هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
نهمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب
🔸این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند میسازد.
🔹این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار میگردد.
💠 مزایا:
۱. بهرهمندی از اساتید برجسته
۲. امکان شرکت در دورههای تخصصی سطح۲، در رشتههای مختلف
۳. اعطای گواهینامه
🕰 زمان ثبتنام: از ۲۵ مرداد تا ۳۱ شهریور۱۴۰۲
هزینۀ ثبتنام برای هر بخش: شصت هزار تومان
🔻شروع دورۀ آموزشی: ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲
🔺ثبتنام از طریق تارنمای مجموعۀ تبیین:
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/reg9
راه ارتباطی(ایتا):
@manzome1
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
@t_manzome_f_r
وجود امام در هدایت تکوینی و تشریعی
[۱] در آیه ۵۵ سوره مائده، خداوند میفرماید: «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ»
این آیه که به آيه ولایت مشهور است خداوند خود را ولی مؤمنین میخواند. ولایت بالذات از آنِ خداوند است و بالعرض از آنِ پیامبر(صلیالله علیهوآله) و ائمه(علیهالسلام) میباشد. ولایت پیامبر و ائمه اطهار ، تجلیات و مظاهر ولایت الله میباشد. این ولایت بعد از امام حسن عسکری (علیهالسلام) به حضرت مهدی(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) تفویض گردیدهاست. از نگاه تقویم نهم ربیعالاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(علیهالسلام) است؛ امّا در حقیقت، آغاز امامت امام عصر(علیهالسلام) همان روز هشتم ربیع الاول و از لحظه شهادت امام حسن عسکری(علیهالسلام) بوده است. مبنا و پشتوانهی این امر نیز حقایق تکوینی و تشریعی نظام این عالم است.
[۲] در نظام تکوینی عالم، زمین و آسمان یک لحظه نباید بدون حجت باقی بماند. زیرا موجودیت و کیان جهان، وابسته به وجودِ امام و حجت خداست. چنانکه امام صادق(علیه السلام) فرمودند: «اگر زمین بدون امام بماند در هم فرو رود و اهلش را نابود سازد».(اصول کافی،ج ۱، ص۲۵۲). بحث این حدیث در مورد لحظه است؛ یعنی اگر زمین یک لحظه بدون امام باشد، در هم خواهد رفت. ساختار عالم، وابستگی آن و اهل آن به وجود امام است. پس اگر امکان بقای زمین بدون امام حتی برای یک لحظه وجود داشته باشد معنایش این است که همواره نیز میتواند چنین باشد؛ در این صورت ضرورت امام در بُعد تکوینی از بین خواهد رفت. در برخی از احادیث به طرفةالعین تعبیر شده است: «اگر زمین چشم به هم زدنی بدون امام بماند از بین خواهد رفت.»(اصول کافی، ج ۱، ص ۲۵۲). روایت دیگری از باقر (صلواتاللهعلیه) نقل شده است که حضرت فرمودند:«لَوْ أَنَّ الْإِمَامَ رُفِعَ مِنَ الْأَرْضِ سَاعَه»، بر فرض محال اگر امام حتّی لحظهای از زمین برداشته شود؛ صحبت لحظه است نه یکی، دو روز، «لَمَاجَتْ بِأَهْلِهَا کَمَا یَمُوجُ الْبَحْرُ بِأَهْلِهِ »، همه اهل زمین در هم کوبیده میشوند و از بین میروند. [بحار الأنوار ؛ ج۲۳ ؛ ص۳۴]
[۳] در نظام تشریع نیز زمین و زمان یک لحظه بدون حجت نبوده، نیست و نخواهد بود. اول اینکه مبنای خداوند این است که حجت را بر بندگان خود تمام کند و این امر وقتی محقق میشود که زمین و زمان یک آن نیز از حجّت تهی نباشد. مصداق آن، آیه ۱۳۴ سوره طه است.(وَلَوْ أَنَّا أَهْلَكْنَاهُمْ بِعَذَابٍ مِنْ قَبْلِهِ لَقَالُوا رَبَّنَا لَوْلَا أَرْسَلْتَ إِلَيْنَا رَسُولًا فَنَتَّبِعَ آيَاتِكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَذِلَّ وَنَخْزَى.