eitaa logo
نور هستی ( کانال اطلاع رسانی روشن بین بروجردی)
165 دنبال‌کننده
198 عکس
15 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم حقایقی از قرآن کریم ،دین ،عرفان ، حکمت ، فقاهت ، سیاست، اجتماع ، اقتصاد ،...پاسخ سوالات و شبهات عمومی و شخصی و بیان بعضی برنامه ها ی شخصی جهت اطلاع رسانی به عموم مردم شریف ،طلاب و فضلای محترم و دانشجویان عزیزو..
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 تعیین جایزه ۱۰ هزار دلاری برای عمامه پرانی مسئولین حکومتی، ائمه جمعه و رئیس جمهور از سوی رسانه‌های وابسته به جریان شیرازی! 🎴به کانال بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc @noorhasti
🅾 ابعاد عدم تناهی در آخرت 🅾 جهان نامتناهی آخرت هم عدم تناهی طولی دارد هم عدم تناهی عرضی به این معنا: از نظر درجات تجلی اسمای جمالیه و درکات ظهور اسمای جلالیه حق، یعنی از جهت مراتب بهشت و دوزخ نامتناهی است و عوالم غیر متناهی دارد . قرآن کریم در مواردی مضمون " لهم درجات" رادارد ودر بیان بالاتر می فرماید: هم درجات ( آل عمران 163) یعنی نفوس بشری عین درجه و عالمی هستند که خود ساخته اند . ✳️نام هایی که در متون اسلامی برای درجات بهشت ( عدن ، فردوس ، نعیم ، ماوا و...) و درکات دوزخ( ، لظی ، حطمه، سقر ،جحیم ،سعیر، هاویه و..) آمده ، فقط ناظر به کلیات است و نافی عدم تناهی نمی باشدلذا خداوند متعال می فرماید: للآخره اکبر درجات و اکبرتفضیلا( اسراء 21) ✴️اما از نظر عرضی، امتداد فرازمانی عالم آخرت ( باقطع نظر از مباحث اختلافی دهر و سرمد و..)قطعا نامتناهی می باشد . همچنین وعاء و فضای فرامکانی وجود شخص اخروی (در یک تمثیل جهت تقریب به ذهن می توان گفت شخص در ابتدای انقطاع ارتباط روح با بدن و انتقال، تمام منظومه شمسی ، کهکشان ها ودر تعبیر جامع" دنیا "را به صورت یک نقطه ادراک می کند .. اتزعم انک جرم صغیر / و فیک انطوی العالم الکبر؟! ) ، موجودات اعم از حوادث ، جواهر و اعراض ،رنگ ها ،بوها ، مزه ها ،ادراکات حسی و بالاتر از احساس، همه و همه نامتناهی می باشد. ❇️بنابراین نه شخص بهشتی احساس تکرار و ملالت خواهد کرد و نه عذاب فرد دوزخی تبدیل به عذب و گوارا خواهد شد که برخی توهم کرده اند . اللهم اجعل عاقبه امرنا خیرا بمحمد و آله الطاهرین صلی الله علیه وعلیهم اجمعین @noorhasti
🅾سوال: اذکار" سبعه" چیست ؟ ✅ پاسخ : طبق بیان مرحوم آقای قاضی ( اعلی الله مقامه الشریف) بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب : بسم الله الرحمن الرحیم - لا حول ولا قوه الا بالله - سبحان الله - الحمدلله-الله اکبر- لااله الاالله-اللهم صل علی محمد و آل محمد این ذکر ترکیبی اثرات بسیار عجیبی دارد اللهم وفقنا للعلم و العمل @noorhasti
⭕️ بیان حکیمانه ارزشمند ⭕️ ملا صدرای معاصر مرحوم علامه ذو الفنون حسن زاده آملی " قدس الله نفسه الزکیه ": گوشتان به دهان رهبری باشد که گوشش به دهان(مبارک) حضرت حجت بن الحسن ( ارواحنا فداه ) است . ✳️یکی از نتایج : پس آنها که گوششان به دهان مبارک آقا نیست از شیطان دستور می گیرند ! @noorhasti
🅾 سوال :هدف از نوشتن کتاب " آسمانیان " چه بود ؟ ❇️ پاسخ : 1-نشان دادن جایگاه و تاثیر عظیم شیعه در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام 2-معرفی بزرگان اسلام حقیقی به نوجوانان و جوانان 3-بیان جایگاه تاریخی ( تقدم ، تاخر، تعاصر) علما 4-ذکر کتب غالبا معروف و مشهور شیعه 5-معرفی قطره ای از اقیانوس بی کران حکما و عرفای شیعه که همواره مشعل فروزان علوم عقلی و شهودی را روشن نگه داشته اند چون در مناظره ای ادعا شد که موافقین فلسفه و عرفان در اقلیت مطلق هستند ! (هر چند کمیت ربطی به حقانیت ندارد) 6-بیان بعضی اساتید ، شاگردان یا فرزندان برخی مشاهیر شیعه 7- تمیز مشترکات در اسم یا عنوان مشهور و... @noorhasti
