال اختیاری انسان با اختیار و اراده خود انجام می شوند؛ چون از اختیارش نشئت می گیرند و در عین حال خارج از مجاری قضا و قدر الهی نیز نیستند. (با دقت بخوانید) 📚 درس هایی از عقاید اسلامی ج5 ص72
طرح پایگاه گرگاب
پایگاه بسیج طریق القدس شهر گرگاب.pdf
3.96M
طرح سجیل پایگاه طریق القدس گرگاب
02_کلیات_بحث_تربیت_اسلامی.pdf
1.03M
پی دی اف کتاب"کلیات بحث تربیت اسلامی"
کتاب دوران حیرت، حجت‌الاسلام عالی.pdf
13.94M
✳️✳️پی دی اف کتاب دوران حیرت "فتنه انگیزی ابلیس در عصر غیبت" به قلم استاد عالی 🌠کتابی بسیار خوب و مناسب
قالبها.docx
43.8K
قالب های ارائه در نظامنامه تربیتی
قالبها.pdf
121.9K
قالب های ارائه در نظامنامه تربیتی
کتاب صعود چهل ساله.pdf
17.85M
✅✅پی دی اف کتاب بسیار جالب و ارزنده "صعود 40ساله"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اثبات توسط استاد رحیم پور ازغدی در ۵ دقیقه☝️ ❗️ولایت فقیه چیست؟ 
اصول جذب و مخاطب شناسی.pdf
3.83M
پی دی اف مخاطب شناسی استاد رنجبر
سه دقیقه در قیامت.pdf
2.15M
📖 کتاب سه دقیقه در قیامت 🔹نسخه ویرایش شده و رایگان کتاب سه دقیقه در قیامت به همراه نکات تازه مطرح شده‌ توسط راوی عزیز این کتاب، به عنوان هدیه تقدیم مخاطبان عزیز میشود. 👈 پی دی اف کتاب سه دقیقه در قیامت با اجازه ناشر محترم منتشر شده و مشکل شرعی ندارد
«شعار علیه روحانی ، مستمسک فشار به جریان انقلابی» در خصوص اصل موضوع شعار علیه آقای روحانی، پرواضح است که اهانت به یک مقام مسئول، قطعا بر خلاف مصالح کلی نظام و انقلاب و اسلام و خلاف نظرات و منویات امامین انقلاب می باشد و در نهایت باعث سوء استفاده دشمن می شود. به هر حال باید پذیرفت با وجود تمام مشکلات موجود درکشور، رییس جمهور، منتخب اکثریت مردم و قابل احترام است. البته باید پذیرفت بی تدبیری ها و فشارهای اقتصادی نیز در بروز چنین رفتارهای ناصحیحی بی تاثیر نیست. در این میان اما، چند نکته مهم وجود دارد که بیان آن خالی از لطف نیست: ۱. چند جوان موتور سوار در روز ۲۲ بهمن که سالروز جشن پیروزی انقلاب است بر اثر شور جوانی و احتمالا فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی مرتکب اشتباهی قابل اغماض و بخشش شده اند. گرچه بایستی توجیه این طیف افراد در دستور کار قرار گیرد و بهیچ عنوان نبایستی مُهر تایید به اینگونه رفتار زده شود. اما آنچه واضح است اینست که گرچه این جوانان در مقام شعار خلاف شئونات اسلامی و انقلابی انجام دادند، ولی مسئولین آگاه و هوشیاری وجود دارند که در مقام اجراء به نظام و انقلاب ضربه می زنند و بایستی نسبت به اعمال خویش پاسخگو باشند. البته هرکدام در جای خود. ۲. اصل راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن امسال که واقعا خودجوش و مردمی برگزار شد و نشان داد جریان حامی انقلاب زنده و در صحنه است، نبایستی تحت الشعاع حواشی اینچنینی قرار گیرد. دشمن همین را می خواهد. بطور مثال شبکه های اجتماعی و ماهواره‌ای بطور کلی به سانسور راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن در نقاط مختلف کشور پرداختند، اما شعار جمعی محدود علیه رییس جمهور را بطور گسترده پوشش دادند. ۳. در مراسمات و برنامه های ملی و مذهبی بایستی به شعائر انقلابی و آرمانی بپردازیم و از طرح موضوعات متفرقه و حواشی موردنظر دشمن پرهیز کرد. روز ۲۲ بهمن و روز قدس روز برائت از ظالمین و خونخواران جهان یعنی آمریکا و اسراییل است و طرح شعارهای دیگر در این روزها باعث خوشحالی جریان استکبار خواهد شد. ۴. معاندین نظام، از موضوع پیش آمده بدنبال تولید اهرم فشار علیه جریان انقلابی و حزب اللهی هستند و درصدد برچسب زدن و اتهام. اما موضع نهادهای انقلابی و نیروهای انقلابی دقیقا منطبق بر نظرات رهبر معظم انقلاب است و هرگاه صلاح بدانند با شفافیت و شجاعت، ابراز خواهند کرد و هیچ نیازی به اقدامات غیرقانونی ندارند. انقلابیون همان هایی هستند که در تمام عرصه های خدمت رسانی به مردم، همین