و اگر ما آنان را قبل از [آمدن قرآن] به عذابى هلاك میکرديم قطعا مى گفتند پروردگارا چرا پيامبرى به سوى ما نفرستادى تا پيش از آنكه خوار و رسوا شويم از آيات تو پيروى كنيم). در ثانی بر همین اساس، اگر کسی فرض کند زمانی فقط دو نفر در عالم باشند، یکی از آن دو حتماً حجّت خواهد بود.(اصول کافی، ج ۱، ص ۲۵۳). سوم اینکه همواره خدای متعال به واسطه حجتش حق و باطل را برای بندگانش روشن میکند تا کسی نگوید من نتوانستم حق را از باطل تشخیص دهم. امام صادق(علیهالسلام) در این مورد فرمودند:«خدا زمین را بدون عالِم وا نمیگذارد و اگر چنین نمیکرد حق از باطل تشخیص داده نمیشد.»( اصول کافی جلد ۱ صفحه ۲۵۲)
[۴] این یک ساختار حکیمانه و الهی هست و و آغاز امامت امام عصر(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) نیز در همین ساختار تعریف میشود و مسئله غیبت هیچ خدشهای برای این نظام وارد نمیکند؛ زیرا اًولا نواب خاص و عام ایشان مسیر هدایت انسانها را توسط امام و وجود حجّت خدا در عالَم را هموار کردهاند. ثانیاً امام و حجت خدا در عالم شأن دیگری به جز هدایتِ ظاهری دارد و آن شأن هدایتِ باطنی است. در واقع حلقات زنجیرهای هدایت در بیرون و هم در درون انسانها هیچگاه از هم گسسته نبودهاند. در ضمن رابطه ولایت با جامعه و انسانها، مانند رابطه جان با بدن است . به همان اندازه که ولی امر در جامعه با اجـرای ولایـتش به جامعه حیات می بخشد و امت را از تاریکیهای جهالت میرهاند و به اوج کـمـال و تـرقـی مـیرسـانـد. امـت نـیـز بـا فـراهـم سـاخـتـن زمـیـنـه بـرای اعمال ولایت امام ایفای نقش میکند. ضمن اینکه امام واسطهی فیض الهی به موجودات است و جمیع کائنات، تحت استیلای ولایتی امام قرار دارند. بدین جهت امامت امام عصر(علیهالسلام) از همان لحظه شهادت امام یازدهم(علیهالسلام) محقّق بوده و آغاز شده است.
🖋 مخدره چمنخواه
@noonvalghalam1
📍پیاده روی تمدن ساز
امسال حدود ۲۲ میلیون نفر که بیش از سه و نیم میلیون آنها ایرانی بودند به پیادهروی اربعین رفتند. ۲۲ میلیون انسان از ادیان مختلف در عصر سکولار، اومانیسم و ... و در دورانی که همجنسگرایی در غرب قانون شده و تبلیغات سوء غرب، علیه مسلمانان به اوج خودش رسیده است. در گرمای بالای ۴۵ درجه به کشور عراق رفتند. رسانههای غربی این واقعه و جنبش را به حاشیه برده و درباره آن خبری مخابره نکردند و در بعضی از رسانههایشان آن را وارونه، کج و حقیر جلوه دادند. حال این حرکت عظیم مردمی چه معنایی دارد؟
[۱] از دو دیدگاه به اربعین نگاه میکنیم، از نظر کیفی و از نظر کمی. در مورد کیفیت باید بگوییم اربعین ماهیت دینی دارد و در جهانی که غرب مدعی است دین به عرصه خصوصی رانده شده و قراردادی و عرفی است. اجتماعی با این ابعاد بسیار شگفت انگیز، شکل گرفت در حالیکه همه ابعادش برای عالم غرب غیر قابل فهم است. و از نظر کمی میبینیم که هر سال از سال گذشته تعداد بیشتری به پیادهروی اربعین میروند. جمعیت ۲۲ میلیونی از کل جهان، یک رقم بسیار بالایی است. فرضیههایی که غرب از مردم ایران به دنیا مخابره کردند، ناامیدی، یأس، دین گریزی و آدمهایی منزوی و دارای گسست نسلی و کشوری در حال فروپاشی اجتماعی؛ اما پیادهروی اربعین تمام فرضیههای آنها را منهدم و نابود کرد. در حالیکه مناسبات و مراسمات محرم و صفر به جامعه روح داده است و بافت تاریخی دینی ایرانیان همان محرم و صفر است. امام خمینی(رحمةاللهعلیه) در مورد محرم و صفر فرمودند:« محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». بنابراین محاسبات غربیها همیشه، با شکست مواجهه شدهاست.
