eitaa logo
هفته نامه ۹ دی
14.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
735 ویدیو
42 فایل
به کانال هفته‌نامه ۹ دی خوش آمدید. این هفته‌نامه از ۹ دی سال ۸۹ شروع به انتشار کرده است و تا روزی که در توان مدیران آن باشد، از آرمان‌های امامین انقلاب و حقوق مردم دفاع خواهد کرد. راه ارتباط با مدیران نشریه وارسال مطالب از طریق ادمین کانال است: @MeskMesk
مشاهده در ایتا
دانلود
3.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔘 نما نوشت || دیکتاتور کوچولوها، حتی خیابان را هم تحمل نمی‌کنند! 🔸تعطیلی برنامه پرمخاطب «ثریا» به بهانه سلب امکان پخش زنده، پرده دیگری از غربت جریان انقلاب در ساحت رسانه ملی را کنار زد. 🔹برنامه‌ای که در رتبه‌بندی‌ها صدرنشین گفتگوهای صراحت‌محور صداوسیما بود، به جرم داشتن زبان گزنده و مطالبه‌گر، به محاق رفت. 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
🔰 "عبدالناصر همتی" سلطان تورم ایران است! 💢روزنامه چارسوق در گزارشی نوشت: 🔸در بین همه رؤسای بانک مرکزی، بدترین عملکرد را در زمینه کنترل تورم، همتی داشته که در دوره ریاست او بر بانک مرکزی در دولت حسن روحانی، نرخ تورم نقطه به نقطه ۴۰ درصد افزایش یافت. 🔹قبل از شروع به کار همتی در دولت حسن روحانی، ‌نرخ تورم نقطه به نقطه ۱۸ درصد بود که در پایان فعالیت او نرخ تورم به ۵۸ درصد افزایش یافت. 🔸همتی مجددا در دولت پزشکیان به ریاست بانک مرکزی منصوب شد و در همین ۵ ماه هم شاهد هنرنمایی او در افزایش تورم هستیم به طوری که در این مدت تورم نقطه به نقطه بیش از ۲۷ درصد رشد کرده است. 🔹بنابراین رتبه‌های اول و دوم افزایش تورم در دوره رؤسای بانک مرکزی در اختیار عبدالناصر همتی است و باید او را سلطان تورم نامید! 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔘 تسلیم مقابل دشمن، اسمش انسجام نیست، انفعال است! 💢محمدرضا شهبازی، مجری برنامه محبوب "پاورقی": 🔸انسجام باید برای مقابله با دشمن باشد. دشمن دیگر صرفاً در خاطره‌ها نیست. همه مردم همین حالا بمب دشمن را دیده و لمس کرده‌اند. 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
🔰 بعد از "عباس عبدی" اینبار "محسن آرمین" به میدان آمد! || توهین حامیان دولت به حاکمیت و نیروهای مسلح! 🔸محسن آرمین، نائب‌رئیس جبهه اصلاحات اخیرا طی جلسه‌ای با مجمع عمومی این جبهه، سخنانی موهن و ساختارشکنانه بیان کرد که بیش از هر چیز ادبیات افراد و رسانه‌های جریان نفاق را به اذهان متبادر می‌کند. 🔹او با توهین به نیروهای مسلح جان بر کف کشورمان و بدون آنکه نقش دولت مورد حمایت خود در وضعیت فعلی کشور را یادآور شود، مدعی شد: «نیروهای نظامی، عملا هم صف و میدان و هم سیاست و اداره کشور را در اختیار گرفتند.» 🔸آرمین در ادامه تنها گزینه جریان سازش‌طلب برای حل مشکلات را تکرار کرده و خواستار «حل جامع اختلافات با آمریکا و مصالحه با این کشور برای حل بنیادین مشکلات کشور» شده است. 🔹نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران همچنین در ادامه پروژه اخیر اصلاح‌طلبان در هجمه به رئیس صداوسیما مدعی شد: «می‌توان با ابتکاراتی جامعه را به تغییر روند امیدوار کرد، یکی از این ابتکارات تغییر مدیریت صدا و سیما است.» 🔸این اظهارنظر واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و از جمله برخی مدعی شدند شاید تغییر در رئوس دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان بتواند امید بیشتری را به جامعه تزریق کند. 🔹نکته قابل توجه در این میان، بازنشر سخنان آرمین علیه مدیریت صداوسیما در رسانه رئیس امور اطلاع‌رسانی دولت بود که ادعاهای این جریان درباره وفاق و وحدت در شرایط خطیر کشور تناسبی ندارد. 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
