eitaa logo
کانال مسجد حضرت نورالاصفیا(عج)
351 دنبال‌کننده
5هزار عکس
3هزار ویدیو
56 فایل
کانال رسمی مسجد حضرت نورالاصفیاء(عج) - حکیمیه.ایران پایگاه اطلاع رسانی مسجد https://noorolasfia.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهاد کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 سلام صبحتون بخیر عزاداریتون قبول باشه🖤 سه شنبه تون معطر به عطر خوش صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان  پاک و مطهرش 💚 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و 💚 و آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ در پناه لطف حق تعالی و عنایت اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین علیه السلام عاقبت بخیر باشید ان شالله 💚 سه شنبه تون پر خیر و برکت ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾
هدایت شده از جهاد کبیر
67-70.mp3
5.33M
🎤📢📖🌷🌷📖📢🎤 تفسیر صوتی آیات ۶۷ تا ۷۰ سوره نساء توسط استاد قرائتی: وَإِذًا لَّآتَيْنَاهُم مِّن لَّدُنَّا أَجْرًا عَظِيمًا ﻭ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻳﻘﻴﻦ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻳﻢ .(٦٧) وَلَهَدَيْنَاهُمْ صِرَاطًا مُّسْتَقِيمًا ﻭ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻫﻲ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻳﻢ .(٦٨) وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺻﺪّﻳﻘﺎﻥ ﻭ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻌﻤﺖ [ ﺍﻳﻤﺎﻥ ، ﺍﺧﻠﺎﻕ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ] ﺩﺍﺩﻩ ; ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻧﻴﻜﻮ ﺭﻓﻴﻘﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ .(٦٩) ذَٰلِكَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ عَلِيمًا ﺍﻳﻦ [ ﺭﻓﺎﻗﺖ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺑﺨﺸﺶ ﻭ ﻓﻀﻠﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ﻭ [ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺤﻘﺎﻕ ﺍﻳﻦ ﻛﺮﺍﻣﺖ ﻭ ﻓﻀﻞ ] ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ [ ﺑﻪ ﻧﻴّﺎﺕ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﻄﻴﻌﺎﻥ ] ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(٧٠)
❤️ تأکید امام عصر (عج) به نماز اول وقت!! از جمله توصیه ها و سفارشات مۆکد حضرت ولی عصر (عج) همانا اهتمام به خواندن نماز در اول وقت آن است که در دیدارها و تشرفات افراد مختلف به محضر ایشان مورد تأکید قرار گرفته است. از جمله حضرت (عج) فرمودند: "ملعون است ملعون است کسی که نماز صبحش را تأخیر بیندازد تا زمانی که ستارگان محو شوند و ملعون است ملعون است کسی که نماز مغربش را تأخیر بیندازد تا زمانی که ستارگان آسمان پدیدار شوند. 📚منابع و مأخذ: 1-اصول کافی، شیخ کلینی (ره) 2-بحارالانوار، علامه مجلسی (ره) ج ۵٢و۵٣
✍ نقل است جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت : سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و سه کلید از شما می‌خواهم! قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم ، قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد و قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم. ✍ شیخ نخودکی فرمود : 👌 برای قفل اول ، نمازت را اول وقت بخوان. 👌 برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان. 👌 و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان! 🌷جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟! شیخ نخودکی فرمود : نماز اول وقت شاه_کلید است. 🌷نورالشهداء🌷 https://eitaa.com/joinchat/3110863002C487adfb92f