[۲] امام خامنهای در مراسم سی و سومین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب فرمودند:« از سرمایهی ایمان مردم، برای تولید عمل صالح بهره بگیرید. مردم، مؤمنند، مردم ایمان دارند؛ این ایمان میتواند عمل صالح تولید کند؛ این کار را شما میتوانید بکنید؛ که امام بزرگوار ما استاد بینظیر این کار بود؛ امام، استاد بینظیر استفادهی از ایمان مردم برای تولید عمل صالح بود.». بنابراین ایمان که یک امری نهفته و ناپیداست تبدیل میشود به عمل صالح که یک امری آشکار و بیرونی است و این عمل اگر جمعی باشد شرایط اجتماعی را به طور کلی تغییر میدهد. ظهور و بروز پیادهروی اربعین در این سالیان اخیر به قدری قوی و جدی شده، که از آن میتوان روایت تمدنی میکنیم.
[۳] از سال ۶۱ هجری قمری، اربعین وجود داشته؛ ولی هر زمان با مشکلات بسیار فراوانی روبرو بوده است. به لطف الهی و برکت جمهوری اسلامی و ایثار و محبت عراقیها، پیادهروی اربعین به شکل بسیار زیبایی در حال انجام شدن است. اربعین همانند یک مناسک دینی است که شور، شعور، عمق دینی و دارای فضیلت بسیار است. اربعین گویاترین زبان فرهنگی جامعه ایران و یک پدیده کاملاً مردمی است. در اربعین مردم عراق یک عمل اخلاقی را بدون هیچ چشمداشت و سود شخصی به نمایش میگذارند. میتوان اقرار کرد اربعین یک جنبش جهانی، مسیری الهی، سفیرانی حسینی، رسالتی زینبی و حی بودن عاشورا را به بهترین وجه در معرض دید جهانیان قرار دادهاست. اربعین نقطه عطفی است که نشان داد آنچه در جمهوری اسلامی قرار است محقق بشود، چگونه است. اربعین پر از تجربیات معنوی درونی است آنجا تنها با پا گام برنمیداریم؛ بلکه درون و نفس هم با پا قدم برمیدارد و اوج میگیرد.
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾
🖋چمنخواه
@noonvalghalam1
هدایت شده از
🌹🌹السَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ..
🌹زندگینامه مختصری از حضرت سکینه سلام الله علیها:حضرت سکینه، دختر ابى عبدالله الحسین (ع) و رباب، دختر امرء القیس است. نام اصلى وى، " آمنه" یا " امیمه" بود و مادرش رباب او را به " سکینه" ملقّب ساخت.(۱)
🌹این بانوى شریف علوى در دامن مهرانگیز پدر ارجمندش حضرت امام حسین (ع) و مادر گرانمایه اش حضرت رباب (س)و عمه بزرگوارش حضرت زینب کبرى(س) پرورش یافت و از راهنمایى و تربیت ناب برادرش حضرت على بن الحسین(ع)، معروف به زین العابدین در ایّام امامت آن بزرگوار، بهره هاى وافر یافت.
