eitaa logo
اخبار فرهنگیان و استخدام
95.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
653 ویدیو
474 فایل
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d تبلیغ 👇 @lte_ms . . . . . . . . . . #ترک_کانال . . . . . . . . https://eitaa.com/newsfarhangiann
مشاهده در ایتا
دانلود
مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران از دوم تیرماه پرداخت می شود 🔹سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: پیرو اطلاع‌ قبلی پیرامون زمان پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران، فرایند پرداخت حقوق خردادماه مطابق زمان‌بندی قبلی به صورت کامل انجام شده و مطابق اعلام قبلی از شنبه پیش‌رو (دوم تیرماه)، فرایند پرداخت مابه‌التفاوت فروردین‌، مطابق لیست اعلامی و بر اساس حروف الفبا انجام می‌شود./ ایرنا . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 میلاد با سعادت دهمین خورشید فروزان هدایت، امام هادی علیه السلام مبارک 🌹
انعقاد تفاهم نامه سبد بیمه ای آموزش وپرورش با شرکت های بیمه دانا و معلم 🔹 طی مراسمی، تفاهم‌نامه بیمه‌ وزارت آموزش و پرورش با شرکت های بیمه دانا و شرکت بیمه معلم بسته شد. دراین مراسم که پنج شنبه سی ویکم تیرماه بین علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش با رضا جعفری مدیرعامل بیمه دانا و سعید صحت رئیس هیئت مدیره بیمه معلم به امضاء رسید، امکان خدمت‌رسانی بیمه‌های دانا و معلم به حدود ۱/۵ میلیون نفر از فرهنگیان و بالغ بر ۱۵ میلیون نفر دانش‌آموز تحت پوشش انواع خدمات بیمه‌ای این شرکت ها به مدت ۱۵ ماه فراهم شد. در این جلسه مهدی نیک‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکراز اقدامات صورت گرفته، گزارشی از روند جلسات، مکاتبات با بیمه مرکزی و سایر شرکت‌های بیمه‌ ای کشور، و نظرسنجی از ادارات کل آموزش وپرورش و آمار و اطلاعات این نظرسنجی به حاضرین ارائه نمود. 🔹در ادامه علی فرهادی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم، بیان کرد: این اولین باری است که ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برای انتخاب شرکت بیمه‌گرشان تصمیم می‌گیرند که این موضوع قطعا سبب ارتقاء سطح خدمات بیمه گر وافزایش رضایتمندی دربین فرهنگیان عزیز خواهد شد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
📌فعال شدن سامانه نوبت گیری تا ۱۰ تیرماه و فعال شدن مراکز جامع جهت انجام فرایند سنجش تا ۲۵ تیرماه برای جاماندگان از سنجش 💠به اطلاع میرساند به  منظور تسهیل در فرایند ثبت نام نوآموزان جامانده از برنامه ملی سنجش بدو ورود به دبستان، نوبت گیری در مراکز جامع سنجش، آموزش،  توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی  از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ به مدت یک هفته(۱۴۰۳/۰۴/۱۰) فعال می باشد و  فرایند ارزیابی از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ لغایت ۱۴۰۳/۰۴/۲۵  خواهد بود. 🔸️به خانواده هایی که تاکنون برنامه ملی سنجش را انجام نداده اند تاکید می گردد فقط در بازه زمانی تعیین شده نسبت به نوبت گیری اقدام و از تاریخ ۱۱ لغایت ۲۵ تیرماه جهت انجام فرایند سنجش به مراکز جامع مراجعه نمایند. 🔹️این مهلت فقط برای جاماندگان از سنجش در نظر گرفته شده است و پس از اتمام قابل تمديد نخواهد بود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
