eitaa logo
کانال مسجد حضرت نورالاصفیا(عج)
329 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3هزار ویدیو
56 فایل
کانال رسمی مسجد حضرت نورالاصفیاء(عج) - حکیمیه.ایران پایگاه اطلاع رسانی مسجد https://noorolasfia.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 خواب شتر @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: راه عاقبت بخیری (شاه کلید) 🔹عاقبت بخیری 🔸افزایش رزق و روزی 🔹طول عمر 🔸موفقیت 🔹کسب رضایت خدا و هزاران برکت دیگر 💐 با ما همراه شوید👇 ═══✼❉❉❉✼═══ @dbzanjan
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
بهشت زالوها_1399418192014.mp3
12.83M
❌بهشت زالوها ✅ واقعیت‌هایی پنهان از افول تمدنی غرب اون روزی که غرب در دوره رنسانس، علم و سیاست و روش زندگی را از دین جدا کرد، می‌خواستند به جای بهشتی که ادیان به انسان‌ها وعده می‌دهند، در دنیا برایشان بهشت بسازند. این بهشت، امروز به جهنم تبدیل شده. @abbasivaladi
هدایت شده از تحلیل راهبردی
♨️ دستورالعمل سوریه سازی ایران رسید 🔹 ظاهرا پروژه سوریه سازی و تجزیه طلبی روز به روز نمایان تر می شود و می توان راحت تر آن را دید و تحلیل نمود. روز دوشنبه ابراهیم الاصیل یکی از اعضای اتاق فکر جنگ سوریه که در حال حاضر در آمریکا سکونت دارد با نوشتن یک یادداشت با عنوان «انتقال تجربیات انقلاب سوریه به ایران» نسخه به‌روز شده ویران‌سازی را برای لیدرهای اغتشاشات ارسال کرد. در بخشی از این دستورالعمل آمده است: 🔹 «در دام این موضوع که وضعیت ایران با سوریه متفاوت است نباید افتاد! رهبران جامعه مدنی (آشوب) باید برای آن آماده شوند. برنامه جایگزین ما چیست؟ آیا ما آن‌قدر بر پیروزی تمرکز می‌کنیم که برای سناریوهای دیگر آماده می‌شویم؟ (جنگ داخلی) اگر این موج کاملاً محو شود (آشوب‌های محلی) چه خواهیم کرد؟ برای همه نقشی وجود دارد. راه‌هایی برای سازمان‌دهی حامیان بیابید، حامیان خاموش را فعال کنید و حامیان دولتی را غیرفعال کنید (ترور). راه‌هایی برای پیوستن افراد بر اساس سطح ریسکی که مایل به پذیرش هستند ایجاد کنید، درها را نبندید!» 🆔 @tahlilrahbordi
هدایت شده از تحلیل راهبردی
⁉️ از هزار اشرف منافقین چه می دانیم؟ / چهره های سفید با بک گراند سیاه 📝 یعقوب ربیعی 🔹 یکی از شعارهای قدیمی منافقین "هزار اشرف می سازیم" هست که از شیوه شبکه سازی انقلابیون آمریکای جنوبی مانند چگوارا کپی شده است. برای تحقق این شعار در سال های گذشته، سازمان منافقین اقدام به ساخت گروه های کوچک سمپاتی موسوم به "کانون های شورشی" زد. اما به علت بدنامی منافقین، این گروه ها هیچ وقت نتوانستند موفق عمل کنند. رویکرد جدید منافقین در اغتشاشات اخیر استفاده از چهره ها و گروه های سفید بود. 🔹 شکل گیری گروه های موسوم به " جوانان محلات " و استفاده از چهره های سفیدی مانند حامد اسماعیلیون را باید یک بازسازی از چهره کریه سازمان منافقین دانست. به عبارتی این کار را باید ریبرند کردن (rebrand) منافقین دانست. این باعث می شود که کسانی که در این گروه ها عضو شده اند ندانند بازیچه گروهک تروریستی ای مانند منافقین شده اند. 🔹 البته این رویکرد در سلطنت طلبان هم با استفاده از گروه هایی مانند فَرَشگرد پیاده سازی شد که در آینده به آن خواهیم پرداخت. آنچه اهمیت دارد معرفی این گروهها و روشن کردن ماهیت آنها برای جامعه است تا با اسم های فریبنده بازیچه دست های خون آلود امثال رجوی نشوند. 🆔 @thlilrahbordi
