eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.2هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
9.4هزار ویدیو
591 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید ادمین تبادلات @shahied_123 اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در فضیلت این سوره از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است: هر که سوره بینه را قرائت کند از مشرکان به دور است و جزو پیروان دین محمد صلی الله علیه و آله  وسلم بوده و خداوند او را به مومن محشور کرده و به آسانی از او حسابرسی می کند.
🕊•💦•♧۰۰﷽۰۰♧•💦•🕊 🌧 🌧 بیّنه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ لَمْ يَكُنِ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ وَ الْمُشْرِكِينَ مُنْفَكِّينَ حَتَّى تَأْتِيَهُمُ الْبَيِّنَةُ «1» رَسُولٌ مِنَ اللَّهِ يَتْلُوا صُحُفاً مُطَهَّرَةً «2» فِيها كُتُبٌ قَيِّمَةٌ «3» وَ ما تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَيِّنَةُ «4» كسانى كه كفر ورزيدند از اهل كتاب و مشركان، (از راه انحرافى خود) دست برندارند تا آنكه دليل روشنى برايشان بيايد. پيامبرى از سوى خدا كه كتاب (آسمانى) را تلاوت كند. در آن‌ها نوشته‌هايى استوار و با ارزش است. كسانى كه به آنان كتاب داده شد، متفرّق نشدند مگر بعد از آنكه برهان روشن برايشان آمد. نکته ها «بينة» به معناى دليل روشن است كه به واسطه آن حق از باطل آشكار گردد. «قَيِّمَةٌ» به معناى مستقيم، محكم، ارزشمند و گرانبهاست. «قيم» به كسى گويند كه دلسوز است و به مصالح ديگران قيام مى‌كند. حرف تاء در كلمه‌ «قَيِّمَةٌ» براى مبالغه است نظير علّامة، نه تأنيث. اين آيه را دو گونه تفسير كرده‌اند: طبق يك تفسير سخن از بى‌وفائى و عدم صداقت اهل كتاب و مشركان است و در تفسير ديگر سخن از اتمام حجت براى آنان است. ادعاى كفار اين بود كه تا دليل روشنى به ما نرسد، در راه خود باقى هستيم، ولى بعد از آن كه‌ جلد 10 - صفحه 555 دليل روشنى رسيد، باز هم در راه خود باقى ماندند و جز عده‌اى ايمان نياوردند. شبيه اين مضمون، در آيه 89 سوره بقره آمده است كه قبل از ظهور اسلام در انتظار آمدن پيامبر جديدى بودند و به خود نويد مى‌دادند، ولى‌ «فَلَمَّا جاءَهُمْ ما عَرَفُوا كَفَرُوا» همين كه آمد براى آنان چيزى را كه مى‌شناختند نپذيرفتند. «صحف» جمع «صحيفة» است. گويا هر بخش از كتاب آسمانى به تنهايى صحيفه‌اى است. تورات يك كتاب است ولى قرآن در باره آن مى‌فرمايد: «صُحُفِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى‌» «1» ✍ //eitaa.com/joinchat/1362690062C752fb4e28d 🕊•💦•♧•💦•🕊•💦•♧•🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210216-WA0000.mp3
2.27M
📗 آیه ای از قرآن می دانم که اگر مردم به آن عمل کنند ، آنها را کفایت میکند. ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
هفدهم سالروز شهادت احمدبن موسی الکاظم (ع)تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر کسی از رجبيون شد، می‌تواند از باب اميرالمومنين(ع) وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان شود. استاد سید محمدمهدی میرباقری: «در روایات آمده است که ماه رجب ماه امیرالمؤمنین(ع) است، ماه شعبان ماه نبی اکرم(ص) است و ماه رمضان هم ماه خداست. این تقسیم برای این است که ما برای ورود به وادی نبی اکرم(ص)، باید از وادی ولایت امیرالمؤمنین(ع) گذر کنیم (فرمودند: أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا، فَمَنْ أَرَادَ الْجَنَّةَ فَلْيَأْتِهَا مِنْ بَابِهَا). رزق آخر ماه رجب يك چيز بيشتر نيست و رجبيون يك عده بيشتر نيستند. گاهي ما خيلي مسئله را پخش مي‌کنيم و لذا پيدا کردن حل مسئله مشکل مي‌شود! رجببون کساني هستند که رزقشان در ماه رجب محبت اميرالمومنين(ع) است (حبه ايمان و بغضه کفر). اگر کسي در اين ماه رجب يك تجلي از اميرالمومنين به قلبش بشود و يك محبتي از اميرالمومنين در قلبش بيايد، آن شخص جزء رجبيون مي‌شود، يعني به اندازه‌اي که رزق محبت اميرالمومنين در ماه رجب دريافت کرده باشد. اگر از رجبيون شد حالا از باب اميرالمومنين وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان مي‌شود. ماه شعبان به احترام نبي اکرم(ص) پوشيده از رحمت و رضوان است (حففته منک بالرحمة و الرضوان). هر كه وارد آن ماه شد وارد رضوان الله مي‌شود؛ ولي از مدخل اميرالمومنين(ع) است.» 🆔@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🍃🌸۰﷽۰🌸🍃 شرح زیارت جامعه ی کبیره #قسمت54 یک وقت شما یک پازل چند قطعه که قطعات خیلی محدودی هم دار
🍃🌸۰﷽۰🌸🍃 شرح زیارت جامعه ی کبیره آب میخواد یله باشد می خواد رها باشد به هر طرفی بره و به هر طرفی هم میره همیشه هم پستی ها را انتخاب می کنه هیچگاه به سمت بلندی ها حرکت نمی کنه هر چند پیشتر میره آلوده تر میشه و بی خاصیت تر میشه تا جایی که همین آبی که میتوانست تبدیل بشه به درخت، به شکوفه، به میوه تبدیل میشه به یک منجلاب، مرداب، گندآب اینه که یک باغبان تدبیر می کنه یعنی آب را در یک جوی در یک مجرایی هدایت می کنه از پیچ و خم ها عبور میده و هر کجا روزنه ای باشه رخنه ای باشه درزی باشه، شکافی باشه، میگیره تا اون آب هدر نره این تدبیر کردن رو به سیاست تعبیر می کنند. کسی که تدبیر می کنه بهش سائس گفته میشه و جمعش میشه یعنی کنندگان. انسان دقیقا یک موجود آب صفتی هست دقیقا مثل آبه بیشتر می خواد یله باشه رها باشه، آزاد باشه، محدودیت ها را بر نمی تابد و بیشتر هم شتابان به سمت پستی ها حرکت می کنه تن به بلندی ها نمیده اینه که ❌ اهل بیت نقش یک باغبان را بازی می کنند مجرایی رو، مسیری رو پیش پای انسان ها قرار می دهند و انسان‌ها را بنده می‌کنند یعنی از انسانی که در طلب رهایی و و يله گی است ✍یک انسان بنده، مطیع و فرمانبردار می سازند به همین خاطر به این ها ساسة العباد گفته میشه یعنی کسانی که تدبیر می کنند تا انسان ها تبدیل بشن به و . هر کجا که احساس کنند انسان هدر میره تلف میشه و نقش رخنه و درز و شکاف داره اونجا نهیب می‌زنند و نهی می کنند هر کجا احساس کنند که مثل مسيره و انسان را به باغ می رساند و به بار می نشاند اونجا فرمان میدن و دستور میدن و امر می کنن 📚 ❇️@noor133Qoran