3.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 نما نوشت || ایران، ونزوئلا نبود! ♦️اعتراف ترامپ به قدرت ایران و لزوم هوشیاری دیپلمات‌ها در دوره تغییر نظم 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
هفته نامه ۹ دی
‌ 🔰 "عبدالناصر همتی" سلطان تورم ایران است! 💢روزنامه چارسوق در گزارشی نوشت: 🔸در بین همه رؤسای بانک
‌ 🔰 کارنامه "عبدالناصر همتی" رکورددار بیشترین افزایش تورم در تاریخ بانک مرکزی 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔘 دشمن بر "تاب‌آوری مردم" و "ایجاد خطا در دستگاه محاسباتی مسئولان" حساب باز کرده است ♦️بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سی و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
‌ 🔰 ترامپ آب پاکی را روی دست تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی ریخت؟ || پول‌های بلوکه شده ایران، تحویل کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود! 🔸رویترز در گزارشی نوشت که «واشنگتن دارایی‌های مسدود شده ایران را برای حمایت از بازسازی و تعمیر خسارات در اختیارِ شیخ‌نشینانِ خلیج فارس قرار خواهد داد»! 🔹این اتفاق درحالیست که سعید آجرلو، عضو تیم رسانه‌ای هئیت مذاکراتی ایران، سفر قالیباف به قطر برای آزادسازی نیمی از اموال بلوکه شده (حدود ۱۲ میلیارد دلار) را موفقیت‌آمیز خوانده بود! 🔸پیش‌تر نیز کانال خبری وابسته به مهدی محمدی (مشاور راهبردی قالیباف) از نهایی شدن آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار خبر داده بود! 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
4.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔘 آیا دولتمردان می توانند ۱۵ میلیون دستمزد ماهیانه را صرف چرخاندن یک زندگی ساده کنند؟! ♦️گلایه یکی از هموطنان درخصوص گرانی های افسارگسیخته و گوش شنوایی که در میان مسئولین وجود ندارد! 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
‌ 🔰خطاهای محاسباتی در سیاست عمل‌گرایانه: عقل مبعوث، عقل منفعل 💢مهدی جمشیدی، فعال سیاسی و فرهنگی و مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت: 1⃣ دولت وفاق، در همۀ عرصه‌ها، رویکرد لیبرالی دارد؛ چه فرهنگ، چه سیاست، چه اقتصاد. در زمینۀ سیاست خارجی نیز از آغاز روشن بود که این دولت، «سازش» را بر «چالش» ترجیح می‌دهد و مایل به «مقاومت» نیست و «مذاکره» را طلب می‌کند. 🔻رئیس کنونیِ دولت در برهۀ گفتارهای انتخاباتی‌اش، هرچه توانست در مذمّتِ رویکرد شهید رئیسی گفت و خود را در نقطۀ مقابل او تعریف کرد و کوشید از خویش، تصویرسازی لیبرالی کند تا شاید رأی لایۀ لیبرالی جامعه را به دست آورد. بی‌نظریه و بی‌طرح، به عالَم حکمرانی پا نهاد و همان انگارۀ ورشکستۀ دولت اعتدال‌گرا را بازتولید کرد؛ مذاکره با آمریکا برای گشایش اقتصادی. 