🔻امام خمینی و حجاب (۱): دورۀ پیش از انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. «در اسلام، زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد؛ بلکه زن می‌تواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ... اسلام نمی‌خواهد که زن به عنوان یک شیء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیّت زن را حفظ کند و از او انسانی جدّی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان، فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند. ... احترام و آزادی‌ای که اسلام به زن داده است، هیچ قانونی و مکتبی نداده است.»(صحیفۀ امام، ج۵، ص۲۹۴، ۷ دی ۱۳۵۷). مسألۀ حجاب زن، گره‌خورده با «شخصیّت اجتماعیِ» اوست؛ چنان‌که معنی و دلالت مستقیمِ بی‌حجابی، «شئ‌وارگی» و «عروسک‌شدگیِ» زن خواهد بود. در این صورت، زن به «ابزار هوس‌رانیِ مرد» تبدیل خواهد شد و شأنی جز این نخواهد داشت. «شئ‌وارگی» و «عروسک‌شدگیِ» زن یعنی فروکاهیده‌شدن زن به «بدن» و این‌که وجود زن، فلسفه و غایتی جز بدن او ندارد و تمام ارزش و جذابیّتش، برخاسته از بدنش است. بی‌حجابی نیز، «آشکارسازیِ بدن» است؛ زنِ بی‌حجاب، بدن خویش را به دیدگانِ دیگران عرضه می‌کند تا از طریق بدنش، «اعتبار اجتماعی» به دست آورد و دیده شود. زنِ بی‌حجاب، شئ و عروسک است و همچون وسیله و ابزار، و ازاین‌رو، بی‌شخصیّت. ۲. «ما همه‌گونه آزادی را به زن خواهیم داد؛ البتّه جلوی فساد را می‌گیریم ... . ترقی به کمالات انسانی و نفسانی است، و با اثر بودن افراد در ملّت و مملکت است ... اگر بخواهند کاری خلاف عفت بکنند و یا مضر به حال ملّت ... جلوگیری می‌شود؛ و این، دلیل بر مترقی‌بودن است.»(صحیفۀ امام، ج۵، صص۵۲۰-۵۲۱، ۳ بهمن ۱۳۵۷). آزادی در منطق اسلام، چهارچوب‌مند است و مشروط به صلاح و سعادت است؛ یعنی انسان، دارای مصالح واقعی است و اگر در راه آنها گام بردارد، پیشرفت حقیقی کرده است و حرکت در جهت دیگر، فساد است. پس آزادی، در نسبت با «صلاح» و «فساد» تعریف می‌شود. دربارۀ زن نیز از صلاح و فساد، به «عفت» و «بی‌عفتی» تعبیر می‌شود؛ یعنی شکلی از آزادیِ زن، می‌تواند مولّدِ بی‌عفتیِ زن باشد. در این منطق، حدود آزادی را باید با ارجاع به «مصالح و مفاسد»، مشخص کرد، نه «نفسانیّتِ فردی یا جمعی». ۳. خبرنگار فرانسوی در نوفل لوشاتو ‏از امام خمینی می‌پرسد برخی از رسوم اسلامی مانند حجاب اجباری رها شده است. آیا در جمهوری اسلامی از نو اجباری‏‎ ‎‏خواهد شد؟‏‏ و امام پاسخ می‌دهد: «حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی‏‎ ‎‏ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت می‌کنیم که به‏‎ ‎‏حجاب اسلامی روآورند. و زنان شجاع ما، دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدّن به‏‎ ‎‏سرشان آورده است به ستوه آمده‌اند و به اسلام پناهنده شده‌اند.‏»(صحیفه امام، ج۵، ص۵۴۱، ۷ بهمن ۱۳۵۷). ازاین‌رو، «حجاب» در مقابل «بی‌عفتی» است نه در مقابل «آزادی». حجاب، «دیگریِ بی‌عفتی» است و چنانچه «حجاب» در میان نباشد، «بی‌عفتی» واقع خواهد شد. آنچه که «حریم‌دارِ عفت» است، حجاب است. پس «بی‌حجابی»، به‌طور ذاتی با «بی‌عفتی» تلازم دارد و زنِ بی‌حجاب، چه بخواهد و چه نخواهد، خدشه به «عفت» خویش وارد کرده است. این سخن به آن معنی است که بی‌عفتی، منحصر به «ارتباطاتِ لمسیِ نامشروع» نیست، بلکه «التذاذاتِ بصریِ نامشروعِ» نیز خلاف عفت است و چون بی‌حجابی، چنین زمینه‌ای را فراهم می‌کند، سازگار با «عفت» نیست. زنی که با برهنگیِ بدنش، بستر را برای «تمتّعاتِ دیداریِ مردان» فراهم می‌کند، برخلافِ «عفت» رفتار کرده است. زنی که «حجاب» را کنار می‌نهد، از «عفت» یا دست‌کم بخشی از عفتِ خویش عبور کرده است؛ چون این پوسته است که آن گوهر را حفظ می‌کند. نکتۀ دیگر این‌که امام خمینی در این مرحله، هر چند «حجاب اجباری» را نفی نمی‌کند، اما با ملایمت، زنان را به حجاب اسلامی، «دعوت» می‌کند. این مرحله، مرحلۀ «دعوت فرهنگی» است، اما مسأله این است که ایشان، اصل امکان «رسمی‌سازی» و «قانونی‌کردنِ» حجاب را انکار نمی‌کند و در عین حال می‌گوید خودِ زنانِ ایرانی در واکنش به آنچه