eitaa logo
کانون فرهنگی تبلیغی نورالهدی
2.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
82 فایل
ارتباط با ادمین: @yaemamhasaan تبادل و تبلیغات: @sadrjahad رزرو بلیط: @yarafegh هماهنگی و رزرو اجرای شهرستانها: 09176827420 سایت مجموعه نورالهدی: noorolhodaeeha.ir صفحه آپارات: aparat.com/noorolhodaa_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ فیلسوفان مدرن، که خودشان را می‌دانند، را با «خشم و غضب و کینه و حسادت» شکل داده‌اند. آنها را، که از طریق نبی‌اکرم(ص) و اهل‌بیت(ص) در عالَم جاری می‌شود، می‌کنند و همۀ روابط را به هم می‌ریزند و فاسد می‌کنند. ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
📔سلسله جلسات درس های نهج البلاغه 🔹حجت الاسلام مهدوی ارفع 🔸هر شب ساعت 22 به صورت آنلاین در حسینیه مجازی(با اینترنت نیم بها) 💠با موضوع: ➖ نهج البلاغه آیین نامه انتظار ➖ ورود به صفحه حسینیه مجازی👇 🌐 https://heyat.nahjolbalagheh.net/live 📂 دانلود فایل ها در کانال حسینیه مجازی👇 @hoseyniyemajazi 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
سخنرانی حسینیه مجازی-شب دوازدهم ماه مبارک رمضان-16-2-1399.mp3
14.5M
🔈صوت : (۳) 🌹 شرح حکمت های شریف. (جلسه سوم) 🌙 شب دوازدهم ماه مبارک رمضان ✅ محور بحث : شرح حکمت دوم : طمع ورزی ، اثرات ، عوامل و راهکار درمان آن با بهره گیری از نهج البلاغه شریف . حکمت های ۱۸۰ ، ۲۱۹ ، ۲۷۵ ، ۱۰۸ / نامه ها : ۳۱ بند ۱۴ ، ۴۵ ، ۵۳ ، ۲۷ بند ۱ / خطبه ها : ۹۱ بند ۷ ، ۱۶۶ بند ۳ ، ۱۹۲ بند ۴ ، ۱۸۸ بند ۲ . 🔷 حجت الاسلام 🔶 حسینیه مجازی ۹۹/۲/۱۶ 🆔 @mahdavi_arfae
✨شرح دعای روز دوازدهم ماه رمضان آیة الله مجتهدی تهرانی بسم‌ الله‌ الرحمن الرحیم 《اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَی الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِین》 اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ ؛ خدایا در ماه رمضان مرا بدو چیز زینت بده؛ یکی: ستر و دیگری؛ عفاف ستر یعنی؛ گناهان مردم را مخفی کن، دنبال عیوب خویشتن باش، خوشا بحال بنده ای که به عیب خودش می پردازد و به عیوب دیگران کاری ندارد. اگر رفیق شما عیبی دارد به کسی نگو! این عمل شما از مصادیق غیبت است و اعمال چهل روز را از بین می برد. همچون مگسان تو بر پلیدی منشین شما مثل زنبور عسل باشید؛ که فقط روی گل ها می نشیند؛ مثل مگس نباشید که بر رو پلیدی ها می نشیند؛ دوست شما اگر بدی دارد؛ بدی او را نبین؛ صفات خوب او را ببین؛ انقلاب خوبی های فراوانی دارد؛ بعضی ها مثل مگس فقط روی بدی های آن دست می گذارند؛ شما خوبی های آن را هم ببینید. اگر بدی هم می بینید؛ این بدیها هم از خودمان است و مربوط به انقلاب نیست؛ مراجع تضعیف انقلاب را جایز نمی دانند؛ اگر تو انقلابی هم نباشی تضعیف انقلاب جایز نیست؛ اگر کسی علیه انقلاب حرف بزند و انقلاب تضعیف شود و آمریکا بیایید مطمئن باشید وضع ما بدتر می شود، بر فرض که انقلاب ما بدی هم داشته باشد، باز بهتر است از تسلط آمریکا بر ما بدتر از همه بدی هاست. اگر کسی می گوید آمریکا بهتر است؛ بخاطر عوامی اوست؛ کسی که عاقل است؛ کسی که اهل مطالعه است؛ اینطور حرف نمی زند؛ شما مگر اوضاع عراق و دیگر بلاد مسلمین و دنیا را نمی