🌹وى از زنان خردمند و داناى عصر خویش بود. علاوه بر بهره مندى کامل از حُسن جمال، از فضایل معنوى مانند تعّبد، تدیّن و تقواى الهى برخوردار بود و در زمینه شعر، سخنورى و فصاحت بیان از ممتازان عصر و خانه وى، همیشه مجمع ادبا، شُعرا و سخن سرایان عرب بود.(۲)
🌹درباره تاریخ تولدش، اطلاع دقیقى در دست نیست. امّا وى در واقعه عاشورا، دخترى رشید و بالغ بود.
🌹برخى از مورخان، وى را در واقعه کربلا، بین ده تا سیزده ساله خوانده اند. بنابراین تولدش باید میان سالهاى ۴۷ تا۵۰ قمرى باشد. او در مدینه و در اواخر عصر امامت حضرت امام حسن مجتبى (ع) دیده به جهان گشود.(۳)
🌹امام حسین (ع)به تمامى فرزندانش، از جمله سکینه، عشق و علاقه داشت و آنان را به خاطر برخوردارى از فضایل و کمالات نفسانى، بسیار دوست می داشت.
🌹روایت شد، که آن حضرت درباره سکینه و مادرش رباب و خانه اى که آن دو در آن زندگى مى کردند شعرى عاطفى سرود که ترجمه اش چنین است:
🌹به جانت سوگند ! من به راستى خانه اى که سکینه و مادرش رباب در آن باشند، دوست دارم. من آن دو را دوست دارم و براى آنان دارایى ام را نثار می کنم و هیچ ملامتگرى نمی تواند مرا در این کار سرزنش کند.(۴)
▪️این بانوى مکرمه، بین ۶۷ تا ۷۰ سال زندگى کرد و سرانجام در کمال شرافت و عفت دار فانى را وداع گفت.
▪️درباره در گذشت این بانوى بزرگ علوى، دو روایت نقل شده است: روایت نخست حاکى است که وى در پنجم ربیع الاوّل سال ۱۱۷ هجرى قمرى و در عصر خلافت هشام بن عبدالملک و در حاکمیت خالد بن عبدالملک بن حارث، در مدینه بدرود حیات گفت و روایت دیگر می گوید که وى در پنجم ربیع الاوّل سال ۱۲۶ هجرى قمرى در مکه معظمه وفات یافت .(۵)
▪️به هر روى، در گذشت وى در پنجم ربیع الاوّل، مورد اتفاق تاریخ نگاران و سیره نویسان است. در همان سالى که حضرت سکینه (ع) وفات یافت، خواهرش حضرت فاطمه بنت الحسین (ع) نیز در مدینه بدرود حیات گفت. (۶)
📚منابع:
۱- منتهى الآمال، ج ۱، ص ۴۶۲ و وفیات الاعیان، ج۱، ص ۳۷۹
۲- اعلام النّساء، ج ۲،ص ۲۰۲
۳- شام، سرزمین خاطرهها، ص ۱۰۴
۴- منتهى الآمال، ج ۱، ص ۴۶۳
۵- شام، سرزمین خاطرهها، ص ۱۰۷؛اعلام النسّاء، ج ۲، ص ۲۲۴؛ وفیات الاعیان، ج ۱، ص ۳۷۸
۶- وقایع الایام، ص ۲۰۶ و منتهى الآمال، ج ۱، ص ۴۶۳.
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
هدایت شده از
♨️نظر صریح امامخامنهای در رابطه با افتخار به بناهای تاریخی و آثار باستانی مثل #تخت_جمشید
📌این بناها، محصول فکر روشنبین و سرپنجهی هنرمند ایرانی است...
🖇دیدار با مسئولان اجرائی استان فارس
khl.ink/f/3436
✍این نگاه متعالی رهبرمعظمانقلاب و تلاش رئیسمحترمجمهور در بازگرداندن آثار باستانی را مقایسه کنید با بیغیرتی پهلویها؛ که فقط رجز "کوروش، آرام بخواب که ما بیداریم!" میخواندند اما جلوی چشمان ترسو و خائنشان، اجنبیها آثار تمدنی ما را غارت کردند و ثروت کشور را به تاراج بردند!