از سوی تمدّن غربی بر آنها رفته است، حجاب اسلامی را برگزیده‌اند. همچنین امام خمینی، مسألۀ حجاب را به قلمرو «مناسباتِ تمدّن» نیز وارد می‌کند و می‌گوید «برهنگیِ زن»، برآمده از «تمدّن غربی» است و در اینجا، نزاع میان ما و تمدّن غربی درگرفته است. پس حجاب، مقوله‌ای است که «رگۀ تمدّنی» دارد و نباید آن را بی‌اهمّیّت و سطحی انگاشت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻امام خمینی و حجاب (۲): دورۀ پس از انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۴. «وزارتخانه‌ها ... باز همان صورت زمان طاغوت را دارد؛ وزارتخانۀ اسلامی نباید در آن معصیّت‏‎ ‎‏بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند. زن‌ها بروند ... لکن با حجاب شرعی باشند.»(صحیفۀ امام، ج۶، ص۳۲۹، ۱۵ اسفند ۱۳۵۷). هنوز «یک ماه» از پیروزی انقلاب نگذشته است که امام خمینی، چنین توقعی را به صورت عمومی مطرح می‌کند. ایشان «معصیّت» را ملاک قرار می‌دهد و «اسلامی‌بودن» را با آن می‌سنجد و تصریح می‌کند که «حضور زن‌ها» در مراکز دولتی، برخلاف شرع نیست و نباید زن‌ها را در خانه‌ها «حبس» کرد، اما حضورشان مشروط به رعایت «حجاب شرعی» است. این سخن به آن معنی است که در نظر امام خمینی، باید «به محض پیروزی انقلاب»، دست‌کم «ظواهر شرعی» مراعات شود و این‌گونه نباشد که با وجود پیروزی انقلاب، همچنان همان «قالب‌ها» و «شکل‌ها»ی طاغوتی برقرار باشد. به‌این‌ترتیب، ایشان در این عرصه، «تقدّم کار فرهنگی و فکری» را بیان نکرده و فقط «اجرای حکم شرع» را طلبیده است؛ چراکه گویا بر این باور بوده که جامعه، دست‌کم این اندازه با شرع آشناست و می‌داند که نباید در سایۀ حکومت دینی، احکام شرع زیر پا گذاشته شوند و حجاب در عرصۀ عمومی نیز یکی از همین احکام است. امام خمینی نمی‌گوید اکنون در «روزهای آغازین انقلاب» قرار داریم و نباید برای اجرا کردن این احکام، «عجله» کرد و باید در ابتدا، «زمینه‌های فرهنگی» را به وجود آورد و «مقدّمه‌ها» را تدارک دید و آن‌گاه رعایت حجاب را «الزامی» کرد، بلکه بی‌پروا و آشکارا، تصریح می‌کند که یکی از شروط اسلامی‌بودن مراکز دولتی، ملاحظۀ همین ظواهر شرعی است و «اعتراض» می‌کند که چرا این وضع، تاکنون اصلاح نشده است. فهم اجتماعیِ ایشان این بوده که جامعه، نه‌فقط «کشش» و «ظرفیّتِ» اجرای حکم حجاب شرعی را دارد، بلکه این امر، «مطالبه»‌ و «خواسته»‌اش است و انتظار دارد که پس از وقوع انقلاب، دگرگونی فرهنگی پدید آید و «معصیّت‌های اجتماعی»، ممنوع شوند. درعین‌حال، روشن است که پاره‌ای زنان، همچنان به همان ارزش‌های نظام طاغوتی معتقدند و با وجود تحقّق انقلاب، حاضر نیستند حجاب اسلامی را برگزینند. هم‌اینان نیز پدیدآورندگان وضع بی‌حجابی در جامعه بودند و به‌گونه‌ای در جامعه ظاهر می‌شدند که اعتراض امام خمینی را برانگیخته بودند. سخن امام خمینی دربارۀ «الزام به حجاب»، معطوف به این بخش اندک از زنان است. ۵. «اسلام نمی‌گذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند؛ ... با زن‌ها لخت بروند آنجا، و بعد زن‌ها لخت بیایند توی شهرها. مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‌شد. ... اینها از آزادی، این را می‌خواهند؛ آزادیِ غربی می‌خواهند. ... اسلام از فسادها جلو گرفته. و همۀ آزادی‌ها را که مادون فساد باشد داده. ... و ما تا زنده هستیم نمی‌گذاریم این آزادی‌هایی که آنها می‌خواهند ... تحقّق پیدا کند.»