🏴 عزاداری و ذکر مصیبت
☑️ هدف
☑️ احکام
☑️ روش صحیح به جا آوردن
🔸دوستی نشانه دارد. دوست در شادی دوستش شاد است و در اندوهش اندوهگین است. در روایتی از حضرت امیر مؤمنان علی علیه السلام آمده است:"خداوند متعال ما را از میان بندگان خویش برگزید و برای ما پیروانی انتخاب نمود که همواره در شادی و غم ما شریکاند و با مال و جانشان به یاری ما میشتابند، آنان از مایند و بهسوی ما خواهند آمد."
🔸اشکی که در مجالس عزای ابیعبدالله ریخته میشود نماد خالصترین ابراز عشق به سالار شهیدان میباشد ، همانکه پیامبر فرمود: «حسین از من است و من از حسینم» پیام این اشک این است که حسین جان آنقدر ترا دوست دارم که هیچچیز جز این قطره زلال اشک نمیتواند آن را به تصویر بکشد، قلم نمیتواند، بیان نمیتواند! هنر نمیتواند! فقط اشک میتواند.
👈 شيعیان بايد در ايام محرّم و صفر خود را عزادار نشان بدهند.
👈 در روضه امام حسين علیهالسلام بايد با طهارت و وضو واردشده و لباس پاکیزه بپوشيم.
👈 تأکید بزرگان بر خواندن زيارت عاشورا در دهه اول محرم .
👈 بجاى داد و فرياد زدن در مجالس امام حسين علیهالسلام، بياييم به مفاهيم رفيع عاشورا گوش دهيم و عمل كنيم.
👈 در عزاداریها نباید به ظواهر و عناوین هیئات و وعاظ و مساجد اعتناء نمود بلکه اصل، روح و خلوص حاکم بر آن مجلس است.
👈 نوحههایي که خوانده ميشود، نوحههایی باشد كه هدف حضرت را بيان كند، مكتب حضرت را بخواهد بيان كند، زیرورو كند انسان را، حال و هواي انسان را عوض بكند.
👈 ذاكرين اهلبیت علاوه بر بيان مصائب امام حسین و حضرت زینب بايد سخنان، رفتار و ظرایف افعال امام حسين را هم بيان كنند.
👈 بهتراست اهل علم عين مصیبتهای وارده را از كتب مقاتل نقل كنند. در تبليغ خودشان عين مقاتل را نقل كنند آنچه را كه شنیدهشده نقل نكنند. خیلی از مطالبی که ذاکران و وعاظ، که در روضهها، بدون اينكه به تاريخ مراجعه كنند، نقل میکنند و ميخوانند یک عده جوان هم میپذیرند و طبعاً مسائل نادرست را میگویند که حرام است. اگر كاري را كه انجامنشده بگويیم حرام است! دروغ! دروغ است! فرقي نميكند.
🌹مقام معظم رهبری، درباره برخی از اعمال در جریان عزاداریهای محرم، فرمودند:
برخی اعمال زیر، به دلیل اینکه ممکن است موجب وهن در دین، سوءاستفاده دشمنان، اذیت مردم، و مسائلی از این قبیل میشود، اشکال دارد و بهتر است انجام نشود:
❌ هروله کردن
❌ آسیب رساندن به بدن
❌ برهنه شدن
❌ استفاده از الفاظ و فحاشی و غنا در سینهزنی
❌ در منبری خلاف وحدت شیعه و تسنن صحبت کنند
❌ گل مالی کردن بیشازحد
❌ شنیدن صدای گریه و ناله و ضجه و عزاداری خانمها توسط مردان نامحرم
❌ انجام اعمال سخیف وسبک و مبتذل
❌ اختلاط محرم و نامحرم به بهانه دستههای عزاداری
☑️ هنگامیکه مجلس عزاداری، موجب انسانسازی گشت؛ تغییر درونی انسان به عرصهی جامعه نیز کشیده میشود و آدمی میکوشد تا آرمانهای اهلبیت علیهم السلام را در جامعه حکمفرما کند. بهبیاندیگر عزاداری بر اهلبیت علیهم السلام؛ درواقع با یک واسطه زمینه را برای حفظ آرمانهای آنان و پیاده کردن آنها فراهم میسازد. به همین دلیل میتوان گفت یکی از حکمتهای عزاداری، ساختن جامعه بر اساس الگوی ارائهشده از سوی اسلام است.
🌹امام صادق -علیهالسلام- فرمودند:
در روز شهادت حسین علیهالسلام بزرگترین مصیبت تاریخ روی داد و رفتن او بهمنزلۀ رفتن جمع اصحاب کسا است که گرامیترین خلق خدا درروی زمین بودند.
📚منابع:
مهدی کرمی
سایت روضه نیوز
سایت مقام معظم رهبری
🌹 کاش هر روز زیارت عاشورا می خواندم🌹
شیخ عبدالهادی حائری مازندرانی از پدر خود حاج ملاابوالحسن نقل می کند:
من حاج میرزا علی نقی طباطبائی را بعد از رحلتش در خواب دیدم و به او گفتم: آرزویی هم در آنجا داری؟
گفت: هیچ آرزویی ندارم جز این که چرا در دنیا هر روز زیارت عاشورای امام حسین علیه السلام را نخواندم.
رسم سید این بود که دهه محرم زیارت عاشورا می خواند نه در تمام سال؛ از این رو افسوس می خورد که چرا تمام سال نمی خواندم.
