eitaa logo
پایگاه خبری نوبران نیوز_ راهبردسیاسی اجتماعی
2.4هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
6.5هزار ویدیو
27 فایل
تجزیه و تحلیل رویدادها ارتباط با مدیر: @RAHBORD402
مشاهده در ایتا
دانلود
برخورد قانون با تبلیغات زودهنگام وی درباره تبلیغات زودهنگام هم اظهار کرد: همین الان در این مقطعی که ما تا هجدهم فرصت است برای هیات های اجرایی ، اگر کسی در گذشته اقدامی انجام داده باشد که احراز بشود این کار تبلیغات انتخاباتی است ، این باید پاسخ بدهد الان نمایندگان مجلس نماینده هستند ما می توانیم بگوییم نمایندگان هیچ کاری نباید بکنند یک وظیفه نمایندگی دارند ، ولی اگر همین در مسیر اجرای وظایف نمایندگی اقدامی انجام بدهند که حالا دیگر می افتد به دوره هیات های اجرایی و بعد هم هیات های نظارت ، به این برسند و اطمینان پیدا کنند این اقدام اقدام تبلیغاتی است برابر قانون تخلف است و ارائه می شود به هیات نظارت ، عرض کردم شاید فرد داوطلب بیاید اعتراض کند بگوید این نیست دلیل من این است و ادله ارائه بدهند ولی اگر نشود بله ، وقتی تخلف محسوب شود در نهایت در احراز نهایی حتما برای هر کسی که تخلف کرده در مسیر تبلیغات تا زمانی که بخواهد انتخابات شکل بگیرد شورای نگهبان و هیات اجرایی می توانند عدم احراز بزنند بالاخره ما نباید از قانون تخلف کنیم ، به نظرم این نکته ای است که حضرت آقا هم مرتب بر آن اصرار دارند ، اگر همه ی ما ، ما که مجری هستیم ، شورای محترم نگهبان ، هیات نظارت ناظرند ، داوطلبان ، همه و همه و مردمی که می خواهند رای بدهند اگر همه ما بر مدار قانون حرکت کنیم ان شاالله این مشکلات به حداقل می رسد ولی برابر قانون بله جرم انگاری شده و برابر قانون برخورد خواهد شد .
کار تبلیغاتی در فضای مجازی حقیقی تفاوتی نمی‌کند رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تبلیغات در فضای مجازی هم اظهار کرد: بالاخره مجموعه هایی هستند که برابر قانون فضای مجازی را رصد می کنند که ما از ایشان خواهش کردیم رصد بکنند ، اگر کار تبلیغاتی در فضای مجازی و از نظر ما فضای مجازی با فضای حقیقی تفاوتی نمی کند یعنی در فضای مجازی هم الان ما این قانون و دستورالعملی که برای تبلیغات تنظیم شد و مراحل نهایی آن ابلاغ می شود باید هیات اجرایی تایید کند و بعد هیات نظارت تایید کند و اجرا شود فضای مجازی هم به مثابه فضای حقیقی دیده شده فلذا جرم انگاری که برای فعالیت تبلیغاتی خارج از عرف و خارج از قانون ، حالا عرف به معنای قانون عرض کردم ، خارج از قانون در فضای حقیقی انجام می شود در فضای مجازی هم انجام شود همین است و فرقی نمی کند تخریب دیگران و توهین به دیگران این ها چیزهایی است که دیده شده ولی این توسعه فناوری کار را سخت کرده و حساس کرده ، متنوع کرده و به همین نسبت هم ما باید خودمان را آماده کنیم و این شرایط ، بحمدالله آماده شده همه جهت گیری ها همین است که برای همه ابعاد موضوع برای این که آن ۴ نکته ای که آقا فرمودند و حضرتعالی در ابتدای جلسه به آن اشاره کردید انشاالله دیده شود و باور ما این است که مردم در انتخابات تیر خلاص را به دشمنان مان مخصوصا آمریکایی ها و این اسرائیلی هایی که آدم واقعا شرمنده می شود که این بچه های مظلوم و بی پناه ، انشاالله تیر خلاص را با شرکت در این انتخابات خواهند زد . وی در بیان مطالبه‌ای از احزاب  و جناح‌ها و احتمال برگزاری نشست‌هایی برای گرفتن نظر آن‌ها هم توضیح داد: مقدماتش فراهم شده با بعضی از مجموعه ها صحبت شده مثل خانه احزاب و این ها ، مجموعه هایی که هستند بالاخره احزاب از متن مردم در آمدند حالا هر کس به اقتضائات خودش ، توقعی هم غیر از این نیست ، وقتی که مردم میدان داری می کنند احزاب هم کم نگذارند فلذا ان‌شاالله امیدوارم حرکت پویا و باانگیزه در مشارکت مخصوصا و در ایجاد امید آفرینی انشاالله نقش داشته باشند که باور ما این است انشاالله از همه بخش ها و همه ی تفکرات و سلائق امیدورم در این مسیر حرکت بکنند. https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