🔻او در دهۀ نود نیز، به‌شدّت از برجام دفاع کرد و در شمار برجامیان بود. از زمان تکیه‌زدنش بر کرسیِ ریاست دولت نیز، نشان داد که مایل به «مذاکره» است، نه «اقتصاد مقاومتی». متأسفانه، دشمن نیز دریافته که دولت وفاق، مبتلا به چنین آفتی است. 🔻وضع به‌گونه‌ای است که اصحاب نظر در حوزۀ اقتصاد می‌گویند دولت، همچنان فاقد آرایش جنگی است. ذهنیّتِ دولت وفاق، ساده‌سازانه است؛ چنان‌که گویا در دهۀ نود، هیچ تجربه‌ای رخ نداد و ما گرفتار خسارت محض نشدیم. می‌خواهد از سطر اول آغاز کند و‌ بیراهۀ طی‌شده را تکرار نماید. 🔻در برابر چنین دولتی نباید با اطمینان و آسودگی، چشم‌ها را بست. زمام و عنانِ شورای‌عالی امنیّت ملی در اختیار چنین دولتی است که رغبتِ واضح به مذاکره با آمریکا داشته و دارد. 2⃣ رئیس مجلس نیز، دهه‌هاست که شخصیّت عمل‌گرایانه یافته و می‌خواهد از رهگذر شناوری و سیّالیّتِ معطوف به لیبرالیسم، در قدرت بماند. جز پاره‌ای از گفتارهای نمایشی، آنچه‌که در عمل از وی مشاهده کردیم، «نوتجدیدنظرطلبی لیبرالی» است که جامۀ تنگ «نواصول‌گرایی» و «حکمرانی نو» و «عقلانیّت انقلابی» را به تن کرده است. 🔻روح لیبرالیِ اصلاح‌طلبی در وی حلول کرده است؛ چنانکه فاصلۀ او با آنها به سیاست روزمره و مناقشات جناحی تقلیل یافته و ماهیّت فکری و معرفتی ندارد. این جریان سیاسی، حاصل بازتولیدِ ملایم و نهفتۀ لیبرالیسم ایرانی در این سو است که البته، همچنان برخی اداها و ادّعاهای انقلابی را حفظ کرده است. 🔻مواضع او در برابر فتنۀ سال ۸۸، برجام، فضای مجازی، فتنۀ "زن زندگی‌ آزادی" و... گویای چرخش هویّتی اوست. و شاید از همه تلخ‌تر و‌ گزنده‌تر این است که رئیس مجلس در کنار رئیس دولت، جزو امضاکنندگانِ نامۀ شش نفری به رهبر انقلاب بودند که در آن نوشتۀ شوم و منفعلانه و مرعوبانه، ایشان را به مذاکره و عقب‌نشینی فراخواندند. 🔻دشمن از این نامه اطلاع یافت و اینان را اهل «معامله» خواند و رهبر انقلاب را سرسخت و گریزان از گفتگو و مصالحه. این نامه، جام زهر دیگری بود که البته این‌بار، رهبر سوم ایستاد و آن را ننوشید. این فاصله و زاویه، از هرچه که حکایت کند، برخاسته از انقلابی‌گری نیست. 🔻به‌هر‌حال، رئیس مجلس و مشاورانش، بر مدار عقلانیّت لیبرالی قرار گرفته‌اند، نه عقلانیّت انقلابی. این کارنامۀ عینی، دلالت بر محافظه‌کاریِ لیبرالی دارد، نه عقلانیّت انقلابی. شکاف میان الفاظ و واقعیّت‌ها، فزونی یافته و برخی می‌کوشند تا با واژه‌سازی، مکنوناتِ لیبرالی خویش را پنهان نگه دارند. 3⃣ غرض از اشارات یاد شده، این است که مؤمنانِ مبعوث در خیابان، نباید خود را ذیل چنین سیاستی تعریف کنند و خود را مطیعِ محض و منفعل آن بشمارند، بلکه باید همچون «دیده‌بانِ فعّال» و «ناظرِ بیدار» عمل کنند. 🔻شیب این سیاست، به سوی مذاکره با آمریکا است و اگر امکان بیابد، عقب‌نشینی‌ های بزرگ خواهد داشت. ازاین‌رو، خیابان را «مانع دیپلماسی» می‌خوانند و می‌خواهند مؤمنان مبعوث، فکر و تعقّل نکنند و همچون عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی، فقط پرچم تکان بدهند. 🔻این سیاست عمل‌گرایانه و لیبرالی، خیابان را برای تأییدِ مطلق خویش می‌خواهد؛ چنان‌که مداح و منبری و سخنران، اجیر می‌کند تا توجیه کنند و «پرسش» و «مطالبه» و «دغدغه» را وحدت‌شکنی بخوانند. وحدتی که اینان طلب می‌کنند، معطوف به امیال و انتخاب‌های سیاست‌زدۀ خودشان است، نه حقایق و اصالت‌های انقلابی. 