eitaa logo
پژوهش مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
673 دنبال‌کننده
403 عکس
60 ویدیو
54 فایل
کانال اطلاع رسانی فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال الصادق علیه السلام: من أراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین علیه السلام مناسب برای
هدایت شده از 
♨️ «اطلاع رسانی کانال های ادبی حوزه علمیه خراسان»♨️ 🏫«قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» 🆔 @arabicliteraturehozehkh 🏢«سامانه پاسخگويي و نشر تحقیقات و کتب ادبی» 🆔 @sepentaLiterary 🔏«پرسش ها و پاسخ های ادبی» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه عزت نفس یک نیازمند را حفظ کنیم؟ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ (متّقين) كسانى هستند كه در راحت و رنج انفاق مى‌كنند @nhrazavi
⬅️ آغاز اولين رقابت علمي نخبگانی (المپیاد) در حوزه علميه خراسان 🔷 نخستین المپياد علمي با رويكرد فقه و اصول در سطوح 1 و 2 و 3 برگزار مي شود. 👈 دریافت اخبار و اطلاعات المپیاد از طریق لینک زیر: https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 🔰 لینک ثبت نام: http://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1550,1551,1552 💠 متن کامل خبر را در لینک زیر مشاهده بفرمایید: https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38352
✨✨پذیرش دوره تمهیدی سطح4✨✨ 🌹🌹🌹ویژه برادران🌹🌹🌹 🌺🌺🌺رشته حکمت متعالیه🌺🌺🌺 ⛔️شرایط لازم: -اتمام دروس آموزشی سطح 3 حوزه علمیه در رشته فلسفه و کلام اسلامی -اشتغال و جدیت در تدوین پایان نامه سطح3 برای کسانی که دانشنامه آن سطح را دریافت نکرده اند. و برگزاری جلسه دفاع حداکثر تا آخر تیرماه 1400ه.ش -قبولی در مصاحبه علمی ⏰زمان بندی پذیرش: مهلت ثبت نام: 18 ربیع الاول 1442 (14آبان 1399) مصاحبه علمی: 18-26 ربیع الاول 1442 (14 لغایت22 آبان1399) شروع دوره: 2ربیع الثانی1442 (28آبان1399) 🖋شیوه های ثبت نام: -مراجعه حضوری به آدرس: شهیدکاشانی25، مرکز تخصصی فلسفه و کلام اسلامی نور حکمت رضوی -تماس با شماره های: 3-32285800 داخلی 32-34 -ارتباط با @admin_nhrazavi در پیام رسان ایتا
لطفا تمام طلابی که می خواهند درس خارج عمومی انتخاب کنند مشخصات خودشان ( نام و نام خانوادگی ، کد طلبگی ، شماره تماس و نام درس خارج و استاد مربوطه ) را برای حقیر ارسال کنند تا از جانب شورا برایشان انتخاب درس شود. حداکثر تا یکشنبه 18 آبان اعلام فرمایید التماس دعا
☑️ مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند؛ مراسم بزرگداشت حضرت علامه طباطبایی (ره) ❇️ با حضور اساتید محترم: آیت الله غلامرضا و آیت الله سید یدالله 🕢 زمان: شنبه 24 آبان ماه مصادف با روز بزرگداشت علامه طباطبایی؛ ساعت 7:30 الی 9 صبح 🔘 توضیح: مراسم با حضور تعداد محدودی از طلاب با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد؛ و امکان حضور مجازی نیز فراهم است. 🌐 لینک شرکت مجازی در همایش: https://b2n.ir/452241 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
✅ برنامه زمان بندی امتحانات متفرقه سطح یک ⏱با توجه به تعليق امتحانات دوره متفرقه در آبان ماه، اين امتحانات از ابتداي آذرماه به صورت مجازي برگزار می گردد. ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔰مرکز تخصصی نور حکمت رضوی برگزار میکند 📚 ایده هایی در جهت کاربردی سازی فلسفه اسلامی 👤استاد مدعو: حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحمید واسطی ⏰ چهارشنبه ،1399/09/05 ساعت 18 💻 نشانی وبینار: https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/h398g2kdrvy
نشست علمی مجازی با عنوان "ایده هایی در جهت کاربردی سازی فلسفه اسلامی" به همت معاونت پژوهش مرکز تخصصی نور حکمت رضوی برگزار گردید. در این نشست که پنجم آذر ماه در سامانه lms حوزه برگزار گردید ابتدا مسؤول پژوهش این مرکز حجت‌الاسلام سیدمسعود امیری مقدم ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری چنین نشست هایی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت پیگیری امتداد سیاسی-اجتماعی فلسفه اسلامی اشاره نمودند. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج شيخ عبدالحمید واسطی ضمن بیان نمونه هایی جهت امتداد دهی به فلسفه اسلامی به تبیین نحوه ارتباط فلسفه اسلامی با تولید علوم انسانی اسلامی پرداخته و تاثیر آن را در سیاست گذاری های کلان مورد بررسی قرار دادند و بعنوان نمونه عینی، بخشی از پیشنهادات ارائه شده شان به همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را تبیین فرمودند. این نشست پس از دو ساعت با پاسخ به سوالات شرکت کنندگان به پایان رسید و مقرر شد تا بحث تولید فلسفه های مضاف و روش تولید آن‌ها از فلسفه اسلامی در جلسه ای دیگر ارائه شود. علاقه مندان جهت پیگیری نشست های آتی این مرکز می‌توانند در دوره مربوط به آن در سامانه lms2 حوزه با نشانیhttps://nhr.lms2.hozehkh.com/ ثبت نام بفرمایند.