عوام و خواص از دیدگاه نهج‌‌البلاغه مقوله خواص و عوام از جمله مباحثی است که از زمان‌های گذشته، همواره مورد توجه بوده است. یعنی حتی در ادوار گذشته نیز دو گروه خواص و عوام تشکیل‌دهنده محیط اجتماعی بوده‌اند. جامعه به دلیل عملکرد منفی یکی از این دو گروه دچار انحطاط و گاهی به دلیل عملکرد مثبت آنان مسیر کمال و خوشبختی را طی می‌کند. البته اشتباهات خواص در امور اجتماعی اثر منفی و تخریبی بیشتری دارد ولی اگر عوام دچار اشتباهی شوند، میزان خسارت، بسیار کمتر خواهد بود، زیرا مسئولیت کمتری بر دوش آنها نهاده شده است. از سوی دیگر به همان میزان که اشتباهات خواص جبران‌ناپذیر است، عملکرد مثبت آنها در روند پیشرفت و خوشبختی جامعه نقش‌آفرین خواهد بود. در این مقاله بحث بر سر این است که خواص و عوام چه کسانی هستند و ویژگی‌های آنان با توجه به دیدگاه نهج‌البلاغه چه می‌تواند باشد. در یکی از توصیه‌های حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر از دو طایفه عامه و خاصه نام برده شده و هر یک به اوصاف و ویژگی‌های منصف گشته‌اند. «باید محبوب‌ترین کارها در نزد تو اموری باشند که در حق با میانه‌روی موافق‌تر و در عدالت عام‌تر و گسترده‌تر و با رضایت رعیت هماهنگ‌تر است. چرا که خشم عامه مردم، خشنودی خواص را بی‌اثر می‌سازد و ناخشنودی خاصان، در عین رضایت عموم جبران‌ناپذیر است و احدی از رعایا از نظر هزینه زندگی در حالت آسایش و صلح بر والی سنگین‌تر و به هنگام بروز مشکلات در همکاری کمتر و در اجرای انصاف ناراحت‌تر و به هنگام درخواست سؤال پراصرارتر و پس از اعطا و بخشش کم سپاس‌تر و به هنگام منع خواسته‌ها دیرعذرپذیرتر ودر ساعات رویارویی با مشکلات کم استقامت‌تر از خواص نمی‌باشند. ولی پایه دین و جمعیت مسلمین و ذخیره دفاع در برابر دشمنان، تنها عامه امت‌اند. بنابراین باید گوش تو به آنها و میل تو با آنان باشد.» https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
در این نامه اوصافی از دو طایفه عامه و خاصه مطرح شده که حایز اهمیت است: 1ـ ‌رضایت عامه مردم خشم و نارضایتی خواص را بی‌اثر و خنثی می‌سازد و به دنبال آن عدم رضایت و خشنودی آنها ثمری نخواهد داشت. 2ـ هزینه خدماتی که دولت برای رفاه خواص متحمل می‌شود، سنگین‌تر و چند برابر است، چرا که خواص به هنگام مشکلات و گرفتاری با دولت همیاری و همپایی نمی‌کنند و در اجرای عدالت و حقوق، دلگیر و دلتنگ می‌شوند. برای رسیدن به خواسته‌های خویش پافشاری می‌کنند و پس از برآورده شدن خواسته‌های خود سپاسگزار کسی نمی‌گردد. دلیل، عذر و منطق برایشان بی‌معنی خواهد بود و در وسط معرکه جا خالی کرده و فرار می‌کنند. 3ـ عامه مردم دین‌دار و استوارکننده دین‌اند، شکوه و جلال و عظمت جماعت مسلمین را نمایش می‌دهند و در صحنه دفاع از امت ذخیره‌ای فناناپذیرند. همانطور که امام خمینی(ره) بیان داشتندکه مردم ولی‌نعمت ما هستند. اگر این عوام مردم نباشند خواص وجود پیدا نخواهد کرد و به همین دلیل است که امیرالمومنین(ع) به مالک توصیه می‌کند که «بنابراین باید گوش تو به آنها و میل تو با آنان باشد.» صورت مساله این است که آیا می‌توان گفت که خصوصیت خواص به مالکیت و ثروت و دارایی آنهاست و عمومیتعامه به فقر و تنگدستی و ناداری آنها می‌باشد؟ و آیا می‌توان پذیرفت که عامه و خاصه کنایه از دو جبهه اقتصادی است که تمامیت جامعه را پر کرده است؟ یا اینکه مقصود از خاصه و عامه چیز دیگری غیر اینها می‌تواند باشد. آیا از دیدگاه نهج‌البلاغه مقصود از خواص همان مستکبرین هستند که در قالب ملا (چشمگیرها، آنانی که حشمت، جلال، شکوه و کبرایی‌شان چشم را خیره می‌کند) و مترف (عیاش‌ها، رفا‌ه‌طلبان بی‌درد) و ربان (راهب‌ها، کشیش‌ها، مرتاضان) و احبر(حبرها و خام‌خام‌ها) جلوه‌گری می‌کند و مقصود از عوام همان مستضعفینی هستند که با ویژگی‌های ایمان، توحید و جهاد     ضداستکباری و مخالف با دیکتاتوری و انحصارگری پدیدار می‌شوند؟