(صحیفۀ امام، ج۸، صص۳۳۸-۳۳۹، ۷ تیر ۱۳۵۸). از این گفته روشن می‌شود که با وجود «گذشت چند ماه از پیروزی انقلاب»، همچنان فشار بخش اندکی از جامعه از برای رهاسازی حجاب در میان است و این‌گونه نیست که به صرفِ همان گفته‌های آغازین امام خمینی، بی‌حجاب‌ها تسلیم شدند باشند و حجاب در جامعه برقرار شده باشد، بلکه حتّی رفتارهایی در سطوح بالاتر از معصیّت نیز انجام می‌شده است و این امر، امام خمینی را واداشته است که واکنش نشان بدهد. در اینجا نیز منطق فرهنگیِ امام خمینی، همان است که بند قبلی مطرح کرده است؛ یعنی هم به حجاب، «اهمّیّت فراوان» می‌دهد و معتقد است که باید در همین گام‌های ابتدایی انقلاب، بر آن اصرار ورزید و آن را طلبید، و هم توقع دارد که نامتعتقدانِ بی‌حجاب، به صرف «پیروزی انقلاب» و عبور از نظام طاغوتی، به آن گردن بنهند و در عرصۀ عمومی، به مخالفت با احکام اسلام نپردازند. ایشان، «اسلام» را در برابر این رفتارها می‌نشاند و با استناد به اسلام، آنها را «باطل» می‌شمارد. در نظر ایشان، مسأله این نیست که آنها به اسلام، «اعتقاد» دارند یا ندارند، بلکه مسأله این است که از نظر اسلام، «فساد» چیست و نباید در جامعه، «تجاهر به فساد» صورت بگیرد. معیار مطلق و قطعیِ امام خمینی برای موضع‌گیری و تدبیر جامعه، «ارزش‌های اسلامی» است و ایشان به طور قاطع، غیر از این آن را فساد و تباهی می‌شمارد. از آنجا که این بخش از زنان و حامیان فکریِ آنها که جزو جریان روشنفکری هستند، از ادبیّات «آزادی» برای ملامت و نفیِ موضع امام خمینی استفاده می‌کردند، ایشان نیز سخن از آزادی به میان می‌آورد، اما این نوع از آزادی را «آزادیِ غربی» می‌انگارد. به‌این‌ترتیب، دامنۀ مناقشه به «تضادهای تمدّنی» کشیده می‌شد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از بیداری ملت
♦️‌ چی بودیم ،چی شدیم 🔹‌ قیاس دوسپهبد نظامی در دو برهه از تاریخ سپهبد شهید صیاد شیرازی سپهبد نادر جهانبانی 🔹‌ فرزند نادرجهانبانی در مصاحبه با دویچوله تمامی شایعات در مورد پدرش را تکذیب کرده است 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴چندی پیش مطالبی از اوضاع نامناسب حجاب در مجتمع تجاری دیپلمات سنتر بروجرد در فضای مجازی منتشر شد امروز خبر رسید که امام جمعه محترم بروجرد بازدیدی از این مجتمع تجاری داشته و با کاسبان آنجا در این زمینه صحبت کرده اند 🔹امام جمعه بروجرد در این دیدار گفت: نباید مدیریت این مجتمع اجازه دهد افراد هنجارشکن و بی حیا دراینجا احساس امنیت کنند. 🔹وی ادامه داد: انتظاری که از مدیریت و کسبه این مجتمع داریم این است که قبل از آنکه اماکن و نیروی انتظامی وارد بشوند، خودشان این مشکل را حل بکنند، مدیریت این مجتمع توجه داشته باشد کار به جایی نرسد که شورای تأمین تصمیم بگیرد که کسب و کار این مجتمع تعطیل بشود.! 🔴 این حرکت امام جمعه بروجرد باید الگوی تمامی ائمه جمعه باشد که خیلی هایشان یا ساکتند یا نهایتا در خطبه های نماز جمله چند کلمه راجع به لزوم مبارزه با کاشفان حجاب می گویند 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
شنیدی خدا چی گفته؟!.mp3
5M
🎙 💠 شنیدی خدا چی گفته؟! 🔸 خدا در ایام فتنه چه وعده‌هایی داده؟ 🔴 👇 @bidariymelat
ســــــلام 🕊🍊 صبح زیبـاتون‌ بخیر روز پاییزیی شما سرشار از مـهربانی و اتفاقـات🕊🍊 خـوب و دلنشین الهـی در پنـاه پـروردگـار و عنایات امام زمان 🕊🍊 امـروزتـــون بـخیـر ونیـکی 🕊🍊 حال دلتون خوب وجودتون سلامت روزتون پراز حس خوب زندگی🕊🍊 ✨ و آدینه تون شاد 😍
12-14.mp3
4.78M
🌸تفسیر صوتی قرآن کریم توسط استاد قرائتی آیات ۱۲تا۱۴ سوره سجده:🌸 وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الْمُجْرِمُونَ نَاكِسُو رُءُوسِهِمْ عِندَ رَبِّهِمْ رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَسَمِعْنَا فَارْجِعْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا إِنَّا مُوقِنُونَ ﻛﺎﺵ ﺍﻳﻦ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺁﻥ‌ﻭﻗﺘﻲ ﻣﻲ‌ﺩﻳﺪی ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺧﺪﺍ ﺳﺮﺍﻓﻜﻨﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﻟﺘﻤﺎﺱ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ: «ﺧﺪﺍﻳﺎ، ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﻭ ﺷﻨﻴﺪﻳﻢ. ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮِﻣﺎﻥ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﺗﺎ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺧﻮﺏ ﺑﻜﻨﻴﻢ. ﻣﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻳﻘﻴﻦ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﻢ.»(١٢) وَلَوْ شِئْنَا لَآتَيْنَا كُلَّ نَفْسٍ هُدَاهَا وَلَٰكِنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّي لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ، ﺑﻪ ﻫﺮﻛﺴﻲ ﺣﺘﻲ ﺑﻪ ﺷﺨﺺ ﺑﻲ‌ﺩﻳﻦ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﻣﻲ‌ﺩﺍﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺭﺍﻩ ﺩﺭﺳﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﻭﺩ؛ ﻭﻟﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﮥ ﺣﺘﻤﻲ‌ﺍم ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﮥ ﺟﻨّﻴﺎﻥ ﻭ ﺁﺩﻣﻴﺎﻥِ ﺑﻲ‌ﺍﻳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻛﻨﻢ. (١٣) فَذُوقُوا بِمَا نَسِيتُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا إِنَّا نَسِينَاكُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْخُلْدِ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﭘﺲ ﻋﺬﺍﺏ ﺟﻬﻨﻢ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻴﺪ! ﭼﻮﻥ ﺑﺎ ﺑﻲ‌ﺍﻋﺘﻨﺎﻳﻲ، ﺩﻳﺪﺍﺭ ﺍﻣﺮﻭﺯﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻳﺪ. ﻣﺎ ﻫﻢ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﺘﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﻢ! ﺑﻠﻪ، ﻋﺬﺍﺏ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﻴﺪ، ﺑﻪ‌ﺳﺰﺍی ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺯﺷﺘﻲ ﻛﻪ ﻣﻲ‌ﻛﺮﺩﻳﺪ. (١٤)
هدایت شده از جهاد کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ بسیار زیبا ⭕️ از خدا طلب فرزند کنید! فرزند را نذر امام زمان کنید! 🔰 🌎@Shakhes3🔜 🆔@Shakhes_2 🆘 @sakhes_enghelab
این استقرت بک النوی
سلام یه کانال درست کردیم برای نوجوانان و جوانان به نام دهه هشتاد نودی ها 🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖍🖌🖌🖌🖌🖌🖌 ✅🖌✅🖌✅🖌✅🖌✅🖌✅ کانال دهه هشتاد نودی ها با پیامهای مناسب جوانان و‌نوجوانان ؛ جهت دعوت از دیگران و عضویت آنان لینک کانال را ارسال فرمایید: 👇👇👇👇 @daheyhashtadnavadiha
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مقام صاحبان مرتبه تسلیم ورضا درمقابل فرمان الهی روز آدینه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم *مرتبه ومقام معنوی صاحبان رضا وتسلیم درمقابل اوامرالهی* *نداشتن آرزو وحسرت داشته های مادی دیگران* بعضی‌ها هستند که وقتی امکانات و دارائی‌های دیگران رو می‌بینند، آهِ حسرت می‌ کشند مُدام حسرتِ داشته‌های دیگران رو میخورن. قرآن کریم می‌فرماید: به آنچه که خدا بهتون داده راضی باشید، و از روی حسادت، آرزویِ داشته‌های دیگران رو نداشته باشید. بلکه به جای چشمداشت به داشته‌های دیگران، به فضل و لطفِ خدا چشم داشته باشید. *وَ لَا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللهُ بِهِ بَعْضَکُمْ عَلَیٰ بَعْضٍ... وَ اسْأَلُوا اللهَ مِن فَضْلِهِ، إِنَّ اللهَ کَانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا* امتیازات و برتریهایی را که خداوند برای بعضی از شما نسبت به بعضی دیگر قرار داده است، آرزو نکنید. و از فضل_خدا، برای رفع گرفتاریهای خود کمک بگیرید، زیرا خداوند به هر چیز داناست. *وَ لَوْ بَسَطَ اللهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ، لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ وَلَٰکِن یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ مَّا یَشَاءُ، إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِیرٌ بَصِیرٌ* . اگر خداوند روزی را برای بندگانش وسعت بخشد، در زمین طغیان و سرکشی می‌کنند. ولی به مقداری که می‌خواهد و صلاح می‌داند، نازل می‌کند. چرا که او نسبت به بندگانش آگاه و بیناست. پس به خدا اطمینان داشته باشیم، و توکل کنیم. *رضا به قضا و قدر الهی* رضا به قضا و قدر الهی یکی از سنت‌های الهی حاکم بر هستی، قضا و قدر است. بر اساس آیاتی از قرآن کریم، خداوند هستی را در جهت و سویی مدیریت و ربوبیت می‌کند که حکمت و مصلحت اقتضا می‌کند. بنابراین، برای هر چیزی مقدراتی وجود دارد، تا در آن مسیر حرکت انجام گیرد و هر چیزی به مقصد و مقصود خود برسد. از آنجایی که برای هر چیزی مقدراتی است، پس در جهان هستی نمی‌تواند امری اتفاق افتد که بیرون از دایرۀ برنامه‌ریزی و سیاست‌های الهی باشد؛ از این‌رو انسان باید به این باور برسد که هیچ چیزی در جهان بر ‌ا‌ساس اتفاق، تصادف و شانس نیست و هر چیزی دارای حکمت و مصلحتی است که ما تنها اندکی از آن را می‌دانیم و می‌شناسیم و بیشتر آنها بیرون از درک و فهم ماست. هنگامی که انسان به این باور رسید، بهتر می‌تواند با اوضاع و احوال کنار آید و همان‌طور که ذکر شد، چنین حالتی را «مقام رضا» می‌گویند. *مهمترین نشانۀ اطاعت خداوند* از نظر آموزه‌های وحیانی اسلام، مهمترین نشانۀ اطاعت خداوند، پذیرش قضای الهی و رضایت دادن به آن است؛ چنانچه امام صادق "علیه السلام" در این‌باره مى‏فرماید: *«رَأْسُ طاعَهِ اللَّهِ الرِّضا بِما صَنَعَ اللَّهُ فِیما احَبَّ الْعَبْدُ و فیما کَرِهَ* ؛ سرآغاز طاعت خداوند، رضایت به چیزی است که خداوند متعال در رابطۀ با اموری که عبد به آنها میل یا کراهت دارد، انجام داده است». رضایت انسان نسبت به قضای الهی باید به حدی باشد که به سادگی به احکامی که پیامبر و امامان معصوم "علیهم السلام" صادر می‌کنند، رضایت دهد. چنین افرادی داناترین مردم نسبت به خداوند هستند؛ چنانچه امام صادق‌ "علیه السلام" مى‏فرماید: *«انَّ اعْلَمَ النَّاسِ بِاللَّهِ ارْضاهُمْ بِقَضاءِ اللَّهِ* داناترین مردم به حضرت معبود، خشنودترین آنان به قضاى الهى است». پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله" دربارۀ کارکردها و فواید دنیوی و اخروی رضا به قضا و قدر الهی می‌فرماید: *«اعْطُوا اللَّهَ الرِّضا مِنْ قُلُوبِکُمْ تَظْفَرُوا بِثَوابِ اللَّهِ تَعالى یَوْمَ فَقْرِکُمْ وَ الاْفْلاسِ* از حضرت حق نسبت به تمام امورى که براى شما خواسته قلباً خشنود باشید تا به ثواب او در روز فقر و تنگ‌دستى دست یابید». در اهمیت رضایت به قضا و قدر الهی همین بس که از خداوند متعال نقل شده که: *«من لم يرض بقضائي و لم يومن بقدري فليلتمس الهاً غيري* كسي كه به قضاء من و آنچه كه مقدر كردم راضي نباشد،‌ بايد سراغ معبود ديگری برود». يعني چنین شخصی من و الوهیتم را قبول ندارد. *آثار رضا و تسلیم* حقیقت دین «اسلام» تسلیم در برابر دستورات خداوند متعال است؛ یعنی پذیرفتن سخن خدا و عمل کردن به آن، بدون هیچ شک و تردیدی و همراه با رضایت و خرسندی که این امر آثار زیادی را در پی دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: *استجابت دعا محصول تسلیم ورضا* برای به استجابت رسیدن دعا همواره باید دو اصل کلی را رعایت نمود: یکی رعایت آداب و شرایط دعا و دیگری رفع موانع استجابت دعا که طبق روایات یکی از اموری که موجب می‌شود تا دعا به هدف اجابت برسد، رضا و تسلیم در برابر اوامر و نواهی الهی است؛ چنانچه امام حسن مجتبی "علیه السلام" می‌فرماید: *«أَنَا الضَّا
