🔴 اهميت و چرايی دعا برای ظهور
نصرت اسلام و نهى از منکر و امر به معروف...
امر به معروف و نهی از منکر برای مومن دو وجه دارد؛
نخست اينکه، عقل و شرع بر حسن دعا و كمك كردن به آمر به معروف و ناهى از منكر حكم مىكنند، زيرا كه ياران دين خدا و حافظان حدود او هستند، و خود امر به معروف و نهى از منكر احسان به مسلمين و رعايت دين است.
در ثانی، نخستين درجات نهى از منكر، انكار قلبى است، و اين امر هر چند كه مخفى و باطنى است، ولى آثار بسيار مهم و ارزنده اى دارد كه از اعضا و جوارح آشكار مى گردد.
مؤمن اگر منكرى ديد كه نتوانست از آن نهى كند و باز دارد، با دل آن را انكار نمايد و از خداوند متعال بخواهد كه شخص تواناى بر دفع منكر را برانگيزد، همچنين بايد براى كسى كه نهى از منكر مىكند دعا نمايد و چون مى دانيم كه برطرف كننده تمام منكرات و ريشه كن سازنده تمام بديها و خلافها همان مهدى موعود عجل الله فرجه مى باشد، بر ما لازم است از خداوند عزوجل بخواهيم كه #فَرَجش را نزديك گرداند و او را يارى و تأييد فرمايد.
📚مکيال المکارم، ص ۴۵۳
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
دلها آرام مى گيرد به ياد خدا
الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ
أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ﴿۲۸﴾
همان كسانى كه ايمان آورده اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مى يابد (۲۸)
الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ ﴿۲۹﴾
كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده اند خوشا به حالشان و خوش سرانجامى دارند (۲۹)
سوره مبارکه رعد
بسمالله الرحمن الرحیم
سخنان امام حسین علیه السلام
موضوع: وصف حال بندگان در دنیا
شخصی از امام حسین علیه السلام پرسید:
چگونه صبح کردی؟ حضرت در پاسخ وی فرمود:
صبح کردم در حالی که خداوند بر بالای سر من
(کنایه از حضور و مراقبت همیشگی خداوند است)
و آتش پیش روی من است. مرگ مرا طلب می کند
و حساب روز قیامت مرا احاطه کرده
و من در گرو اعمال خود هستم
و توان دور ساختن ناملایمات را ندارم
و امور به دست دیگری است، اگر خداوند خواست
مرا عذاب می کند، وگرنه مرا می بخشد؛
آری! چه کسی محتاج تر از من است؟
سُئِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع فَقِيلَ لَهُ كَيْفَ أَصْبَحْتَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ أَصْبَحْتُ وَ لِي رَبٌّ فَوْقِي وَ النَّارُ أَمَامِي وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُنِي وَ الْحِسَابُ مُحْدِقٌ بِي وَ أَنَا مُرْتَهَنٌ بِعَمَلِي- لَا أَجِدُ مَا أُحِبُّ وَ لَا أَدْفَعُ مَا أَكْرَهُ وَ الْأُمُورُ بِيَدِ غَيْرِي فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَنِي وَ إِنْ شَاءَ عَفَا عَنِّي فَأَيُّ فَقِيرٍ أَفْقَرُ مِنِّي.
منبع : بحار، ج 75، ص 116
🏴السّلام علی الحسین
🏴اللهم صل علی محمد
وآل محمد وعجل فرجهم
🕋بسم الله الرحمن الرحیم
💚_امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) :
ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم
ویاد شمارا از خاطر نبرده ايم.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🌹
💚هوالله الحی النور الهادی
💚رهبر انقلاب اسلامی:
اگرما خودمان را به صلاح نزدیک کنیم آن روز نزدیک خواهدشد، همچنان که شهدای ما با فدا کردن جان خودشان آن روز را نزدیک کردند.
🌹🏴اللهم صل علی محمد
وآل محمد وعجل فرجهم
🌷🌷🌷🌷🌷
بسمالله الرحمن الرحیم
امام صادق علیه السلام بعد از بیان یک حدیث فرمودند:
زيبنده است اين حديث با طلا نوشته شود!.
امام صادق علیه السلام فرمود:
نَفَس شخص اندوهگين به خاطر ظلمی كه بر ما رفته،
به منزلۀ تسبيح (سبحان اللَّه گفتن) است،
و اندوه او به خاطر ما عبادت است
و پرده پوشى اسرار ما جهاد در راه خداست.