🖋 #محمد_جوانی
🧠⚔جنگ شناختی | محمد جوانی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
هدایت شده از Vid Krm
سال قبل : فتح قریب🇮🇷
امسال : فتح مبین 🚩
👆مقایسه دو آیه نوشته مربوط به سخت ترین روزهای آغاز فتنه در سال گذشته و آیه نوشتهای همزمان با سالگرد همان فتنه در روز گذشته!
برنامهای که دشمن برای ایران بعد از یکسال داشت چه بود؟ سراسر کشور دچار آشوب و جنگ داخلی، زیرساختهای کشور توسط انفجارات تروریستی نابود شده، در چهار گوشه کشور تروریستهای وارداتی مشغول تاخت و تاز و غارت به اسم استقلال طلبی و خود مختاری، ترور و کشت و کشتار، درگیریهای شدید قومی مذهبی و ... تصویری که شاید لیبی و سوریه هم با آن قابل قیاس نبود!
اما بعد از گذشت یکسال، ثبات سیاسی، نقش آفرینی ایران در پیچیده ترین معادلات منطقه و فرامنطقهای، دست بالای ایران در تعاملات اقتصادی و دیپلماتیک بین الملل، کنترل نسبی اوضاع اقتصادی داخلی، مشاهده امید به بهبود وضعیت در بسیاری از نظر سنجیهای میدانی، عدم همراهی ۱۰۰% مردم با اپوزوسیون در سالگرد همان اغتشاشات، مفتضح شدن افراد شاخص و لیدرهای جریان ضد انقلاب یکی پس از دیگری و ...
حال که معنی جمله «نصرمن الله و فتح قریب» در سخت ترین روزهای سال ۱۴۰۱ را فهمیدیم، بهتر است از همین الآن پر تلاش و امیدوار منتظر «فتح مبین» باشیم...
باید تمام رسانههایمان از این خبر پر شود که «پیر طریقت عشق خبر از فتح مبین داده»!
✅ #اخبار_جبهه_مقاومت
👇👇
🆔️ @akhbarmoghavamat
هدایت شده از چمن خواه
زندگینامه مهندس شهید عبدالمهدی مغفوری
عبدالمهدی مغفوری در روز پنجم بهمن ماه 1335 در روستای سرآسیاب فرسنگی شهر كرمان دیده به جهان گشود. خانواده تنگدست پدرش برای دل مردم روضه می خواند و مخارج زندگی را از پشت دار قالی بافی فراهم می کرد . عبد المهدی در سایه چنین خانواده ای رشد کرد و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در کرمان به پایان برد . آنچه در این دوران او را از دیگر همسن و سالانش متمایز کرد پایبندیش به دینداری بود. او بعد از کسب دیپلم ریاضی جهت ادامه تحصیل در رشته برق وارد انستیتو برق کرمان شد و فوق دیپلم گرفت .با پایان تحصیل به سربازی فرا خوانده شد. یکی از بدترین و تلخترین دوران زندگی شهید، دوره خدمت و سربازی اوست. برحسب وظیفه در سال 1356 به خدمت سربازی می رود و با سپری کردن دوره آموزش خود در پادگان آموزش لشگرک تهران، به عنوان درجه دار در مخابرات در سمت متصدی تلفن شروع به کار می کند. به دلیل رفتار و روحیه تواضعی که داشت دوستان زیادی اعم از سرباز و درجه دار به خود جلب کرده و تحت تاثیر قرار می گیرند. شهید مغفوری جزو اولین کسانی است که به ترک خدمت و فرار از پادگان همت می کند و به دستور امام خود لبیک می گوید و پس از ترک خدمت به صفوف فشرده مردم انقلابی می پیوندد. وی در جریان انقلاب و تظاهرات خیابانی با بچه های حزب الهی مرتب در حال فعالیت بود و به جمع آوری و تکثیر و پخش نوارهای حضرت امام می پرداخت. به دلیل فرار از خدمت سربازی رژیم حکم اعدام او را صادر کرده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام به پادگان برگشت و با