eitaa logo
نویسنده شو ✍
1.8هزار دنبال‌کننده
454 عکس
24 ویدیو
3 فایل
📝 رویاهاتو با کلمات بساز 📚 آموزش نویسندگی خلاق، داستان، فیلم‌نامه، سناریونویسی، ویراستاری، یادداشت‌، خاطره‌نویسی، مقاله تبلیغاتی و... 👤 مدیریت کانال: محمدجواد ابراهیم‌زاده 📱آیدی جهت ارتباط: @mj_ebrahimzade
مشاهده در ایتا
دانلود
• هر داستان‌نویس دیر یا زود به یک حقیقت مسلم دست می‌یابد که خوانندگان پای‌بند تخیل او می‌شوند نه روایت صادقانه‌اش از یک حادثه یا واقعه. • بسیاری از داستان‌نویسان به صداقت و امانت در موضوع اصرار دارند و یادشان می‌رود که صداقت و امانت تنها در کلام است که جاودانه می‌شود. نویسنده کلاً نمی‌تواند امانت‌دار خوبی باشد. رازدار بدی هم است! ✍ 📖 این سو و آن‌سوی متن 📚 @nevisandeshoo
نویسنده شو ✍
🔺 با نگاهی به تصویر بالا، متنی کوتاه و چندخطی بنویس #تصویر‌‌نویسی 📚 @nevisandeshoo
🔺 یکی از متن‌های خوبی که ارسال کردید... البته که متن خوب زیاد بود!
خیلی خوشحالم که این‌قدر مخاطب با استعداد تو کاناله! 😊 خیلی‌هاتون استعداد داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی، بداهه‌نویسی، جستارنویسی و ... دارید؛ پیگیر استعدادتون باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 هر روز ده دقیقه بنویسیم 📌 همه ما نیاز به هدفی ساده و کوچک داریم. در حدی که به لحاظ روانشناختی نادیده گرفتن از این هدف، مشکل‌تر از برآورده کردن آن باشد! ✍ خود من برای نوشتن، هدف‌گذاری‌های کوچکی کرده‌ام و بر اساس آن‌ها، هر روز و تحت هر شرایطی حداقل ۱۰ دقیقه بنویسم؛ حتی در بدترین روز، حتی وقتی بیمار هستم، حتی وقتی مسافرت هستم، حتی وقتی یک میلیون دغدغه‌ دیگر در ۲۴ ساعت دارم. ⚪️ در هر صورت هیچ کدام از این موارد اهمیتی ندارد و هر روز ۱۰ دقیقه می‌نویسم. 📝 برای نوشتن یک هدف تعیین کنید؛ هر روز ده دقیقه بنویسید. اگرچه ممکن است گاهی این هدف را به تعویق بیندازید اما هر روز، شروع امروز است. ادیت نکنید. بازنویسی نکنید. فقط بنویسید... 📚 @nevisandeshoo
🔸 نویسنده باید زاویه‌ دید داشته باشد؛ بنابراین اگر اول شخص می‌نویسید، سعی کنید دوم شخص و سوم شخص را هم امتحان کنید. ▫️ اول شخص•| من هرروز ۱۵ دقیقه می‌نویسم. ▫️ دوم شخص•| تو از هر وقت اضافه‌ای که پیدا میکنی، برای نوشتن استفاده میکنی. ▫️ سوم شخص•| او دیوانۀ نوشتن است و برای فرار از سر و صداهای توی خانه در پشت‌بام یا داخل پارک و کتابخانه می‌نویسد. 📚 @nevisandeshoo
یه پست مهم آموزشی در رابطه با سوژه‌یابی داریم... حتما مطالعه کنید و از تکنیک‌هاش استفاده کنید. 👇👇
