گاهی برخی مسائل برای محک میزان تحمل جامعه و همزمان قبح شکنی مطرح می شود و خیلی زود با یک توجیه «اشتباهی بوده» از عامل آن رفع مسوولیت می شود. ظاهراً موضوع تمام می شود؛ ولی به همین راحتی یک پروژه #نرمالیزاسیون بدون درد و خونریزی اجرا شده به مرحله بعد می رود!
#رها_عبداللهی
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
🚨 بعید است آمریکا جرات کند نفتکشهای ایرانی را توقیف کند
🔸خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک :
🔹نفتکش های ایرانی که به سمت ونزوئلا حرکت کرده اند؛ شامل سوخت بنزین هستند. این مبادله از جمله تجارت همیشگی بین ایران و ونزوئلا بوده و هست.
🔹نفتکش ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی در حال حرکت به سمت مقصد است و اگر کشور آمریکا بخواهد مانع تردد این کشتیها شود قوانین کشتیرانی را در آبهای آزاد نقض کرده است.
🔹بسیار بعید است آمریکا جرات کند نفتکشهای ایرانی را توقیف کند چرا که انگلیس در گذشته این اشتباه را انجام داد و نتیجه آن را به وضوح دید.
🔹ایران به اعتبار قدرت راهبردی موشکی خود در حال شکستن علنی تحریمهای آمریکاست.
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
✍️ 6 مقاله مهم از دکتر قدیری ابیانه
✍️ ghadiri.ir/post/6257
👈1️⃣آمار درآمدهای ایران/ از توهم تا واقعیت
👉1️⃣ ghadiri.ir/post/6899
👈2️⃣نفت، اختلاس، اغتشاش
👉2️⃣ ghadiri.ir/post/6237
👈3️⃣میزان اختلاسها از ادعا تا واقعیت
👉3️⃣ ghadiri.ir/post/6163
👈4️⃣هدف نهایی تحریم و آلودهسازی
👉4️⃣ ghadiri.ir/post/6215
👈5️⃣تاریخچه و راهکارهای هدفمندسازی یارانهها و واقعیسازی قیمتهای فرآوردههای سوختی
👉5️⃣ goo.gl/H6zZh2
👈6️⃣میزان بدهیهای آمریکا و مقایسه با درآمد نفتی ایران
👉6️⃣ ghadiri.ir/post/6430
———————
دکتر محمد حسن #قدیری_ابیانه
🖥 #سایت:
🖥 Ghadiri.ir
📱#ارتباط_مستقیم
📲 @GhadiriAbyaneh
📨 #ایمیل:
📨 Mh.ghadiri@gmail.com
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
🔰 لوح | سپهبد قاسم سلیمانی: همهی دعوای غرب با عالم اسلام بر سر مسجدالاقصی و همهی توطئههای حول عالم اسلامی هم بر سر همین مسجد است.
🏷 #قدس_خونبهایت
#وفاء_لشهيد_القدس
#LoyaltoQudsMartyr
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
🔴قورباغهپزمان کردهاند. توجیهاتشان مرغ پخته را هم میخنداند اما خم به ابروی ما نمیآورد.
خواب و بیداری را بهانه میکنند اما آنکه خود را به خواب زده، بیداریاش کجا بود؟
🔺️خانهی آخر دومینوی غرب به #خانواده ختم نمیشود، از روی خانواده رد میشود تا به ختم خانواده برسد. دومینو را سالهاست غربیها چیدهاند و منتظر یک دستِ بیقرارند که اولین خانه را بیندازد. آن وقت دیگر "من نبودم دستم بود"، خانهی ویران شدهی خانواده را تا قیامت سرپا نخواهد کرد.
⚠️برای توهین به شعور ما، شعر میگویند. آنها که قافیه فرهنگ را باختهاند، در ردیف مسئولین ما نشستهاند.
نسخهپیچیهای غرب اگر حواسمان را ندهیم طومارمان را در هم خواهد پیچید.
آمریکا را قانع کردیم که دوران بزن در روی نظامی گذشته است اما مسئولین فرهنگی ما همچنان بزن در رویی کار میکنند. منوّر را که روی خرابکاریهاشان روشن کنی، اشکآور میزنند تا در آن دود و دم معلوم نشود کی به کیست و همه متفرق شوند.
🔻عرصه فرهنگ یتیم است. پدرخوانده و مادرخوانده زیاد دارد اما اسیرِ عرصه سیاستی است که پدر و مادر نمیشناسد. در چنین شرایطی ما پدر و مادرها باید آتش به اختیار فرهنگمان را حفظ کنیم.