پرسش های متداول در خصوص سامانه سپند ⁉️خطای "این دانش آموز متعلق به شما نمی باشد" ♦️ علت نمایش خطای "این دانش آموز متعلق به شما نمی باشد" این است که والدین زمان ثبت نام اولیه در سامانه سپند یکبار اشتباها "کدملی دانش آموز" را به جای "کد ملی ولی دانش آموز" وارد می کنند. زمانی که متوجه این موضوع می شوند دوباره کدملی والدین را ثبت می کنند که در مرحله افزودن دانش آموز سامانه خطای اعلام شده را نمایش می دهد. ♦️ والدینی که این مشکل را دارند در مرحله اول می توانند از بخش تنظیمات کدملی را ویرایش کنند و اگر مشکل برطرف نشد با پشتیبانی سامانه تماس بگیرند و کدملی دانش اموز را جهت حذف اعلام نمایند. یا اینکه از پنل کاربری خود بخش تیکت درخواست حذف کدملی دانش اموز را ارسال نمایند. ♦️ شماره های پشتیبانی سامانه سپند 021-66928534 021-66928507 (پشتیبانی از ساعت 7 الی 15 پاسخگو هستند) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
💢 ارزیابی تکمیلی بیش از پنج هزار داوطلب پذیرفته شده در آزمون دبیری در خراسان رضوی 👤معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی: ▫️در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی سال ۱۴۰۳ آموزش و پرورش، ۵ هزار و ۲۸۹ نفر در استان خراسان رضوی پذیرفته شدند که صلاحیت های حرفه ای و تخصصی آن ها طی چند مرحله در آموزش و پرورش استان ارزیابی و گزینش می شوند. ۲ هزار و ۹۶۵ نفر از این افراد در پایان جدب آموزش و پرورش می شوند. ▫️بارگذاری مدارک پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آغاز شده و تا ۲ تیرماه مهلت بارگذاری مدارک در سامانه کارا وجود دارد. ▫️از ۵ تیر فراخوان برای مراجعه حضوری در مدارس معرفی شده و معاینات پزشکی و تشکیل پرونده گزینش انجام می شود و از ۱۱ تیرماه به مدت ۱۱ روز ارزیابی عملی تدریس در حوزه ها برگزار می شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
. 👇 ❇️ میخوای با ماه قبل بدونی 👇🏼👇🏼 🔥 فیش حقوقی را چک کن 👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf ❇️ تمام جزییات داخل 👆🏼
💢اختصاص امتیاز رتبه بندی برای مصححین آزمون های نهایی 🔹وزیر آموزش و پرورش: از هیئت ممیزه مرکزی رتبه‌بندی درخواست کردم سازوکاری برای تاثیر تلاش همکاران حوزه‌های تصحیح آزمون‌های نهایی در رتبه‌بندی در نظر بگیرند 🔹به گفته وزیر آموزش و پرورش میزان این امتیاز بر اساس گزارش دریافتی از سامانه و مبتنی بر کیفیت و کمیت فعالیت مصححین عزیز خواهد بود. . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
🔻ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی در دبیرستان‌ها به کجا رسید؟ معاون وزارت آموزش‌‌وپرورش: 🔹بازطراحی شاخه نظری با ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی مدنظر است، البته این موضوع هنوز در شورای عالی آموزش‌وپرورش به تصویب نرسیده است./باشگاه خبرنگاران جوان ‌ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
💢 برگه تصحیح کنید و تشویقی بگیرید! 🟢اطلاعیه آموزش و پرورش خراسان رضوی: 📌پیرو مصوبه کارگروه استانداردسازی امتحانات نهایی استان خراسان رضوی مقرر گردید به منظور پیگیری وتسریع تصحیح وارتقا جایگاه استان و قدردانی گوشه ای از همراهی ها و زحمات دبیران گرامی مشارکت کننده در تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ ،از دبیران دارای ابلاغ که در تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی مشارکت داشته باشند از طرف معاونت آموزش متوسطه_ اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوا متوسطه استان با اهدای ؛ ▫️گواهی استانی «کسب صلاحیت حرفه ای شغلی در زمینه سنجش و ارزشیابی» ( قابل استفاده در رتبه بندی و ارزشیابی پایان سال ) ( ویژه تصحیح به تعداد دانش آموز خود ) ▫️ تقدیرنامه منطقه ای ( ویژه تصحیح به تعداد دانش آموز خود ) ▫️ تقدیر نامه استانی ( ویژه تصحیح بیش از دوبرابر دانش آموز خود ) ▫️ تقدیرنامه وزارتی ( ویژه تصحیح بیش از ۱۰۰۰ برگه دانش آموز) قدردانی گردد. ▫️اطلاع از آدرس حوزه های تصحیح ، چگونگی دریافت کد ، زمان و انجام تصحیح الکترونیکی، از طریق مدیر دبیرستان محل خدمت امکان پذیر است. . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