مشکل حضرت علی(ع) در زمان حکومتش خواص بودند که حق را فهمیدند و به آن عمل نکردند و یا اینکه بد فهمیدند و در بین آنها اختلاف به وجود آمد و همین امر موجب شد که حضرت علی(ع) در نهایت مظلومیت در مسجد و به هنگام نماز به دست همان خواص به شهادت برسد و شهادت امام در محراب برای مردم تعجب‌برانگیز باشد. و این سؤال برایشان پدید آمد که مگر علی نماز هم می‌خواند! چرا این سؤال در ذهن مردم خطور می‌کند؟ چون دشمنان آن حضرت و خواص باطل و خواص کج‌اندیش که فریفته ثروت، قدرت، شوکت و شهرت شده بودند علیه آن حضرت تبلیغات تخریبی نمودند و جو را علیه امام مسموم کردند. در این زمان یعنی نظام جمهوری اسلامی جایگاه خواص چگونه است؟ با نگرش به گفتار حضرت علی(ع) و رهبری نظام به خوبی آشکار می‌شود خواص جامعه چه کسانی هستند و الان در چه وضعیتی قرار دارند و آیا آن چهار اصل را به درستی انجام می‌دهند؟ آیا خواص جامعه به عبادت خود می‌پردازند؟ آیا خواص جامعه ما بندگی خدا را می‌کنند یا بندگی و عبودیت اقوام، جناح‌ها و گروههای سیاسی خود را؟ آیا خواص جامعه ما دغدغه عدالت اجتماعی را دارند؟ آیا آنها به فکر طبقه محروم جامعه که از فقر اقتصادی ایمان خود را از دست می‌دهند، افتاده‌اند و چاره‌ای اندیشیده‌اند تا فاصله طبقاتی کمتر شود؟ تورم، بیکاری، ناهنجاری‌های اجتماعی و... مشکلاتی است که باید خواص مشکل‌گشای آنها باشند. آیا بهتر نبود که خواص جامعه ما به جای تحریک خشونت، محبت را در جامعه تزریق می‌کردند تا امروز عقده‌ها تبدیل به انفجار نمی‌شد؟ و چه زیبا بود که مسئولان و خواص حق‌طلب به جای دعواهای سیاسی، قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی، معرفت خود را نسبت به ولی‌نعمتهای انقلاب و نظام افزایش می‌داند تا امروز دچار این تشویش‌ها و نگرانی‌ها نمی‌شدیم. چه زیباست خواص جامعه ما، خودشان را وقف بدنه اصلی جامعه قرار دهند و از قوم‌گرایی و جناح‌بندی‌های سیاسی و انحصارگرایی پرهیز کنند چرا که اگر خواص جامعه، عوام را فراموش کنند، قطعا عوام نیز آنهارا فراموش خواهند کرد. اگر خواص جامعه تحلیل‌های غلط به جامعه ارائه کنند، به طور طبیعی مسیر حرکت جامعه به انحراف کشیده خواهد شد. اگر خواص جامعه اختلاف‌‌نظرهایی مبنایی داشته باشند، جامعه شهروندان نیز به دو دستگی روی خواهند آورد. بنابراین شایسته است که خواص چهار اصل عبادت ـ معرفت ـ عدالتو محبت را افزایش دهند تا جامعه دینی ما دچار افسردگی و ازهم‌گسیختگی نگردد و همان چیزی که امام علی(ع) فرمودند خشنودی عامه، ناخشنودی خواص را در هدایت جامعه بی‌اثر خواهد ساخت و این همان رویه‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی دنبال می‌کردند. https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
🔴 با این وضعیت فضای مجازی، در حال کمک به جبهه شیطان هستیم 🔰رهبر انقلاب فرمودند: « این را من از روی اطّلاع عرض میکنم که امروز انبوهی از رسانه‌ها -نمیشود شمرد، بخصوص با این وضع - با هزاران متخصّص: متخصّص هنر، متخصّص رسانه، متخصّص علوم ارتباطات، با پشتیبانی مالی انبوه، با پشتیبانی امنیّتی انبوه در کارند؛ برای چه؟ برای اینکه در نظام جمهوری اسلامی افکار را برگردانند، مذاقها را برگردانند، ایمانها را و باورها را تضعیف کنند، تخریب کنند؛ این [جور] است. حالا دیگران برای کشورهای دیگر چه کار میکنند، آنها بحثهای دیگری است؛ این مطلبی که من عرض میکنم، هدفی است متوجّه به کشور ما، مردم ما، جمهوری اسلامی ما، باورهای ما، اعتقادات ما. هزاران دستگاه دارند در این زمینه کار میکنند با پولهای گزاف و پشتیبانی‌های گوناگون. خب، این یک حرکت شیطانی است و جبهه‌ی شیطان است ». ✍️ نکته: 🔻با این وضعیت فضای مجازی یله و رها و غیراستاندارد که در کشور وجود دارد، چه بخواهیم و چه نخواهیم به نوعی در حال کمک به این حرکت شیطانی و هستیم. 👈 دشمن از این طریق، به راحتی در حال مهندسی افکار عمومی ماست. در حال مهندسی فرهنگی و اخلاقی است. با انواع مغالطات، شایعات، شبهات و ... به باورها و عقاید مردم ما حمله می کند و ما به جای استانداردسازی فضای مجازی، همچنان کشور را زیر بمباران سکوهای مجازی دشمن قرار داده ایم و پشت سرهم تلفات و اسیر می دهیم. https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