#سندروم_دست_بیقرار
#شهیندخت_مولاوردی
✍ #زهرا_محسنی_فر
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
هم اعدام، هم خشکاندن باتلاق
♦️یک روزنامه نگار اصلاح طلب از نشریه صدا، در توییتر با لحنی کنایه آمیز خطاب به نگارنده نوشته "چرا با اعدام سلطان سکه، سکه ارزان نشد؟ مگر کیهان ننوشته بود سکه ارزان شد؟". و همین موجب گپی کوتاه شد:
🔹ببخشید که آقای رئیسی، رئیس جمهور است؛ اگر نامزد مدعیان اصلاحات و اعتدال پیروز شده بود، الان دلار 3700 تومان و سکه 2 میلیون تومان بود. مردم هم چنان سرشار از درآمد شده بودند که بی نیاز از یارانه شوند.
#خاتمی_کجاست؟
#ما_اصلاح_طلبان_تضمین_روحانی_هستیم
#دلار_جهانگیری
♦️مجددا نوشته؛ "یک سئوال ساده رو بپرسیم که تا دی ماه 96 و غائله مشهد دلار چقدر بود؟ اما اینجا بحث بر سر تعارض این نظر با نظرکیهان است که با اعدام میشود جلوی قیمت ها را گرفت".
🔹پاسخ: "یعنی غائله مشهد، دلار را به 19 هزار تومان رساند؟! پس چرا مدعیان دروغین اصلاحات همان ایام که آتش فتنه و آشوب شعله ور می شد، از اغتشاشگران حمایت می کردند و مدام تیتر می زدند اعتراض حق مردم است؟! نمی شود یک اتفاق، هم خیانت و خسارت باشد و هم مورد حمایت افراطیون مدعی اصلاحات!
🔹اعدام، مجازات قضایی است و به جای خود لازم. اما سر سوزنی از مسولیت اصلی دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت اطلاعات و... کم نمی کند. در حقیقت ریل گذاری انحرافی از سوی دولت، رانت و فساد ایجاد می کند. توجه دارید که معاون بانک مرکزی و مدیر کل حراست آن متهم پرونده ارزی هستند".
♦️دوباره می نویسد: "بله اعدام مجازات قضایی است. بحث بر سر این است که آیا دوصد گفته چون نیم اعدام نیست رو هنوز هم بهش معتقدید؟ یعنی هنوز هم معتقدید که با اعدام می شود قیمت ها را کنترل کرد"؟
🔹پاسخ: "مجازات قضایی، شرط لازم است اما کافی نیست. شرط کافی، مدیریت با کفایت است که مفقود است. مدیریت بهره مند از منافع مسند نشینی، به مسئولیتش عمل نمی کند. شعار شفافیت می دهد اما عمل نمی کند. شفافیت معاملات و مالیات و پر هزینه کردن دلالی ارز، سکه، مسکن و خودرو، راه حل است، به شرط اراده.
♦️"آقای ایمانی سئوال روشنه: آیا اعدام سلطان سکه موجب کاهش می شود؟".
🔹مجازات اخلالگران بازار -در صورت همکاری همه جانبه اطلاعاتی دولت- حتما در کاهش التهاب سوداگری مخرب موثر است. اما چاره اصلی، خشکاندن این باتلاق، از سرچشمه (مدیریت اقتصادی رانت آفرین یا بی تفاوت در برابر آن) است.
✍ #محمدایمانی
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
🔴 اصالت امنیت یا #عدالت؟
🔸برخی میگویند اگر اجرای عدالت، باعث ناامنی شود بهتر است که اجرا نشود. با این مدل، مفسدین و غارتگران بیتالمال برای اینکه به دزدی خود ادامه داده و مورد تعقیب و مجازات قرار نگیرند با همین حربه، نظام سیاسی و مسئولین و نهادها را ترسانده تا به بهانه امنیت، مورد محاکمه قرار نگیرند!
🔹پاسخ چیست؟ اگرچه امنیت رکن بسیار مهم یک جامعه است و جامعه بدون امنیت، هیچ پیشرفتی نخواهد داشت و شاید در نظامات سیاسی غیراسلام تنها مصلحتی باشد که آن نظام همه چیز را فدای آن میکند اما در اسلام با وجود اهمیت اساسی امنیت، مبنای حکومت و جامعه بر عدالت است. اساساً مشروعیت قانون و حکمرانی در اسلام بر مبنای عدل و عدالت است.
🔸بعد از به خلافت رسیدن حضرت امیرالمومنین(علیه)، سهمخواهیها شروع شد. امثال طلحه و زبیر از یک طرف خواهان سهم بیشتر از بیت المال و حکومت بر برخی مناطق و شهرها بودند و از یک طرف معاویه حاضر به کنار رفتن از ریاست شامات نشد.
🔹امام علی (ع)، پسرعموی فقیه و دانشمند و جنگجویی داشت به اسم عبدالله بن عباس. وی مشاور حضرت هم بود. عبدالله به امام عرض کرد: "تو چند روزی بیش نیست که بر مسند قدرت نشستی و اینها دارای نفوذ هستند و ممکن است جنگ و ناامنی ایجاد کنند. بهتر است با آنها مسامحه کنی و استانداری بصره را به آنان بسپری. چند وقتی هم به معاویه مهلت دهی. سیاست داشته باش. وگرنه معاویه علیه تو شورش میکند."
