eitaa logo
نون والقلم
97 دنبال‌کننده
732 عکس
176 ویدیو
29 فایل
هدیه به پیشگاه مقدس حضرت مهدی عج نوشته‌های یک تبیین‌گر در جنگ نرم(چمن خواه) لایق نبود قطره به عمان بردن / خار و خس صحرا به گلستان بردن اما چتوان که رسم موران باشد / پای ملخی سوی سلیمان بردن
مشاهده در ایتا
دانلود
برخورد حکیمانه برخورد با پدیده ای همچون دنیای مجازی چگونه باید باشد؟ آیا باید رها و ول باشد و یا به دور دنیای خود، حصار کشید؟ آیت الله خامنه ای در این مورد فرمودند: " در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را قبل از ورود، باید بشناسیم". (۱۹ آذر۱۳۹۲) وقتی یک فکری، یک روشی در دنیا رایج می شود؛ مشخص است که به همه جا ورود پیدا می کند؛ چون دنیا، دنیای ارتباطات و اتصال است. در چنین مواقعی باید با آن پدیده برخورد حکیمانه انجام گیرد. گاهی باید آن را قبول کرد و گاهی آنچه قابل قبول است را باید اصلاح کرد. و گاهی باید برای آن پدیده، ذیلی تعریف کرد، تا مشکل حل شود. گاهی هم باید آن را صد در صد رد کرد. بهرحال آنچه از آن فناوری به درد می خورد را قبول و مابقی را قبول نکرد. کاملا مشخص و ثابت شده است که دشمن از این ابزار و پدیده، قصد تهاجم و تسلط بر روی کشورهای دیگر دارد و می خواهد فرهنگ خود را بر دیگر فرهنگ ها غالب کند. آنچه که در مقابل فرهنگ مهاجم باید انجام گیرد حرکت و سرعت عمل است. به دور از عقل و حکمت است که در برابر تهاجم دشمن، واکنش منفعلانه داشت و هیچگونه دفاعی انجام نداد. بنا بر این بدترین و خسارت بارترین کار، منفعل بودن و پذیرفتن تهاجم دشمن است؛ که این یک خطایی بزرگ است. اکنون بر لزوم توسعه شبکه های اجتماعی داخلی و گسترش زیر ساخت های شبکه ی ملی اطلاعات واقف شده و با تاکید بر لزوم اقدام عاجل مسئولان مربوطه در سالم سازی فضای مسموم مجازی، نتیجه گیری می شود که حاکمیت این فضا باید در دست نخبگان متعهد قرار بگیرد. ✍ چمن خواه( هادی سیاسی) @noonvalghalam1
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا علی ابن موسی رضا آقا جان شبیه اون آهویی ک ضامنش شدی ضامن ما هم بشو https://eitaa.com/joinchat/3857776757C7874b649da
بسم الله الرّحمن الرحیم خواص گمنام ۱] هر چیزی، خاصیتی دارد. به طور مثال آب برای رفع عطش و آتش برای گرم کردن. این‌ها خاصیت آب و آتشند. آدم‌ها هم خاصیت دارند. خاصیت آدم‌ها به این است که وظیفه شان را خوب انجام دهند. آن‌که در جامعه شهرت دارد به همان اندازه در جامعه اثرگذار است. به این‌گونه آدم ها می‌گویند «خواص». «خواص» می توانند روی انحراف و هدایت مردم اثر گذار باشند. بزرگ‌ترین گناه انسان‌های ممتاز و سرشناس، این است که اگر انحرافی از آن‌ها سر بزند، انحراف‌شان موجب انحراف بسیاری از مردم می شود. اگرخاصیت «خواص» از دست برود جامعه نابود می شود. ۲] افراد جامعه به دودسته تقسیم می شوند. «خواص» و «عوام». خواص نیز به دو گروه تقسیم می شوند. «خواص جبهه حق» و «خواص جبهه باطل». مثل حق و باطل، مثل آب و کف روی آب است. کف روی آب چهار خصوصیت دارد. الف) کف روی آب، دیده می‌شود و تجلی دارد ولی اصل، آب زیر آن است. ب) حرکت کف آب از حرکت آب است. ج)کف از بین می رود ولی آب می‌ماند. د) کف روی آب چون نفعی ندارد نمی‌ماند. خواص جبهه حق اگر درست و به موقع عمل کنند، حق تبیین می شود. ولی اگر دیر بفهمند و دیر عمل کنند و یا لذتهای دنیوی را بر تکلیف دینی ترجیح دهند، حق به انحراف کشیده می شود و باعث متضرر شدن جبهه حق می شوند. خواص جبهه باطل هم که به دنبال دنیا طلبی، اعتبار اجتماعی، شایعه پراکنی و تفرقه هستند.  ۳] «خواص و نخبگان جامعه» در افکار و رفتار مردم چگونه تاثیر می‌گذارند؟ خواص با نفوذ کلام خود که در اثر فرهنگ آن جامعه شکل گرفته، می توانند اثر گذار باشند. قبل از اسلام بین اعراب معیار و ملاک افراد تاثیر گذار «سخنوری، شاعری و خطیب بودن» بود. آن‌ها بدین وسیله مرجعیتی بین مردم پیدا می‌کردند و مردم به آن‌ها احترام می گذاشتند. یا کسی که «شجاعت» زیادی داشت و در جنگ های سخت دوران جاهلیت از خود «تهور» نشان داده بود و یا «شیوخ و رؤسای قبایل» که از افراد تاثیرگذار بودند و عوام از آن ها خط می‌گرفتند. نقش این «شیوخ و رؤسای قبایل» به قدری زیاد بود که وقتی بعضی از آن‌ها دین اسلام را نپذیرفتند مردم هم به تبعیت از آن‌ها به اسلام ایمان نیاوردند. بنابراین فرهنگ «خواص» بستگی به «معیار و ملاک» های آن جامعه دارد. ۴] دوران لغزش «خواص طرفدار حق» نزدیک به یک دهه بعد از رحلت رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله) شروع شد و دشواری‌های دوران حضرت امیر‌المومنین (علیه‌السلام) را به وجود آوردند.خیلی از ارزشها عوض شد و معیارها تغییر پیدا کرد. جامعه آلوده به «مادیات و شهوات» شده بود. اکثر «خواص» دنیا را بر آخرت ترجیح دادند. بنابراین امام حسن(علیه السلام) نیز نتوانست بیش از شش ماه دوام بیاورد. در زمان امام حسین(علیه السلام) هم «خواص طرفدار حق» با بی‌عملی‌های خود، امام زمان‌شان را یاری نکردند. در چنین موقعیتی افرادی در جامعه «مرجعیت» پیدا کردند و جامعه را به انحراف ‌کشاندند. ارزش ها در چنین جامعه‌ای تغییر کرد و عوام به تبعیت از خواص بی بصیرت به جنگ سبط پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) برخاستند و واقعه عاشورا را رقم زدند. ۵] امام حسین (علیه السلام) قبل از حرکت به سمت کوفه، عموم مردم را در مکه مورد خطاب قرار دادند. سخنان امام دو تلقی داشت. یکی این که «خواص» افرادی هستند که دارای مسئولیتند. مانند عالمان و علمای جامعه، طبقه خاصی از مردم که به طور عموم، دارای «علم و نفوذی» هستند. این‌ها به عنوان «خواص» مطرح می‌شوند. تلقی دیگر از سخنان امام حسین(علیه السلام) این است که «خواص» افرادی هستندکه موضع را تشخیص می‌دهند و می‌توانند اثر گذار باشند، حتی اگر درجامعه مسئولیتی نداشته باشند یا دارای جایگاهی نباشند. این ها را «خواص بی‌نام و نشان» خواندند. ۶] هر زمان فتنه ای در کشور پدیدار می‌شود یکسری از «خواص» با سکوتشان و با بی عملگی از گردونه انقلاب خارج می شوند. ولی آن‌هایی که همیشه در صحنه اند و اقدام به موقع دارند، «مردم با بصیرت» هستند. در بزنگاه‌ها مردم جرأت به خرج می‌دهند و این جرأت به طبقه خاص هم سرایت می‌کند. انقلاب را از خطرات همین توده های «بصیر» و «آگاه جامع» که جزوه «خواص بی نام و نشان» هستند حفظ کردند. آیت الله خامنه ای در مورد این خواص این‌طور فرمودند: «خواص قشر خاصی نیستند. بین خواصو کنار افراد با سواد، آدمهای بیسواد هم هستند. آدمهایی که می‌فهمند در آن موقعیت چکار ‌کنند. از روی تصمیم‌گیری و تشخیص عمل می‌کنند؛ گرچه درس نخوانده، به مدرسه نرفته و مدرک ندارد و لباس روحانی نپوشیده است. به‌هرحال، نسبت به قضایا از فهم برخوردار است».(بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷محمد رسول‌الله (صلی الله‌علیه‌و‌آله)(۱۳۷۵/۳/۲۰) ۷] خیلی از جاها «خواص» بی‌بصیرت ضربات جبران‌ناپذیر را بر بدنه انقلاب وارد کردند. بر اثر سیاست‌های غلطی که اعمال شد و کوتاهی‌هایی که صورت گرفت. ولی مردم با همه وجود پای انقلاب ایستادند.
