📍پیاده روی تمدن ساز
امسال حدود ۲۲ میلیون نفر که بیش از سه و نیم میلیون آنها ایرانی بودند به پیادهروی اربعین رفتند. ۲۲ میلیون انسان از ادیان مختلف در عصر سکولار، اومانیسم و ... و در دورانی که همجنسگرایی در غرب قانون شده و تبلیغات سوء غرب، علیه مسلمانان به اوج خودش رسیده است. در گرمای بالای ۴۵ درجه به کشور عراق رفتند. رسانههای غربی این واقعه و جنبش را به حاشیه برده و درباره آن خبری مخابره نکردند و در بعضی از رسانههایشان آن را وارونه، کج و حقیر جلوه دادند. حال این حرکت عظیم مردمی چه معنایی دارد؟
[۱] از دو دیدگاه به اربعین نگاه میکنیم، از نظر کیفی و از نظر کمی. در مورد کیفیت باید بگوییم اربعین ماهیت دینی دارد و در جهانی که غرب مدعی است دین به عرصه خصوصی رانده شده و قراردادی و عرفی است. اجتماعی با این ابعاد بسیار شگفت انگیز، شکل گرفت در حالیکه همه ابعادش برای عالم غرب غیر قابل فهم است. و از نظر کمی میبینیم که هر سال از سال گذشته تعداد بیشتری به پیادهروی اربعین میروند. جمعیت ۲۲ میلیونی از کل جهان، یک رقم بسیار بالایی است. فرضیههایی که غرب از مردم ایران به دنیا مخابره کردند، ناامیدی، یأس، دین گریزی و آدمهایی منزوی و دارای گسست نسلی و کشوری در حال فروپاشی اجتماعی؛ اما پیادهروی اربعین تمام فرضیههای آنها را منهدم و نابود کرد. در حالیکه مناسبات و مراسمات محرم و صفر به جامعه روح داده است و بافت تاریخی دینی ایرانیان همان محرم و صفر است. امام خمینی(رحمةاللهعلیه) در مورد محرم و صفر فرمودند:« محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». بنابراین محاسبات غربیها همیشه، با شکست مواجهه شدهاست.
[۲] امام خامنهای در مراسم سی و سومین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب فرمودند:« از سرمایهی ایمان مردم، برای تولید عمل صالح بهره بگیرید. مردم، مؤمنند، مردم ایمان دارند؛ این ایمان میتواند عمل صالح تولید کند؛ این کار را شما میتوانید بکنید؛ که امام بزرگوار ما استاد بینظیر این کار بود؛ امام، استاد بینظیر استفادهی از ایمان مردم برای تولید عمل صالح بود.». بنابراین ایمان که یک امری نهفته و ناپیداست تبدیل میشود به عمل صالح که یک امری آشکار و بیرونی است و این عمل اگر جمعی باشد شرایط اجتماعی را به طور کلی تغییر میدهد. ظهور و بروز پیادهروی اربعین در این سالیان اخیر به قدری قوی و جدی شده، که از آن میتوان روایت تمدنی میکنیم.
[۳] از سال ۶۱ هجری قمری، اربعین وجود داشته؛ ولی هر زمان با مشکلات بسیار فراوانی روبرو بوده است. به لطف الهی و برکت جمهوری اسلامی و ایثار و محبت عراقیها، پیادهروی اربعین به شکل بسیار زیبایی در حال انجام شدن است. اربعین همانند یک مناسک دینی است که شور، شعور، عمق دینی و دارای فضیلت بسیار است. اربعین گویاترین زبان فرهنگی جامعه ایران و یک پدیده کاملاً مردمی است. در اربعین مردم عراق یک عمل اخلاقی را بدون هیچ چشمداشت و سود شخصی به نمایش میگذارند. میتوان اقرار کرد اربعین یک جنبش جهانی، مسیری الهی، سفیرانی حسینی، رسالتی زینبی و حی بودن عاشورا را به بهترین وجه در معرض دید جهانیان قرار دادهاست. اربعین نقطه عطفی است که نشان داد آنچه در جمهوری اسلامی قرار است محقق بشود، چگونه است. اربعین پر از تجربیات معنوی درونی است آنجا تنها با پا گام برنمیداریم؛ بلکه درون و نفس هم با پا قدم برمیدارد و اوج میگیرد.