🔹مسلم بن عقیل
▪️ وجود مبارك ابی عبدالله در ظهر عاشورا می فرماید شما چه خونی از ما طلب دارید؟ از نظر مذهبی ما بدعت گذاشتیم؟ از نظر سیاسی ما بدعت گذاشتیم؟ ما كسی را كشتیم و ترور كردیم؟ فرمود ما خونریز نیستیم! نشانه اش آن است كه در منزل هانی نماینده من #مسلم_بن_عقیل پشت پرده بود همه فتنهها مال ابن زیاد بود شمشیر برهنه هم به دست نماینده ام #مسلم بود، او می توانست از پشت پرده به درآید و ابن زیاد را به هلاكت برساند و این غائله را ختم كند؛ ولی ما آدم كش نیستیم! وگرنه می كشتیم. ما تا آخرین لحظه می خواهیم #حق را بیان بكنیم، اگر كسی حمله كرد دفاع كنیم. مگر این ابن زیاد نبود؟ مگر این غائله فتنه اخیر كوفه به دست و دسیسه ابن زیاد نیست؟ مگر همین ابن زیاد اسیر شمشیر نماینده من نبود؟ مگر مسلم #سلحشور_و_یل نبود؟ مگر نمی توانست كار را یكسره كند؟ ولی نكرد ما تا آخرین لحظه بر #مجرای_عقل داریم حركت می كنیم.
▪️ آن جریان #مسلم_بن_عقیل امام راحل را تربیت می كند، آن جریان ـ شاگردان #مسلم_بن_عقیل ـ امت ایرانی را تربیت می كند.
🔅ایت الله جوادی املی
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | قربان آن دل...
◾ رهبر انقلاب: امام صادق (علیه السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مینشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛ یعنی همین مجموعهی هیئات. بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را. قربان آن دل! [میفرماید] مجالس شما را دوست میدارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئلهی ما را زنده نگه دارید. ۱۴۰۰/۱۱/۳
🏴 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و در قالب بسته رسانهای #از_تبیین_تا_قیام، نماهنگ «قربان آن دل...» را منتشر میکند.
📥 سایر کیفیتها👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50696
4_5978639951145733627.mp3
2.94M
🎵 آهنگ «اومده محرم»
🎙با صدای: محمد کوهرخی
✍ شاعر و آهنگساز: اسماعیل شبرنگ
🎚تنظیم و میکس: علی وانیار
⚡️چگونگی برخورد با مدعیان دروغین قبل از ظهور
"در زمان ابوسهل نوبختی، حلاج، ادعای سفارت و نیابت خاص از طرف امام مهدی را داشت و به همین منظور، به پدر شیخ صدوق، نامه نوشت و او را به ایمان آوردن به خودش، دعوت کرد.
حتی حلاج، پا را از این هم فراتر گذاشته بود و با سفر به شهر به قم، رسما از دیگر معتمدین شیعه برای ایمان به خودش، دعوت کرده بود.
در این میان، ابوسهل نوبختی، که از معتمدین شیعه در عراق بود، برای صدق ادعای حلاج، از او درخواست معجزه کرد. و آن معجزه این بود:
حلاج، معجزه ایی انجام بدهد و محاسن سفید وی را که در سن پیری هست را به ایام جوانی، برگرداند اما حلاج از انجام چنین کاری، ناتوان بود و بدین ترتیب، ادعای ارتباط خاص او با ناحیه مقدسه و امام عصر، باطل شد."
📒شیخ طوسی، الغیبۀ، ص۴۰۱
❓چرا احمد الحسن برای ادعای خود به این حدیث تمسک کرد:
صاحب این امر شناخته نمی شود مگر با سلاح وصیت و بیرق
☑️ دلیل واضح است چون دیگر علامتهای شناخت امامت ، ادعایش برای احمد الحسن بصری غیر ممکن است و به هیچ وجه نمی تواند آنها را ادعا کند زیرا فقط حجت های واقعی خدا میتوانند آنها را بیان و انجام دهند نه افراد معمولی و تنها چیزهایی که احمد الحسن می تواند آنها را ادعا کند همین سه چیز می باشد چرا که هرکس دیگری هم می تواند آنها را ادعا کند.
⁉️چرا احمد الحسن این علامت را انتخاب نکرد؟؟؟ 👇
این روایت یکی از علامتهای اساسی برای حجت های خدا می باشد و در آخر روایت امام به این نکته اشاره کرد که اگر کسی این علامت را نداشته باشد امام و حجت نیست و آن علامت عبارت است از:
امام می تواند با هر لغت و لهجه و کلامی با مردم سخن بگوید و امام در همان لحظه برای شخص سوال کننده یک نشانه و مثال میزند چرا که در آن هنگام شخصی از خراسان بر امام وارد می شود وامام با همان لغت خراسانی(فارسی) با او سخن می گوید.
📗 منبع: اصول الکافی کتاب الحجه باب الامور التی توجب الحجه.حدیث السابع.
✔️واضح است که احمد الحسن کذاب نمی توانداین را ادعا کند چرا که واضح است او حتی زبان عربی که زبان مادریش است را نمی تواند به خوبی تلفظ بکند چه برسد به دیگر زبانهای جهان !!!
و اما کلام ما به پیروان او :
هر چند شما قانون معرفی حجت را در این سه علامت منحصر نمودید اما این روایت حداقل علامتی دیگر را برای امامان مشخص کرد حداقل از خودتون بپرسید که آیا احمد اسماعیل (احمد الحسن ) می تواند با شما به زبان فارسی حرف بزند؟؟؟
آیا به هر زبان و لهجه ای تسلط دارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تصاویر و جزئیات جدید از دستگیری تیم تروریستی رژیم صهیونیستی