eitaa logo
در پناه نور و عشق الهی
2.2هزار دنبال‌کننده
189 عکس
127 ویدیو
74 فایل
آموزش #رایگان دوره‌های استاد علی مقدم 😍😍 آموزش #نورخواری و #چله‌نورخواری#روزه‌ی‌نور #چله‌شهدوشکر #چله‌حکمت‌زرین دوره‌های #شرح محدودیت صفر #شرح‌نیروی‌حال #طرحی‌نو #لایو های‌متفرقه و...
مشاهده در ایتا
دانلود
📚"رضا پس از پیدا شدن ِ حکم است و موافقت پیش از پیدا شدن آن" در مورد میدان رضا جلسه‌ی پیشین صحبت کردیم. ☘رضا پس از پیداشدن حکم است، یعنی اتفاقی در زندگی ما رخ می‌دهد، بعد ما می‌گوییم ما به این اتفاق راضی هستیم؛ این خیلی کار قشنگی‌ است. 🔷موافقت بالاتر از این است. ☘پیش از اینکه شما به نتیجه‌ای برسید و نتیجه‌ای بگیرید، می‌گویید که موافقم، یعنی 👈من پذیرفتم، 👈خواست، خواست پروردگار است. 👈و آنچه که پروردگار رقم زد را من پذیرفتم. 🟢صحبت‌هایی که درحال حاضر خدمت شما می‌گویم اگر بتوانید در چهارچوب ذهنی‌خود حک کنید، قدرت روانی و ماورایی انسان به‌طور حیرت‌انگیزی افزایش پیدا می‌کند. ☘درواقع شیوه‌ی فکر کردن شما این‌گونه باشد که 👈«من مثبت‌ترینِ خودم را به جهان ارائه می‌دهم، با هر آنچه که می‌آید موافقم.» ☘و هیچ دلهره‌ای نداشته‌باشید، چون می‌گویید 👈من با خدا معامله کرده‌ام و در مقام موافقت قرار گرفته‌ام، همین کافی است. 🔷پس اگر پیروز شدم یا شکست خوردم، همین خوب است. 👈در ذهن خود به دنبال یک موفقیت نباشید. ☘این به دنبال موفقیت بودن، ما را از مقام موافقت خارج می‌کند. ☘مقام موافقت مقام بسیار قدرتمندی در مسائل زمینی است. 🙏لطفاً این را جدی بگیرید. ☘پس در ذهن خود فقط سرگرم پذیرش باشید. 👈هرچه آمد، بگویید خیلی خوب است، خواست خدا بوده، آن را پذیرفته‌ام. ☘اگر بسازیم و بگوییم نه من این را نمی‌خواستم، کار را خراب می‌کنیم. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚"و موافقت به سه چیز‌ است، برخاستنِ اختیارِ بنده از میان." 👈برخاستن یعنی دورشدن. ☘می‌گوید بنده باید اختیار خود را در مقابل حضرت حق کاملاً از دست بدهد 👈که این اختیار از دست دادن به معنای جبر نیست. 👈اختیار خودم را واگذار می کنم به حضرت حق، یعنی 💚«پسندم آنچه را جانان پسندد» بگویم خدایا هر چه‌ تو پسند من هم همان را می‌خواهم. 📚"برخاستن اختیار بنده از میان و درست بدیدن عنایت مولیٰ" 🍀هر جا صحبت از مولیٰ می‌شود، منظور حضرت حق یا خداوند است. 👈پس مولیٰ که می‌گوییم یعنی به شیوه‌ی دوستانه خدا را یاد کردن. 🍀ولایت از دوستی و حب و محبت می‌آید. 🍀می‌گوید که باید عنایت یا لطف یا خیری که حضرت حق به ما می‌کند را بتوانیم ببینیم، 👈چون در مورد ما دارد لطفی می‌شود اما ما این لطف را نمی‌بینیم. 🍀مثلاً شرایطی که برای ما به‌وجود آمده این شرایط بسیار خوب است 👈یعنی پر از لطف است. 👈ناراحت چند تا اتفاق ناگوار نباشید. همه‌ی ما ناراحت آن هستیم، 🍀اما کلیت آن لطف الهی بدانید. https://eitaa.com/noorveshghelahi