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان سوگوار عزای سیدالشهداء وتوفیق درمقام شهدای کربلا روز سه‌شنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت یاالرحم‌ الراحمین ویژگی که حضرت قاسم را قاسم کربلا کرد مقایسه قاسم با اسماعیل وقتی قربانی کردن حضرت اسماعیل (ع) از سوی خدا صادر شد، حضرت ابراهیم (ع) باید فرزندش را قربانی می‌کرد. حضرت اسماعیل (ع) در اینجا می‌فرماید: «قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ»؛ بابا جان! من صبر پیشه می‌کنم، تو دستور خداوند را انجام بده، من را به روبرو بخوابان، چشمانم را ببند، چیزی نبینم که مانع از این کار شما شوم، شما کار خودتان را انجام دهید، من تحمل می‌کنم! برتری حضرت قاسم (ع) نسبت به حضرت اسماعیل (ع) اما وقتی از آقازاده امام حسن مجتبی (ع) سوال پرسیده می‌شود که مرگ در نظر تو چطور جلوه می‌کند؟ آن آقازاده تعبیر به «احلی من العسل» می‌‌کند، این زیبایی و لطافت تربیت سید الشهدا (ع) این است، حضرت اسماعیل (ع) آن طور جواب می‌‌دهد که امر خدا را اجرا کن، من از صابرین باشم، ولی حضرت قاسم (ع) می‌گوید «احلی من العسل»، یعنی تفاوت سیره تربیتی سیدالشهدا (ع) با دیگران در اینجا نمایان است. هنگامی که غیرت حسنی در کربلا نمایان شد «غیرت» است، وقتی امام حسین (ع) اذن میدان به حضرت قاسم (ع) می‌دادند، به حضرت قاسم (ع) فرمود: فردا شیرخواره من هم شهید خواهد شد و این‌ها به داخل خیمه‌ها می‌آیند، همان جا حضرت قاسم (ع) می‌‌فرماید: عمو جان مگر قرار است این‌ها به داخل خیمه‌ها بیایند و من زنده باشم؟ این نشان دهنده غیرت حسنی آقازاده امام حسن مجتبی (ع) است. روشنگری به سبک و سیاق آقازاده امام حسن (ع) این آقازاده «روشنگری» است، زمانی که به میدان می‌رود حضرت قاسم بن الحسن (ع) رجزخوانی همراه با روشنگری می‌کند که بدانید ما از خاندان پاک نبوت هستیم، از خاندان علی بن ابیطالب (ع) هستیم، ما خاندان پاکی هستیم. برای مردم کوفه روشنگری می‌کند که بدانید ما چه کسی هستیم و شما دارید با ما چه کار می‌کنید، «إنّی أنا القاسُم مِنْ نسْلِ علیّ نحن و بَیْتُ اللَّهِ اَوْلی بالنّبیّ»؛ یعنی یاد می‌‌کند از نسبش، از اجدادش، از بزرگانش. شجاعت ودلیری قاسم الحسن این نوجوان در مقابل ۳۰ هزار نفر لشکر دشمن شروع می‌‌کند نام پدرش را می‌گوید که «إن تَنکرونی فأنا ابنُ الحسنِ» خودش را از آقازاده بودن نسبت به امام حسن (ع) خیلی جلوه می‌کند که من پسر امام حسن 10. معالی السبطین، ج 1، ص 443 11. مقتل الحسین، ص 226 12- بحارالانوار، ج 45، ص التماس دعا
هدایت شده از  نماز شب