🅾 جدال با فطرت 🅾 یکی از عجایب روزگار این ادعاست که منطق از یونان آمده و اگر دانشمندان یونان نبودند منطق نبود در صورتی که حقیقت منطق و قواعد تفکر صحیح از فطرت و خلقت اصلی انسان نشات می گیرد وآنچه یونانیان انجام داده اند فقط تدوین منطق به عنوان" علم" بوده است... ✅نظیر این تخیل آمدن فلسفه از یونان است که که اصلا معقول نیست بلکه پیدایش منطق و فلسفه مقارن تولد انسان عاقل است حضرت امام خمینی ( رحمت الله علیه) نیز به صراحت آمدن فلسفه اسلامی از یونان را که برخی توهم کرده اند رد فرموده و فاصله بسیار بین فلسفه مدون یونان و حکمت اسلامی می بیند پس نه اصل منطق و حکمت و نه فلسفه اسلامی هیچ کدام از یونان نیامده است . ✴️ اما وقتی کسی به امثال این توهمات مبتلا شد گاهی می بایست مطابق روش خودش به او پاسخ گفت : ♨️"ابن قیم "سروده است( به دلیل محدودیت نگارش کلمات با تاء مبسوط و ظهور تنوین وآخر مصرع ها با اشباع کسره وتولید " ی" نوشته می شود ) : واعجبا لمنطق الیونانی کم فیه من افکن ومن بهتانی مخبطن(تشدید)لجید(تشدید)الاذهانی و مفسدن لفطرت الانسانی ومبکمن للقلب و اللسانی مضطرب الاصول والمبانی ✅ربیع الاول 1421 ( درمدینه العلم )در پاسخ به او سروده شد: واعجبا لمنطق الیونانی کم فیه من حسن و من اتقانی مشید(تشدید)لضعف(تشدید)الاذهانی ومحکم لفطرت الانسانی منورن(تشدید)للعقل و اللسانی مستحکم الاصول والمبانی الفطرت طالبتن للمنطقی والمنطق مسدد(تشدید)الایمانی فالناقض للمنطق لا یعلمو ان فعله من غایت العدوانی عداوتا للفطرت اللتی خلت عن مانع السلوک للایقانی 🅾 پس ادعای تولید منطق جدید مردود است
🔵عالم ربانی اسوه زهد و تقوا ،حضرت شیخنا الاستاد آیت الله حاج شیخ رحمت الله صاحب الزمانی بروجردی (قدس الله نفسه الزکیه) که توفیق هفت سال استفاده ( دروس اخلاق)از محضر مبارک ایشان بود . شادی روح آن عالم عامل رحم الله من قرء الفاتحه مع الصلوات @noorhasti
✴️لطافت و صرافت عالم ملکوت✴️ لطافت جهان ملکوت که صورت صرف است و ماده عنصری ندارد و برتری آن از زمان و مکان و تغیر به نحو حرکت و جامعیت متناقض نمای آن ، زیبایی خیره کننده ای به آن می بخشد که واقعا محیر العقولست . ✳️جذبه زیبایی طبیعت دنیوی به دلیل اندکی از تجلی جمال و کمال ملکوت در آن است که نشات گرفته از زیبایی و کمال جبروت واین وجود یافته از کمال و جذبه لا یتناهی خداوند سبوح می باشد. ان کس که تورا شناخت جان را چه کند؟ فرزند و عیال و خانمان را چه کند؟ دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند ؟! @noorhasti
🅾 رفع تشویش خاطر 🅾 روح مجرد، مرحوم سید هاشم حداد (قدس سره ): اهدای سوره مبارکه " یس" به محضر امام المتقین ، یعسوب الدین ، امیر المومنین ، علیه افضل صلوات المصلین @noorhasti
🅾 سوال: آیا ممکن است بر مکلف غسل واجب باشد ولی در عین حال هیچ مانعی از نماز و روزه نباشد؟ ✅ پاسخ : بله در غسلی که با نذر ، عهد و قسم واجب می شود موارد دیگر هم هست والله العالم به فتوای مرجع نیز مراجعه گردد وفقکم الله و ایانا🌹 @noorhasti
🅾 سوال : " نبوت " چیست ؟ ✅ پاسخ : نبوت ، خبر دادن از حقیقت های الهی یعنی اخبار از ذات حق تبارک و تعالی ، اسما ،صفات و احکامش می باشد و این دو نوع است: 1-نبوت " تعریف " که فقط خبر دادن از معرفت ذات ، اسما و صفات است 2-نبوت " تشریع " که مشتمل بر نبوت تعریف است به علاوه تادیب نمودن مردم به اخلاق و تبلیغ احکام دین به ایشان ، قیام به سیاست و تعلیم حکمت که گاهی بر نوع دوم اطلاق " رسالت " می شود. @noorhasti