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾
🖋چمنخواه
@noonvalghalam1
هدایت شده از
🌹🌹السَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ..
🌹زندگینامه مختصری از حضرت سکینه سلام الله علیها:حضرت سکینه، دختر ابى عبدالله الحسین (ع) و رباب، دختر امرء القیس است. نام اصلى وى، " آمنه" یا " امیمه" بود و مادرش رباب او را به " سکینه" ملقّب ساخت.(۱)
🌹این بانوى شریف علوى در دامن مهرانگیز پدر ارجمندش حضرت امام حسین (ع) و مادر گرانمایه اش حضرت رباب (س)و عمه بزرگوارش حضرت زینب کبرى(س) پرورش یافت و از راهنمایى و تربیت ناب برادرش حضرت على بن الحسین(ع)، معروف به زین العابدین در ایّام امامت آن بزرگوار، بهره هاى وافر یافت.
🌹وى از زنان خردمند و داناى عصر خویش بود. علاوه بر بهره مندى کامل از حُسن جمال، از فضایل معنوى مانند تعّبد، تدیّن و تقواى الهى برخوردار بود و در زمینه شعر، سخنورى و فصاحت بیان از ممتازان عصر و خانه وى، همیشه مجمع ادبا، شُعرا و سخن سرایان عرب بود.(۲)
🌹درباره تاریخ تولدش، اطلاع دقیقى در دست نیست. امّا وى در واقعه عاشورا، دخترى رشید و بالغ بود.
🌹برخى از مورخان، وى را در واقعه کربلا، بین ده تا سیزده ساله خوانده اند. بنابراین تولدش باید میان سالهاى ۴۷ تا۵۰ قمرى باشد. او در مدینه و در اواخر عصر امامت حضرت امام حسن مجتبى (ع) دیده به جهان گشود.(۳)
🌹امام حسین (ع)به تمامى فرزندانش، از جمله سکینه، عشق و علاقه داشت و آنان را به خاطر برخوردارى از فضایل و کمالات نفسانى، بسیار دوست می داشت.
🌹روایت شد، که آن حضرت درباره سکینه و مادرش رباب و خانه اى که آن دو در آن زندگى مى کردند شعرى عاطفى سرود که ترجمه اش چنین است:
🌹به جانت سوگند ! من به راستى خانه اى که سکینه و مادرش رباب در آن باشند، دوست دارم. من آن دو را دوست دارم و براى آنان دارایى ام را نثار می کنم و هیچ ملامتگرى نمی تواند مرا در این کار سرزنش کند.(۴)
▪️این بانوى مکرمه، بین ۶۷ تا ۷۰ سال زندگى کرد و سرانجام در کمال شرافت و عفت دار فانى را وداع گفت.
▪️درباره در گذشت این بانوى بزرگ علوى، دو روایت نقل شده است: روایت نخست حاکى است که وى در پنجم ربیع الاوّل سال ۱۱۷ هجرى قمرى و در عصر خلافت هشام بن عبدالملک و در حاکمیت خالد بن عبدالملک بن حارث، در مدینه بدرود حیات گفت و روایت دیگر می گوید که وى در پنجم ربیع الاوّل سال ۱۲۶ هجرى قمرى در مکه معظمه وفات یافت .(۵)
▪️به هر روى، در گذشت وى در پنجم ربیع الاوّل، مورد اتفاق تاریخ نگاران و سیره نویسان است. در همان سالى که حضرت سکینه (ع) وفات یافت، خواهرش حضرت فاطمه بنت الحسین (ع) نیز در مدینه بدرود حیات گفت. (۶)
📚منابع:
۱- منتهى الآمال، ج ۱، ص ۴۶۲ و وفیات الاعیان، ج۱، ص ۳۷۹
۲- اعلام النّساء، ج ۲،ص ۲۰۲
۳- شام، سرزمین خاطرهها، ص ۱۰۴
۴- منتهى الآمال، ج ۱، ص ۴۶۳
۵- شام، سرزمین خاطرهها، ص ۱۰۷؛اعلام النسّاء، ج ۲، ص ۲۲۴؛ وفیات الاعیان، ج ۱، ص ۳۷۸
۶- وقایع الایام، ص ۲۰۶ و منتهى الآمال، ج ۱، ص ۴۶۳.