«مردم هوشمند ایران»، دست‌های پنهان دشمن را حس می‌کنند و می‌فهمند. و با تمام مشکلات اقتصادی ومعیشتی، پای انقلاب ایستادند. آن‌ها در فتنه سال ۱۳۸۸ خوش درخشیدند و ۹ دی را بپا کردند. همچنین در فتنه آبان ۱۳۹۸ به میدان آمدند و فتنه را با درایت خاموش کردند. در آشوب‌های اواخر شهریور سال ۱۴۰۱ هم حماسه ی دیگری در سوم مهر آفریدند. آن‌ها می‌دانند این فتنه‌ها، سرانجامی جز شکست و رسوایی ندارد. مردم قدرتمند و فهیم ایران با حمایت «امام جامعه و نظام جمهوری اسلامی» فتنه دشمنان را نقش بر آب کردند. جمهوری اسلامی ایران همچنان افتخار راه خود را ادامه خواهد داد. ولی سکوت بعضی از «خواص» منفعت طلب در حافظه این ملت ثبت خواهد شد. 🖋 چمن خواه @noonvalghalam1
هدایت شده از تقویم شیعه 🇵🇸
🍃🌸﷽🍃 🌸🍃🌸🍃 🍃🌸🍃 🌸🍃 🍃 🔆اولین سلام روز🔆 🌸السلام علیک یا قائم آل محمد🌸 🔆السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القرآن ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان🔆 ------------------------------------------------------------------- 🩸السلام و علیک یا ثارالله🩸 🥀السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🥀 ------------------------------------------------------------------- ☘السلام علیک یا ضامن آهو☘ 🌼ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ🌼 🌸🍃🌸🍃 🍃🌸🍃 🌸🍃 🍃 🍃.@taqvim_shia
هدایت شده از علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️میگن شاه از ایران رفت و قدرت رو رها کرد که کسی کشته نشه! 🔹سوال: چرا تو کشتارهای قبلی که به اون همه خونریزی ختم شد نرفت و ماند؟ کاش تاربخ بخونن... 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از یامهدی ادرکنی
امام زمـــــــــــانم اَمَنْ یُجیبْ...بخوان برایم حالِ دلم اضطراری است! در این دنیای شلوغ و هزار رنگ دل خوشم به بودنت..داشتنت.. کاش می دانستم این ندیدنٺ کی به پایان می رسد؟ 🌸اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ✨صبحت بخیر مولای غریبم 🌴 کــــانـــــال در محـــــضر علمـــــا 🌴 👇 https://eitaa.com/joinchat/890306563Ceb69f62f94
___آغاز.mp3
601.1K
🔹قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست. در روایات، «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ» است؛ بشدت امتحان می‌شوید؛ فشار داده می‌شوید. ▪️بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ (عجل‌‌الله‌‌تعالی‌‌فرجه‌) ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
✨ امام سجاد(ع) : ‌ منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏‌اند. ‌ 📚 کمال‌الدین، ج۱ ، ص۳۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان ولایت مدار به ندای رهبرم در مورد جهاد تبیین، لبیک گفتم. لینک گروه جهاد تبین ، تقدیم نگاه زیبایتون👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3649699864C8ac1bd12ca و کانال نوشته‌های یک بانوی تبیین‌گر(چمن خواه) در جنگ نرم . 👇👇👇 @noonvalghalam1 خوشحال میشوم عضو گروه و کانال شوید وجهت حمایت از فرمان رهبرمان کانال و گروه را به دوستان‌تان معرفی کنید. اجرتون با آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)🌹
هدایت شده از 
