eitaa logo
در پناه نور و عشق الهی
2.2هزار دنبال‌کننده
189 عکس
126 ویدیو
74 فایل
آموزش #رایگان دوره‌های استاد علی مقدم 😍😍 آموزش #نورخواری و #چله‌نورخواری#روزه‌ی‌نور #چله‌شهدوشکر #چله‌حکمت‌زرین دوره‌های #شرح محدودیت صفر #شرح‌نیروی‌حال #طرحی‌نو #لایو های‌متفرقه و...
مشاهده در ایتا
دانلود
☘ اگر هم دقیقتر می‌خواهید بفهمید، 👈 کتاب قلعه حیوانات را که بخوانید، 👈 دقیقاً نشان می‌دهد، خوکهایی حاکم بر یک       مزرعه هستند و همواره ترس حمله دیگر       کشورها یا دیگر مزارع به این مزرعه را نشان می‌دهند. ☘ خب این، راه حل اول، می‌شود. 👈 راه حلی که همواره انسان مجبور است، 👈 نیروهای نظامی قوی‌ای داشته باشد. 👈 چون منتظر است از دیگر کشورها به او حمله کنند. ☘ و گاهی اینقدر می‌گوید من خارج از مرزهایم       دشمن دارم و با من بد هستند، 👈 که واقعا برای خود جذب می‌کند و دشمنانی خلق می‌کند. ☘ تصور کنید شما با ذهنیت بیمار با بقیه برخورد کنید. 👈 بقیه هم ممکن است همین بیماری شما روی‌شان اثر بگذارد، و رفتارهای ناشایستی از خود بروز بدهند.  ☘ در این روش اول، 👈 همیشه تمامی مشکلاتی که به وجود می‌آید را 👈 گردن دیگر دولت‌ها می‌اندازند. 👈 گردن بقیه می اندازند. ☘ حتی ممکن است گردن تاریخ بیندازند، 👈 که اگر در گذشته این اتفاق نیفتاده بود، 👈 الان وضعیت ما خوب بود. https://eitaa.com/noorveshghelahi
🔹 نشانه بارز این گونه سیستم‌های دولتی این است: 👈 عذرخواهی در آن وجود ندارد. 👈 یعنی طلب توبه وجود ندارد. 👈 هیچ وقت به عملکردشان ایراد نمی‌گیرند، 👈 و همیشه احساس می‌کنند که عملکرد عالی بوده است، 👈همه چیز درست بوده، بقیه خراب کردند. ☘ طبیعتاً در چنین نظام حکومتی هیچ فردی استعفاء نمی‌دهد، 👈 چون احساس می‌کند من خطایی مرتکب       نشدم که بخواهم استعفاء بدهم. ☘ هیچ فردی از مردم عذرخواهی نمی‌کند. 👈 از دیگر کشورها عذرخواهی نمی‌کند. 👈 فقط در حال فرافکنی هست. ☘ فرافکنی یعنی اینکه مسئولیت مشکلات موجود را بر عهده نگیریم، و مسئولیت را بر عهده دیگران بیندازیم. ☘ این روش سنتی تمام حکومت‌ها، که تا حالا       اداره می‌شده و تقریبا یک نسخه سوخته و       باطل شده است. https://eitaa.com/noorveshghelahi
☘ همانطور که ما پاکسازی می‌کنیم، 👈 از درون خودمان یک ایرادهایی را پاک می‌کنیم، 👈 خودبخود این آگاهی در همه جا پخش می‌شود، 👈 و از بیرون هم اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود. ☘ باید خودمان را برای ظهور ایدئولوژی‌های جدید در اداره کشورها یا دولتهای جدیدی بیندازیم، 👈 که بر اساس قوانین معنوی زمینِ نو ، 👈 زندگی خواهند کرد و مملکتهای‌شان را اداره می‌کنند. 🔹 روش دوم، روش مسئولیت پذیری؛ 👈 این‌که اگر یک نفر در بیرون از مرزها به من ظلم می‌کند، 👈 و حق من را می‌خورد، 👈 پول من را می‌خورد. ☘ اولین گام، باید ببینم در مملکت خودم، ❓ من پول چه کسی را خوردم که از بیرون پول مرا می‌خورند؟ 👈 یعنی مشکل را یک مرحله از درون هم حل کنیم. ☘ مثلاً اموال مرا در خارج از کشور بلوکه می‌کنند. 👈 من می‌توانم بگویم شما خیلی بد هستید،       دشمن هستید، که اموال من را بلوکه کردید. ☘ کار دیگر این است که ببینم که؛ ❓ آیا من اموال بی گناهانی را در مملکت خودم      بلوکه کردم که بقیه هم اموال دولتی من را در      بیرون بلوکه می‌کنند؟ https://eitaa.com/noorveshghelahi