🍀نکاتی که می‌گویم کمک می‌کند که شما در ذهن کل مؤثر باشید. 🙏پس لطفاً همراهی کنید و آثار شگفت انگیز آن را ببینید. 🍀پس آن چیزی که اتفاق افتاده را لطف حضرت حق بدانیم و بگوییم عنایت یا مدد مولی بوده است، پروردگار دارد یاری می‌کند. 📚"بریدن مهر از تحکم خویش و از دو گیتی" 👈تحکم خویش یعنی اینکه بخواهم فرمان من اجرا شود. ☘خیلی جالب است یک حالت روانی است، شما می‌خواهید اتفاقی بیافتد، 👈همان اتفاق را باید بگویید که برای من مهم نیست هرچه خدا بخواهد. 🍀در آن لحظه وقتی که گفتیم من این را می‌خواهم، ذهن دستیابی به آن را به شدت ضعیف‌تر می‌کند. 👈اما زمانی که بگویید من این وظیفه را انجام می‌دهم، آنچه که خدا بخواهد، از دو گیتی یعنی چه از آخرت یا در این دنیا. «بریدن مهر از تحکم خویش» 🍀یعنی باید علاقمندی خود را از آن فرمانی که مورد نظر ما است را کاملاً قطع کنیم. 👈یعنی برای ما مهم نباشد که چه اتفاقی می‌افتد. 🍀تصور کنید یک جایی قرار دارید پر از خطرات وآسیب‌ها وشما در آن لحظه کار خود را انجام دادید و در پذیرش قرار گرفتید احساس می‌کنید که یک نفر شما را حمایت می‌کند و بهترین‌ها را قرار است برای شما بنویسد. 👈یادتان باشد قول پروردگار حق است و ما به وعده خود عمل کنیم. 👈وعده ما این است که آدم خوبی باشیم کارهای خوب بکنیم. 👈وعده پروردگار این است که بهترین‌های ما را بیاورد. 🍀گاهی بهترین‌های ما لباس‌هایی از جنس خشونت دارند، اما خودمان نمی‌دانیم در پسِ آن اگر با موافقت پیش برویم یک دفعه 👈شاهد یک شکوفایی الهی خواهیم بود. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚"ونشان برخاستن اختیار به سه چیز است." 🍀همان‌طور که می‌دانید ساختار کتاب صد میدان به این صورت است که اول سه رکن را بیان می‌کند، بعد برای همان سه رکن سه پایه دیگر بیان می‌کند که جمعاً می‌شود، نه نکته که با اسم آن ده نکته می‌شود. 👈گفتیم این کتاب حامل هزار پیام است، چون صد تا ده تا می‌شود هزار تا. 📚"نشان برخاستن اختیار به سه چیز است." 🍀پس ما قرار است اختیار خود را از خود برداریم و اختیار خود را به پرودگار واگذار کنیم. 👈فکر نکنید اتفاق بدی قرار است برای شما بیافتد، تمام صحبت‌هایی که می‌شود فرایندهای درون ماست. 🍀ما در درون خود، یک گفتگوی درونی داریم، یک جنگ درون داریم، یک صلح درون داریم. 👈همه‌ی این‌ها دردرون ما به این وضعیت که می‌گوید باید اتفاق بیافتد. ☘باز هم تکرار می‌کنم اگر این‌گونه باشید، قدرت شما هزاران برابر است. چون ملائکه به کمک شما می‌آیند و شما تبدیل به یک انسان ماورایی می‌شوید. انسانی که نیت او می‌تواند، جهان هستی را دگرگون کند. 🍀اما اگر کسی می‌خواهد با نیت خود دگرگون کند، نباید اسیر آن نیت باشد. 👈یعنی خودش بگوید نیت می‌کنم این‌کار بشود،آنگاه باید در موافقت باشد. ☘موافقت است که می‌تواند کار را به پایان برساند. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚"نشانِ برداشتن اختیار به سه چیر است. یکی در بلا و عافیت یکسان بودن." 