✨ با حمایت از و ، این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی علیه السلام وصل می‌شود، ان شاء الله . ✨ 💢 چرا اولیاء خدا تنها ماندند 💢 ❇️ جبهه جنگ نرم با بیان حق در جامعه میتواند باعث ترویج افکار عمومی به سمت حقیقت دین و یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه شود، 👈 با همراه شدن مردم و کار تشکیلاتی، جبهه‌ ی حق گسترش یافته و نصرت الهی پدیدار میگردد، آنگاه یاری خدا فرا می‌رسد و حق بر باطل پیروز می‌شود . ✨ خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾ ورَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا . چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد (۱) ببينى كه مردم دسته‏ دسته در دين خدا درآيند . ✍ حرکت و کار تشکیلاتی در دین مبین اسلام و تلاش جمعی برای یاری و برپایی زمینه ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه بسیار حائز اهمیت است . 🌼 امام کاظم علیه السلام در حدیثی می‌فرمایند : لَیْسَ شَیْ‌ءُ أَنْکی لِإِبْلِیسَ وَ جُنُودِهِ مِنْ زِیَارَةِ الْإِخْوَانِ فِی اللَّهِ بَعْضِهِمْ لِبَعْضٍ . هیچ چیز به اندازه 👈 دیدار برادران از یکدیگر به خاطر خدا 👉 ( یعنی همفکری و کار تشکیلاتی )، ابلیس و سپاه او را در هم نمی‌کوبد . 💢 برای کار تشکیلاتی مواردی را باید در نظر گرفت : 👇 1⃣ هم‌نشینی : ( تَزَاوَرُوا فَإِنَّ فِی زِیَارَتِکمْ إِحْیَاءً لِقُلُوبِکم ) دیدار كنيد كه ديدار شما از يكديگر موجب زنده شدن دلهاى شما خواهد شد . 2⃣ هم‌فکری و همگامی : ای رسول، مؤمنان را بر قیام ترغیب کن که اگر 👈 بیست نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر غالب خواهند شد و اگر صد نفر بوده بر هزار نفر از کافران غلبه خواهند کرد 👉 ، زیرا آنها گروهی بی دانشند .( انفال/ آیه ۶۵ ) 3⃣ همدلی : 👈 امام زمان عجل الله تعالی فرجه می‌فرمایند : اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد، در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌شد. همان عهد و پیمانی که امام باقر علیه السلام فرمودند: خدا از شيعيان ما آنگاه كه در عالم ذر بودند، به ولايت ما پيمان گرفت، روزي كه از همه در عالم ذر پيمان ميگرفت . ✳️ برای همدلی و کار تشکیلاتی، افکار عمومی مهم است. باید بیدار شویم و بیدار کنیم، همچنین تهذیب(کسب اسماء الهی ) که خیلی مهم است، و ایجاد یاران و مقبولیت عمومی . 🌺 رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کار تشکیلاتی می‌فرمایند :👇 تشکیلات یکی از فرایض هر گروه مردمی است که یک هدفی را دنبال می‌کنند. تشکیلات یعنی نظم ، تقسیم وظایف و با ارتباط و اتصال و زنجیره‌ای کار کردن، این معنای تشکیلات است، هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی رود، انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. (۶۰/۱۱/۲۷) ✅ با حرکت مردم به سمت دینداری و یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه فتح و پیروزی فرا می‌رسد، یاران و مقبولیت عمومی ایجاد شده و حقیقت بندگی با ظهور حضرت فراهم خواهد شد . https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍دزدها را آزاد کنید و به آنها حقوق بدهید! پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی 🔸اسدا... بادامچیان دبیر کل حزب مؤتلفه اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا ضمن تأکید بر لزوم تحول در عمده بخش‌های مدیریتی به یکی از این الزامات اشاره کرده و گفته است: "در دیدار با رئیس جمهور گفتم هزینه‌های زائدی در کشور داریم از جمله اینکه ۶۶ هزار دزد در زندان داریم که روزی ۱۰۰ هزار تومان هزینه مواد اولیه برای صبحانه، ناهار و