بینید؛ آنها کجا امنیت دارند؟! یقینا اگر آمریکا بر ما مسلط شود دمار از روزگار مسلمین در می آورد؛ خدایا این انقلاب ما را به انقلاب حضرت مهدی (علیه السلام) متصل بفرما. ادامه دعا خدایا مرا به ستر زینت بده؛ مرا طوری قرار بده که دنبال عیب مردم نباشم؛ در حدیث آمده است: خوشا بحال کسی که عیوبش او را از پرداختن به عیب های دیگران باز داشته است. وَ الْعَفَافِ عفاف به معنی؛ گناه نکردن است؛ و انسان عفیف؛ به معنی کسی که که اهل گناه نیست. وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ؛ خدایا؛ به من دو لباس بپوشان؛ لباس قناعت و لباس کفاف؛ کفاف به معنی؛ راضی بودن به معاش بقدری که زندگی انسان بگذرد به قول مردم « آب باریکه » داشته باشد. طلب روزی به قدر کفایت رسول خدا در مسیری به گله گوسفندان رسیدند و به شبانی فرمودند: کمی شیر بیاورید؛ شبان مقداری شیر برای ایشان آورد و حضرت برای او دعا کردند، که خدایا به قدر کفاف به او روزی بده. باز در جای دیگر حضرت از شبان دیگری در خواست مقداری شیر کردند؛ ولی آن شبان امتناع کرد و نیاورد؛ حضرت برای او دعا کردند؛ که خدایا به او مال و ثروت بده. اصحاب تعجب کردند؛ و گفتند چگونه است که برای اولی که شیر آورد حضرت آنطور دعا کرد و برای دومی طلب مال و ثروت نمودند!؟ حضرت فرمودند: دعای حقیقی همان دعای اول بود؛ که برای او از خدا طلب روزی به قدر کفاف نمودم؛ چراکه مال زیاد اسباب زحمت آدمی است. درحدیث داریم « عَزَّ مَن قَنَع  و ذَلَّ مَن طَمع » قناعت انسان را عزیز میکند ؛ هر کسی که اهل قناعت باشد عزیز است. وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَی الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ؛ خدایا مرا اهل عدل و انصاف قرار بده رفتار متواضعانه آیت الله شیخ حسین کبیر مرحوم آیت الله شیخ حسین کبیر وقتی برای خرید به قصابی می رفت به قصاب می گفت: از همان گوشتی به من بده که به همه می دهی؛ با اینکه ایشان مجتهد بود، خرید منزل را هم انجام می داد؛ به نانوایی هم که می رفت، تا آخر صف می ایستاد تا افراد جلوی او نان نمی گرفتند؛ ایشان نان نمی خرید؛ ایشان از اولیاء الهی بودند. این صفت ایشان بخاطر عدالت او بود. وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ؛ خدایا از هرچیزی که از آن می ترسم در امانم بدار بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِین به عصمت خودت؛ به حفظ خودت؛ به نگهبانی خودت قسم که مرا از امور مورد ترس نگهداری کن و دعاهای امروز را در حق من مستجاب کن. @noorolhodaa www.noorolhoda85.blog.ir
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ منظور از در سورۀ مبارکۀ هُمَزَه، و دین خداست. آن عذاب‌های سخت برای این نوع همز و لمز است. ⚡️ امروز هم جبهه باطل، جبهه مؤمنین و حکومت دینی را با برچسب‌های مختلف می‌کنند. ☑️ @mirbaqeri_ir