دولت را حمایت کرده و با کمکهای خود با افتخار و بدون منت مردم را در شرایط سخت یاری دادند و شهدای عزیزی همچون شهدای مدافع حرم و امنیت تقدیم داشتند. ۵. برخی مسئولین محترم که به نوعی برای ابراز وجود فرصت یافته اند، مراقب باشند که خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب بیگانگان نریزند. مهم اینجاست آقایان دلسوزی که برای شعار نابجای چند جوان ناآگاه رگ غیرت شان ورم کرده، بهتر است زمانهایی هم که دشمنان اهانتی به اصول و ارزشهای نظام و انقلاب و حتی اسلام می کنند و یا اینکه بعضا یک مقام مسئول در کشور آرمانها را زیر پا می گذارد ، ساکت نباشند و با شجاعت و بدون مماشات اعلام موضع کنند تا با اظهار نظر در چنین مواقعی مورد سوءظن واقع نشوند. و نکته مهم آخر آنکه تمام جریانها و سلائق مختلف در کشور در شرایط کنونی مراقب حفظ وحدت باشند. شایسته ترین اقدام در زمانی که مشکلات اقتصادی ، فشار تحریمها و تبلیغات رسانه ای دشمن وجود دارد، همدلی و برادری است. مشکلات و اختلاف را با سعه صدر و آرامش بایستی پشت سر گذاشت و در مقابل دشمنان مستحکم تر از گذشته بایستیم. و مصداق آیه شریفه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» باشیم. والعاقبه للمتقین برادر شما عمومهدی
✳️✳️دوره رایگان و کاربردی ویژه مربیان تربتی(خصوصا مربیان نوجوان)✏️ ❤️مرکز آموزش موسسه جوانان آستان قدس رضوی دوره بسیار خوب و کاربردی را ویژه فعالان تربیتی و معلمان برگزار میکند وارد سایت شوید و در قسمت دوره "ویژه فعالان تربیتی و معلمان"کلیک نماید و سپس اطلاعات خود را وارد نمایید https://edu.javanan.org/ https://borhan.javanan.org/account/marefi1
تکنیک های ارتباط با نوجوانان: 🚹🚺برای کاهش ترس و اضطراب‌های نوجوانی، آموزش‌های لازم درباره بلوغ، دوست‌یابی، حل مساله، گذراندن اوقات فراغت، برنامه‌ریزی درسی و مواردی از این قبیل باید آموزش داده شود. 🚹🚺برقراری رابطه دوستانه و عاقلانه والدین با مراقبت دوستان و عاقلانه خود احساس ایمنی و اطمینان را در وجود نوجوان ایجاد می‌کنند. ✅ اعتمادسازی 🚹🚺والدین باید اعتماد نوجوان را نسبت به خودشان جلب کنند در غیر این صورت نوجوان برای حل مسایل خود به دیگران مراجعه می‌کند. ✅ ارتباط کلامی، مقدمه ارتباط عاطفی 🚹🚺نوجوانان به ارتباطات عاطفی سخت نیازمندند. ارتباط کلامی مقدمه ایجاد ارتباط عاطفی است به همین دلیل والدین باید با تنظیم ساعات کاری خود و بسترسازی مناسب در منزل این فرصت را خود ایجاد کنند.
پی دی اف مخاطب شناسی استاد رنجبر
*ظرائف سلوکی* - بزرگان عرفا به سالکین الی الله ، دستور به رفتن قبرستان می دادند و از آن به عنوان " توحید عملی در مدرسه ی قبرستان " یاد می کردند ؛ باری ، در قدیم ، قبرستان های شهر و یا روستا را در بین خانه ها و محل کار قرار می دادند تا مردم شهر ، هر صبح در هنگام رفتن به محل کار و در شب ، جهت رفتن به منزل از قبرستان عبور کنند تا باد مرگ در قلب آنها خاموش نشود ؛ آری یاد مرگ ، بهترین واعظ است. - در صورت امکان ، رفتن به قبرستان های بزرگ و مخروبه جهت احیای حال معنوی در هر هفته ، مخصوصا در ماه مبارک رمضان مطلوب است ؛ به تعبیر مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ، وقتی به قبرستان مشرف می شوید ، در هنگام بازگشت از قبرستان ، به یاد شب اول قبرتان باشید و یاد کنید آن روزی که از خدا می خواهید تا به دنیا برگردید و عمل صالح انجام دهید و در آن موقع با خود بگویید : خداوند به تو عمری دوباره داد تا عمل صالح انجام دهی ، حال مراقب باش و از فرصت کمال استفاده را کن ! - در قبرستان تنها مشرف شوید و با خود تفکر کنید که اینجا مردمی خوابیدند که همه ی آنها روزگاری گریان و خندان بودند و حال همه ی شان ساکت و تسلیم اعمال صالح و یا غیر صالح خود هستند. *آری ‌بهجت العرفا می فرمود : هر شب از طریق خواب ، در عوالمی از برزخ می رویم که اختیار هیچ کدامش دست ما نیست ، با این حال این همه از مرگ غافلیم. *