شام هریک از آنها می شود یعنی در روز ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می شود. هزینه پخت و پز و سایر مسائل هم به کنار. پیشنهاد ما این است که همه این دزدها را آزاد کنند و آنهایی که کار ندارند را بیمه بیکاری کنیم و پول غذای او در زندان یعی ماهی ۳ میلیون تومان را به خودش بدهیم که دیگر از روی نیاز دزدی نکند. اگر در این شرایط کسی دزدی کرد یعنی دنبال زیاده‌خواهی است و به فرد دیگر ظلم کرده و اموال او را به سرقت برده است. اگر باز هم دزدی کرد، تعزیر می شود و به او هشدار می دهیم که اگر برای بار سوم دزدی کند، حکم درباره او اجرا می شود. اگر حقوق بشر هم مانع باشد به غرب می گوییم که به این دزد گذرنامه می دهیم و آنها هم ویزا بدهند و او را در کشورهای خود قبول کنند. اینگونه دزدی از جامعه ریشه کن می شود و شرافت انسانها محفوظ می ماند"! 🔸او تصریح می‌کند: ما برای همه این موارد برنامه داریم و معتقدیم این تحول و تکامل باید از طریق مجلس شورای اسلامی انجام شود چون قانونگذاری در اختیار مجلس است. بنابراین برای این کار به نمایندگانی نیاز داریم که مسلط، آگاه، تحول شناس، قاطع و شجاع باشند. 🔺آقای بادامچیان البته توضیح نداده‌اند که یک فرد چگونه می‌تواند با حقوق ۳ میلیون تومان در ماه زندگی کند؟ حق مالباختگانی که انتظار تعزیر دزدان را دارند چه می‌شود؟ جنبه عمومی و ناامنی‌های مترتب بر جرم دزدی و سرقت را چه کنیم؟ و اینکه چرا چنین راهکارهای مشعشعی به ذهن حاکمان برگزیده تاریخ از قبیل امیرالمؤمنین(ع)، امیرکبیر و سایرین نرسیده است؟! 🔺باید دقت کرد که اگرچه اقتراح و نظر دادن در سیاست امری بایسته و پذیرفته است اما این به معنی اظهار سخنان بیقاعده و سخیف نیست. ویژه آنکه جناب بادامچیان دبیر کل حزبی هستند که باید در مابه‌اِزای هزینه‌هایی که بانیان این حزب محترم برای آن دارند؛ پاسخگو باشند و کارنامه قابل دفاعی هم ارائه کنند. @mashreghnews_channel
🔴نتایج بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس در هیأت‌های اجرایی استان مرکزی 🔹آمار تفکیکی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی توسط هیأت‌های اجرایی: 🔻حوزه انتخابیه اراک، خنداب‌ و کمیجان مجموع داوطلبان ۱۷۶ نفر تأیید صلاحیت ۱۶۱ نفر رد صلاحیت ۷ نفر عدم احراز صلاحیت ۳ نفر انصراف ۵ نفر 🔻حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان مجموع داوطلبان ۹۷ نفر تأیید صلاحیت ۸۵ نفر رد صلاحیت ۳ نفر عدم احراز صلاحیت ۹ نفر انصراف ۰ نفر 🔻حوزه انتخابیه خمین مجموع داوطلبان ۶۲ نفر تأیید صلاحیت ۲۴ نفر رد صلاحیت ۳ نفر عدم احراز صلاحیت ۳۵ نفر انصراف ۰ نفر 🔻حوزه انتخابیه محلات و دلیجان مجموع داوطلبان ۳۷ نفر تأیید صلاحیت ۱۹ نفر رد صلاحیت ۸ نفر عدم احراز صلاحیت ۱۰ نفر انصراف ۰ نفر 🔻حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه مجموع داوطلبان ۸۶ نفر تأیید صلاحیت ۵۰ نفر رد صلاحیت ۲ نفر عدم احراز صلاحیت ۳۳ نفر انصراف ۱ نفر 🔻حوزه انتخابیه شازند مجموع داوطلبان ۶۵ نفر تأیید صلاحیت ۴۰ نفر رد صلاحیت ۲ نفر عدم احراز صلاحیت ۲۳ نفر انصراف ۰ نفر 📌۶ حوزه‌ انتخابیه استان مرکزی مجموع داوطلبان ۵۲۳ نفر تأیید صلاحیت ۳۷۹ نفر رد صلاحیت ۲۵ نفر عدم احراز صلاحیت ۱۱۳ نفر انصراف ۶ نفر 🔹داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز و یا تأیید نشده است در صورت اعتراض به نظر هیأت اجرایی مربوطه، می‌بایست شکایات خود را تا ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ از ساعت ۸ الی ۱۸ صرفاً از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir «قسمت میز خدمت شورای نگهبان _ سامانه داوطلب» ثبت کنند. 📍انتخابات مرکزی 🗳مرجع رسمی اخبار ستاد انتخابات استان مرکزی @entkhabatmarkazi