🔰 🔶 طبق دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱/۳۰۴۳۲ و شماره ۸۲۹۹۹_۱۴/۵/۹۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بخشنامه ۴۳۲۶۳_۲۲/۳/۹۵ وزارت آموزش و پرورش، و نیروهای به گذراندن و می باشند و آنها خواهد بود. 🔻براساس بخشنامه های فوق الذکر، چنانچه تا کنون مدرک دورهای الزامی را اخذ نکرده اند به شرکت در دو دوره بالا می باشند. 🔹متقاضیانی که در آستانه ورود به آموزش و پرورش هستند و شرکت کنندگان ، توصیه می شود در دوره ها شرکت نمایند. ✅ در پایان دوره ها بعداز کسب نمره قبولی به داوطلبان معتبر و رسمی بصورت الکترونیکی اعطاء خواهد شد همچنین دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم پرسنل ثبت می شود. ❇️ تاریخ ثبت نام از 1403/01/01 لغایت 1403/06/31 📣 نکات مهم در سامانه را حتما مطالعه بفرمایید. ✳️ تمام فرآیند این دوره بصورت مجازی و در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه روز میسر می باشد. 💢برای انجام دورها به آیدی زیر پیام دهید 👇🏾 @lte_ms @lte_ms ❇️ پروفایل های را سریعتر انجام میدهیم 📌 تنها آیدی مورد جهت انجام دورها
❌ ۵ راز قبولی مصاحبه فرهنگيان () 1️⃣ پوشش مناسب ✅برای خانم ها بهترین گزینه چادر ولی اگر مانتو میپوشی باید گشاد، بلند و رنگ مناسبی داشته باشه. ✅برای آقایان شلوار پارچه ای و پیراهن آستین بلند، بدون عکس یا نوشته و دارای رنگ مناسب 2️⃣ تسلط بر احکام 🕛 مرجع تقلید، احکام تقلید، راه های شناخت مرجع تقلید، احکام مربوط به نماز، روزه، غسل و نجاست، مطهرات و... ❣ تسلط بر برخی احادیث، وقایع، آیات مثل آیه ولایت، واقعه قدیر و مسلط بودن بر تلاوت آیات قرآن 3️⃣ اهمیت راهپیمایی ♨️ اهمیت و دلایل شرکت در راهپیمایی و سایر اجتماعات مذهبی و انتخابات، مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس، و شرکت در نماز جمعه و جماعت و مسجد 4️⃣ شناخت معصومین 🌟 اطلاع کامل از معصومین مثل نام پدر، نام مادر، کنیه و محل شهادت محل دفن، حرم مطهر، و درسی که از نحوه زندگی، مبارزات و علت شهادتشون میگیری. 5️⃣ مطالعه کتاب 🔻 کتاب هایی که مطالعه کردید، بخصوص کتاب مذهبی، وصیت نامه شهدا و فعالیت های مجازی که داشتید. . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
قابل توجه مدیران و معاونین محترم "مقطع ابتدایی" ✅ امکان کلاسبندی سال تحصیلی جدید 1403.1404، "صرفا" برای دانش آموزان "پایه اول" که تعداد دانش آموزان  17نفر در مدارس شهری و 9نفر در مدارس روستایی ثبت نام کردند. در سامانه سیدا فراهم گردید. لطفا نسبت به کلاسبندی و تخصیص دانش آموزان به کلاس اقدام نمایند. . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
💢 مولفه‌های ارزیابی شایستگی معلمی دانشگاه فرهنگیان . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