✵🍃✨﷽✨🍃✵ اول صبح بگویید حسین جان رخصت✨ تا که رزق از کرم سفره ارباب رسد...🌸🍃 سلام صبحتون بخیر✋
امام خمینی، تجدید کننده مضمون بعثت در دوره معاصر در دورانی که ایمان و فرهنگ و اعتقادات ملت ایران به «تمسخر» گرفته و با «تحقیر» آن و «ترویج تحمیلی فرهنگ غرب»، به مبارزه‌ای جدی با خودباوری و اعتماد به نفس این ملت کمر بسته بودند و دین و روحانیت را مورد «سخت ترین انتقام ها» قرار داده بودند؛ احکام نجات بخش اسلام به کلی از «صحنه های زندگی اجتماعی» خارج شده بود و دین، امر حاشیه‌ای، فرعی و دور از صحنه نگاه داشته شده بود. در چنین دورانی مقاومت و بازدارندگی نیروهای فکری و فرهنگی انقلاب بخش‌هایی از جامعه را در ذیل ارزشهای اسلامی نگاه داشتند و اجازه ندادند میان آن و هویت دینی شان فاصله و جدایی پدید آید. کوشش‌ها و مجاهدت های فکری چشمگیر حلقه یاران حوزوی امام خمینی در طول این دهه ها، جامعه ای که با شتاب به سوی قهقرا و اضمحلال فرهنگی حرکت می‌کرد را، به صورتی معجزه‌آسا و خیره کننده، ورق را به نفع ارزش‌های اسلامی برگرداند و تحولات پیش‌بینی نشده و اعجاب آور در فرهنگ عمومی پدید آورد. آنچه ورق را به نفع فرهنگ اسلامی و انقلابی بازگرداند، وقوع تحول باطنی و روحی در افراد جامعه بود، چنان که مردم در اثر روشنگری ها و معارف امام خمینی تغییر یافتند و به دیگری تبدیل شدند. به این ترتیب از متن جامعه که در سراشیبی فرهنگی قرار داشت و ارزش های عالی و معنوی در حال افول و فروپاشی بودند، ناگهان جوانانی برخواستند که مستغرق در شخصیت قدسی امام خمینی شدند. بنابراین تحقق انقلاب اسلامی مانند یک «معجزه» بود. انقلاب اسلامی، «عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه»، به گونه‌ای «چشمگیر»، افزایش داد. این پدیده مبارک را «رفتار و منش امام خمینی» در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب، «بیش از هر چیز» رواج داد؛ آن انسان «معنوی» و «عارف» و «وارسته از پیرایه های مادی»، دذ راس کشوری قرار گرفت که مایه های ایمان مردمش، بسی ریشه دار و عمیق بود. امام از هر فرصتی استفاده کرد و حقایق را برای مردم بیان کرد. در دستگاه های تبلیغاتی جهانی، نقش تحریف و گمراه سازی، نقش فوق العاده خطرناکی هست که امام به آن توجه داشت. وسایل ارتباطی فکری نامطمئن و وابسته به دشمنان کشور و ملت، امام را وادار می کرد که هم خود او به طور دائم در «موضع تبیین و ارشاد و هدایت مردم» قرار گیرد و هم به دیگران دائما توصیه می کرد که حقایق را به مردم بگویند و افکار آن ها را نسبت به حقایقی که دشمن سفی می کند آن‌ها را مکتوم نگه دارد، آشنا کنند. بعضی از کسانی که دجار انحطاط از انقلاب شدند، برای توجیه تغییرهای فکری خویش، به «تحریف شخصیت امام خمینی» رو آوردند؛ چنان که در بعضی اظهارات، امام را به صورت یک آدم «لیبرال» که هیچ قید و شرطی در رفتار او در زمینه های سیاسی و فکری و فرهنگی وجود ندارد، معرفی کرده و می کنند. در حالی که اصولی که امام خمینی ارائه کرد، منحصر به فرد بود. دوران ده ساله حیات امام خمینی، «الگو و نمونه‌ی حیات جامعه‌ی انقلابی ما» است و «خطوط اصلی انقلاب»، همان است که ایشان ترسیم کرده است. برخلاف تصور دشمن امروز «پایبندی و علاقه‌مندی عمیق» نسل های سوم و