🔻 را‌ه‌های سوژه‌یابی برای داستان: 1⃣ به جای اینکه حساس باشید و دنبال پیدا کردن یک ایده‌ شاهکار بگردید، تا جایی که می‌تونید تمام ایده‌هاتون رو لیست کنید، حتی کلیشه‌ا‌ی‌ترین و بدترین ایده‌تون رو و تو مرحله دوم لیست‌تون رو غربال کنید و اون‌هایی که براتون جذاب نیست رو حذف کنید و اون‌هایی که باقی موندن رو دوباره بهشون فکر کنید و بال و پر بدید. 2⃣ به هیچ‌وجه خودسانسوری نکنید، اجازه بدید هرچیزی که توی ذهن‌تون هست روی کاغذ بیاد. 3⃣ هر کتابی که می‌خونید، هر فیلمی که می‌بینید، هر اتفاقی که می‌شنوید، از خودتون بپرسید "چی می‌شد اگه...؟" و اون‌قدر به این سوال‌ها تو روزمره پاسخ بدید که ذهن‌تون تبدیل به یک ذهن ایده‌پرداز بشه! 4⃣ یک شخصیت بسازید یا از اطرافیان الهام بگیرید و برای شخصیت‌هاتون داستان بنویسید. 5⃣ یک عنوان انتخاب کنید و برای اون عنوان دنبال داستان باشید؛ مثلا این عنوان می‌تونه اسم یک آهنگ باشه یا حتی جملات بزرگان! 6⃣ برای مسائل مختلف داستان بنویسید؛ مثلا محیط‌زیست، انقراض جانوران، طلاق، خیانت و ... 7⃣ روزنامه‌ و اخبار رو برای شکار سوژه دنبال کنید. 8⃣ در مورد مسائل مختلف تحقیق(میدانی، کتابخونه‌ای و سرچ اینترنتی) کنید. 9⃣ از دغدغه‌های خودتون و اطرافیان استفاده کنید. 🔟 از پایان کتاب‌هایی که دوست داشتید الهام بگیرید برای شروع یک داستان. 📚 @nevisandeshoo
به قول هادی عامل، شیر مادر و نان پدر حلالت... 📚 @nevisandeshoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 داستان‌هایی برای تقویت نثر 📖 مدیر مدرسه - جلال آل احمد 📖 جوی و دیوار و تشنه - ابراهیم گلستان 📖 سیاسنبو - محمدرضا صفدری 📖 دو دنیا - گلی ترقی 📖 یحیای زاینده رود - کیهان خانجانی 📚 @nevisandeshoo
🔻 دو توصیه‌ بسیار مهم به علاقه‌مندان نویسندگی: •| هر متنی که خواندید و بر دل شما نشست، همه یا بخش‌هایی از آن را دست‌کم دو بار بخوانید. •| خوانش دوم و سوم، چشم شما را به ظرایف و دقایقی از متن باز می‌کند که در خوانش اول به چشم نمی‌آید. ✔️ بار اول می‌خوانیم که بدانیم نویسنده «چه» گفته است؛ اما اینکه «چگونه» نوشته است، در خوانش دوم صید می‌شود. 📚 @nevisandeshoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معلم تراز اول
«جایزه معلم» برگزار می‌کند: 📣 اولین دوره حمایت از تولیدات هنری با هدف تکریم مقام معلم افراد علاقه‌مند به تولید آثار هنری رسانه‌ای با هدف تکریم و بزرگداشت مقام معلم، می‌توانند طرح‌های خود را برای ارزیابی و حمایت ارسال نمایند. 🎬 قالب‌های فراخوان - طرح مستند کوتاه - طرح فیلم داستانی کوتاه 🔸 مخاطب فراخوان تولیدکنندگان هنری و فعالان حوزه رسانه و تعلیم‌وتربیت 🔸 معیارهای ارزیابی طرح‌ها - توجه به نقش رشد‌دهنده معلم برای دانش‌آموزان و جامعه - ارائه تصویری از حرفه‌ی معلمی در راستای بزرگداشت مقام معلم در جامعه - رعایت اصول حرفه‌ای قالب‌های فراخوان و تکمیل دقیق و درست فرم طرح‌نامه ⏰ زمان‌بندی فراخوان مهلت ارسال طرح‌نامه تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ 🏆 نحوه معرفی برگزیدگان پس از داوری اولیه، طی یک رویداد ارائه طرح‌ها به سرمایه‌گذاران انجام و نتایج اعلام می‌شود. 🌐 اطلاعات تکمیلی و ارسال طرح‌نامه در: B2n.ir/h88417 💝 را دنبال کنید!! 📲ایتا و بله @moalemtaraze
سلام، روزتون خوش دوستان امروز تمرین داریم 😍 حتما انجام بدید و اگه دوست داشتید برام بفرستید...
