eitaa logo
نورافکن
186 دنبال‌کننده
24.9هزار عکس
26هزار ویدیو
81 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺در پاسخ به توییت محسن هاشمی: ✍ براستی منزل مرحوم ابوی و خانواده ایشان در شعب ابی طالب است؟! 🔹بر اساس گزارش فائزه خانم، بابای شما خیلی اهل کباب بود، شما چطور؟ 🔹رفتن به سد لتیان با هلیکوپتر حتی در روز عاشورا و تاسوعا و تفریح ایام عید نوروز در جزیره کیش و.... با شعب ابی طالب تناسبی دارد؟! ✅ ‌‌💢🆔 @norafkan
🏴بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تحلیل زندگی پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله): ▫️تداوم اهداف پیامبر در انقلاب ما، به مبارزه مستمر احتیاج دارد 👈 رهبر انقلاب: آن هدف، آن فکر، آن ممشائى که پیغمبر شروع کرد و براى امّت خودش باقى گذاشت که امروز انقلاب ما و حرکتِ عظیمِ مردمِ ما بر اثر همان ممشا به ‏وجود آمده و ادامه پیدا کرده، محتاج به یک مبارزه‏ى مستمر و دائمى است؛ باید تلاش کرد و مبارزه کرد.
🏴روش تحلیل زندگی پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله): ▫️حوادث زندگی پیغمبر در جهاد مستمر دوران حیاتشان معنا میشود 👈 رهبر انقلاب: هر حادثه‏‌اى در زندگى پیغمبر آن‌ وقتى معناى حقیقى خودش را پیدا میکند که در مجموعه‏‌ى این تاریخ بیست‌وسه‌ساله و دوران حیات پیغمبر، مورد ملاحظه قرار بگیرد و معناى آن حادثه در جهاد مستمرّ رسول‌ خدا درج بشود؛ وَالّا بسیارى از این حوادثى که شما شنیده‌اید از زندگى پیغمبر، به ‌طور مجرّد و تنها، آن معناى حقیقى خودش را نمیدهد.
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل مرثیه‌سرائی آقای حاج مرتضی طاهری، در مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حضور رهبر انقلاب. ۹۹/۷/۲۵ 🚩 صفحه ویژه مراسم‌های حسینیه امام خمینی 💻 @hoseinie_emamkhomeini
44.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی در مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حضور رهبر انقلاب. ۹۹/۷/۲۵ 🚩 صفحه ویژه مراسم‌های حسینیه امام خمینی 💻 @hoseinie_emamkhomeini
⭕️ مضحک بودن حرفای روحانی رو الان میبینید؟ روحانی الان مضحک نشده تو انتخابات ۹۶ هم همینقدر مضحک بود ولی زرق و برق رسانه هاش اونو تبدیل به یه سوپرمن کرد و ساده ها گول خوردن وگرنه برای ما ایشون از اولم همینقدر مضحک و بی مایه بود! خواهشا ۱۴۰۰ باز با رسانه گولتون نزنن ! 👤 🏴⚜ زهراسادات موسوی ⚜🚩 ‌‌💢🆔 @norafkan
‏از رئیس جمهور محترم بالباس روحانیت برای انطباق صلح امام حسن-معاویه با ایران-آمریکا تعجب میکنم ‏نقطه مقابل امام حسن(ع) مسلمانان بودند و همین مساله اطرافیان امام را دچار بحران تحلیل کرده بود ‏مساله امام حسن وحدت درون جامعه اسلامی بود و به کسی واگذار کرد که متاسفانه از نگاه برخی سران وقت اسلام موجه بود. صلح امام حسن واگذاری حکومت بود حالا ما به کی و چه چیزی را باید واگذار کنیم الان غیریت بیرونی و دشمن سلطه طلب چه می خواهد آماده واگذاری چه هستیم؟ ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴 بازی اعتماد سازی ❌ سالهاست با زدن اتهام‌ پوچ و بدون سند تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای به ایران میخواهند صنعت و دانش بومی هسته‌ای رو در این کشور نابود کنند و در این میان خوشخیالانی هستند که مدام میگویند بریم مذاکره و توافق و صلح کنیم که رفتند و علی الحساب برجام حاصل مذاکرات اونها به عنوان تجربه پیش روی ماست ⭕️ دشمن تروریست و حامی و پرورش دهنده تروریسم اما بازی دیگری آغاز کرده و تهمت حمایت از تروریسم به ایران میزند 🔺 فشار اقتصادی و روان وارد میکند تهدید میکند و امیدوار به خوشخیالان غرب زده هست که بتواند با مذاکره دیگری ابزار های قدرت دفاعی (موشکی) را از ما بگیرد و زمینه تهاجم نظامی را فراهم کند ‼️‼️ 🌀 سالها پیش به سودان و لیبی همین اتهام رو وارد کردند 💢 هر دو کشور رفتن مذاکره برای اعتماد سازی 🔺 نتیجه سالها مذاکره و اعتماد سازی به تجزیه سودان منجر شد❗️ 🔺 لیبی هم سالهاست درگیر جنگ داخلی که تبدیل به ویرانه شده و مأمن تروریست های اعزامی از سوریه ‼️ ➕ اگر گوشه و کنار شنیدید که بریم مذاکره برای صلح بدانید این نغمه شوم هدفش نابودی کشور هست . ✍ ‌‌💢🆔 @norafkan
امام حسن صلح رو پذیرفت چون خواص و یارانش به او خیانت کردند همان خواص و ایضا نفوذی ها در حال نوشانیدن جام زهر دیگری به رهبری اند ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴 صلح تحمیلی امام حسن (ع) در کلام امام خمینی (ره) 🔻امام حسن - سلام اللَّه علیه- آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه دارد عمل می‌‌کند، با خیال‌های کوچکشان، با افکار ناقصشان در مقابلش می‌‌ایستادند و غارتش کردند و اذیتش کردند، و- عرض می‌‌کنم که- شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند. (صحیفه امام، جلد ۹ ، ص: ۳۰) 🔹 قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می‌ خواهند بگویند، این‌ است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرف‌هایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیر المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌ گر درست شد، این ما را هدایت می‌‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی‌. (صحیفه امام، جلد۲۰ ، ص: ۱۱۸) ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴کارنامه ارتجاع نجف در مقابله با درس امام خمینی ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/1 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 به تبع نقشه‌های استعمار و استکبار جهانی امام خمینی قدس سره الشریف را به تبعید کرد و عوامل استعمار که نقش خود را به خوبی می‌دانستند، منتظر اولین سخنرانی و موضع‌گیری امام قدس سره الشریف بودند. آن‌ها انتظار داشتند امام در نخستين سخنرانى خود در عراق با موضعگيرى تند و پرخاشجويانه عليه شاه آن هم در محيطى كه اسم سياست را بر زبان آوردن كفر شمرده مى‏شد، زمينۀ كوبيدن خود را در سطح حوزۀ نجف هموار كند و سوژه‏اى به دست آنان دهد، تا با برچسب « » او را در آن حوزه ساقط كنند، از اين موضع تاكتيكى و اصولى او در اولين نطق، سخت در شگفت ماندند و از روشنگرى ريشه‏دار و دگرگون‏كننده او كه رشته‏هاى چندين ساله آنان را پنبه مى‏كرد، نگران شدند و تمام نيروى خود را به كار گرفتند تا از هر راه ممكن فرياد اين فريادگر بزرگ قرن را خاموش كنند و او را در ميان و به انزوا بكشانند و براى پيشبرد نقشۀ خود، شمارى از ‏هاى_زبردست_حوزه را واداشتند كه در درس امام شركت كنند و با ايراد و اشكال بكوشند كه او را درمانده سازند و يا دست‏كم او را در مسائل علمى ناتوان جلوه دهند و از اين راه طبل بی‌سوادى را عليه او به صدا درآورند و او را براى هميشه از سطح مراجع و علما پايين آورند و خاطر آشفته و نگران شاه و ساواك و «C.I.A» را براى هميشه از خطر او آسوده سازند. 