چهارم انقلاب به انقلاب، اگر از نسل اول انقلاب «بیشتر» نباشد، «کمتر» نیست. از این رو نسل جوان انقلاب، خواهد توانست پرچم عظمت و شرافت این کشور را بلندتر و برافراشته تر از آنچه که تا امروز بوده است کنند امام خمینی با تکیه بر« تعالیم اسلام ناب محمدی» و با «اعتماد به ایمان دینی مردم» و با «شجاعت و اخلاص و توکل کم نظیر خود» راه مبارزه را در میان سختی‌ها و مصائب طاقت‌فرسا گشود و پیش رفت و صبورانه و پیامبر گونه، ذهن و دل مردم را با واقعیت های تلخ و راه علاج آنها آشنا کرد. امام خمینی در این مدت در عین هدایت مردم و گستردن دامنه آگاهی همگانی، اندیشه حکومت اسلامی را قوام بخشید و انقلاب اسلامی که «تجدید کننده مضمون بعثت در دوره معاصر» بود را مطرح کرد. خدای متعال به امام‌خمینی توفیق «نمایان ساختن خط مستمر بعثت نبوی»، و «نشان دادن عملی جامعیت اسلام» و «احیای ابعاد فراموش شده اجتماعی و سیاسی دین» را در این دوران داد. رهبری و تعلیم و هدایت نهضت را به عهده داشت. حرکت مردم در جریان انقلاب یک حرکت دینی بود. امام خمینی به واسطه جذا بیت هایی که داشت، توانست جامعه را و به خصوص جوان‌ها را وارد صحنه کند. او دارای «شخصیت بسیار قوی و مستحکم»، «قدرت ایستادگی در مقابل سختی ها»، «صراحت»، و «صداقت»، و «ایمان و توکل به خدای متعال» بود. اصولی که امام خمینی ارائه کرد، «اسلام ناب محمدی»، «استقلال»، «آزادی»، «عدالت اجتماعی»، «بیرون آمدن از چنبره سلطه آمریکا»، «مردم‌سالاری»، «خودباوری»، و.... دو کار بزرگ و بی سابقه ای که در تاریخ کشور ما به وسیله امام تحقق پیدا کرد یکی «برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیر عاقلانه» که چند هزار سال در کشور ما سابقه داشت؛ نظام فاسد و وابسته به غرب و کار بزرگ
دومی که امام بزرگوار انجام داد، یک «حکومت و نظامی بر اساس اسلام» بود که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بی سابقه بود. امام بزرگوار حکومتی تشکیل داد که در دنیای امروز بلکه در طول تاریخ _غیر از موارد استثنایی از صدر اسلام تاکنون _بی نظیر است. این حکومت هدفی دارد که عبارت از رسیدن به جامعه آرمانی اسلام و تمدن نوین اسلامی. آیت الله خامنه ای در مورد ایشان می‌فرمایند: "بنده شرح حال بسیاری از فلاسفه، عرفا، دانشمندان علوم عقلی، سیاسیون، پیرمردهای پخته و آدم‌های سنجیده را در کتاب ها خوانده ام یا در زندگی ام با آنها برخورد داشته ام، فاصله بین انها و امام بزرگوار، فاصله بسیار زیادی است. هر کدام از ابعاد گوناگون این شخصیت به تنهایی از نظایر خود جلو تر و بیشتر است". نسبت میان امام خمینی و مردم به دلیل قوت و استحکام مثال زدنی و بی‌نظیرش، شگفتی‌آفرین بود. امام خمینی به نماد و نشانه‌ای تبدیل شده بود که خواست و اراده تاریخ‌ساز یک ملت را به نمایش می‌گذاشت. او فقط خودش نبود؛ او همه بود، و همه، او بودند. ✍ چمن خواه @noonvalghalam1
هدایت شده از 