🍀«در بلاوعافیت یکسان بودن» یک حالتی است که انسان‌های شاکر دارند یعنی اتفاقاتی که می‌افتد، در هر صورت می‌گوید 👈خدا را شکر من نه با موفقیت‌هایم خیلی خشنود می‌شوم و نه با شکست‌هایم خیلی ناراحت می‌شوم. 🔷ببینید یک انسان چه قدرت روانی بالایی پیدا می‌کند که 👈شکست می‌خورد ناراحت نمی‌شود، 👈موفق که می‌شود خیلی خوشحالی نمی‌کند. 🍀این قدرت است، فکر نکنید آدم حالت سرد پیدا می‌کند. نه! 👈لذت آن را می‌برد اما از تعادل، خودش را خارج نمی‌کند. 🍀تمام جباران بخاطر شوق موفقیت‌های خود، شکست می‌خورند. 👈 مثلاً یک جبار یک کاری می‌کند، برای او سوت و کف می‌زنند، ایگوی او را بزرگ می‌کنند، وقتی خوشحال شد شکست می‌خورد. ❓چرا؟ 👈چون دیگر حقیقت را نمی‌بیند. 🍀ما باید به وضعیتی باشیم که حالت روانی خود را با موفقیت و شکست گره نزنیم و همیشه در حالت تعادل گونه‌ای باشیم https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚"نشانِ برداشتن اختیار به سه چیر است. یکی در بلا و عافیت یکسان بودن." 🍀«در بلاوعافیت یکسان بودن» یک حالتی است که انسان‌های شاکر دارند یعنی اتفاقاتی که می‌افتد، در هر صورت می‌گوید 👈خدا را شکر من نه با موفقیت‌هایم خیلی خشنود می‌شوم و نه با شکست‌هایم خیلی ناراحت می‌شوم. 🔷ببینید یک انسان چه قدرت روانی بالایی پیدا می‌کند که 👈شکست می‌خورد ناراحت نمی‌شود، 👈موفق که می‌شود خیلی خوشحالی نمی‌کند. 🍀این قدرت است، فکر نکنید آدم حالت سرد پیدا می‌کند. نه! 👈لذت آن را می‌برد اما از تعادل، خودش را خارج نمی‌کند. 🍀تمام جباران بخاطر شوق موفقیت‌های خود، شکست می‌خورند. 👈 مثلاً یک جبار یک کاری می‌کند، برای او سوت و کف می‌زنند، ایگوی او را بزرگ می‌کنند، وقتی خوشحال شد شکست می‌خورد. ❓چرا؟ 👈چون دیگر حقیقت را نمی‌بیند. 🍀ما باید به وضعیتی باشیم که حالت روانی خود را با موفقیت و شکست گره نزنیم و همیشه در حالت تعادل گونه‌ای باشیم https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚"یکی در بلا و عافیت یکسان بودن و به عطا و منع برابر بودن." ☘یعنی یک روز شما پول بدستت می‌آید یک روز پول از دست می دهید، درهر حالت باید یکسان باشید. 👈در کل می‌گوید حالت نوسان روانی نباید داشت. 👈یعنی انسان با ایمان مقتدر است نه بخاطر بلا و عافیت بهم می‌ریزد وخوشحال می‌شود. 👈نه بخاطر عطا و منع. 🍀عطا یعنی دهش و چیزی به دست آوردن و منع یعنی بلاک شود و چیزی به‌دست نیاوریم. ☘می‌گوید در این دو حالت مشکلی برای‌ او بوجود نیاید. 📚"و به زندگانی و مرگ مساوی بودن." 🍀چه به زندگانی ختم شود و چه به مرگ ختم شود برای او فرقی ندارد. 👈این می‌شود انسانی که اختیار خود را به پروردگار داده. 🍀ما طبیعتا صبح تا شب یا از دست کسی خوشحال و یا ناراحت هستیم. 👈یا نسبت به یک اتفاق امیدوار یا ناامید می‌شویم. ☘همه اینها سبب نوسانات روانی ما می‌شود. 