🔻تفسیر لیبرالیِ خودشان از انقلاب و رهبر را مطلق و ناب می‌انگارند و هرکه مخالفت کند را دوقطبی‌ساز و ضدهمبستگی می‌دانند. این مواجهه، برآمده از «نفسانیّت سیاسی» است و بر خودمداریِ حکمرانانه دلالت دارد. 🔻مؤمنان مبعوث، نباید تصمیم‌های ناصوابِ اصحاب این سیاست عمل‌گرایانه را حق قلمداد کنند، بلکه باید به فطرتِ اصیلِ انقلابی خویش رجوع کنند و در چهارچوب عقلِ مبعوثی خویش، بسنجند. هیچ تردیدی وجود ندارد که مسیر مذاکره، غلط است و گشودن این مسیر، به معنی عبور از خونخواهیِ رهبرِ شهید است. 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
هفته نامه ۹ دی
‌ 🔰 ترامپ آب پاکی را روی دست تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی ریخت؟ || پول‌های بلوکه شده ایران، تحویل کشوره
‌ 🔰 سراب غرامت و دلارهای قطری || چگونه «رژه ایرانی در قطر» اموال ایران را در آستانه غارت قرار داد؟! 🔸خبرگزاری رویترز اخیرا ادعا کرد که وزیر خزانه‌داری آمریکا تیمی برای غارت دارایی‌های بلوکه‌شده ایران تشکیل می‌دهد تا از جیب ملت ایران، خسارت کشورهای حاشیه خلیج فارس را جبران کند. منابع اسرائیلی نیز با به سخره گرفتن این اتفاق، با وقاحت نوشتند: «ایران نه تنها نتوانست غرامت دریافت کند، بلکه اکنون مجبور به پرداخت غرامت نیز خواهد شد.»! 🔹این خبر در حالی منتشر می‌شود که افکار عمومی هنوز وعده‌های شیرین تیم مذاکره‌کننده را از یاد نبرده است. هفته گذشته سعید آجرلو، مشاور قالیباف، با قاطعیت از «سفر موفقیت‌آمیز قالیباف به قطر» سخن گفت. از سوی دیگر رسانه‌ نزدیک به یکی دیگر از مشاوران قالیباف نیز نوشته بود که «آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در سفر به قطر نهایی شده است.» 🔸حال اگر خبر رویترز صحت داشته باشد، ملت ایران حق دارد بپرسد: این چه «مذاکرات موفقی» بود که نه تنها غرامتی در کار نبود، بلکه طلبکار را بدهکار کرد و دارایی‌های کشور را به جای آزادسازی، در آستانه حراج و غارت قرار داد؟ 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday
هفته نامه ۹ دی
‌ 🔰 وزارت ارشاد نیازمند ارشاد! || ترویج بی‌حجابی؛ از خبرگزاری ایرنا تا سینما 🔸روز گذشته خبرگزاری دو
‌ 🔰 سریال هنجارشکنی در رسانه‌های دولتی؛ از "ایرنا" تا "بُرنا"! || تصاویر هنجارشکنانه در خروجی خبرگزاری دولتی وابسته به وزارت ورزش و جوانان! 🔸خبرگزاری دولتی بُرنا، وابسته به وزارت ورزش و جوانان، در اقدامی تأمل‌برانگیز تصاویری را منتشر کرده است که با قوانین مصرح کشور در حوزه حجاب و عفاف مغایرت دارد. 🔹تکرار این‌گونه اقدامات در رسانه‌های رسمی که پیش از این در خبرگزاری ایرنا نیز مشاهده شده بود، این پرسش جدی را برای افکار عمومی ایجاد می‌کند که خلاء نظارتی در این مجموعه‌ها تا چه حد است؟ از نهادهای مسئول انتظار می‌رود ضمن برخورد با متخلفان، پاسخی شفاف در خصوص علت تکرار این روند ارائه دهند. 🔸لازم به یادآوری است، چندی پیش نیز خبرگزاری دولتی ایرنا، با انتشار گزارش تصویری ناهنجاری از "سارا کنعانی" در موضوع ترویج بی‌حجابی، تابوشکنی کرده بود! گفتنی‌ است در صفحه توییتر "سارا کنعانی" پست‌های متعددی از هتاکی به جمهوری اسلامی و شهادت رهبر انقلاب دیده می‌شود و حتی بخش مربوط به بیوگرافی این کاربر هم با شعار اغتشاشگران ۱۴۰۱ (زن، زندگی، آزادی) تکمیل شده‌ است! 🇮🇷 هفته‌نامه «۹ دی» را به دوستانتان معرفی کنید: 🇮🇷 @noheday