🔺 عکس بالا را با دقت ببین و چند خط در رابطه با آن بنویس... 📚 @nevisandeshoo
• نکته‌ای که همه نویسندگان قدیمی به ما یاد دادند، نگاه دقیق به پیرامون است. • علاوه بر آن، خواندن، دیدن، گوش کردن و ... . ما نباید خودمان را از تماشای نقاشی‌ها، گوش دادن به موسیقی، نگاه کردن فیلم و مهم‌تر از همه خواندن متون مختلف محروم کنیم. 📚 @nevisandeshoo
📌 یقین قطعی ▫️ یقین به معنی «حتمی و قطعی» است. بنابراین با ذکر آن نیازی به آوردن «حتمی و قطعی» نیست. ❌ نمونه غیر معیار: یقین قطعی است که من مرتکب این کار نشده‌ام. ✅ نمونه معیار: یقین است که من مرتکب این کار نشده‌ام. 📚 @nevisandeshoo
🌱 مردم هیچ‌وقت بابت ضعفت ازت متنفر نیستن. اونا به‌خاطر قدرت و توانایی‌هات ازت متنفرن! 🎋 پس سعی کن قوی باشی و به نظر دیگران بی‌اهمیت! سلااااااام و درود، روزتون بخیر...✋🏻 📚 @nevisandeshoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓جمله بی‌فعل‌ چیست؟ ✅ «سخنی که مانند یک جمله، مطلب کاملی را برساند؛ اما فاقد فعل باشد، جمله بی‌فعل است.» 🔻 جمله‌های بی‌فعل را بر حسب ساختمان به انواع زیر می‌توان‌ تقسیم کرد: 1⃣ جمله بی‌فعل یک‌جزئی: این نوع جمله را نمی‌توان به دو جزء نهاد و گزاره‌ تقسیم کرد؛ مانند: آفرین. به سلامت. به امید دیدار. افسوس. 2⃣ جمله بی‌فعل دوجزئی: این جمله‌ها هم نهاد دارند و هم گزاره؛ اما گزاره آن‌ها فاقد فعل است: توقف ممنوع. زیارت قبول. دو‌ دو تا چهار تا. عیدتان مبارک. مرحمت شما زیاد. چشمت روشن. 3⃣ جمله بی‌فعل سه‌جزئی: در این نوع جمله نیز نهاد و گزاره وجود دارد؛ اما ارتباط میان آن‌ها از طریق فعل نیست، بلکه واژه «یعنی» میان آن‌ها ارتباط برقرار می‌سازد: زندگی یعنی کار و تلاش. صداقت یعنی موفقیت. • دستورپژوهان جمله بی‌فعل را تحت عناوین جمله استثنایی و شبه‌جمله نیز به‌کار برده‌اند. 📚 @nevisandeshoo
👌 ✔️ اگه توی داستانت گیر کردی، این راه رو امتحان کن... • هر موقع توی نوشتن داستانت به بن‌بست می‌خوری و قلم چموش از نوشتن سرپیچی می‌کنه، قسمتی از داستان رو بلند‌بلند برای خودت بخون. • خوندن پشت سر هم جمله‌ها، باعث میشه تا ریتم مخصوص به خودشون رو پیدا کنن و به احتمال زیاد، صحنه‌ای گمشده در ذهن‌‌تون پیدا بشه تا دنباله نوشتن داستان رو از سر بگیرید! 📚 @nevisandeshoo
در کشاکش تمام سختی‌ها و کم آوردن‌هایی که زندگی برای‌مان رقم می‌زند هیچ‌گاه اسیرِ عظمت درد و غم مباش که خدای تو از تمام آنچه که دلت را آزرده، بزرگ‌تر است. هرگز نهراس از اینکه آینده‌‌ای نامعلوم را به خدایی که آشناست بسپاری... شبت بخیر 🌘✨ 📚 @nevisandeshoo
🔻 بهترین طنزنویسان ایرانی •ایرج پزشک‌زاد، دائی جان ناپلئون •کیومرث صابری، مجله گل‌آقا •هوشنگ مرادی کرمانی، قصه‌های مجید •مهرداد صدقی، آبنبات هل‌دار •ابوالفضل زرویی نصرآباد، رفوزه‌ها 📚 @nevisandeshoo
❓تخیل چیست؟ • تخیل کوششی است که ذهن هنرمند در کشف روابط پنهانی اشیا دارد. همان نیرویی که به شاعر این امکان را می‌دهد تا میان مفاهیم و اشیا، ارتباط برقرار کند، پل بزند و چیزی را که قبل از او، دیگری درنیافته، دریابد. • در نتیجهٔ تخیل است که در شعر همه شاعران چیزهایی می‌بینیم که در دنیای خارج وجود ندارد. • حاصل نیروی تخیل، انواع تشبیهات، استعاره‌ها و مَجاز‌هایی است که شاعر می‌آفریند. 📚 @nevisandeshoo