سپس فرمود: زيبنده است اين حديث با طلا نوشته شود.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَالَ نَفَسُ الْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا تَسْبِيحٌ وَ هَمُّهُ لَنَا عِبَادَةٌ وَ كِتْمَانُ سِرِّنَا جِهَادٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَجِبُ أَنْ يُكْتَبَ هَذَا الْحَدِيثُ بِالذَّهَبِ.
أمالي المفيد، ص: 338
🕋 *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ*
*به نام خداوند رحمتگر مهربان
🌸 *آیات زندگی
🌸 *سبک زندگی قرآنی
✨ *شرکت در نماز جماعت
*وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ و با ركوع كنندگان ركوع كنيد*
*وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ ﴿۴۳﴾*
*و نماز را بر پا داريد و زكات را بدهيد و با ركوع كنندگان ركوع كنيد (۴۳)*سوره مباركه بقره
نماز جماعت دستور پروردگار عالمیان
🌹🏴یاحسین شهید
🌹🇮🇷امام جماعت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی
🕋بسمالله الرحمن الرحیم
فَإِذَا اسْتَوَيْتَ أَنْتَ وَمَنْ مَعَكَ عَلَى الْفُلْكِ
فَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانَا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿۲۸﴾
و چون تو با آنان كه همراه تواند بر كشتى نشستى بگو ستايش خدايى را كه ما را از [چنگ] گروه ظالمان رهانيد (۲۸)
وَقُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ ﴿۲۹﴾
و بگو پروردگارا مرا در جايى پربركت فرود آور
[كه] تو نيكترين مهماننوازانى (۲۹)
سوره مباركه مؤمنون
📗آیه برای منزل خوب
💞امام خامنه ای: مدظلهالعالی
«هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجهزدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده!»
#شاهچراغ
#امنیت_اتفاقی_نیست
#ایران_مقتدر_قوی 🇮🇷
●➼┅═❧═┅┅───┄
با #کانال_کمیل همراه باشید 🌹
⊰᯽⊱≈•🇮🇷•≈⊰᯽⊱
@canale_komail
🕋بسمالله الرحمن الرحیم
📗جمع آوری قرآن کریم توسط امام علی سلام الله علیه
ابن عباس نقل می کند: خدا قرآن را در قلب علی علیه السلام جمع کرد و بعد از مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله در شش ماه جمع آوری کرد.(36) بنابر روایات، علی علیه السلام مدت شش ماه در منزل نشست و این کار را به انجام رسانید.(37)
براساس نقل سیوطی و سجستانی، پس از رحلت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله ، علی علیه السلام به انزوا پرداخت و هنوز شش ماه از رحلت نگذشته بود که ازنوشتن مصحف فراغت یافت.
چرا مصحف علی علیه السلام پذیرفته نشد؟
وقتی غاصبان و کوردلان فهمیدند که در مصحف حضرت مطالب تفسیری نیز هست و آل محمد صلی الله علیه و آله به شجره طیّبه و بنی امیه به شجره خبیثه، ومنافقان در آن معرفی شده اند و شرط لیاقت خلافت و فتوا در آن معلوم شده و مختصّات حکومت اسلامی روشن شده است و دیگر راه برای طرح های پیش ساخته معطّل خواهد ماند، اجرای اغراض شخصی و قومی و سیاسی مانع از قبول مصحف شد و متأسفانه آن را ترک کردند و نه تنها مصحف حضرت را ترک کردند بلکه مصاحف دیگری، چون مصحف های ابن عباس، ابن مسعود و ابیّ بن کعب را که مشتمل بر تفسیر و تأویل مأثور بود، به نابودی کشاندند. آنچه ردّ شد، متن مصحف نبود، چون بین متن مصحف حضرت علی علیه السلام و مصحف های موجود هیچ تفاوتی نبود، بلکه تفسیرهای موجود در مصحف ایشان بود.(38)
سرانجام مصحف علی علیه السلام
علی علیه السلام پس از اتمام گردآوری قرآن، آن را بارشتر کرد و به مسجد آورد، در حالی که مردم پیرامون ابوبکر گرد آمده بودند. حضرت به آنان فرمود: بعد از مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله تاکنون به جمع آوری قرآن مشغول بودم و در این پارچه آن را فراهم کرده ام و تمام آنچه بر پیغمبر صلی الله علیه و آله نازل شده است، را جمع کرده ام. مبادا فردا بگویید از آن غافل بوده ایم!
آن گاه یکی از سران گروه به پا خاست و با دیدن آنچه علی علیه السلام در نوشته ها فراهم کرده بود، گفت: به آن چه آورده ای، نیازی نیست و آنچه نزدماست، ما را کفایت می کند.