◼️ 29 جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت سلام الله علیها جناب امّ کلثوم علیها السلام چهار ماه پس از باز گشت از کربلا به مدینه از دنیا رفتند. (1) ◼️حضرت ام‌کلثوم سلام‌الله علیها پدرشان امیرالمومنین علیه‌السلام و مادرشان حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌باشد. ◼️امیرالمومنین علیه السلام آن مخدره را به عون بن جعفر طیار تزویج نمودند و آنچه در مورد ازدواج ام کلثوم با غیر از عون بن جعفر نقل شده از بافته‌های مخالفین است. ◼️حضرت ام‌کلثوم در واقعه جانسوز کربلا حضور داشتند و بعد از شهادت امام حسین علیه السلام در کنار خواهرش حضرت زینب سلام الله علیها از بانوان و یتیمان محافظت می‌نمود و اشعار آن حضرت در فراق برادر در کربلا مشهور و جانسوز است. ◼️سرانجام بعد از چهار ماه از ورود به مدینه با دلی پر از غم و اندوه در مصائب کربلا به شهادت رسید. 📚 وقایع الشهور ص 110 📚 بحار الأنوار : ﺝ 42، ﺹ 74. 📚ریاحین الشریعة : ج 3 ـ ص 256 ـ 244. 📚العقیلة علیها السلام و الفواطم : ص 75. 📚تذکرة الخواص : ص 288. 📚 اعیان الشیعة : ج 3، ص 484. و ...
هدایت شده از چمن خواه
سلام دوستان مهدوی 🌹 ‌ 🌹 انشاءالله دوشنبه " سی امین " کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۱" با موضوع " جاهلیت مدرن " ساعت ۱۰ الی ۱۱ از طریق برنامه قرار برگزار میشود.🌹 لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید. https://room.gharar.ir/37570679-8993-4528-a9dd-43fdeb883be3 اگر برنامه قرار را ندارید ، لطفاً آنرا نصب کنید . لینک ورود به کلاس مهدویت را برای دوستانتان ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فاطمه برزگر
🔴 فضیلت انتظار فرج 🔵 امام محمد باقر (ع) فرمودند: 🌕 ما ضر من مات منتظرا لأمرنا ألا يموت في وسط فسطاط المهدي و عسكره؛ 🟢 كسى كه در انتظار امر (فرج و ظهور) ما از دنیا رفته است زيانى نمی‌کند كه در ميان خيمه حضرت مهدى و در لشکر او نمرده باشد.(و همان منزلت را دارد). 📚 الكافي ج ۱ ص ۳۷۲ 🌸 فرا رسیدن میلاد با سعادت شکافنده علوم حضرت امام محمد باقر عليه السلام بر وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه و همه منتظران مبارک باد. 🆔 eitaa.com/emame_zaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدویت، نیاز زمانه در بحث مهدویت، این سؤال مهم مطرح است که با وجود علوم و فنون مختلف، بحث کردن در موضوع مهدویت چه ضرورتی دارد؟ روشن است که شناخت این موضوع سبب تقویت انگیزه و نشاط در پیگیری این بحث و به کارگیری تمام امکانات مادی و معنوی در جهت ترویج این عقیده و راهبرد اساسی زندگی خواهد شد. امامت، اصلی است که در راستای اصول مهم دین یعنی توحید و نبوت طرح شده و مکمّل و متمّم آن اصول است. بنابراین بحث مهدویت را در ابعاد گوناگون بررسی می‌کنیم. یک. بعد اعتقادی بدون شک اعتقاد رکن اصلی شخصیت انسان است که اعمال و رفتار آدمی را شکل می‌دهد. در متون دینی، معرفت امام، جایگاه بسیار مهمی دارد.پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) می فرمایند: "هر کس بمیرد در حالی که امام زمان خود را نشناخته است، به مرگ جاهلیت مرده است". نکته مهم دیگر این است که معرفت امام مثل ایمان به خدا، مراتب و درجات مختلفی دارد و هرکس به اندازه شناخت و معرفتش از امامتِ امام بهره می‌گیرد. بنابراین شناخت نام و نسب امام کافی نیست؛ بلکه کمترین حد معرفت آن است که بدانیم امام منصوب از طرف خداست که به وسیله پیامبر یا امام پیشین به مردم معرفی شده است و برخوردار از دانش الهی و معصوم از هر