مِنُ لِمَنْ لَمْ يَهْجُسْ فِي قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ يَدْعُوَ اللَّهَ فَيُسْتَجَابَ لَه* ؛. من ضامن استجابت دعای کسی هستم که در قلبش غیر از رضا و خشنودی الهی چیز دیگری جای ندهد». همچنین در روایتی دیگر از امام صادق "علیه السلام" نقل شده است: «هرگاه بنده [مؤمن] بگوید: *«لا حول و لاقوة الا بالله* خداوند به فرشتگانش می‌فرماید: بندۀ مؤمن من تسلیم امر من شد، حاجت او را برآورده سازید». *غنا و بی‌نیازی نتیجه رضاوتسلیم* راضی بودن به آنچه خدای متعال قسمت انسان نموده است، روحیۀ قناعت و بی‌نیازی را به وی می‌دهد و سبب می‌شود تا هیچگاه زبان شکوه و شکایت را در برابر خداوند ‌نگشاید؛ چرا که وقتی بنده، خود را در قلمرو «ربوبیّت خدا» می‌بیند و همۀ تقدیرات و تدبیرات خداوند را هم بر مبنای حکمت و مصلحت می‌شناسد، تفسیر مجمع البیان: ج5، ص287. سورۀ توبه: آیۀ72. سورۀ لقمان: آیۀ22. سورۀ آل عمران: آیۀ20. اصول کافی: ج2، ص62. سفینة البحار: ج1، ص524. اصول کافی: ج2، ص6 سوره نساء آیه۳۲ سوره شوری آیه ۲۷ *التماس دعا*
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکایی 🔹یک فروند جنگنده اف‌۳۵ در نزدیکی پایگاه هوایی واقع در «فورت ورث» از شهرهای ایالت تگزاس سقوط کرد. خلبان این جنگنده توانسته ایجکت کند و زنده مانده است. @TasnimNews
✍️ محمد رضا حدادپور جهرمی رفقایی که از گروه های حوزوی اطلاع ندارند لطفا دقت داشته باشند که: در حوزه های علمیه ، مثل سایر جاها، دسته های مختلفی از علما و طلاب وجود دارند. مشهور ترین دسته ها که سالهاست با هم نوعی رقابت دارند عبارت اند: 🔸 ۱. جامعه مدرسین: علما و اساتید انقلابی که نظراتشان با امام جامعه و قانون اساسی همخوانی بیشتری دارد و همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و در ایمان و اعتقاد مردم و تربیت طلاب انقلابی و جهادی بیشترین سهم را دارند. 🔸 ۲. مجمع مدرسین: مجتهدینی که معمولا با اصل ولایت فقیه و یا شخص ولی فقیه و قانون اساسی و حرکت های انقلابی حوزه خیلی حال نمی‌کنند. اصطلاحا به اینا علمای چپ هم گفته میشود. 🔺 خب حالا در خصوص حکم اعدام ها و خدشه در تشخیص جرم و صدور حکم و... ، گروه دوم خدشه وارد کرده و درست و به موقع، بدون فوت وقت و خیلی آشکار، به کمک جریان های فتنه انگیز داخلی و خارجی اومده و جوری مواضع سیاسی خودشون را علمی و در لباس فقاهت به خورد مردم میدهند، که هر کس ندونه فکر می‌کنه راس میگن و برای رضای خدا وارد عرصه شدند. نخیر آقا. الان وقتش بود که جامعه را پر از شبهات فقهی و خدشه در اصالت احکام صادره برای یک مشت الدنگ اغتشاشگرِ قاتلِ جوانان مومن و انقلابی کنند، و چه کسی بهتر از مجمع مدرسین! فورا به میدان آمده و مردم کنار یک سری اسامی، عناوین آیت الله دیدند و فکر کردند خبری هست. همین. حتی حرفهای آنان ارزش جواب دادن علمی ندارد وگرنه بحمدلله مدرک سطح چهار حوزه و آن همه سال درس خارج فقه و اصول را خوانده ایم برای همین طور مواقع. برای موقعی که فتنه های علمی و شبهات حوزوی به انقلاب و ولایت و قانون اساسی وارد کنند. ✔️ اما عجالتا: 🔹 ۱. محارب کسی است که سلاحش(چه گرم و چه سرد) را برای ترساندن مردم دربیاورد. 🔹 ۲. حضرت امام و بسیاری از فقهای عالیقدر فرمودند کسی که سلاحش را برای ترساندن مردم دربیاورد حتی اگر نکشد باید اعدام شود. 🔹 ۳. فقط در صورتی توبه محارب قبول است که قبل از دستگیری بیاید و اعتراف کند و ابراز پشیمانی کند. و الا بعد از دستگیری فایده ندارد. بچه بازی که نیست. 🔹 ۴. حتی اگر کسی سلاح گرم یا سرد کشید اما قصدش ترساندن مردم نبود ولی دید که مردم ترسیده اند ‌و فرار کردند، اگر ادامه داد در حکم محارب است. 🔹 ۵. حتی اگر بگوید که قصدم مقابله با حکومت جمهوری اسلامی است و قصد مقابله با مردم عادی نداشتم ، اما بخاطر سلاحی که در دست دارد مردم بترسند، باز هم محارب است. لطفا مردم را گول نزنید. لذا هموطن اغتشاشگر! اگر دست به سلاح سرد یا گرم ببری و حتی یک نفر بترسد، حتی اگر خط و خش روی اون بنده خدا نندازی، مستحق مرگ هستی و بهت میگن محارب. خلاص. اینو تعارف می‌کردند بهت بگن اما من رک گفتم که نگی نمی‌دونستم. @Mohamadrezahadadpour