علی علیه السلام فرمود: دیگر هرگز آن را نخواهید دید. (آنگاه داخل خانه خود شد و کسی مصحف را پس از آن زمان ندید.) برمن لازم بود پس از فراهم آوردن مصحف، شما را آگاه سازم تا آن را بخوانید و روزقیامت نگویید: من شما را به یاری خود فرا نخواندم و حقم را به شما یادآور نشدم و شما را به کتاب خدا فرانخواندم. عمر به او گفت: آیا قرآنی که باماست، از آنچه تو ما را به آن فرا می خوانی، بی نیاز نمی سازد؟!
ابوذر می گوید: وقتی عمر خلیفه شد، گفت: ای ابوالحسن! کاش قرآنی را که نزد ابوبکر آوردی، می آوردی تا برآن گرد آییم. علی علیه السلام فرمود: هیهات! بدان راه نیست. من آن را تنها نزد ابوبکر آوردم تا حجّت بر شما تمام شود و روز رستاخیز مگویید که ما ازاین بی خبر بودیم.
در دوران عثمان، طلحه بن عبداللّه به امیرمؤمنان علیه السلام عرض کرد: به یادداری آن روزی را که مصحف خود را بر مردم عرضه داشتی و مردم آن را نپذیرفتند؟ چه می شود امروز آن را ارائه دهی تا شاید رفع اختلاف گردد؟
حضرت فرمود: آیا این قرآنی که امروز دردست مردم است، تمامی آن قرآن است یا آن که چیزی غیر از قرآن به آن اضافه شده است؟ طلحه گفت: البته تمام آن قرآن است. حضرت فرمود: اکنون که چنین است، چنان چه به آن اخذکنید و عمل نمایید، به رستگاری رسیده اید، قرآنی که من جمع نموده ام، طبق امر رسول خدا صلی الله علیه و آله باید به برترین مردم بعد از خودم وجانشینم که فرزندم حسن است، تحویل دهم. او هم باید به فرزندم، حسین تحویل دهد. سپس درنزد فرزندان حسین، یکی پس از دیگری قرار گیرد تا آخرین ایشان به رسول اللّه صلی الله علیه و آله برگرداند.
طبق روایات معتبر و به روایت امام صادق علیه السلام که فرمود: هنگامی که قائم ـ عجل اللّه تعالی فرجه ـ قیام کند، کتاب خدا را درحدواقعی آن خواهد خواند و مصحفی را که علی علیه السلام نوشته بود، ارائه خواهد داد؛ مصحف علی علیه السلام به عنوان سپرده امامت به فرزندش، امام حسن مجتبی علیه السلام رسید و به عنوان میراث امامت، از امامی به امام دیگر منتقل گشت که سرانجام در اختیار آخرین و دوازدهمین امام شیعه قرار خواهد گرفت که پس از ظهور خود، آن را به مردم ارائه خواهد نمود و وقتی ایشان قیام کند، آن مصحف به مردم آموخته می شود.
36 ـ ر.ک: تدوین القرآن.
37 ـ تاریخ قرآن، معرفت، ص 85.
38 ـ پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی، رجبعلی مظلومی، ص 88
هدایت شده از خط حزب اللّه
💬 #یادداشت_هفته | متشکّل شدن مجدد شیعه
👈🏼 نگاهی به الگوی ویژه هدایت و سیره تبلیغی امام سجاد علیهالسلام و ثمرات آن بر اساس بیانات رهبر انقلاب
🔻 زندگی امام سجاد «از همه جهت یکی از زندگی های پر از درس است.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ یکی از این جهات، الگوی هدایت و سیره تبلیغی ایشان است. همه شواهد نشان می دهد نیم قرن بعد از حکومت پیامبر اسلامی، جامعه اسلامی چنان به انحراف رفته است که امیدی به اصلاح آن نیست؛ اما به راستی امام سجاد چگونه در طول ۳۵ سال دوران امامت خود با صبر و استقامت، چنین اثر شگفتی در جامعه اسلامی ایجاد کردند؟
🔻 اختناقِ گسترده در دوران بعد از حادثه عاشورا
🔹 شرایط دوران امام سجاد از چند جهت حائز اهمیت است. از یک سو «وقتیکه حادثهى عاشورا پیدا شد، در عالم اسلام... حالت رعبى میان مردم به وجود آمد؛ بیشتر یا شاید کلّاً در میان شیعیان و طرفداران ائمّه.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۸۴) از سوی دیگر «عامّهى مردم دچار یک بیایمانى و ضعف و اختلال اعتقادى شدید شده بودند. کار به جایى رسیده بود که حتّى بعضى از ایادى دستگاه خلافت، نبوّت را زیر سؤال میبردند.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۱) و «اخلاق مردم بشدّت خراب شده بود.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۲) چراکه «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.» ۱۳۷۲/۴/۲۳