اتمام دوره نظام وظیفه، کارت پایان خدمت خود را از نظام جمهوری اسلامی دریافت کرد. بعد از بازگشت به کرمان در سال 1358 فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود را در نهادهای انقلابی کرمان ادامه داد. از جمله این فعالیتها عضویت در ستاد نماز جمعه کرمان و پیشنهاد تدوین اساسنامه آن بود. ایشان پیش نویسی به این منظور تهیه کرد که مورد تایید و تصویب اعضای ستاد قرار می گیرد که بعد از گذشت سالها هنوز هم این اساسنامه دقیقاً مورد استفاده قرار می گیرد
شهید مغفوری در خردادماه 1359 به سپاه پاسداران پیوست و پس از چندماه خدمت در حفاظت سپاه بدلیل کارایی و استعداد و لیاقت ایشان بعنوان مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران زرند منصوب گردید. بعد از آغاز جنگ ، تلاشش برای حضور در میدانهای نبرد و سازماندهی نیروها در استان کرمان، از او چهره ای مخلص و دلپذیر ساخته بود . در موقعیتهای گوناگون و در پستهای مدیریتی به خوبی درخشید. در سال 1363 به فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان سیرجان منصوب گردید و در طول دو سال خدمت، تحولات بسیار چشمگیری در سطح شهر سیرجان ایجاد نمود. او مدتی در کردستان بود . در سال 1364 در عملیات والفجر 8 بدلیل بمبارانهای شیمیایی دشمن بعثی از ناحیه کمر و پا بشدت مجروح می شود و در همین زمان مسئولیت واحد بسیج سپاه پاسداران استان کرمان را می پذیرد. حاج عبدالمهدی مغفوری در جبهه جنوب در منطقه دشت عباس با سمت مسئول تبلیغات لشگر 41 ثارا... مشغول فعالیت شد. در عملیات کربلای 4 شهید مغفوری علاوه بر سخنرانی، کارهای ستادی و تجهیز نیروها و پشتیبانی و خدمت رسانی و هدایت آنها تا منطقه عملیاتی فعالیت های بسیار زیادی داشت. مسئولیت ایشان در این عملیات تجهیز و هدایت قایقها تا نزدیک منطقه عملیاتی کربلای 4 بود و از آنجا که این عملیات با سختی و دشواری روبرو شد مجبور به بازگشت به خرمشهر شدند و سرانجام در حالی كه معاونت ستاد لشگر 41 ثارالله را بر عهده داشت در همین عملیات در اثر بمباران منطقه توسط هواپیماهای دشمن، ایشان به شهادت رسیدند.
هدایت شده از نون والقلم
🔴قسمتی ازپیام امام خمینی(ره)در پی حمله جنگنده های عراق در روز اول تجاوز به ایران:
♦️«گمان نکند ملت ما که دولت ایران و ارتش ایران عاجز از این است که جواب به اینها بدهد. هر وقتی که مقتضی بشود من پیامی به ملت خواهم داد و به صدام حسین و امثال او خواهم ثابت کرد که اینها، این اذناب امریکا قابل ذکر نیستند و ما همیشه بنا داریم که در این برخوردها، طوری برخورد بشود که جواب برخورد آنها داده بشود که به ملت عراق ـ خدای نخواسته ـ صدمهای وارد نشود.
♦️لکن ما عازم بر این هستیم، مصمّم بر این هستیم که اگر عراق حدّ خودش را نداند و تجاوز را تکرار بکند، ما دستور بدهیم و ملت ما بسیج بشوند و آن وقت برای ملت عراق معلوم باشد که ما با آنها هیچ کار نداریم، بلکه این صدام حسین است که به واسطۀ تحریک امریکا به ما تجاوز کرده است و ما اگر جوابی به او بدهیم، هرگز به ملت عراق، که برادر ما هستند، مربوط نیست.
✾🌟#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ 🌟✾