⚫️ چرا در عزاداری شرکت نمی‌کنید؟ ◾️مرحوم آیت الله حق شناس تهرانی می‌فرمودند:یک روز بنده در دهه اول محرّم، در یکی از حُجره های مسجد جامع تهران نشسته بودم با یکی از رفقا قرار گذاشته بودیم که درسی را مباحثه کنیم و بعد هم در مراسم عزاداری شرکت کنیم. ◾️همین که مشغول مطالعه شدم، چُرتم گرفت، آبی به صورتم زدم اما باز خوابم گرفت. در همین حال دیدم که دیوار حجره شکافته شد و هفت خانم که در مقابل آن‌ها، بانوی محترمهِ رشیده‌ای بود، وارد شدند. ◾️تشخیص دادم که ایشان حضرت زینب کبری هستند. حضرت به بنده فرمودند: ◾️چرا در عزاداری شرکت نمی‌کنید؟عرض کردم:هم مباحثه می‌کنیم و هم در عزاداری شرکت می‌کنیم، فرمودند: ◾️در این دهه مباحثه را تعطیل کنید و فقط در عزاداری شرکت کنید! در این هنگام به طرفِ در حرکت کردند و قبل از این که به آن برسند، کلونِ در افتاد و در، باز شد. ◾️حجره من در طبقه دوم بود. در این حال دیدم کفِ مسجدِ چهل ستون بالا آمد و با کفِ حجره، هم سطح شد و آن‌ها رفتند و در مجلس عزاداری شرکت کردند. وقتی از خواب بیدار شدم دیدم دو تن از دوستان مشغول عزاداری هستند. ◾️در عزاداری اباعبدالله شرکت کنید! حسین است!عزیزِ خداست، داداش جون! مبادا نسبت به این مجالس کوتاهی کنید! ✳️ به کانال نماز شب بپیوندید⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/3477537022C1b386dde72
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انتهای مسیر مهلا 🔹تصاویر متعلق به مسجد «ابن رشد» در آلمان است . موسس مسجد ( سیران آتیس) گفته : ما می خواهیم هر مسلمانی بدون تبعیض و بر اساس باور و درک خود از اسلام بتواند در این مسجد رفت و آمد و عبادت کند . در این مسجد زنان بی حجاب ، همجنسگرایان و سکولارها در کنار مسلمانان سنتی حاضر می شوند و نماز جماعت می خوانند! 🔹در چند سال اخیر تعدادی از این نوع مساجد با شعار معنویت برای همه در اروپا و آمریکای شمالی تاسیس شده که از آنها با عنوان مساجد مدرن و آزاد یاد می شود . ویژگی این مساجد احترام به عقاید افراد ،قضاوت نکردن آنها و رعایت حقوق بشر است ! ▪️تفکری که برنامه اینترنتی جنجالی این روزها آن را نمایندگی می کند و از خانم «چادر گل گلی» تا مداح «عاشق لاک سیاه» و خواننده «علاقمند به معین» در آن به نظریه پردازی درباره دین مشغولند، دقیقا به ساخت چنین مساجدی ختم می شود ، مساجدی بدتر از مسجد ضرار ! ( هر چند که ممکن است برخی از مهمانان این برنامه متوجه نتایج فرمایشاتشان نباشند و....) ▪️این که چرا در ج.ا.ا چنین برنامه هایی( که مصادیق امروزین «کتب ضلال» اند) اجازه تولید و پخش پیدا می کند را باید از مسئولان ساترا و شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسید و مسئولیت انحراف فکری و اعتقادی تماشاچیان احتمالی این برنامه بر عهده این دو نهاد است! 👤 دکتر کوشکی 🔴 👇 @bidariymelat
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. https://eitaa.com/ahlghalam
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📲 فضائلی:‌ خسارت‌های فتنهٔ ۸۸ با خلق یک صحنهٔ تصادفی کم‌رنگ نمی‌شود 🔹عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر انقلاب: خسارت‌‌های سنگین مادی و معنوی فتنهٔ ۸۸ فراموش نمی‌‌شود و افراطیون یک جريان نمی‌توانند با خلق یک صحنه یا بهره‌برداری از یک صحنه‌ٔ تصادفی و ناخواسته، نقش عوامل مؤثر در آن فتنه را کم‌رنگ یا محو نمایند. 🔸بعضی رسانه‌ها از تصویر یکی از سران فتنه در کنار مسئول دفتر رهبر انقلاب در مراسم تشییع آیت‌الله صانعی سوءاستفادهٔ سیاسی کرده بودند. @Farsna
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