🔸رژيم شاه كه از روآوردن فراوان ‏هاى_مسلمان به امام و تقليد از او، سخت وحشتزده و بيمناك بود كمترين انتظارى كه از مهره‏هاى كهنه‏كار استعمار در نجف داشت پايين آوردن امام از مقام مرجعيت و از جرگه مراجع بود كه از طريق ايجاد اشكال و ترديد در اذهان توده‏هاى مسلمان نسبت به درجه علمى او، امكان‌پذير مى‏شد. 🔹از اين رو با شروع درس امام، كارآزموده‏هاى مجامع علمى و روحانى نجف كه در بحث و ايراد و اشكال و كوبيدن حريف، تخصص ويژه داشتند، به حوزۀ درس امام هجوم آوردند، تا با ‏تراشى‏ها، ‏گيرى‏ها و به كار انداختن فوت و فن ويژه خود، به اصطلاح كار امام را يكسره كنند! آنان را عقيده بر اين بود، و عمرى چنين آموخته بودند، كسى كه در تحصيل‏نكرده باشد اساساً عالم و مجتهد نيست، از اين رو مغرور بودند كه امام چون فارغ‏التحصيل حوزۀ نجف نيست نمى‏تواند در برابر محققان و كاوشگران مقاومت كند و زود از پا در مى‏آيد! 🔸امام درس رسمى خود را از مكاسب محرمه آغاز كرد و درهاى تازه‏اى از ژرفاى دانش خود را بر روى دانش‏پژوهان حوزۀ نجف گشود و مطالب ارزنده و ناشنيده‏اى به حوزۀ علميۀ نجف عرضه كرد كه بسيارى از علماى فارغ‏التحصيل و بى‏نياز از تحصيل را به شگفتى واداشت و بهت‏زده كرد تا آنجا كه بعضى از مقامات برجسته روحانى آنگاه كه در حوزۀ درس امام حضور يافتند، صريحاً اعتراف كردند: 🔹«ما پيش از آمدن ‏اللّه‏_خمينى به نجف اشرف باور نمى‏كرديم كه در دنياى علوم اسلامى حرف تازه‏اى باشد كه ما نشنيده باشيم ولى آنگاه كه ايشان به نجف اشرف منتقل شدند و درس شروع فرمودند، دريافتيم كه خيلى مطالب علمى و پرارزش است كه ما نشنيده‏ايم، نيز پيش از تشريف‏فرمايى ايشان به نجف اشرف ما خود را فارغ‏التحصيل پنداشته، گمان مى‏كرديم كه از تحصيل بى‏نيازيم؛ ليكن وقتى در محضر درس آيت‏اللّه‏ خمينى حاضر شديم فهميديم كه هنوز بايد درس بخوانيم...‏‏.» 🔸ارتجاع نجف كه از تعصبات دوران جاهليت كاملاً برخوردار بود، در برابر اين اعتراف صادقانه موضع گرفته، به آنان‌كه چنين اعترافى كرده بودند پيام داد: «آبروى خود را كه برديد، ديگر آبروى حوزه و اساتيد را نبريد». 🔹عناصر كارآزمودۀ حوزۀ نجف كه به منظور درمانده ساختن و يا دست‏كم در منگنۀ علمى قراردادن امام، در جلسه درس او حضور يافته بودند، در برابر موقعيت علمى او آنچنان بهت‏زده شدند كه نتوانستند اصولاً لب به اشكال و ايراد بگشايند، تا آنجا كه خود امام در مقام اعتراض برآمد كه «چرا در جلسه درس ساكتيد، مگر در مجلس روضه نشسته‏ايد؟» امام، « » گفت و در ميدان علم و تحقيق رقيب طلبيد، نه به منظور آنكه برترى و كمالى براى خود ثابت كند بلكه چون از آغاز طلبگى به بحث و تحقيق عادت كرده بود.