eitaa logo
پویش اکمال حجاب
37 دنبال‌کننده
33 عکس
1 ویدیو
1 فایل
اکمال حجاب با نقاب به نیت مواسات با سیدة الحوراء زینب کبری (سلام الله علیها)
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 برای آن‌ها که دغدغه‌ی کار فرهنگی برای حجاب دارند: اگر نگران مسئله‌ی حجاب در جامعه‌ایم، باید به حجاب سنتی (چادر ایرانی) که در بین بعضی از متدینین، صرفا بنا به عادت و تعصب سلیقه‌یی و بدون مبنای شرعی، مورد تأکید شدید قرار می‌گیره، تنوع، حرکت و بدهیم. یعنی واقعا بپذیریم که هم با کم‌تر از چادر ایرانی میشه حجاب شرعی داشت هم با بیشتر از چادر ایرانی... و ما باید همه‌ی شکل‌های شرعی حجاب رو خوب و معروف بدونیم و به رسمیت بشناسیم و تبلیغ و ترویج کنیم تا جوان و نوجوان ما فرصت تحرک در این بازه‌ی وسیع را داشته باشه و احساس نکنه اگر کم‌تر از چادر ایرانی پوشید تفریطه و اگر بیشتر از چادر ایرانی پوشید افراطه!!! (بحث شیرین از تا که معرف حضورتون هست...) دادن به حجاب حلقه‌ی مفقوده‌ی کار فرهنگی ما در این حوزه هست. جریان این رو کاملا فهمیده و مدام در حال نو به نو شدن و ایجاد حرکت در مسیر باطل هست تا بتونه همه رو جذب کنه. بعضی از ما اما در چهل سال اخیر کردیم و فقط به فکر نگه‌ داشتن چادر ایرانی خودمون هستیم؛ اگر بدون کش و لیز و براق باشه هم که چه خانمانه‌تر !!! تلاشی برای تنوع بخشیدن به حجاب و باز کردن مسیر تازه‌ای است که به نوجوانان و جوانان امکان کسب هویت ویژه در قالب حجاب ویژه می‌بخشد... (س) http://eitaa.com/niqab_campaign
❗️درگیری با دش‌من فرضی خلاف آن چه تصور می‌شود، خط مقدم جبهه‌ی حجاب نه طهران که بروکسل است؛ جایی که نبرد تمام‌عیار بر سر نقاب در جریان است. مبتنی بر تلقی عرفی ایرانی از حجاب، این موقعیت جهاد شرعی برای ما تعریفی نه‌دارد، و هم‌این است که کمابیش از جنگ جهانی حجاب بیرونیم، و به جنگی داخلی با دش‌منی فرضی مشغول هستیم. می‌خواهم به‌گویم ما حمایت توده‌های متشرع ایران و حتا باقی مؤمنین امت اسلام را در قضیه‌ی حجاب پشت سر نه‌داریم، به این دلیل ساده که پی اقامه‌ی ماهیتی عرفی/ایرانی و نه شرعی/اسلامی از حجاب هستیم؛ و این جنگ با سایه‌ها است. تلقی پلیس جمهوری از حجاب به ظاهر سخت‌ترین تعبیر از حجاب ایرانی است که البته به واسطه‌ی عرفی و نه شرعی بودن، سال به سال و فصل به فصل و شهر به شهر متفاوت است. به صورت معمول پلیس، حساسیتی به نقض حد شرعی حجاب نه‌دارد و پی نقض فاحش الگوی پوشش ایرانی و طهرانی و شمرانی را می‌گیرد. این رویه‌ی معمولی است که با کشف حجم معمولی از مو مشکلی با پلیس نه‌خواهید داشت اما استفاده از چکمه‌یی با ساقی نامعمول ممکن است شما را به دردسر به‌اندازد. نیز نقض سازوار پوشش پایه، کشف عورت، در پایش‌ها و بازداشت‌های پلیس نمونه‌یی مبنائی از بسنده‌ی جمهوری‌ به عرفی خودساخته است که نسبتی با شریعت اسلامی نه‌دارد. در سویه‌ی نرم این پی‌وستار رسانه‌ی ملی جمهوری قرار دارد که حجاب عرفیش اساساً فاقد مؤلفه‌ی شرعی حجب است. مطلوب تلویزیون ایران زنی است که شنلی سیاه را از سر آویخته باشد و با چهره‌ی بزک‌کرده، بشاش و روان برابر چهل میلیون نامحرم