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
هدایت شده از
♨️نظر صریح امامخامنهای در رابطه با افتخار به بناهای تاریخی و آثار باستانی مثل #تخت_جمشید
📌این بناها، محصول فکر روشنبین و سرپنجهی هنرمند ایرانی است...
🖇دیدار با مسئولان اجرائی استان فارس
khl.ink/f/3436
✍این نگاه متعالی رهبرمعظمانقلاب و تلاش رئیسمحترمجمهور در بازگرداندن آثار باستانی را مقایسه کنید با بیغیرتی پهلویها؛ که فقط رجز "کوروش، آرام بخواب که ما بیداریم!" میخواندند اما جلوی چشمان ترسو و خائنشان، اجنبیها آثار تمدنی ما را غارت کردند و ثروت کشور را به تاراج بردند!
🖋 #محمد_جوانی
🧠⚔جنگ شناختی | محمد جوانی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
هدایت شده از Vid Krm
سال قبل : فتح قریب🇮🇷
امسال : فتح مبین 🚩
👆مقایسه دو آیه نوشته مربوط به سخت ترین روزهای آغاز فتنه در سال گذشته و آیه نوشتهای همزمان با سالگرد همان فتنه در روز گذشته!
برنامهای که دشمن برای ایران بعد از یکسال داشت چه بود؟ سراسر کشور دچار آشوب و جنگ داخلی، زیرساختهای کشور توسط انفجارات تروریستی نابود شده، در چهار گوشه کشور تروریستهای وارداتی مشغول تاخت و تاز و غارت به اسم استقلال طلبی و خود مختاری، ترور و کشت و کشتار، درگیریهای شدید قومی مذهبی و ... تصویری که شاید لیبی و سوریه هم با آن قابل قیاس نبود!
اما بعد از گذشت یکسال، ثبات سیاسی، نقش آفرینی ایران در پیچیده ترین معادلات منطقه و فرامنطقهای، دست بالای ایران در تعاملات اقتصادی و دیپلماتیک بین الملل، کنترل نسبی اوضاع اقتصادی داخلی، مشاهده امید به بهبود وضعیت در بسیاری از نظر سنجیهای میدانی، عدم همراهی ۱۰۰% مردم با اپوزوسیون در سالگرد همان اغتشاشات، مفتضح شدن افراد شاخص و لیدرهای جریان ضد انقلاب یکی پس از دیگری و ...
حال که معنی جمله «نصرمن الله و فتح قریب» در سخت ترین روزهای سال ۱۴۰۱ را فهمیدیم، بهتر است از همین الآن پر تلاش و امیدوار منتظر «فتح مبین» باشیم...
باید تمام رسانههایمان از این خبر پر شود که «پیر طریقت عشق خبر از فتح مبین داده»!