مصطفی جلالی اصلاح‌طلب بهش برخورده چرا رد صلاحیت شده مصطفی جلالی همونیه که موقع سقط شدن ملکه انگلیس بغض کرد همونیه که میگفت : برای من پرچم انگلیس از تمام مدارک دانشگاهی ایران بالاتره داداش تو الان باید توی انگلیس باشی صبح به صبح با زبونت قبر ملکه رو لیس بزنی تا تمیز شه همین که توی ایرانی از سرت هم زیاده https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنگوی شورای نگهبان: مهلت ۴ روزۀ ثبت اعتراض داوطلبان ردصلاحیت شدۀ مجلس دیروز به پایان رسید. در این ۴ روز ۵۲۸۸ اعتراض دریافت شد. 🔹بر اساس قانون، هیئت نظارت استان‌ها و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ۵۰ روز مهلت دارند تا به این اعتراض‌ها رسیدگی کنند. پس از این مهلت نتیجه به داوطلبان اعلام خواهد شد. 🔹چون هیئت‌های نظارت جایگاه مستقلی از هیئت‌های اجرایی دارند، بر اساس قانون بررسی‌های خودشان را انجام می‌دهند و نتیجه‌ای که اعلام شود ممکن است متفاوت از نتیجۀ مرحلۀ قبل باشد. https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
. ♻️ خبرگزاری تسنیم و کاسبی با نام حاج قاسم! مدیرمسئول محترم خبرگزاری تسنیم پیرو انتشار متنی درآن خبرگزاری با عنوان «درباره حمید رسایی و برنامه به‌افق فلسطین/ به‌ افق رادیکالیسم علیه عقلانیت انقلابی» طبق قانون مطبوعات، متن پیوست را به عنوان جوابیه در همان جایگاه منتشر نمایید: 1⃣ در روزهای اخیر و پس از اعتراض تعداد زیادی از دلسوزان جبهه انقلاب نسبت به دعوت عناصری که از آنتن زنده مختص فلسطین، در راستای اهداف سیاسی خود سوءاستفاده می‌کردند، تیم تهیه‌کننده برنامه تغییر کرد، خبرگزاری تسنیم که ظاهرا منافع مشترکی با آنها داشت به جای پاسخ به این انتقادات ضمن حمایت از تیم قبلی تولید این برنامه، حمله به مدیران شبکه افق و اتهام‌پراکنی درباره منتقدان دعوت از این جنس میهمانان را در دستور قرار داد! 2⃣ اعتراض و انتقاد بنده و بسیاری از افراد دیگر به تنوع دعوت از چهره‌های متفاوت با گرایشات سیاسی مختلف برای دفاع از فلسطین نبود بلکه اعتراض به این بود که اولا وقتی برخی از میهمانان به برنامه دعوت می‌شوند درحالی که مواضع و اقدامات گذشته ایشان همسو با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه بوده، این برنامه تبدیل به فرصتی برای سفیدسازی پرونده قبلی آنها می‌شود. ثانیا باید دربرابر برخی میهمانان، از مجری کارشناسی استفاده شود که چنانچه میهمان از چارچوب برنامه خارج شد، بتواند او را به چالش بکشد. 3⃣ متاسفانه متن خبرگزاری تسنیم طوری تنظیم شده تا به مخاطب القا کند که منتقدان این چند برنامه، معتقد به تک‌صدایی هستند و اجازه نمی‌دهند تا همه جناح‌های سیاسی داخل کشور در موضوع فلسطین یک صدا شوند. 4⃣ خبرگزاری تسنیم درمتنی که منتشر کرده به جای پاسخ به منتقدان و نقد نظر آنها گزینه بی‌انصافی و بی‌اخلاقی را انتخاب کرده و با عبارت‌های توهین آمیزی مثل اینکه رسایی به دنبال رادیکالیسم است، نانش در اختلاف‌افکنی و دو قطبی‌سازی است، مواضعش غیرعقلانی و خارج از منطق انقلابی است، درک درستی از سیاست ندارد و منافع شخصی و حزبی را بر مصالح عمومی و ملّی مقدم می‌داند و در نهایت بی‌اخلاقی، تکرار مجدد این ادعا که رسایی به حاج قاسم توهین کرده است! 5⃣ آیا روش و منش حاج قاسم اینگونه فحاشی کردن بود؟ این نشان می‌دهد که نام آن شهید عزیز، دکّانی برای کاسبی مدیران و پدر معنوی این خبرگزاری است. متأسفانه این شیوه خبرگزاری تسنیم است که تلاش می‌کند تا ذهن مخاطب را نسبت به یک موضوع مشوش کرده و براساس آن در موضوعی دیگر به هدف برسد. 6⃣ همانطور که پیش از این گفته شد، ادعای دروغ توهین رسایی به حاج قاسم سلیمانی قبل از این در آستانه هرانتخابات توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب و بعداز آن توسط پادوهای کوتوله تشنه قدرت و کیف‌کش‌های سیاسی اصولگرا و برخی کانال‌ها و صفحات پروژه‌‌‌بگیر مطرح شده است. 7⃣ سئوال این است که مدیران خبرگزاری تسنیم تا کی می‌خواهند از این اسامی پاک، ارتزاق سیاسی کنند؟ حاج قاسم مرد بزرگی بود اما خودش را چون شما بی‌عیب نمی‌دانست. درهمین موضوع (بکار بردن تعبیر دست بوسی برای حسن روحانی) هم وقتی با انتقاد برخی فرماندهان عالی‌رتبه و همکارانش مواجه شد، این انتقاد را وارد دانسته بود. 8⃣ خبرگزاری تسنیم و برخی افراد مرتبط با آن که درآستانه هر انتخابات، رسایی را به دروغ توهین‌کننده به حاج قاسم معرفی می‌کند چرا هرگز به توییت مشاور رسانه‌ای قالیباف اعتراض نکرد که در توییتر برای اینکه نام قالیباف را از پرونده هلدینگ یاس بیرون بکشد، ترجیح داد که نسبت به سپاه و حاج قاسم سليمانی لجن‌پراکنی کند و بنویسد: ‏«آقای قالیباف اگر‌ می‌خواست از اسم حاج قاسم استفاده کند در این سال‌ها که او را تخریب می‌کردید، حق داشت برای دفاع از خود، موضوع ‎ را توضیح دهد اما سکوت کرد و از آبروی خود گذشت تا سپاه و حاج قاسم لطمه نخورند.» 9⃣ در نتیجه‌گیری متن خبرگزاری تسنیم اعتراف جالبی هم بود. این خبرگزاری نوشته: «خلاصه آنکه اگر مردم می‌خواهند بدانند انقلابی واقعی کیست، باید به شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال او نگاه کنند... نه با نگاه به افرادی مانند آقای رسایی و مسئولان نیز به مرام و آرمان و کردار حاج قاسم و حاج‌ قاسم‌ها نگاه کنند و سعی کنند شبیه او باشند، نه شبیه افرادی مانند آقای رسایی» خبرگزاری تسنیم ناخواسته با این متن اعتراف کرده که طلبه‌ای مثل رسایی به الگویی برای مردم و مسئولین تبدیل شده و تسنیم نگران این موضوع است برای همین به آنها هشدار می‌دهد! 0⃣1⃣ واقعیت این است که مثل بنده، تلاش می‌کند تا در بزنگاه‌های سخت و فتنه‌ها، کنار مردم انقلابی باشد و صدای آنها را بازتاب دهد. دلمان را به کانون‌های قدرت و ثروت خوش نکنیم. دنبال این نیستیم که با سواری دادن به دیگران، پله‌های رشد و ترقی را طی کنیم. خودمان را به مردم متعهد می‌دانیم نه به کانون‌های غیررسمی قدرت. https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
🔺مشاور بایدن: با اعمال تحریم جدید، صادرات نفت ایران را پایین می‌آوریم 🔹آموس هوچستاین مشاور امنیت انرژی جو بایدن گفت: ایالات متحده تحریم‌های نفتی جدیدی را علیه ایران در بحبوحه درگیری‌های تازه در خاورمیانه اجرا خواهد کرد. 🔹به گفته وی فروش نفت ایران بیش از یک میلیون بشکه در روز است و آمریکا با اعمال تحریم این اعداد را پایین خواهد آورد. @khate_energy
💠 از سازش کاری سیاسی تا سازشکاری فرهنگی 🔹پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، در عرصه سیاسی، جریان غربگرا و سازشکار، بارها موجب شد که های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی به مردم و جمهوری اسلامی وارد شود. 🔹جبهه انقلاب همواره علیه این جریان موضع گرفته و روشنگری کرده است. اتفاقاً روی کار آمدن دولت سیزدهم حاصل این روشنگری ها و ایستادن مردم در برابر جریان بود. 🔹زیبنده این دولت نیست که خود را در معرض اتهام قرار دهد. در هر صورت، کنار آمدن با بی بند و باری و کشف کف خیابان، چه بخواهیم و چه نخواهیم به معنی سازشکاری فرهنگی است؛ به این معنی است که ما کار خود را انجام می دهیم و بی بند و بارها هم کار خود را انجام دهند. مراقب هستیم که موجب اعتراض بی بند و بارها نشویم! ⚠️ حال اینکه چنین چیزی نه با مبانی دینی همخوانی دارد و نه با فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی. https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402
⁉️ژئواستراتژی ایران در منطقه چیست؟ ❓آیا در مسئله غزه نیاز به ورود مستقیم ایران است؟! 🔺توجه به چند نکته ضروری است: 1⃣ ابتدا به سال ۱۳۹۵ باز می گردیم. در بحبوحه مبارزه با گروهک تروریستی داعش، خبر از اعزام چند واحد از تیپ ۶۵ نوهد ارتش به سوریه منتشر می شود. عملکرد نیرو‌های ویژه ارتش به قدری خارق العاده بود که عده‌ای برایشان شبهه‌ای به وجود آمد و مطرح کردند: چرا ایران در نابودی داعش تعلل می‌کند؟! بعد مدتی اندک، راهبرد حضور نیرو‌های نوهد در سوریه تغییر کرد. بنا بر اقوال، سردار شهید سلیمانی نظر بر این داشتند که استعداد نیروهای نوهد ایران به جای عملیات مستقیم بر علیه داعش، در چارچوب مستشاران نظامی در بین گردان‌های مقاومت توزیع گردند و تجارب خود را به نیرو های بومی محور مقاومت اسلامی منتقل سازند. 