یادداشت روزنامه صبح نو درباره قسمتی از حرفهای آقا جواد خیابانی: اول شهادت دهم که برنامه «مهلا» برنامه موفقی است و اینکه در پلتفرم محدودی منتشر شده؛ اما مورد استقبال قرار گرفته است، هم بهترین شاهد برای این ادعای ماست. آقای خیابانی هم گزارشگر محبوب، دوست‌داشتنی و با پرنسیب خاص خود است که دوستدار و منتقدانی هم دارد. عین همه افراد در کنار ویژگی‌های برجسته، قطعا آقای خیابانی هم دارای معایبی است که یکی از این معایب، احساسی‌شدن‌های بی‌اندازه او است که البته از دل رحمان و رئوف او برمی‌آمد؛ اما خب گاهی آسیب‌زننده و عین نمک غذا است که زیادی آن، امکان خوردن غذا را از آدم می‌گیرد. خیابانی در این برنامه از هر دری سخن گفته و صغری و کبری‌های مختلفی را هم مطرح کرده است که در این متن تنها به یکی از بخش‌های صحبت‌های او می‌پردازیم. او در بخشی از گفت‌وگو با پویانفر گفته است که نقل به مضمون که «امام حسین (ع) متعلق به ایران نیست و نباید اعتقاد به عاشورا را تنها مختص به ایران و آن هم بعد از انقلاب اسلامی دانست.» این سخنان راست و غلط را با هم قاطی کرده است. امام حسین (ع) و باور به حقانیت اهل بیت (ع) محدود و متعلق به ایران و ایرانیان نیست. این حرف کاملا درستی است که کسی نمی‌تواند در آن خدشه‌ای ایجاد کند. هیچ‌وقت هم در کشور کسی معدی انحصار در این مسائل نبوده است و امام ما نه‌تنها متعلق به مسلمانان، بلکه متعلق به همه کسانی است که دل آن‌ها برای انسانیت و حقانیت می‌تپد. اما کبرای غلط خیابانی اینجا است که او جایگاه ایران و انقلاب اسلامی در رونق، حفظ و نضج ارزش‌های شیعی و اسلامی و مشخصا قیام عاشورا و امام حسین (ع) را نادیده می‌گیرد، بلکه در همین ایران قبل از انقلاب هم عزاداری، هیأت و زنده نگه‌داشتن یاد، نام و مرام قیام عاشورا بود؛ اما عزاداری‌های بعد از انقلاب کجا و قبل از انقلاب کجا؟ همین جمعه گذشته که به سیاق سال‌های گذشته مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شد، هشت میلیون نفر شرکت کرده بودند. آیا در حکومت پهلوی یا کشورهای دیگر برگزاری چنین مراسم‌های به‌راحتی ممکن و میسر بوده و هست؟ در همین ایران خودمان اگر انقلاب اسلامی نشده و حکومت اسلامی تشکیل نشده بود، امروز این مراسم‌ها با این وسعت و عظمت، امکان برگزاری نداشت. بنابراین صغرای خیابانی درست است که اصلا امام حسین (ع) متعلق به کل بشریت است و هیچ کشور، ملت، گروه و عقیده‌ای نمی‌تواند این مکتب را محصور در خود ببیند؛ اما نقش انقلاب اسلامی در عظمت بخشیدن به زنده نگه‌داشتن یاد و نام این قیام و تلاش برای تحقق اهداف آن را نمی‌توان نادیده گرفت و اعلام کرد که اگر انقلاب هم نبود، ما شاهد این عظمت بودیم. انقلاب اسلامی و سال‌های بعد از انقلاب را اگر بررسی کنیم، متوجه اتفاقاتی که رخ داده است خواهیم شد و قضاوت‌های شتاب‌زده نخواهیم کرد. در نهایت اینکه آقا‌جواد عزیز ما دوباره احساسی شده و احساس خوب است؛ اما در مورد همه چیز جواب نمی‌دهد. البته در مجموع خیابانی حرف‌های درست زیادی در این برنامه گفته که نقد ما نافی آن حرف‌ها نیست. ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد کبیر
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 سپاسگزاری از ، به معنای خداست که موجب افزایش نعمت می شود. 🔴 کفران نعمت هم به معنای عصیان الهی و موجب عذاب از ناحیه اوست.
هدایت شده از جهاد کبیر
19.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوایی از جنس کربلا در مدح حضرت علی اکبر(ع) با صدای دلنشین سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی 🚩 بِأَبی أَنتَ وَ أُمّی مِن مَذبُوح وَ مَقتُولٍ مِن غَیرِ جُرمٍ بِأَبی....