✅ #اخبار_جبهه_مقاومت
👇👇
🆔️ @akhbarmoghavamat
هدایت شده از چمن خواه
زندگینامه مهندس شهید عبدالمهدی مغفوری
عبدالمهدی مغفوری در روز پنجم بهمن ماه 1335 در روستای سرآسیاب فرسنگی شهر كرمان دیده به جهان گشود. خانواده تنگدست پدرش برای دل مردم روضه می خواند و مخارج زندگی را از پشت دار قالی بافی فراهم می کرد . عبد المهدی در سایه چنین خانواده ای رشد کرد و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در کرمان به پایان برد . آنچه در این دوران او را از دیگر همسن و سالانش متمایز کرد پایبندیش به دینداری بود. او بعد از کسب دیپلم ریاضی جهت ادامه تحصیل در رشته برق وارد انستیتو برق کرمان شد و فوق دیپلم گرفت .با پایان تحصیل به سربازی فرا خوانده شد. یکی از بدترین و تلخترین دوران زندگی شهید، دوره خدمت و سربازی اوست. برحسب وظیفه در سال 1356 به خدمت سربازی می رود و با سپری کردن دوره آموزش خود در پادگان آموزش لشگرک تهران، به عنوان درجه دار در مخابرات در سمت متصدی تلفن شروع به کار می کند. به دلیل رفتار و روحیه تواضعی که داشت دوستان زیادی اعم از سرباز و درجه دار به خود جلب کرده و تحت تاثیر قرار می گیرند. شهید مغفوری جزو اولین کسانی است که به ترک خدمت و فرار از پادگان همت می کند و به دستور امام خود لبیک می گوید و پس از ترک خدمت به صفوف فشرده مردم انقلابی می پیوندد. وی در جریان انقلاب و تظاهرات خیابانی با بچه های حزب الهی مرتب در حال فعالیت بود و به جمع آوری و تکثیر و پخش نوارهای حضرت امام می پرداخت. به دلیل فرار از خدمت سربازی رژیم حکم اعدام او را صادر کرده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام به پادگان برگشت و با اتمام دوره نظام وظیفه، کارت پایان خدمت خود را از نظام جمهوری اسلامی دریافت کرد. بعد از بازگشت به کرمان در سال 1358 فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود را در نهادهای انقلابی کرمان ادامه داد. از جمله این فعالیتها عضویت در ستاد نماز جمعه کرمان و پیشنهاد تدوین اساسنامه آن بود. ایشان پیش نویسی به این منظور تهیه کرد که مورد تایید و تصویب اعضای ستاد قرار می گیرد که بعد از گذشت سالها هنوز هم این اساسنامه دقیقاً مورد استفاده قرار می گیرد
شهید مغفوری در خردادماه 1359 به سپاه پاسداران پیوست و پس از چندماه خدمت در حفاظت سپاه بدلیل کارایی و استعداد و لیاقت ایشان بعنوان مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران زرند منصوب گردید. بعد از آغاز جنگ ، تلاشش برای حضور در میدانهای نبرد و سازماندهی نیروها در استان کرمان، از او چهره ای مخلص و دلپذیر ساخته بود . در موقعیتهای گوناگون و در پستهای مدیریتی به خوبی درخشید. در سال 1363 به فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان سیرجان منصوب گردید و در طول دو سال خدمت، تحولات بسیار چشمگیری در سطح شهر سیرجان ایجاد نمود. او مدتی در کردستان بود . در سال 1364 در عملیات والفجر 8 بدلیل بمبارانهای شیمیایی دشمن بعثی از ناحیه کمر و پا بشدت مجروح می شود و در همین زمان مسئولیت واحد بسیج سپاه پاسداران استان کرمان را می پذیرد. حاج عبدالمهدی مغفوری در جبهه جنوب در منطقه دشت عباس با سمت مسئول تبلیغات لشگر 41 ثارا... مشغول فعالیت شد. در عملیات کربلای 4 شهید مغفوری علاوه بر سخنرانی، کارهای ستادی و تجهیز نیروها و پشتیبانی و خدمت رسانی و هدایت آنها تا منطقه عملیاتی فعالیت های بسیار زیادی داشت. مسئولیت ایشان در این عملیات تجهیز و هدایت قایقها تا نزدیک منطقه عملیاتی کربلای 4 بود و از آنجا که این عملیات با سختی و دشواری روبرو شد مجبور به بازگشت به خرمشهر شدند و سرانجام در حالی كه معاونت ستاد لشگر 41 ثارالله را بر عهده داشت در همین عملیات در اثر بمباران منطقه توسط هواپیماهای دشمن، ایشان به شهادت رسیدند.