🔸امام با اینکه عباس فقیه بود، سردار سپاه و رئیس شورای تامین سپاهش بود حرفش را نپذیرفت و عدالت را بر مصلحت ترجیح داد و ناامنی و جنگ صفین و جمل را پذیرفت. آن امام همام، ناامنی و جنگ تحمیلی را به امنیتی که در آن طلحه و زبیر و معاویه باشند ترجیح دادند.
🔹البته نگاه اسلام به امنیت راهبردی است. اگر چنانچه عدالت در جامعه نهادینه شود شاید در اوان کار، جیغ و داد عدهای بلند شود، عدهای دست به شانتاژ و شورش و اغتشاش بزنند اما این مقطعی است. اگر مقابل این تحرکات کوتاه نیاییم امنیت همیشگی و راهبردی خواهد بود.
❇️ پ.ن ۱: حتماً در جریان پرونده نیشکر #هفت_تپه شوش و تخلفات گسترده و کلفتِ مدیرعامل این شرکت، #امید_اسدبیگی هستید. وی بناست روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت بصورت علنی توسط قاضی مسعودی در تهران محاکمه شود. اما عدهای از افراد با نامهنگاری و شانتاژ سعی کرده اند اینگونه القا کنند که اگر اسدبیگی محاکمه علنی شود ناامنی ایجاد میشود؛ پس بهتر است دادگاهش علنی برگزار نشود یا اصلاً دادگاه برگزار نشود! که البته این شانتاژها دروغ است.
❇️ پ.ن۲: حضرت امیر(ع) در همین مدت کوتاه اما در برخی موارد، حضور برخی افراد و جریانات را تا دست به شورش نزدند تحمل کرد. او امثال ابوموسی اشعری در آغاز خلافت و اشعث کندی و خوارج را تا جایی تحمل کرد ولی ابوموسی را از امارت کوفه عزل کرد و خوارج را وقتی دست به شورش زدند از دم تیغ گذراند.
❇️ پ.ن۳: در مشی رهبر انقلاب همچون حضرت امیر، همیشه عدالت در اولویت است و به دستگاه قضا و سایر ارکان مثل شورای نگهبان، هیچوقت نفرموده که مصلحتسازی کنید! بلکه فرموده "طبق قانون عمل کنید و ذرهای ملاحظه این و آن را نکنید!" اما مشکل ما مصلحت بافی زیردستان و نهادهای مسئول است!
✍داود مدرسی یان
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon
🔴 خوارج عدالتخواه نبودند
🔹اخیراً مباحثی در فضای رسانهای در مورد #عدالت شکل گرفته و عدهای بازی غلط و کاذبی را راهانداختهاند که خروجی آن دوقطبی "ولایت و عدالت" است.
🔹این دو قطبی غلط است. اساساً ولایت و عدالت نه در مفهوم و نه در مصداق، منافات و تقابلی ندارند بلکه شرط مشروعیت ولی، عدل و عدالت است و اجرای عدالت واقعی، فقط با ولایت امکان پذیر است. «نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و خواست مردم، بر پایهى اساسىِ دیگرى هم که تقوا و عدالت نامیده میشود، استوار است. اگر کسى که براى حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همهى مردم هم که بر او اتّفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعى است. بنابراین، پایهى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ پایهى اصلى تقوا و عدالت است». امام خامنه ای ۱۳۸۲/۹/۲۶
🔹عدهای نادانسته به این مسئله دامن میزنند و ناجوانمردانه، جریان عدالتخواه راه خوارجی مینامند که بر ولی شمشیر کشیدهاند!
🔸در حالیکه اساساً خوارج و دشمنان حضرت امیرالمومنین(ع) -معاویه، طلحه، زبیر و ...- نه عدالتخواه بودند نه مدعی عدالت بودند و دشمنیشان حضرت بر سر مفاهیمی چون عدالت و مساوات و برابری نبوده! اتفاقاً علت دشمنی اینها با حضرت امیر، عدالت حضرت بوده است. معاویه حکومت شام را می خواسته، طلحه و زبیر هر کدام ولایت بر یکی از مناطق و خوارج هم متحجرین خشک مغزی می بودند که می گفتند قرآن برای ما بس است! هیچکدام از این سه دسته عدالتمدار یا عدالتخواه نبودند!
🔹علی را عدالتش کشت؛ اگر حاضر می شد مقابل خواسته زیاده خواهان کوتاه بیاید جنگی به او تحمیل نمی شد! برخی متأسفانه تاریخ را تحریف می کنند و خوارج را کسانی می دانند که مدعی عدالت بودند و امیرالمؤمنین هم آنان را سرکوب کرد...
#داودمدرسی_یان
#نفوذی_ها
@Nofoziha_ammariyon