تو زمانی که نمی تونی حرفی بزنی برای همدلی
حداقل هیچی نگو ✋🤐
سکوت کن
بذار حرفشو بزنه
جوری هم نگاهش نکن که از صدتا حرف بدتر باشه هااا 👀
دلسوزانه هم براش دل نسوزون ❌
مسئله رو از اعماق وجودت حس کن و فک کن خودت جاشی از عینک اون به قضیه نگاه کن
حالا اگر چیزی به ذهنت برای همدلی کردن رسید بگو
اما اگر حس کردی هرچی بگی داری بدتر می کنی هیچی نگو 🙂
دیدی همدلی همین قدر آسونه 🤌🥲
فقط کافیه تمرین کنی
فقط کافیه سکوت کنی زمانی که می بینی نمی تونی همدلی کنی
فقط کافیه مهربون تر باشی ❤️🌱
تو روابطت با همسرت 👫
تو روابطت با بچه ات 👩👧👦
تو روابطت با دوستت 👭
تو روابطت با خانوادت 👨👩👧👦
تو روابطت با خودت از همه مهم تر 🧍♀✔️
همدلی کردن خیلی مهمه و مهم ترین مولفه ی یه رابطه ی موفق و پایداره
وقتی همسرت از مشکلاتش داره میاد پیشت میگه
اول از همه بی تفاوت نباش 🤝
گوش کن چشم تو چشم دست از ظرف و گوشی بردار ...
وسط حرفش مدام نپر 👎
بذار حرفش و تا آخر بگه
بعد یکم سکوت کن
فکر کن که باید چه جمله ای رو به عنوان همدلی به کار ببری ...
بعد حتما بهش بگو کنارشی 🫂💖
و در آخررر اگررر راهنمایی خواست کمکش می کنی وگرنه نه ❌
وقتی بچه ات میاد بهت نگرانی و دغدغه اش رو میگه
به جای نصیحت 🙅♀
خوب گوش کن
گوش که کردی حتما بگی می فهممت چون این یعنی در گفتگوی سالم با دردونه ات و باز کردی که اگر احساس بدی داره بازگو کنه
بهش بگو اگر نیاز داره می تونه تو بغلت گریه کنه 🥲🤌
اگر بچه ات خیلی کوچولوئه وقتی زمین می خوره سریع بلندش نکن بگو اشکال نداره هیچی نشد
بگو آره مامان جون می فهممت لابد خیلی درد داره که داری گریه می کنی
احساسش رو درک کن نذار حسش رو سرکوب کنه بذار تخلیه اش کنه
نگو مرد که گریه نمی کنه بزرگ شدی دیگه
بگو اگر حس می کنی گریه آرومت می کنه گریه کن 🥺💗
اگر دوستت اومد و گفت شرایطم اینطوریه و باهات درد و دل کرد
نگو آخی طفلک بیچاره
بگو عزیزم خیلی سختی کشیدی سخته واقعا 👌
بذار خودمو مثال بزنم وقتی این چند روز حالم خوب نبود 🤌🥲
وقتی خسته بودم از بچه داری و روزمرگی
بمانددد که این وسط هیچ کس نموند که منو نصیحت نکرده باشه 😂💔 هرکسی به نوعی و به طریقی
و بمانددد زمانی که شدیداااا نیاز به همدلی داشتم همدلی نشدم
و احساسم نادید گرفته شد
حس مادری که خستس و فقط خستس نه هیچی دیگه
تو این زمان فقط یه چیزی فهمیدم
بقیه از نگاه خودشون دارن قضاوت می کنن از نگاه خودشون دارن راه حل میدن
تنها کسی که می تونه کمکم کنه خودمم
پس حالم بد بود خسته بودم
نشستم و با خودم همدلی کردم
انگار خودمو از بیرون می دیدم
حتی کسایی که با حرف هاشون داشتن حالمو بدتر می کردن رو هم اضاف کردم
با خودم حرف زدم
گفتم طبیعیه تکتم عزیزم و...
و حالم خوب شد 🙂❤️🩹🦋
پی نوشت : اینو از قصد گفتم چون بگم هر آدمی خصوصا از نوع مادر خستگی داره ناراحتی داره درک نشدن داره بریدن داره
همه ی اینها جزوی از انسان بودن مونه
فقط مواجه شدن با اینها مهمه که چطوریه !!!!! 👌🙂
نورْتَــــم✨ |𝑵𝒐𝒐𝒓𝒕𝒂𝒎
بذار خودمو مثال بزنم وقتی این چند روز حالم خوب نبود 🤌🥲 وقتی خسته بودم از بچه داری و روزمرگی بمانددد
دیدی ؟!
می تونی حتی خودت برای احساساتت ارزش قائل شی ! 🤌
خودت می تونی با خودت همدلی کنی 🫂🫀
و خودت می تونی حالتو خوب کنی
خواستم بگم هیچ کس نیست که تو زندگیش حال بد رو تجربه نکرده باشه
یکی بیشتر یکی کمتر حالا ...
مهمه که چطوری با حال و حس بدش روبه رو شده چطوری واکنش نشون داده و چطوری حال خودشو خوب کرده 🤌
و برای احساساتت ارزش قائل شو 👌💗
نگو الان نباید ناراحت می شدم
نگو الان گریه نکن
نگو خوشحال نشو بروز نده
نگو خستگی معنی نداره من نباید خسته بشم
زمانی که ارزش قائل شدی برای احساساتت اونوقت می تونی برای شخصیتت ارزش قائل باشی 🙂☑️