هدایت شده از نون والقلم
🔴قسمتی ازپیام امام خمینی(ره)در پی حمله جنگنده های عراق در روز اول تجاوز به ایران:
♦️«گمان نکند ملت ما که دولت ایران و ارتش ایران عاجز از این است که جواب به اینها بدهد. هر وقتی که مقتضی بشود من پیامی به ملت خواهم داد و به صدام حسین و امثال او خواهم ثابت کرد که اینها، این اذناب امریکا قابل ذکر نیستند و ما همیشه بنا داریم که در این برخوردها، طوری برخورد بشود که جواب برخورد آنها داده بشود که به ملت عراق ـ خدای نخواسته ـ صدمهای وارد نشود.
♦️لکن ما عازم بر این هستیم، مصمّم بر این هستیم که اگر عراق حدّ خودش را نداند و تجاوز را تکرار بکند، ما دستور بدهیم و ملت ما بسیج بشوند و آن وقت برای ملت عراق معلوم باشد که ما با آنها هیچ کار نداریم، بلکه این صدام حسین است که به واسطۀ تحریک امریکا به ما تجاوز کرده است و ما اگر جوابی به او بدهیم، هرگز به ملت عراق، که برادر ما هستند، مربوط نیست.
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾
امامِ مبارز
امام حسن عسکری(علیهالسلام) در سال ۲۳۲ هجری قمری، چشم جهان گشود. به دستور خلیفه عباسی در سامراء در محله عسکر سکونت اجباری داشت به همین جهت عسکری نامیده میشود. در زمان امام حسن عسکری(علیه السلام)، شیعه به صورت یک قدرت عظیم در عراق در آمده بود و همه مردم میدانستند که این گروه به خلفای وقت معترض بوده و حکومت هیچ یک از عباسیان را مشروع و قانونی نمیداند. خاندان عباسی و پیروان آنان طبق روایات و اخبار متواتر میدانستند، مهدی موعود از نسل حضرت عسکری(علیه السلام) خواهد بود به همین جهت پیوسته مراقب وضع زندگی او بودند. امام عسکری(علیهالسلام) با وجود همه فشارها و کنترلها و مراقبتهای بیوقفه حکومت عباسی، یک سلسله فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و علمی در جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام دادند.
[۱] کوششهای علمی در دفاع از آیین اسلام و تبیین اندیشه صحیح اسلامی
[۲] ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان مناطق مختلف از طریق نمایندگان
[۳] فعالیتهای سری سیاسی
[۴] حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان
[۵] تقویت و توجیه سیاسی عناصر مهم شیعه
[۶] استفاده گسترده از آگاهی غیبی
[۷] آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت فرزند خود امام مهدی(علیهالسلام)
امام حسن عسکری(علیهالسلام) در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ در حالیکه عمر شریفشان ۲۸ سال بود، به شهادت رسیدند و در سامراء در کنار مرقد پدر بزرگوارشان به خاک سپرده شدند.
🖋 چمنخواه
@noonvalghalam1
السلام علیک یا حسن عسکری علیهالسلام
یک حدیث شناختی از امام حسن عسکری علیه السلام:
في صِفَةِ عُلَماءِ السُّوءِ: وهُم أضَرُّ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا مِن جَيشِ يَزيدَ عَلى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليهماالسلاموأصحابِهِ ، فإنَّهُم يَسلُبونَهُمُ الأرواحَ والأموالَ، وهؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ ... يُدخِلونَ الشَّكَّ والشُّبهَةَ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا فيُضِلّونَهُم
در وصف عالمان بدكردار فرمودند : زيان آنها براى شيعيان ناتوان (آسيب پذير) ما بيشتر از زيان سپاه يزيد براى حسين بن على عليهما السلام و ياران اوست؛ زيرا آنها جان و مال ايشان را گرفتند و اين علماى بدكردار ... در دل شيعيان ناتوان ما شكّ وشبهه مى اندازند وگمراهشان مى كنند.
الاحتجاج : 2/512/337.
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ 🇮🇷