☘ این نگاه نیاز دارد که یک دولت خودش را یک فرد ببینید. ☘ یا دیگر دولت‌ها برای من سنگ‌اندازی اقتصادی می‌کنند، 👈 ‌یعنی یک جورایی ارزش پول مرا پایین می‌ آورند، 👈 مرا در بازی‌های اقتصادی و سیاسی دچار مشکل می‌کنند. ☘ اول از همه باید برگردم بر سر ملت خودم، ❓ببینم آیا من هم کاری کردم که ارزش دارایی ملتم بیفتد؟ ❓آیا من هم کاری کردم که ظلم اقتصادی در حق مردم من بشود؟ ☘ اگر چنین چیزی هست، 👈 اول از همه این درس را بگیرم که؛ 👈 باید از درون پاک کنیم. 👈 از درون عدالت برقرار کنیم تا از بیرون دیگر       کسی بامن کاری نداشته باشد. ☘ یعنی اتفاقی که می‌افتد،  👈 زمانی که عدالت در یک جامعه خُرد برقرار شود، 👈 در بیرون از مرزها هم با عدالت با انسان رفتار می‌کنند. ☘ اگر با من نامهربانند، ❓ببینم آیا من هم با مردم خودم نامهربان بودم؟ ❓که آنها دارند به من تندی و ظلم می‌کنند؟ ☘ اگر به مرزهای من حمله می‌‌کنند و به خاک من تعرض می‌کنند، ❓ آیا من هم به خانه های مردم حمله کردم؟ ❓ و کسانی را در مملکت خودم کشتم؟ ❓که از بیرون به من حمله میشود؟ https://eitaa.com/noorveshghelahi
☘ اگر در مجامع حقوقی بین المللی در حق من ظلم می‌شود، ❓ آیا در قوه قضاییه خودم من به مردم خودم ظلم نکردم؟ 🔹 این روشی است که ما هر چیزی را از درون       پیدا کنیم و به سادگی هم حل می‌شود. ☘ یک پدر خانواده اول باید ببینند، ❓ عدالت را در مورد کسانی که تحت تکفلش هستند، 👈 مثل همسر ، فرزندان و تمام کسانی که زیر       مجموعه اش هستند، رعایت کرده است؟ 🔹 اگر رعایت کرده باشد، 👈 از بیرون شاهد بی‌عدالتی نخواهد بود. ☘ اگر با بخشندگی و نیکی با خانواده‌اش برخورد کرده باشد، 👈 برکت و فراوانی در زندگی‌اش می‌آید. 👈 چون درون ما، تشکیل دهنده بیرون است. 💚 فکر کنم پیامبر اسلام یک حدیثی به این مضمون دارند:  👈 "کسی که با خانواده اش خوش رفتاری کند روزی و برکتش زیاد می‌شود". ☘ چون وقتی که شما از داخل، 👈 راحت می‌ریزید، می‌پاشید، می‌خورید، 👈 لذت می‌برید، شادی و نیکی را در خانواده       خود حاکم می‌کنید، 👈 در بیرون هم با شما همین رفتار می‌شود. https://eitaa.com/noorveshghelahi
☘ الان کافی است در درون خانواده، 👈 وقتی عصبانی هستیم، بچه ها را بزنیم، 👈 دعوا کنیم، برخوردهای زننده داشته باشیم، 💞 هر حرکتی بکنیم، در بیرون هم برای ما همان       حرکت خلق می‌شود. این در حیطه‌ی خانواده است. ☘ حالا در حیطه بالاتر، یعنی یک شهر بررسی کنیم، 👈 اگر من جزو مسئولین این شهر هستم، 👈بایستی که عدالت را در این شهر رعایت کنم. 🍃 مثلاً؛ برای من محلّه پایین یا محلّه بالا تفاوتی نداشته باشد، 👈 اگرچنین چیزی هست، 👈 احتمالا در خانه خود من هم، 👈 مثلا بین پسر و دخترم فرق می‌گذارم. 👈 نمی‌توانم عدالت داشته باشم. ☘ همه ی این بی‌عدالتی ها در ابعاد کوچک تکثیر می‌شود، 👈 و در بیرون اتفاقات بزرگی را برای ما خلق می‌کند. ☘ البته که ما باید حواسمان به بیرون هم باشد، 👈 اما قبل از هر چیز، پاک کردن آن از درون باشد، 👈 و مسئولیتش را به عهده بگیریم. 👈 شاید در آن لحظه متوجه نمی‌شویم که ما مسئول آن هستیم. 👈 اما حداقل مسئول پاک کردن آن هستیم. ☘ یعنی اگر در بیرون اتفاق بدی می‌افتد، 👈 ما مسئول پاک کردن در درون خود هستیم. https://eitaa.com/noorveshghelahi
