eitaa logo
نوکران چشم براه یابن الحسن جانم روحی فداه
109 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
46 فایل
منتظر قدوم مبارکت هستم که سرمه چشمانم شود و صفای قلبم و تسلای دلم یابن الحسن جانم روحی فداک 🌹✋️💖
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یا مهدی
السلام علیک یا صاحب الزمان علیه السلام 🖤🍃 بشارت‌های رسول خدا به حضرت فاطمه درباره ظهور امام عصر(عج) نقل است زمانی که حضرت پیامبر مکرّم اسلام(ص) در بستر بیماری بودند، حضرت زهرا(س) را غمگین یافتند در این شرایط‌ بشارت دادند به اینکه روزی حضرت حجت ظهور می‌کند. با مرور معارف مربوط به حضرت زهرا سلام الله علیها به این حقیقت دست می‌یابیم که ارتباط عمیقی بین آن بانوی بزرگوار با حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه از جهت معرفتی وجود دارد، این ارتباط را هم می‌توان از آیات قرآن به دست آورد و هم سیره فاطمی؛ در بخش اول سراغ قرآن می‌رویم خداوند در دو آیه از قرآن درباره علم و کلمات خودش صحبتی دارد، در آیه 109 کهف می‌خوانیم: «قُلْ لَوْ کانَ الْبَحْرُ مِداداً لِکَلِماتِ‏ رَبِّی لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ کَلِماتُ رَبِّی وَ لَوْ جِئْنا بِمِثْلِهِ مَدَداً؛ بگو: «اگر دریا براى کلمات پروردگارم مرکّب شود، پیش از آنکه کلمات پروردگارم پایان پذیرد، قطعاً دریا پایان مى‌‏یابد، هرچند نظیرش را به‌مدد [آن‏] بیاوریم.»، همچنین در آیه 27 لقمان می‌خوانیم «وَ لَوْ أَنَّ ما فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ؛ و اگر آنچه درخت در زمین است قلم باشد و دریا را هفت دریاى دیگر به یارى آید، سخنان خدا پایان نپذیرد، قطعاً خداست که شکست‏‌ناپذیر حکیم است.» امام حسن عسکری علیه السلام پس از این دو آیه می‌فرماید «هَذَا عِلْمُ الْقُرْآنِ وَ مَعَانِیهِ.» مراد از کلمات خدا علم قرآن و معانی عمیق آن است، «وَ مَا أَوْدَعَ مِنْ عَجَائِبِهِ؛ و آنچه از عجایب آن ودیعه نهاده است.»؛ یعنی اگر حقیقت قرآن استخراج و تفسیرش نوشته می‌شد، به‌قدری عظیم بود که هفت برابر دریاها و اقیانوس‌ها مرکّب می‌شدند، توانایی نوشتن تفسیر آن را نداشتند. از امام هادی علیه السلام سؤال شد که "کلمات خدا چیست؟"، فرمود «نَحْنُ‏ کَلِمَاتُ‏ اللَّهِ‏ الَّتِی لَاتَنْفَدُ وَ لَاتُدْرَکُ فَضَائِلُنَا»؛ یعنی «ما همان کلمات الله هستیم که پایان نمی‌پذیریم و نه فضائل ما درک شود.»، بنابراین کلمات خدا در یک جا تفسیر به قرآن شده و در جای دیگر تفسیر به خود اهل‌بیت علیهم السلام شده است، حداقل این مسئله ذهن ما را به این سمت سوق می‌دهد که تطبیقی بین علم قرآن و معارف اهل‌بیت وجود دارد و هر دوی اینها در گروی شناخت ثقل دیگر است، همچنین این نکته برداشت می‌شود که ظرف ما بسیار محدود و ظرف اهل‌بیت گسترده است و پایانی ندارد، نه کنه علمشان و نه کنه فضیلتشان قابل شناخت است، در عین حال علمشان با هم برابری می‌کند. اتصال معرفت فاطمی با معرفت مهدوی(عج) حال اگر از این باب بخواهیم اتصالی بین حضرت زهرا و امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه برقرار کنیم،‌ به این صورت خواهد بود که هردوی این بزرگواران مصداق کلمات الله هستند و از باب معرفت به این انوار مقدس است که می‌توان به معارف قرآن دست یافت و مسیر رشد را پیمود، همچنین فردی که سراغ معرفت فاطمی رود،‌ از معرفت مهدوی سر در می‌آورد و مؤمنی که به فضائل مهدوی بپردازد، از شاخه معرفت فاطمی سر در می‌آورد و همه اینها مانند شاخه‌های یک شجره به یکدیگر متصلند، این اتصال را در معارف مربوط به سوره قدر می‌بینیم که به آن اشاره می‌شود. امام عصر(عج) از ثمرات کوثر حضرت فاطمه(ع) هستند نکته دیگر اینکه یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها کوثر بودن است. خداوند این کوثر را به‌عنوان عطای ویژه به پیامبر صلّی اللّه علیه و آله ذکر می‌کند. کوثر خیر کثیری است که پیوسته ادامه دارد و قطع نمی‌شود. مهم‌ترین مصادیق خیرهای کثیر، خود وجود مقدس اهل‌بیت وحی هستند که از نسل فاطمه زهرا سلام الله علیها تا امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه تداوم دارد، با این نگاه، امام عصر از ثمرات کوثر حضرت فاطمه سلام الله علیها است که خداوند به پیامبر هبه داده است و پیامبر نیز این مسئله را بارها به حضرت زهرا یادآور شدند . اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )‌ 🖤🍃
931_56221242762264.mp3
8.64M
﷽؛ 💠 💠 💎 حقش ادا نشد ✳️ : 🔸 «فاطمه دختر رسول خدا صلى‌‏الله ‏عليه ‏و‏آله همواره مورد ستم قرار گرفت واز حقش محروم، و از ميراثش جلوگيرى شد. وصيت رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در حقش پاسداشته نشد، و حق رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) و حق خداى عز و جل درباره وى رعايت نشد. حاكميت خداوند و انتقام‏گيرى او از ستمگران [ما را] بس است».  🔹 «إنَّ فاطِمَةَ بِنتَ رَسولِ اللّهِ (صلی الله علیه وآله وسلم) لَم تَزَل مَظلومَةً مِن حَقِّها مَمنوعَةً، وعَن ميراثِها مَدفوعَةً، لَم تُحفَظ فيها وَصِيَّةُ رَسولِ اللّهِ (صلی الله علیه وآله وسلم)، ولا رُعِيَ فيها حَقُّهُ ولا حَقُّ اللّهِ عز و جل، وكَفى بِاللّهِ حاكِماً ومِنَ الظّالِمينَ مُنتَقِماً» 📚 الأمالي للطوسي : ص ١٥٥ ح ٢٥٨ __________________________