💢 «رتبه‌بندی معلمان» از هدف اصلی و اولیه خود دور شد 👤نوید ادهم دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش: ▫️معلمان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و دولت برای افزایش حقوق دنبال مکانیزمی بود لذا از نام و مکانیزم رتبه‌بندی که آماده بود استفاده کرد؛ هرچند افزایش حقوق فرهنگیان اقدامی خوب بود اما در عمل هدف سند تحول محقق نشد که امید می‌رود رتبه‌بندی در جایگاهی قرار گیرد که سند تحول انتظارش را دارد یعنی «ایجاد رقابتی سالم بین معلمان برای ارتقای کلاس درس و آموزش و پرورش» . 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
باسلام هر روز را با یاد شهدا آغاز کنیم 🌷 دانشجوی پاسدار شهید عیدمحمد هاشم زهی 🌷 تولد اول فروردین ۱۳۴۶ نهبندان استان خراسان جنوبی 🌷 شهادت ۳ تیر ۱۳۶۷ شلمچه 🌷 سن موقع شهادت ۲۱ سال 🌷 امروز سالگرد شهادت این شهید عزیز می‌باشد ✍ بخش‌هایی از وصیتنامه این شهید عزیز ✅ وصيت و سفارشم در درجه اول خطاب به عزيزاني است كه در مسئوليت هاي مختلف اعم از ائمه جماعات و يا در نهادها و ارگان هاي انقلاب انجام وظيفه مي كنند, از آنها مي خواهم كه در عين حالي كه به تزكيه نفس خويش مشغول مي باشند مردم را نيز هدايت و راهنمايي كنند و از جان و دل مطيع امر مولا و رهبر باشند تا لياقت سربازي امام زمان را پيدا كنند و تا مي توانند مسائل و مشكلات مردم مستضعف را حل كنند. ✅ مردم را سفارش مي كنم به انجام واجبات و ترك و دوري از محرمات و از تهمت و سوء ظن دوري كنيد تا رستگار شويد و از حب دنيا بپرهيزيد تا حب خدا دردلتان قرار گيرد. ✅ از خواهرانم مي خواهم كه حجاب و عفت خود را حفظ كنند مسائل شرعي را كاملاً رعايت كنند و براي فرزندان خود مادراني دلسوز و خيرخواه باشند. 🤲 هدیه به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و شهدایی که امروز سالگرد شهادتشان می‌باشد و این شهید عزیز فاتحه با صلوات 🤲 دعای این شهید عزیز بدرقه امروزتان ان شاء الله.
آدرس_مراکز_مصاحبه_تخصصی_دانشگاه_فرهنگیان_در_آزمون_27_ark.pdf
168.9K
آدرس مراکز تخصصی مصاحبه فرهنگيان (ویژه ١۴٠٢) 🔔 در این فایل مکان محل مصاحبه مشخص شده که باید به اونجا مراجعه کنید . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
🔺قابل توجه داوطلبین دانشگاه فرهنگیان متقاضی انتخاب رشته تربیت بدنی و هنر👇👇 📍رشته های با آزمون شرایط خاص و دارای آزمون عملی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ 🔹آزمون عملی علوم ورزشی (تربیت بدنی) 📍مهلت اعلام علاقه مندی و پرداخت هزینه آزمون عملی تربیت بدنی از ٣ لغایت ٨ تیر ماه ۱۴۰۳ 🔹آزمون عملی گروه آزمایشی هنر 📍مهلت اعلام علاقه مندی و پرداخت هزینه از ۳ لغایت ۸ تیرماه ۱۴۰۳ ●این اطلاعیه شامل آزمون عملی تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان هم میشه ● داوطلبانی که میخوان در رشته دبیری تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان قبول بشن لازمه دراین آزمون عملی شرکت کنند. ● آزمون عملی تربیت بدنی صرفا برای پذیرش دانشگاه های با آزمون روزانه و شبانه و دانشگاه فرهنگیانه، بنابراین برای قبول شدن در رشته های تربیت بدنی سایردانشگاهها(بدون آزمون) مثل دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و یا دانشگاه آزاد نیازی به شرکت در آزمون عملی نیست. ● داوطلبان برای انتخاب رشته تربیت بدنی با آزمون روزانه، شبانه و یا دانشگاه فرهنگیان الزاما باید در یکی از گروه های  آزمایشی ریاضی و فنی یا علوم تجربی  یا علوم انسانی شرکت کنند ، بنابراین داوطلبانی که صرفا درگروه آزمایشی هنر و یا زبان شرکت کردند، مجاز به انتخاب رشته تربیت بدنی روزانه و یا شبانه با آزمون و یا رشته دبیری تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان نیستند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 📌کارگزینی و امور اداری👇🏽👇🏽 🔗 @kargoziniedu .