4 فایل مرتبط با نشست "ایده هایی در جهت کاربردی سازی فلسفه اسلامی"👇
💠پیام رهبر معظم انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید، دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند. متن پیام به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند،🔻 نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن،🔺 و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۸ آذرماه ۹۹
45.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت اول نشست "ایده هایی در جهت کاربردی سازی فلسفه اسلامی"
50M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت دوم نشست"ایده هایی در جهت کاربردی سازی فلسفه اسلامی"
🌀آخرین یادداشت وبلاگ شهید پیرامون «احیای فلسفه» به نام خداوند جان و خرد/کزین برتر اندیشه بر نگذرد دوستان سلام مدتی این مثنوی تأخیر شد/مهلتی بایست تا خون شیر شد 🔹با یاری حق تعالی بر آن شدم که بار دیگر نوشتن مطلب را آغاز کنم. و اگر خدا بخواهد ادامه دهم و با یاری او و شما آهنگ زمانی مشخصی را برای درج مطالب رعایت کنم. 🔹عنوانی که در بالا ذکر شد، شاید شگفتی آور باشد. شاید سؤال شود که مگر فلسفه اسلامی مرده است که نیاز به احیا داشته باشد. و نیز، چه نیازی به احیاء این فلسفه داریم؟ ابتدا به این سؤال می پردازیم که حیات چیست. 🔹از دید این حقیر حیات یعنی قدرت ایجاد تعامل با محیط پیرامون و تأثیر گذاری بر آن و تأثیر پذیری از آن. و حیات متعالی وقتی است که این تعامل منجر به رشد دو طرف تأثیر گذار و تأثیر پذیر شود. 🔹حال قضاوت را به اهل فلسفه می سپارم که پاسخ دهند که آیا فلسفه اسلامی در دوران حاضر با محیط پیرامون خود تعامل دارد؟ در حل کدام مسئله علمی تلاش کرده است؟ هر علمی اعم از علوم انسانی و علوم تجربی؟ اساسا فیلسوفان این عصر تن به رویارویی جدی با مسائل سنگین علمی می دهند؟ 🔹چند مقاله داریم که به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بر اساس مبانی فلسفه اسلامی پرداخته باشد؟ این فلسفه چقدر تأثیر پذیرفته است. روایت فلسفه امروز با روایت ملاصدرا تفاوتی کرده است؟ 🔹هنوز مقولات عشر با همان شکل و ترتیب و عناوین نقل می شود. هنوز از عبارات صده های قبل استفاده می شود. فلسفه اکنون همان است که ملای شیرازی می فرمود. شاید بعضی از مثال های آن تغییر یافته باشد. 🔹مقایسه کنیم با فلسفه در مغرب زمین. چه تعامل چدی با علوم دارد. چالش ایجاد می کند و چالش می پذیرد. در پی این چالش ها نحله های مختلف به وجود آمده است. و مدام در حال رشد است. تأثیر جدی بر علوم دارد. و اساسا علاوه بر تأیر بر روند پیشرفت علوم نقش انطباق یافته های این علوم را با نحوه زندگی مردم بر عهده گرفته است. 🔹در رشد علوم هم وضعیت روشن و واضح است. می گویند انشتین بعد از مدتی گفته بود که این نسبیت آن قدر پیشرفت کرده است که من دیگر قادر به فهم آن نیستم. 🔹فکر می کنم تا این جای کار زنده نبودن فلسفه اسلامی را روشن کرده باشیم. و در یاد داشت بعدی به ضرورت احیاء می پردازیم. انشاءالله تا نوشته ای دیگر خدا نگه دار http://www.mfakhrizadeh.blogfa.com/
✨✨✨پذیرش سطح4✨✨✨ 🌹🌹🌹ویژه برادران🌹🌹🌹 🌺🌺🌺رشته حکمت متعالیه🌺🌺🌺 ⛔️شرایط لازم: -اتمام دروس آموزشی سطح 3 حوزه علمیه در رشته فلسفه و کلام اسلامی -اشتغال و جدیت در تدوین پایان نامه سطح3 برای کسانی که دانشنامه آن سطح را دریافت نکرده اند. و برگزاری جلسه دفاع حداکثر تا آخر تیرماه 1400ه.ش -قبولی در مصاحبه علمی ⏰زمان ثبت نام و مصاحبه علمی: تا اول جمادی الاولی1442 (26آذر) 🖋شیوه های ثبت نام: -مراجعه حضوری به آدرس: شهیدکاشانی25، مرکز تخصصی فلسفه و کلام اسلامی نور حکمت رضوی -تماس با شماره های: 3-32285800 داخلی 32-34 -ارتباط با @admin_nhrazavi در پیام رسان ایتا