🍃 مثلاً مردم ما سالها شعار می‌دادند که: 👈"تا شاه کفن نشود این وطن، وطن نشود." ☘ الآن ما بایستی که تجربه‌ی تاریخی بگیریم، 👈 و ببینیم؛ ❓ آیا فقط مشکل ما این بود که شاه باید کفن می‌شد؟ ❓ و اگر که کفن شد، این وطن، وطن شد؟ ☘ یا این که داشتیم دنبال حل مشکلات، 👈 در بیرون می‌گشتیم. 👈 یعنی همیشه ما به دنبال یک مقصر بودیم. 🔹 تا زمانی که یک بیمار نپذیرد که؛ 👈 درمان از طریق خود او، 👈 و از درون خودش باید اتفاق بیفتد، 👈 سرگرم فرافکنی مشکلات به دیگران است. 🍃 مثلا می‌گوید تا پدر من اینطور است، 👈 پس من خوب نمی‌شوم. 👈 یا مادرم  هم اینطور است، خوب نمی‌شوم. ☘ یعنی همیشه در بیرون با یک موضوعی می‌جنگد. 👈 نمی‌تواند آن موضوع را بپذیرد، 👈 و از درون شروع به پاک کردن آن کند. 🔹 ولی این را بدانید که؛ ☘ رحمت الهی برای کسانی که از درون مسئولیت می‌پذیرند شدیدا جاری می‌شود. ☘ کسانی که می‌گویند: 👈 نه! 👈 از زیر بار مسئولیت در می‌روند. 👈 می‌گویند که کار من نبوده است. 👈"من نبودم، دستم بود، تقصیر آستینم بود." https://eitaa.com/noorveshghelahi
☘ حکم تمام مسئولین کشورهایی را دارد که، 👈 اینها حاضر به پذیرش مسئولیت نیستند. 👈 می‌گویند: دزدی کرده؟ 👈 می‌گوید: من نبودم، دستم دزدی کرد. 👈 می‌گویند: خوب دستش را قطع کنید! 👈 می‌گوید: نه؟ آستینم بود، آستینم دزدی کرد. 👈 و این بازی های سَفسطه گونه‌ای است که       هیچ‌وقت مشکلات حل نمی‌شود. 🔹 بنابراین؛ 👈 ما همانگونه که از درون خودمان، حل می‌کنیم، 👈 از بیرون حل می‌شود. 👈 کم کم عدالت در میان اجزای جامعه و در کل آن جاری می‌شود. 👈 و در بیرون از مرزها هم با ما با عدالت و نیکی رفتار خواهند کرد. 💚 پیامبر اسلام می‌فرمایند:      "المُلک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم" 👈 سلطنت یا حکومت با کفر باقی می‌ماند و اما       با ظلم باقی نمی‌ماند. ☘ چون حداکثرش در کفر این است که؛ 👈 مردم هم، آدمهای بی‌ایمانی می‌شوند. 🔹 اما با ظلم، اتفاقی که می‌افتد این است که؛ 👈 وقتی، من به مردم خودم ظلم می‌کنم، 👈 دیگر کشورها هم به من ظلم می‌کنند. 👈 وقتی که من مردم خودم را به خاک و خون بکشم، 👈دیگر کشورها هم به من حمله می‌‌کنند و من را به خاک و خون می‌کشند. https://eitaa.com/noorveshghelahi
💚 و چقدر زیبا جناب سعدی در کتاب بوستان  بخش ۱۶ در باب "عدل و تدبیر رای" یک داستانی را نقل می‌کنند که بسیار زیباست. ☘ ببینید که این بزرگوار در آن دوران چقدر قشنگ، مطالبی که امروزه ما برای زمینِ نو نیاز داریم را به ما درس داده است. 💚 می‌گوید:     "شنیدم که در مرزی از باختر      برادر دو بودند از یک پدر" ☘ اول اینکه می‌خواهد، 👈 یک داستانی از عدالت حکام را بیان کند. 👈 می‌گوید: من در یک مرزی از باختر، 👈 یعنی در یک جای خیلی دور در غرب، شنیدم       که یک همچنین چیزی بود. ☘ یعنی در دوران خود حضرت سعدی هم، 👈 زمانی که انتقاد می‌کند، 👈 باید خیلی با احتیاط به در بزند که دیوار بشنود. 👈 همان کاری که الان هم باید انجام داد. ☘ بایستی که بگوید که؛ 👈 شنیدم  یکی در غرب، در واقع کار بدی کرده است. 👈 نمی‌تواند مستقیم حرفش را بزند که من       منظورم به حاکمِ وقت هست. https://eitaa.com/noorveshghelahi