(نهضت امام خمینی ج2 ص255-253) ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴«چپ‌گرایی»؛ تهمت ناروای ارتجاع نجف علیه امام ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/2 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 به جاى آنكه در مقابل عظمت علمى امام سر تعظيم فرود آورند و كينه‏توزى و عصيان را كنار بگذارند، آنگاه كه دريافتند مقام علمى او تا آنجا محرز و روشن است كه نمى‏توان كوچكترین خدشه‏اى در آن وارد كرد، از شركت در حوزه درس امام خوددارى كرده، كوشيدند ديگران را نيز از استفاده از او باز دارند و هر كه براى شركت در حوزه درس او اصرار مى‏ورزيد، با تهمت و افترا و نسبت‏هاى نارواى عناصر وابسته به استعمار حوزه نجف رو به رو مى‏شد، تا آنجا كه بسيارى بر خلاف ميل و اشتياق وافرى كه براى استفاده از حوزۀ درس امام داشتند ناچار شدند كه از شركت در آن خوددارى ورزند. بعضى از آنان با افسوس فراوان به بعضى از فضلاى حوزه كه منافع كمترى در حوزه نجف داشتند توصيه مى‏كردند: «ما كه متأسفانه جرأت شركت در حوزۀ درس آقاى خمينى را نداريم شما حتماً از اين فرصت استفاده كرده، به درس ايشان برويد كه ارزنده و قابل استفاده است». 🔸 ارتجاع نجف تنها به منع استفاده از حوزۀ درس امام بسنده نكرد بلكه كوشيد او را در نجف از هر نظر و از هر طرف و كند، از اين رو تمام نيروى خود را به كار گرفت تا هرگونه رابطۀ افراد و مردم عراق را با منزل امام و با برادران مبارزى كه از ايران متوارى بودند و راه امام را دنبال مى‏كردند، قطع كند. با ‏سازى، ‏پردازى و با ‏هاى_ناروا به امام از قبيل: ‏گرايى، ، و... كوشيدند امام را در ميان حوزه و جامعۀ عراق بدنام و لكه‏دار كنند و از رسيدن صداى زندگى‏ساز، بيداركننده و حماسه‏آفرين او به گوش توده‏هاى محروم و مستضعف عراق و ديگر كشورهاى عربى جلوگيرى به عمل آورند. 🔹 ارتجاع نجف كه جز ‏نظرى و حركت‏هاى اصيل و مثبت در آن حوزه، كارى نداشت مى‏انديشيد اگر امام را از نمازگزاردن بر مرده‏اى بازدارد يا مثلاً از برگزارى از طرف امام در ردۀ به اصطلاح مراجع نجف جلوگيرى به عمل آورد و او را در رديف طراز دوم‏ها قرار دهد و يا آنكه مردم را از شركت در نماز جماعت و درس او باز دارد، مى‏تواند را به شكست بكشاند و و را از سقوط و تباهى در ايران نجات بخشد. 🔸 امام در برابر اين و در حقيقت مذبوحانه به مصداق « و اذا مرّوا باللغو مرّوا كراماً » بى‏تفاوت، آرام و بى‏اعتنا مى‏گذشت و با به خداوند بزرگ و با تكيه بر ملت وفادار خويش، با ‏هاى_سياسى_و_انقلابى در راه بيدارى توده‏ها گام برمى‏داشت. چشم به دور دستى روشن و نويدبخش داشت. بر آن بود كه با سلسله برنامه‏ها، روشنگرى‏ها و به كار بستن تاكتيك‏هاى فرهنگى و سياسى، در حوزۀ علميه نجف، دگرگونى پديد آورد و با آگاه كردن مقامات روحانى، 🔹دست مرموز استعمار و عوامل آن را از آن حوزه كوتاه كند، ليكن براى رسيدن به اين ، راه دراز و پرنشيب و فرازى در پيش بود و تحمل رنج‏ها، دشوارى‏ها و ناملايماتى را لازم داشت، كه امام دلاورانه و قهرمانانه آن را پذيرفت و نزديك 15 سال سخت‏ترين و توان‌فرساترين دوران زندگى خويش را در جوّ آلوده و اختناق‌آور نجف، با بردبارى و پايدارى پشت سر گذاشت و بر آرمان مقدس خويش پاى فشرد.هرچند زيست اجبارى امام به مدت 15 سال در نجف، ضربه‏اى بزرگ بود كه بر پيكر نهضت اسلامى ايران وارد آمد و به وجود آمدن انقلاب و جهانى شدن آن را به تأخير انداخت و راه امام را براى رسيدن به سرمنزل مقصود در كوتاه‏مدت سد كرد.(نهضت امام خمینی ج2 ص257-255) ‌‌💢🆔 @norafkan