🔹 در آن دوران «اغلب شخصیّتهای بزرگ، سر در آخور تمنّیّات مادّیای که بهوسیلهی رجال حکومت برآورده میشد، داشتند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ و کارشان شده بود «از طرفى موجّه کردن و محبوب کردن چهرهى قدرتها در دل مردم، از طرفى منفور کردن خاندان پیغمبر و محبّت اینها را از دلها گرفتن.» (حماسه امام سجاد، ص ۸۳) فشار و سختگیری به جایی رسیده بود که «دستگاه عبدالملک... کمال اِشراف و نظارت را بر زندگى امام سجّاد داشت. جاسوسهایى گماشته بود که وضع زندگى امام سجّاد را به او گزارش بدهند.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۹۳)
🔹 حال سؤال این است با وجود اینکه «اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمیداد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بیپرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاهها نمیگذاشتند، مردم هم نمیخواستند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ امام سجاد چگونه اسلام را از تحریف و جامعه اسلامی را از خطر انحراف نجات دادند؟
🔻 امام از هیچکس مأیوس نیست...
🔹 نگاه متعارف جامعه اینگونه است که با وجود چنین وضعیتی، تربیت مردم ناشدنی است. اما «امام سجاد... نگفتند وضع بد است، نگفتند که از شمشیر قدرت حاکم خون میچکد، نگفتند این حرفها در دل و مغز علیل مردم جا نمیگیرد؛ حرفشان را گفتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶) سیره عملی ایشان نشان میدهد «امام از هیچکس مأیوس نیست حتّى از محمّدبن شهاب. امام انسان را داراى فطرت نیکو میداند... بدیها عارضیاند، بدیها مال بعدند، بدیها نقشونگار روى این صفحه هستند و خود صفحه پاک است... هر انسانى در هر حدّى از انحراف، از قلمرو و محیط و منطقهى امید یک انسانِ هدفى و مسلکى بیرون نیست؛ همهکس را میتوان امیدوار بود که هدایت شود.» (حماسه امام سجاد، ص۱۵۳)
🔻 دو نوع روش تبلیغی امام
🔹 با بررسی شیوه تبلیغی حضرت سجاد میتوان دریافت که «امام چون در دوران اختناق زندگى میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خودشان را آشکارا و صریح بیان کنند، از شیوهى موعظه و دعا استفاده کردند. دعا مربوط به صحیفهى سجّادیّه است... و موعظه مربوط به بیانات و روایاتى است که از آن حضرت نقل شده.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۵)
🔻 اولاً حضرت برای بازسازی جامعه نبوی «پوششى براى حقایق درست میکرد، و آن، پوشش، دعا بود.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۶۲) یعنی در بدترین شرایط تبلیغی «امام سجّاد از بيان معارف دست نکشيد؛ بهعنوان دعا، بهنام نيايش، مطالبى فراهم آورد و آنچه ميخواست بگويد، گفت.» (همرزمان حسین، ص ۹۲) ثانیاً موعظه «بهترین نحو انتقال و القای ایدئولوژى و افکار درست است.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۶) موعظههای عمومی حضرتسه ویژگی مهم دارد:
🔹 ۱- «این بیانات امام که خطاب به عامّهى مردم است، از نوع آموزش نیست، از نوع تذکّر و یادآورى است. یعنى در این بیان، امام نمینشینند مسئلهى توحید را براى مردم باز کنند و بشکافند، یا مسئلهى نبوّت را براى مردم تفسیر کنند بلکه تذکّر میدهند، یادآورى میکنند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۰)
🔍 ادامه👇
هدایت شده از خط حزب اللّه
🔍 ادامه #یادداشت_هفته
🔹 ۲- «امام در این بیان عمومى یعنى در خلال مسائل اسلامى، ناگهان بر روى مسئلهى امامت تکیه میکند؛ مثل این است که مثلاً در دوران رژیم گذشته کسى با شما اینجورى حرف بزند که آقایان! به فکر خدا باشید، به فکر مسئلهى توحید باشید، به فکر مسئلهى نبوّت باشید، به فکر مسئلهى «حکومت» باشید. ببینید؛ عیناً امامتى که ما اینجا در بیان امام سجّاد میبینیم، مثل همین کلمهى «حکومت» است در دوران رژیم گذشته؛ که حرف خطرناکى بود.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۲)