🟢حضرت خواجه عبدالله انصاری برای اینکه ما بتوانیم به نقطه مقام موافقت برسیم، 👈(موافقت یعنی سازگاری با جهان هستی یعنی آنچه که با شما روبرو می‌شود، دقیقا بهترینِ شما است، موافق شما است.) ☘می‌گوید برای این‌کار باید اختیار خود را به حضرت حق واگذار کنید. 🔷برای واگذار کردن به حضرت حق، نباید سلامت و عافیت و مشکلات برای شما مهم باشد و نه به‌دست آوردن و ازدست دادن برای شما مهم باشد. و نه زندگی و مرگ برای شما مهم باشد. ببینید چقدر آدم شجاع می‌شود. 🍀خیلی از کسانی که ما می‌بینیم آدم‌هایی هستند که برایشان موضوعات خیلی مهم نیست. 🍀این‌ها اختیار خود را به حضرت حق واگذار کردند و کسی که اختیار خود به پروردگار واگذار کند، 👈یعنی قسمت وعده الهی خود را انجام داده‌ام، حالا نوبت وعده خداست که می‌گوید: 💚"اوفی بعهدی اوفو بعهدکم" 👈من به عهدم وفا می‌کنم شما هم به عهد خود وفا کنید. 🍀عهد خداوند این است که بهترین را برای بشر خلق کند. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚ونشان بدیدن عنایت مولیٰ به سه چیز است. 👈اولین رکن ما فروگذاردن اختیار بود. 👈دومین رکن ما این است که عنایت یا لطف مولی یا پروردگار را بتوانیم در زندگی ببینیم. 📚"یکی اینکه در دل وی شادی نهند که غم‌ها بشوید." 🍀برخلاف اینکه همه فکر می‌کنند انسان‌های غمناک اهل گریه و زاری به خدا نزدیکترند، 👈اینجا جناب خواجه عبدالله انصاری می‌فرماید، نشانه اینکه شما به خداوند وصل هستید این است که دل شما شاد باشد. ☘دلِ شادی که غم‌ها را پاک کند. دوستان اگر موضوعات دردناکی بوجود می‌آید سعی کنید اقتدار خود را ازدست ندهید، وظيفه و عملکرد خود را به نحو دقیق انجام بدهید. 👈اما دلتان را پر از غم و اندوه نکنید. 🍀غم و اندوه قدرت اثرگذاری شما را در جهان هستی کاهش می‌دهد. 🍀دلتان باید شاد باشد چون کسی که با نور باید حرکت کند، 👈نور پشتیبان محکمی است و نور را پاک کننده زندگی خود می‌داند. https://eitaa.com/noorveshghelahi
می‌گوید 💚«چه غم دیوان امت را چو باشد نوح کشتیبان» 👈وقتی که کشتیبان من نوح و من سوار بر کشتی نوح شدم، دیگر چرا غم داشته باشم؟ 👈آنچه که رخ می‌دهد خیر الهی است. ☘پس باید دل‌ما همیشه شاد باشد. 👈ممکن است که من از بیرون گرفتار درگیری باشم، 👈ممکن است ناراحت باشم 👈و یا درحال جنگ باشم بحث کنم شمشیر می‌زنم شلیک می‌کنم، 🍀هرکاری که بکنم، اما دل‌من باید شاد باشد، 👈چون این دل خانه خداست. 🍀یعنی شما حق دارید از در بیرون داد بزنید و خشم داشته باشید این‌ها طبیعی است، 👈اما دل برای خداست. 🍀دلی که به خدا وصل است را نباید اجازه بدهیم خشمناک شود. 🍀دل را برای خدا پاک و شاد نگه دارید. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚"و نوری بخشند که علایق بسترد" 🔷ستردن به معنای محو کردن و پاک کردن و تمام کردن است. علایق هم از علقه می‌آید، زنجیرها! زنجیرهایی که به پای آدم بسته می‌شود، 👈یعنی چیزهای بیهوده را می‌گویند. 