2⃣ در خلل زد و خوردهای تاکتیکال میان ایران و اسرائیل در چند سال اخیر، به کرار شاهد این بودیم که رژیم صهیونیستی با تشدید و اغراق در پوشش رسانه‌ای ضربات خود در یک جنگ نیابتی، سعی بر مدیریت واکنش ایران به سمت یک اقدام مستقیم داشت تا با سوءاستفاده از آن، بتواند جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی جهانی و حامی تروریسم بنیادگرایی نشان دهد. در اثنی آن جنگ نیابتی، رژیم صهیونیستی بارها و بارها با فضاسازی افکار عمومی، سعی بر ایجاد جریان اجتماعی ایرانی با مطالبه واکنش مستقیم ایران داشت! جریانی که حتی بدنه انقلابی و مذهبی کشور را هم در برمیگرفت. اما ما مشاهده کردیم که به کرار مقامات رسمی جمهوری اسلامی در موضعی صریح، بیان کردند که تنها تجاوز مستقیم به جغرافیای سیاسی ایران به پاسخ مستقیم ایران منتهی می‌شود. در موضع صریح دیگری، جمهوری اسلامی ایران هرگونه اتهام حمایت نظامی و امنیتی از جریانات و تشکل‌های مقاومت را انکار می‌کرد، تا اینکه برای اولین بار، در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری صراحتا حمایت ایران را از گروه‌های مقاومت اسلامی به عنوان یک واقعیت بلاشک و یک اصل دکترینال مطرح کردند. ‼️ این روزها عده‌ای سهوا و یا عمدا و با حجم شدیدی در حال مطالبه واکنش مستقیم ایران بر علیه رژیم صهیونیستی هستند. واکنشی که از نظر آنان تنها با بهره‌گیری از قوای موشکی و آن هم در سطح حمله ای گسترده و همه جانبه قابل قبول است! 📌 اما آیا این اشخاص، تا کنون از خود پرسیده اند که چرا رهبر انقلاب به عنوان سیاستگذار کلان نظام، دو موضع فوق را در مسائل حضور مستشاری ایران در منطقه و انکار مداخله مستقیم ایران در جنگ اطلاعاتی با اسرائیل را اتخاذ کردند؟! ‼️ اگر امروز به مزاج ما خوش می‌آید که در غرب آسیا چندین لشکر بزرگ و آماده حضور دارند و آماده دفاع از منافع اسلام و جمهوری اسلامی هستند، باید بدانیم که این منفعت مشهود مرهون آن طرز تفکری است که منافع استراتژیک ایران را فدای منافع تکنیکال نکرد. ⁉️ آیا برایمان سؤال نشده که نیروی نوهدی که بنا به ادعای رسمی و غیر طبقه بندی ارتش در یک عملیات چند صد نیروی تروریستی را به هلاکت می‌رساند، نمی‌توانست غائله داعش را زودتر از اینها تمام کند؟! ⁉️ آیا برایمان سوال نشده که چرا جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با لشکرکشی عظیم و تهاجمی گسترده به رویارویی داعش نرفت؟! آیا برایمان سوال نشده که سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی چرا در فرماندهی جبهه مقاومت حتی لباس رسمی سپاه را بر تن نمی‌کرد؟! 💯 اگر امروز حشد الشعبی ای است، کتائب حزب اللهی هست، حسینیونی هست، فاطمیونی هست، حزب اللهی هست، انصاراللهی هست و...، مرهون آن تفکری است که تشکیل و تقویت نیرو های بومی برون مرزی را سرلوحه ژئواستراتژی ایران در غرب آسیا نمود. همان طرز تفکری که با هوش استراتژیک بی نظیرش، از تهدیدی سازمان یافته و محاسبه شده، یک فرصت استثنائی برای جمهوری اسلامی ساخت و فضای برون مرزی کشور را مطلوب ساخت. ⚠️ این روز ها با مشاهده جریاناتی که در حال تحریک و تهییج جوانان برای جنگ زمینی با اسرائیل هستند، متعجب می شویم. هنگامی که رهبری صراحتا دخالت ایران در طراحی و مدیریت عملیات را رد کردند، این جریانات در حال جذب نیرو برای اعزام به اراضی اشغالی هستند! تشکیلاتی که هیچ تاییدیه از سپاه پاسداران و مراجع سیاسی و امنیتی کشور ندارند! ✅ اگر جمهوری اسلامی ایران کشور ماست و قبولش داریم، این کشور ارتش دارد، سپاه قدس دارد، دستگاه قضائی دارد، دستگاه سیاسی دارد. اگر بنا باشد که بدون توجه به موضع رسمی نظام که برگرفته از دکترین و استراتژی مجرب کشور است دست به اقدامات احساساتی بزنیم، تکلیفمان را با جمهوری اسلامی و مراجع مربوطه مشخص کنیم! https://eitaa.com/SAVEHZARANDIEH402⁉️