🔹 ۳- «در خطاب به عامّهى مردم دائماً استناد به آیات میشود؛ چرا؟ چون عامّهى مردم امام سجّاد را بهصورت یک امام نگاه نمیکنند و براى حرفهایش دلیل میخواهند، استدلال میخواهند؛ این است که امام به آیات استدلال میکند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳)
🔻 روش خاص تبلیغ و هدایت
🔹 رویکرد امام به دعا به این دلیل است که «یکى از نتایجى که دعا میتواند داشته باشد، این است که انگیزههاى سالم و صحیح را در دلها بیدار میکند... و صحیفهى سجّادیّه از اوّل تا آخر پُر از انگیزههاى شریف و عالى براى انسانها است که اگر انسان به آنها توجّه بکند، واقعاً همین صحیفهى سجّادیّه کافى است که یک جامعه را توجّه بدهد و اصلاح کند و بیدار کند.» (حماسه امام سجاد، ص ۲۲۴)
🔹 رویکرد امام به موعظه هم به این دلیل است که «اگر کسى میخواست آنجا به مردم بگوید که به فکر مسئلهى حکومت باشید، این حرفى نبود که دستگاه بهآسانى از آن بگذرد امّا وقتى به زبان موعظه و در زبان یک آدم زاهد و عابد بیان میشود، براى دستگاه یک مقدارى قابلیّت قبول پیدا میکند؛ یعنى آنقدرها حسّاسیّتبرانگیز نیست.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳)
🔻 امام سجاد شيعه را مجدد متشکّل کرد
🔹 جهاد تبلیغی امام سجاد آنچنان آثار بنیادینی در جامعه داشت که گویی بعثت دوباره انجام گرفته است. شرایط به گونهای شد که «کمکم و تدريجاً مردم ملحق شدند و زياد شدند و زياد شدند و جمعيت شيعه سر و سامانى گرفت. بر اثر همين گفتههاى گرم امام چهارم که مثل تازيانهاى بر دوش فکر و روح مردم نواخته ميشد.» (همرزمان حسین، ص ۱۶۰)
🔹 امام سجاد «شيعه را مجدّداً متشکّل کرد و تحويل امام باقر داد.» (دو امام مجاهد، ص ۳۱۴) نهایتاً «نتیجه این شد که در شصت سال بعد، هفتاد سال بعد، از همین کوفه جوانها و پیرمردها بلند میشدند میآمدند مدینه و سالیانى در کنار مرکز فیض جعفربن محمّد میماندند و بهره میبردند و برمیگشتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶)، «بزرگانى که از رُوات امام صادق شما میشناسید، اغلب مال کوفهاند؛ در همین شهر بود، در همین محیط بود، در همین فضاى مسموم بود. چه کسى زراره را درست کرد؟ چه کسى محمّدبن مسلم را درست کرد؟ چه کسى مفضّلبن عمَر را درست کرد؟ یحییبن امّطویل را چه کسى درست کرد؟ امام سجّاد درست کرد.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۷)
🔹 اما آنچه از امام سجاد به عنوان هدایت گر ویژه و برترین مبلّغ احیاگر اسلام می توان الگو گرفت، این است که «امروز، ما چنين وظيفهاى داريم. البته شرايط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمد اللَّه حکومت حق يعنى حکومت شهيدان قائم است. پس، ما وظايفى داريم.» ۱۳۷۶/۲/۱۷
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 برخلاف تلاش دشمن محرم امسال پرشور و پرفایده بود
✏️ رهبر انقلاب: امسال محرم پرشوری بود به برکت توجهات حضرت بقیةاللّه (ارواحنافداه) دشمنها سعی کردند، سعی کردند! تلاش کردند که محرم را بیرونق کنند، درست نقطهی مقابل آنکه آنها میخواستند اتفاق افتاد. دههی عاشورای امسال از دهههای عاشورای سالهای قبل پرشورتر، پرحرکتتر، پررونقتر و پرفایدهتر بود. کار خدا این جوری است. کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خطّ اهداف الهی باشد خدای متعال به آن کمک میکند.
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانوادههای ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | اولین معلم
❤️ ریحانه؛ بخش زن و خانواده رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالگرد وفات مرحومه میردامادی، مادر بزرگوار حضرت آیتالله خامنهای بخشهایی از سخنان آن بانوی گرانقدر، درباره روش تربیت فرزندانشان را در این نماهنگ منتشر میکند.
🌷 @khamenei_reyhaneh