💚 حافظ هم وقتی که می‌خواهد آن شعرش را        بگوید که؛       "گر مسلمانی از اینست که حافظ دارد        آه اگر از پی امروز بُوَد فردایی" 👈 به او ایراد می‌گیرند تا حکم اعدامش صادر می‌شود. 👈 بعد سریعاً یک بیت به آن اضافه می‌کند، 💚 و می‌گوید:    "این حدیثم چه خوش آمد که سحرگه می‌گفت:      بر در میکده‌ای با دف و نی ترسایی      گر مسلمانی از این است که حافظ دارد      آه اگر از پی امروز بود فردایی" ☘ یعنی از قول خودش نمی‌گوید، 👈 تا گناه از دوش خودش بردارد، 👈 و حکم اعدامش لغو شود. ☘ می‌گوید من فقط خوشم آمد که یک مسیحی، 👈 یک روز صبح همانطور که آواز می‌خواند، 👈 این را گفت و من خوشم آمد. 👈 نمی‌گوید که خودم گفتم. ☘ حضرت سعدی هم  داستان یک پادشاهی را می‌گوید که دوتا پسر داشت، که این دوتا پسر وارثان حکومتش بودند و ملکش را بین دو پسرش به دو قسمت  تقسیم کرد تا بین آن دو جنگی در نگیرد. بعد ملک را به این دو داد و به رحمت خدا رفت. https://eitaa.com/noorveshghelahi
💚 دوباره می‌خوانیم:     "شنیدم که در مرزی از باختر      برادر دو بودند از یک پدر      سپهدار و گردن کش و پیل تن      نکو روی و دانا و شمشیر زن" ☘ یعنی می‌گوید، خیلی پر توان و قوی بودند.     💚"پدر هر دو را سهمگین مرد یافت       طلبکار جولان ناورد یافت" 👈 ناورد یعنی نبرد. 👈 طلبکار جولان یعنی: دوست داشتند همینطور       بجنگند و توانمند بودند. (الان خیلی به مرد جنگجو اهمیت نمی‌دهند، اما در گذشته افتخارات یک مرد، همان تستسترون بالا و جنگاوری و توانمندیش بود. الان مردانی که سوسول باشند را بیشتر می‌پسندند.) 💚"برفت آن زمین را دو قسمت نهاد       به هر یک پسر زان نصیبی بداد       مبادا که بر یکدیگر سر کِشَند       به پیکار  شمشیر کین بر کِشَند" 👈برای اینکه بعد، بینشان جنگ نشود، 👈 با عدالت سرزمینش را دو قسمت کرد. https://eitaa.com/noorveshghelahi
💚"پدر بعد از آن روزگاری شمرد       به جان آفرین جان شیرین سِپُرد       عجل بُگسَلاندَش طناب امل       وفاتش فرو بست دست عمل" ☘ امل اولی به معنای آرزو است. 👈 طناب املش گسیخته شد: 👈 یعنی طناب آرزوهاش پاره شد. 👈 و دست از عمل یا انجام دادن کار برکشید: 👈 یعنی دیگر به رحمت خدا رفت. 💚"مقرر شد آن مملکت بر دو شاه       که بی حد و مَر بود و گنج و سپاه       به حکم نظر در به افتاد خویش       گرفتند هر یک، یکی راه، پیش       یکی عدل، تا نام نیکو بَرَد       یکی ظلم، تا مال گرد آورد" ☘ این اتفاقی است که همیشه می‌افتد، 👈 یعنی جهان دو قطبیست، 👈 یعنی خیر و شر با همدیگر تقسیم می‌شوند. 👈 یکی عدالت را پیشه کرد و به دنبال نام نیک رفت. 👈 و آن یکی هم ظلم را پیشه کرد و به دنبال       جمع کردن مال رفت. 🔹 سعدی می‌خواهد بگوید که؛ 👈 یک سرزمین آباد، با یک حاکم عادل چه می‌شود؟ 👈 و با یک حاکم ظالم چه می‌شود؟ https://eitaa.com/noorveshghelahi