26.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اطلاعیه/قابل توجه پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 🔹از یکشنبه ۳ تیر تا ۷ تیر وقت دارید که مدارک رو در سایت بارگذاری کنید. آدرس سایت👇 🌐 https://psd.cfu.ac.ir/ 🔹از 10 تیر هم آدرسی به شما اعلام میشه ( آموزش پرورش منطقه یا استان) که باید مدارک رو حضوری تحویل بدهید. . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
👇👇 💢 (کشوری) 👇🏿👇🏼👇👇🏾 🌼 گروه همیاری پایه اول (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1020461274C212c7e1066 🌼🌼 گروه همیاری پایه دوم (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1077805274C17123502da 🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه سوم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1082065114C65f9dd2e8c 🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه چهارم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1085276378Cb670043e1e 🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه پنجم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1089732826C447903cb43 🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه ششم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1091240154C488002f069 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری چند پایه ها (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1121255642C3a6db8e76e 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه هفتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1108279514C182d23e462 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه هشتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1125187802Ceda9246d0f 🌼🌷🌼🌷 گروه همیاری نهم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1409745114Cdac05163a6 🌷🌼🌷🌼🌷🌼 💢 کانال ضمن خدمت (LTMS)👇🏿👇🏾 https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf ✅کانال اخبار فرهنگیان 👇🏾👇🏿 https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d 🟣 کانال کارگزینی و امور اداری 👇🏽👇🏽 https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b
همکارانی ک امسال 👆🏽کلاسشون کرده یا ک فرزندشون کلاس رفته داخل گروه کلاسی خودشون عضو شوند
🔴 *نکاتی در خصوص بیمه تکمیلی دانا* 🔹 قرارداد بیمه تکمیلی، به صورت یک ساله از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ تا ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ می باشد. لذا قرارداد سال گذشته، عملاً، به پایان رسیده است. 🔹 مدارک پزشکی تا تاریخ ذکر شده (۳۱ خرداد ماه) توسط بیمه پرداخت خواهدشد. ضروری است مدارک خود را در اپلیکیشن رفاپ بارگذاری نموده و پس از تایید توسط کارشناسان، مدارک فیزیکی خود را به نماینده بیمه دانا تحویل نمایید. 🔹همکارانی که قصد انصراف از بیمه تکمیلی دانا را دارند، از تاریخ پایان قرارداد (۳۱ خرداد ماه) به بعد از بیمه خود استفاده ننمایند. 🔺 قرارداد سال جدید، شرح تعهدات آن، حق بیمه پرداختی و... به محض دریافت بخشنامه وزارتی، اطلاع رسانی خواهد شد. 🔹 زمان ثبت نام قرارداد جدید بیمه تکمیلی، افزایش نفرات تحت پوشش، کاهش افراد تحت پوشش و یا انصراف از بیمه تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .
💢شرایط به کار گیری معلمان آزاد در مدارس غیردولتی رئیس سازمان مدارس وزارت آموزش‌وپرورش: 🔹فعالیت معلمان بازنشسته در مدارس غیردولتی در قالب اضافه تدریس در نظر گرفته می‌شود. 🔹به کارگیری معلم در این مدارس تابع قوانین تنظیم شده مدارس غیردولتی است. 🔹موسسان از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه و دانشجویانی که در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، می‌توانند در مدارس غیردولتی مشغول شوند. . 📌| اخبار فرهنگیان و استخدام @newsfarhangiann .