گناه و خطایی است و اطاعت از او در تمام امور واجب و به منزله اطاعت از پیامبر و خداست. دو. بعد اجتماعی مهدویت نگاه روشن و امیدوارانه به آینده بشریت دارد. جامعه‌ای که به آینده زیبا و آرمانی امیدوار است، همین امروز به صلاح و اصلاح می‌پردازد و با ارزش های اسلامی و انسانی احیا می‌شود. بدین سان مهدویت بهترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و بسترسازی برای ترویج فضائل در افراد جامعه است همچنین جامعه‌ای که به عدالت مهدوی دلبسته است و آلمانش تحقق عدالت در همه جهان و برچیده شدن ظلم ستم از زمین است، حرکتی عدالتخواهانه را در پیش می‌گیرد و برای آن زمینه سازی می کند. چنانچه انقلاب اسلامی با هدف زمینه سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به‌را افتاد. سه. بعد سیاسی امروز بشریت به دنبال اندیشه سیاسی‌ای است که ارزشهای انسانی را در آن بیابد و آن اندیشه سیاسی اسلام و حکومت مهدوی است. نظریه مهدویت یک اندیشه جهانی است و این اندیشه برای جهان و اداره آن طرح و برنامه دارد. مهدویت در اثر عرصه‌ی حکومت دارای اهداف بلند و ارزشی است و حتی می‌تواند برای حکومت دینی در عصر غیبت، یک طرح راهبردی باشد. به علاوه مهدویت از بعد سیاسی نظام ولایت فقیه را به عنوان نیابت از مهدی(علیه‌السّلام) در زمان غیبت مطرح می‌کند و الگوی مناسبی از حکومت صالحان و نیکان را به جهانیان ارائه می‌نمايد. این نظام سیاسی تداوم نظام سیاسی مهدوی است و پذیرش و سرسپردن به فرمان ولی فقیه، در ادامه اطاعت پذیری از امام زمان است. چهار. بعد تاریخی مهدویت از بعد تاریخی سابقه طولانی دارد. تاریخ اسلام و مسلمین از همان آغاز با این موضوع گره خورده است. تاریخ طولانی شیعه و پیروان اهل بیت(علیه‌السّلام) گواه است که بخش مهمی از هویت تشیع، مهدویت و انتظار ظهور مهدی(علیه‌السّلام) بوده است. به ویژه در طول حدود دوازده قرن غیبت امام، آثار علمی و عملی عالمان شیعه پیوسته در مسیر ترویج این حقیقت و تبیین موضوعات و مسائل آن بوده است. پنج. بعد فرهنگی از مهمترین وظایف یک منتظر گسترش فرهنگ مهدویت و زمینه سازی ظهور و فرج امام عصر(علیه‌السّلام) است. برخی از محورهای گسترش فرهنگ مهدویت ۱. تبیین و ترویج فرهنگ انتظار انتظار به معنی آمادگی برای امر ظهور است. و لازم است همه امکانات و توانایی های جامعه در مسیر زمینه سازی و تحقق ظهور سازماندهی شود. ۲. آسیب شناسی برخی از آسیب‌های فرهنگی، سبب انحراف در عقاید و باورهای مردم می‌شود و مفاهیم بلند را به معانی پست و فرودست می‌کشاند. تفسیر غلط از انتظار مهدی(علیه‌السّلام) یا تعیین وقت برای ظهور از آسیب‌هایی است که این مجموعه فرهنگی نجات‌بخش را تهدید می‌کند. ۳.دشمن‌شناسی دشمن از هر سلاحی استفاده می‌کند و تا از رشد تفکر مهدویت در جامعه، جلوگیری کند. به ویژه در این زمان با توجه به تنوع ابزارهای فرهنگی، این سیاست شیطانی با امکانات بیشتر دنبال می‌شود. معتقدان و منتظران حضرت مهدی(علیه‌السّلام) باید بکوشند با شناخت عمیق از مهدویت از همین ابزار و در جهت مقابله با ترفندهای دشمن و خنثی‌سازی عملیات خرابکارانه مخالفان مهدویت بهترین بهره را ببرند. 🔹 تلخیصی از کتاب نگین آفرینش(۱) ✍به قلم مخدره چمن خواه ادامه دارد(۱) @noonvalghalam1