*اعمال و نماز شب سیزدهم ماه مبارک رمضان* *امشب، نخستين شب از ليالى بيض (يعنى شب هاى روشن) است كه انجام سه عمل در آن وارد شده است:* *1ـ غسل* *2-چهار ركعت نماز (هر دو ركعت به يك سلام) كه در هر ركعت يك مرتبه حمد و بيست و پنج مرتبه سوره توحيد را بخواند* *3-دو ركعت نماز كه در شب سيزدهم ماه رجب و شعبان نيز خوانده مى شود; در هر ركعت، بعد از سوره حمد سوره هاى يس، ملك، و توحيد را بخواند* *4-خواندن دعاى «مجير» در شب هاى سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم* *نماز هر شب ماه مبارک رمضان* *مستحب است در هر شب ماه رمضان دو رکعت نماز در هر رکعت حمد و توحید سه مرتبه و چون سلام داد بگوید:* *سُبْحَانَ مَنْ هُوَ حَفِیظٌ لا یَغْفُلُ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ رَحِیمٌ لا یَعْجَلُ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ قَائِمٌ لا یَسْهُو سُبْحَانَ مَنْ هُوَ دَائِمٌ لا یَلْهُو پس بگوید تسبیحات اربع را هفت مرتبه پس بگوید سُبْحَانَکَ سُبْحَانَکَ سُبْحَانَکَ یَا عَظِیمُ اغْفِرْ لِیَ الذَّنْبَ الْعَظِیمَ پس ده مرتبه صلوات بفرستد بر پیغمبر و آل او علیهم السلام کسى که این دو رکعت نماز را بجا آورد بیامرزد حق تعالى از براى او هفتاد هزار گناه* *التماس دعای فرج* *اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج*
✨شرح دعای روز سیزدهم ماه رمضان آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِک یا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاکین ترجمه:  ای خدا در این روز مرا از پلیدی و کثافات پاک ساز و بر حوادث خیر و شر قضا و قدرت صبر و تحمل عطا کن و بر تقوی و پرهیزکاری و مصاحبت نیکوکاران موفق دار به یاری خود ای مایه شادی و اطمینان خاطر مسکینان. سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان از دعای مجیر غفلت نکنیم؛ مضامین دعای مجیر انسان را به کمال می رساند؛ فکر نکنیم که دعا خواندن فقط برای ثواب است؛ دعا برای کمال انسان است اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ خدایا مرا از کثافات پاک کن؛ منظور از کثافات؛ چرک گناه و معصیت است؛ انسان اگر اهل معصیت بود بوی بد می گیرد؛ انسان مومن خوش بو هست. جناب اویس قرن وقتی به ملاقات رسول الله آمده بود فضای منزل رسول خدا را معطر کرده بود [و این بخاطر ایمان او بود؛ ماه رمضان ماه شستشوی از گناهان و بدی هاست. حکایت:  مرحوم شیخ علی اکبر برهان؛ استاد من حدود 60 سال پیش بر روی منبر می گفتند: در سابق که آب حوض ها را می کشیدند؛ چند روز بعد؛ آنها را پر از آب می کردند و علت آن این بود که بوی تعفن حوض از بین برود. الان حال من و شما هم همینطور هست در طول سال انواع غذا های حرام و شبهه ناک خورده ایم؛ الان غذای پاک واقعی کم پیدا می شود؛ ما در زمانی به دنیا آمده ایم که همه چیز شبهه ناک است. ماه رمضان برای شستشوی باطنی است و باید غذای حلال بخوریم تا دعا های ما مستجاب شود. « دنس و اقذار » یعنی کثافات و پلیدی گناه؛ چون گناه آدم را کثیف می کند حکایت: چندی پیش در مشهد جوان نورانی از من سئوالی کرد و پرسید: اگر آهن زنگ بزند با وسایلی زنگ آن از بین می رود یا اگر لباس چرب می شود با پاک کنند پاک می شود بعد پرسید آیا دوایی دارید که زنگار قلب را از بین ببرد؟ گفتم: سحر ها قرآن بخوان زنگ دل را از بین می برد روایت داریم: قلب انسان زنگ می زند همانطوری که آهن زنگ می زند پس جلاء بدهید قلبتان را بطول الاستغفار و قرائه القرآن [و دیگر اینکه دست بر سر یتیم بکشید و دستگیری کند. وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کائِنَاتِ الْأَقْدَارِ خدایا مرا بر قضاء و قدرت راضی بفرما؛ ممکن است مقدر باشد کسی نزدیکانش را از دست بدهد؛ یا همسایه بد نصیب او شود.... و این مسائل برای انسان دشوار است لذا از خدا درخواست می کنیم که خدایا مرا بر تقدیر خودت صابر قرار بده. « کائنات الاقدار » یعنی قضاء و قدر حتمی الهی هر کسی در لوح محفوظ قضاء و قدری دارد و نمی داند که صلاح او در آن امر است حکایت: استاد ما حاج شیخ علی اکبر برهان فرزند سه ساله ای داشت که از دنیا رفت؛ من خیلی ناراحت بودم تا اینکه یک شب در خواب دیدم فرزندم بزرگ شده است و نا اهل است؛ همه می گفتند این پسر نااهل، فرزند شیخ علی اکبر برهان هست، و آبروی من را برده بود؛ از خواب که بیدار شدم خدا را شکر کردم بر این پیش آمد، پس گرفتاری ها به صلاح و خیر ماست. روایت: یکی از اساتیدم می گفتند: اگر یک روز گفتی که من غصه ای ندارم بدان که اجلت نزدیک است؛ اگر می گویی دخترانم ازدواج کرد ه اند و پسرانم همسر اختیار کرده اند و بدهکاری اصلا ندارم و....من اصلا غصه ای ندارم بدان که امروز؛ فردا می میری و دنیا طوری هست که هر کسی باید یک ناراحتی داشته باشد حکایت: سید بن طاوس به فرزندش می گوید پسرم خانه که می سازی بگذار یک گوشه اش خرابه باشد. وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی خدایا من را موفق به تقوی کن و تقوی به معنی این هست که اگر کسی از اعمال ما با خبر شود طوری زندگی کرده باشیم که ناراحت نشویم. و اصلا فلسفه روزه هم تقوی است «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کما کتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ » [ این یک ماه؛ اوقات تمرین تقوی است. وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ این مورد هم دعای مهمی هست؛ صحبت الابرار یعنی خدایا مرا با خوبان همنشین کن حکایت: طلبه ای بود که رفاقت خد را با دوستش بهم زد بخاطر اینکه دید ایشان موقع ورود به مسجد اول با پای چپ وارد می شود و به او گفت شما اهل مراعات مستحبات و مکروهات نیستید! در قدیم خیلی به این امور دقت داشتند و بنده یادم هست اگر کسی دنبال هم بحث می گشت اگر آن طلبه اهل نماز شب نبود کسی با او مباحثه نمی کرد. دوست خیلی موثر هست، لذا مراقب همنشینت باشید. بِعَوْنِک یا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاکین خدایا به کمک و باری خودت این چهار دعای من را مستجاب کن ای کسی که روشنی چشم فقراء هستی @noorolhodaa www.noorolhoda85.blog.ir
بسم الله الرحمن الرحيم «وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا » از اين روى بر فرزندان اسرائيل مقرر داشتيم كه .... هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است (مائده: ۳۲) 🇮🇷 تئاتر داستان ازدواج مبارک حضرت خدیجه و رسول اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) است که پس از اتمام تمرینات، به زودی به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش، ترسیمی از زندگی بانویی مجاهد است که تاریخ، مدیون فداکاری های اوست. برای در این فعالیت فرهنگی، هدیه به بانوخدیجه (سلام الله علیها)، و تهیه هزینه های مربوط به دکور و تجهیزات و دیگر ملزومات اجرای تئاتر، می توانید هدایای خود را به حساب زیر واریز فرمایید: 6037997199224941 به نام راضیه سادات تنکابنی در پناه حق.