🔴 قبح زدایی از اهانت به رهبرانقلاب یکی از چیزایی که رسانه‌های برانداز و غربی دنبال میکنن و خیلی روش سرمایه‌گذاری کردن، از اهانت به رهبریِ. یعنی مردم راحت به رهبری اهانت کنن و یه عده هم که اهانت نمیکنن راحت گوش بدن و بخونن و چشم و گوش‌هاشون بمرور عادت کنه به این موضوع. کمترین کاری که ما مذهبی‌ها و ولایی ها میتونیم بکنیم اینه‌که توهین‌ها به رهبری رو خودمون منتشر نکنیم. برخی میگن ما منتشر می‌کنیم تا مردم بفهمن این سلبریتی‌ها چه آدمای کثیفی هستن. این درمقابل مسأله قبح‌زدایی از توهین به رهبری از اهمیت کمتری برخورداره. نهایت اگه میخوایم حتما اشاره کنیم اینطور سربسته بگیم مثلا فلان سلبریتی به رهبری توهین کرد. نیایم عین متن توهین رو بگذاریم. این که در راستای اهداف دشمنه. اینترنشنال و بی‌بی‌سی هم صدبار این متن‌هارو منتشر میکنن تاهمین اتفاق بیفته. یا مثلا کلیپ‌های که شعارهای نامناسب توش هست، حتی برای نقد هم خوب نیست بگذاریم❤️ حسین دارابی ✅ کانال هواداری استاد رائفی پور 👇 @aliakbareraefipour
🔆زنگ عبرت 🔴 به جدیدترین افاضات اقای محقق داماد که سایت جماران آن را پوشش داده دقت کنید👇👇👇 ◀️ سیاه‌ترین و دشوارترین خشونت، خشونت‌های ناشی از انگیزه‌های قدسی و دینی است؛ یعنی، به نام خدا، آدمکشی کردن و برده‌سازی کردن و سر بریدن و به نام خدا اسیر و ویران کردن. ◀️ تمام جنگ‌های تاریخ ناشی از خشونت بوده است. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونتِ مقدس نیست. ما نمونه‌های آن را در قرون وسطی دیده‌ایم که به نام خدا و دین چه کردند و متأسفانه هنوز هم ادامه دارد. ✅️✅️ پ.ن: جناب محقق داماد! فرض کنیم سخنان شما درست باشه.... اما لطفا به این سوال پاسخ دهید: چرا حالا که حکم اعدام محاربان و قاتلان مردم و نیروهای حافظ امنیت، صادر شده از این حرف های عامه پسند می زنید؟ اما روزهایی که مخالفان احکام اسلام و دشمنان جمهوری اسلامی سی چهل نفره با سنگ و چوب و چاقو و قمه و کفش و پوتین و.... بر سر امثال شهید عجمیان و شهید علی وردی و... ریختند و آن جنایات بی سابقه را انجام دادند سکوت کردی؟ فراموش نمیکنیم که بیانیه ی تو، چند روز پس از مرگ مهسا امینی نیز آب بر آسیاب دشمن و معاندان ریخت. 🔴 چه خوب میشد اگه امثال آقای داماد!، تا آخر عمر فقط به بررسی و بحث در مورد احکام حیض و جنابت و نجاسات بپردازند، وقتی اظهارتشان به مثابه ی حمایت و دفاع از اغتشاش و آشوب و ناامنی محسوب می شه. 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
🔴 قبح زدایی از اهانت به رهبرانقلاب یکی از چیزایی که رسانه‌های برانداز و غربی دنبال میکنن و خیلی روش سرمایه‌گذاری کردن، از اهانت به رهبریِ. یعنی مردم راحت به رهبری اهانت کنن و یه عده هم که اهانت نمیکنن راحت گوش بدن و بخونن و چشم و گوش‌هاشون بمرور عادت کنه به این موضوع. کمترین کاری که ما مذهبی‌ها و ولایی ها میتونیم بکنیم اینه‌که توهین‌ها به رهبری رو خودمون منتشر نکنیم. برخی میگن ما منتشر می‌کنیم تا مردم بفهمن این سلبریتی‌ها چه آدمای کثیفی هستن. این درمقابل مسأله قبح‌زدایی از توهین به رهبری از اهمیت کمتری برخورداره. نهایت اگه میخوایم حتما اشاره کنیم اینطور سربسته بگیم مثلا فلان سلبریتی به رهبری توهین کرد. نیایم عین متن توهین رو بگذاریم. این که در راستای اهداف دشمنه. اینترنشنال و بی‌بی‌سی هم صدبار این متن‌هارو منتشر میکنن تاهمین اتفاق بیفته. یا مثلا کلیپ‌های که شعارهای نامناسب توش هست، حتی برای نقد هم خوب نیست بگذاریم❤️ حسین دارابی ✅ کانال هواداری استاد رائفی پور 👇 @aliakbareraefipour