🍀می‌گوید یک نوری وارد زندگی شما می‌شود واقعا نور است که این نور تمام وابستگی‌های بیهوده شما را پاک می‌کند. ☘پس بشر الهی‌گونه، انسان الهی‌گونه وابستگی‌های سطح پایین ندارد با نور حضرت حق در ارتباط است. عشق مولیٰ در دل اوست، یعنی ارتباط با پروردگار دارد. ☘پس اگر در زندگی شما اتفاقاتی افتاد که سبب شد یک سری دلبستگی‌هایتان از میان رود، یعنی دیگر برای شما مهم نباشد، 👈این یک نور است. ☘نوری که این دلبستگی‌ها و وابستگی‌های بیهوده و مضر را از شما دور می‌کند. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚"و قربی دهند که تفرّق ببرد" 🔷قرب به معنای نزدیکی تفرّق به معنای کثرت است. 🍀آدم‌هایی که اهل موافقت باشند این‌ها می‌توانند به وحدت برسند. 👈 آدم‌هایی که اهل موافقت نیستند، همیشه در کثرت به سر می‌برند و نمی‌توانند با هم گروه تشکیل دهند. 🍀یکی از دوستان من خارج از کشور بود می‌گفت ما هیچ گروه مافیایی ایرانی نداریم به خاطر اینکه دو نفر از این‌ها نمی‌توانند باهم در وحدت به سر ببرند. 👈اما نژادهای زرد مثل چینی‌ها خیلی خوب می‌توانند باهم گروه مافیایی تشکیل دهند، اگر یک نفر از آنها را بگیرند، اصلا بقیه را لو نمی‌دهند. 👈در صورتی که ایرانی‌های خارج از کشور اصلا نمی‌توانند با همدیگر در وحدت به سر ببرند. 🍀این اتفاق باید پاک شود، باید آدم‌ها بتوانند در وحدت به سر ببرند. 🍀باید از تفرّق و جدایی اندیشه جلوگیری شود. ☘هرکدام از ما یک قطره در اقیانوس روح الهی هستیم، این قطره‌ها باید جمع شود با یکدیگر تا پیکره‌ی انسان شکل بگیرد 🍀سخت‌ترین کار معنوی، ایجاد وحدت‌درونی بین انسان‌هاست. 🍀یعنی به محض اینکه می‌خواهید به وحدت برسید، هزاران حمله برای شما اتفاق می‌افتد و شیطان اجازه این‌که به وحدت برسید را نمی‌دهد، جلوی آن را می‌خواهد بگیرد. ☘پس تلاش کنید در وحدت با دیگران به سر ببرید، که تفرق یا جدایی یا این‌که یکدیگر را قبول نداشته باشیم، پشت سر هم حرف بزنیم از یکدیگر جدا شویم، 👈این‌ها خلاف عنایت مولی است، یعنی خلاف دوستی پروردگار است. https://eitaa.com/noorveshghelahi
سومین رکن 📚"و نشان بریدن از خود و از دو جهان به سه چیز است." یعنی اینکه ما نه درگیر سود و زیان اخرت باشیم نه دنیا همه را به خدا واگذار کرده‌باشیم، به سه چیز است. 📚"یکی آن‌که حاجت‌های وی را با یَکی افتد" ☘حاجت‌ افتادن یعنی نیاز. ترجمه این قسمت کمی دشوار است. 👈حاجت افتادن، یعنی برآورده کردن نیاز. 👈با یکی افتد، یعنی فقط از یکی، 👈یکی احتمالا اینجا به معنای واحد می‌شود، یعنی پروردگار یکتا. 🍀می‌گوید فقط از پروردگار یکتا طلب کنیم. ☘ما در زندگی خود حیلت می‌کنیم. 👈حیلت کردن یعنی این‌که، کمی چشم امید ما به دست بقیه است. ☘می‌گوییم یک دولت یا ملتی بیاید کاری انجام دهد، این معنای حیلت می‌شود. 🍀در اندیشه ما باید تمام حاجت‌های خود را از آن یگانه‌ی بی‌همتا، پروردگار یکتا، طلب کنیم. 👈کسی را در دنیا کاره‌ای ندانیم، کسی هنری ندارد. ☘هرآنچه که هست هنر حضرت حق است. https://eitaa.com/noorveshghelahi