برنامه اجراء کند. تمام آن چیزی که این پوشش ایرانی-شمرانی از حجاب شرعی وام گرفته است شنلی آویخته است و مانتویی که پیچیده می‌شود، و عمق امر حجاب، پرده‌نشینی، ذیل عنوان تفکیک جنسیتی ضدارزش معرفی می‌شود. با بسنده بر حجاب عرفی ایرانی، طبعاً انواع دیگر حجاب شرعی امت از حمایت جمهوری و نیروهای آن خارج شده و پوشش تفریطی و افراطی دانسته می‌شود: از حجاب اروپایی تا حجاب افریقایی تا حجاب خلیجی. ما البته با انواع دگردیسی ایرانی شنل-مانتو کنار می‌آییم و حتا با اسلوب‌های ضدشرعی آن‌ هم مصالحه می‌کنیم، اما اساساً از بسط شرعی حجاب حمایتی نه‌داریم، و خیال نبرد شرعی با شل‌حجاب‌ها را از سر نه‌می‌گذرانیم، و تمام جبهه در مه غلیظی از بیم و شک فرو رفته است. تنها هم‌این نمونه‌ی عدم حمایت از نقاب در دولت، پلیس و رسانه‌های جمهوری به روشنی نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه پاس‌بان حجاب عرفی ایرانی هستیم و تا که جا پاس‌دار حجاب شرعی اسلامی. این البته نافی مسئولیت نهادهای فرهنگی و محافل مدنی در صیانت از عرف ایرانی و الگوهای ملی نیست؛ نهاد جمهوری اما در سیاست‌گزاری یک مسیر بیش‌تر برای اسلامی بودن در مقابل نه‌دارد: اقامه‌ی شریعت، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش. پیش از این اما باید از خود به‌پرسیم که آیا شجاعت ایستادن پشت خاک‌ریز نبردی شرعی/اسلامی در کنار انبوه توده‌های متشرع امت را داریم و یا دل‌مان می‌خواهد که در عمق عقبه، در درگیری با دش‌من فرضی/عرفی برای آویختن شنل و پیچیدن مانتو تلفات به‌دهیم و عقب به‌نشینیم؟ t.me/vvatr_ir
‏مؤمنین عرفی روسری رنگی را تبرج نمی‌دانند، اما پوشیه را تبرج می‌دانند؛ حال آن‌که درباره‌ی هیچ‌یک نمی‌توان به سادگی حکم کلی کرد... (س) http://eitaa.com/niqab_campaign
تکثر برج‌ها اسباب انتفای تبرج آن‌ها نیست... (س) http://eitaa.com/niqab_campaign
‏خانم‌های متشرعی که در دوره‌ی همه‌گیری ماسک می‌زنند و نقاب نمی‌زنند شمایی از گسست از هستند... (س) http://eitaa.com/niqab_campaign
‏چادر ایرانی مدت‌ها است که ما است و پوشش سنتی‌ها. مصداق پیش‌روی ‎ در ایران نه چادر که مراتب پوشیه است... (س) http://eitaa.com/niqab_campaign
سلام علیکم دوستان گرامی، عزاداری‌های شما قبول چهل روز برای مواسات با بانوان عظیم الشأن کربلا خصوصا حضرت زینب سلام الله علیها همراه هم بودیم. ان‌شاءالله خدا این هم‌راهی مجازی و موقت ‌ما را به هم‌دلی و هم‌راهی حقیقی و مستمر زیر بیرق حضرت حجت ارواحنا فداه مبدل فرماید...
‏یک سال از چله‌ی نقاب گذشت. بعضی از آغاز با ‎ و ‎ مخالف بودند بعضی چهل روز همراهی کردند بعضی یک سال دوام آورده‌اند... خدا قوت❤️ ‎(س)
‏بعضی اما تا ‎ حتی پس از کرونا حتی پس از حذف ماسک‌ها می‌خواهند پای این حجاب زهرایی بمانند... کمال‌تان مستدام...✨ ‎(س)
‏در سالی که گذشت ‎ پشت هم ایستادند و پیشروی کردند تا حذف مانتو و برداشتن روسری‌ها هم عادی شود... حجاب، در برابر شکسته شدن مرزهای پوشش فریاد زده‌اند، ناسزا شنیده‌اند و سیلی خورده‌اند... آیا نمی‌خواهند قدمی برای تبلیغ و گسترش حرکت استکمالی‌شان در حجاب بردارند؟! ‎(س)