eitaa logo
نور بصیرت
339 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
8 فایل
ارتباط با مدیر تبادلات: @ad_chanal
مشاهده در ایتا
دانلود
💠مسئله #غدیر، مسئله‌ای نیست که به نفسه برای حضرت امیر یک مسئله‌ای پیش بیاورد، حضرت امیر مسئله غدیر را ایجاد کرده است. آن وجود شریف که منبع همه جهات بوده است، موجب این شده است که غدیر پیش بیاید. غدیر برای ایشان ارزش ندارد؛ آن که ارزش دارد خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است. #امام_خمینی 📚صحیفه نور، جلد ٢٠، صفحه ٢٩ @norebasirat
🔻 تنها عيب (ع) ؟!!! 🔰 ... مي‌فرمايند: و ما الذي نقموا من أبي الحسن؛ 🔹 حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها در اين فراز مي‌فرمايند: علت اين‌که عموم مردم از علي عليه السلام حمايت نکردند همين صفات خوب علي بود وگرنه نمي توان هيچ عيبي در علي پيدا کرد. 🔸چه کسي اسلام را از علي عليه السلام بهتر مي شناخت؟ چه کسي براي مردم، براي ضعفا، براي ايتام، براي فقرا و براي بيوه‌زنان دلسوزتر از علي عليه السلام بود؟ همه مي‌دانستند که علي نمي توانست اشک يتيم را تحمل کند. ديده بودند که چگونه قنات و نخلستان آباد مي کرد و وقف فقرا مي نمود و خود از آن ها استفاده نمي‌کرد و حتي بارها شده بود خود و فرزندان و اهل‌بيتش گرسنه مي‌خوابيدند و مختصر غذايي که داشتند به ديگران مي دادند. ممکن است گفته شود که اين صفات، صفات بسيار خوبي است و هر ملتي که چنين حاکمي داشته باشند به او علاقه مند خواهند شد. پس چرا علي عليه‌السلام را کنار گذاشتند؟ 🔻بله، مردم علي(ع) را خوب مي‌شناختند. اما خواص دلشان مي‌خواست علي(ع) براي آن ها حساب جداگانه‌اي باز کند، در حالي که علي (ع) اين‌گونه نبود. او کسي بود که وقتي برادر فقيرش از او تقاضاي سهم بيشتري از بيت المال کرد آهن داغ را به دستش نزديک کرد و عذاب سخت خدا را به او يادآوري کرد. اين بود که ديدند با علي نمي‌شود کنار آمد. حاضر شدند از همه خوبي‌هاي علي صرف‌نظر کنند و با کسي عهد و پيمان ببندند که کمي براي آن ها حساب خاص باز کند.... @norebasirat
🔰 دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و فاصله بگیرد 👈 کشور «اقتصاد» و «فرهنگ» است 🔻 در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: 🔹 مسئولان باید دوران مسئولیت را که یک لطف الهی برای خدمت به مردم است، قدر بدانند و از این طریق، برای عرصه بسیار دشوار آخرت زاد و توشه فراهم کنند. 🔹 شش سال از عمر دولت، گذشت و دو سال باقیمانده از این دوران، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد. 🔹 یکی از آفات دولتها در طول سالهای مختلف «گرفتار شدن به فروع و حواشی» است. دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد. 🔺 امروز دو اولویت اصلی کشور «اقتصاد» و «فرهنگ» است. ۹۸/۵/۳۰ @norebasirat
🔰مسئولیت پذیری مسلمان و تقوا 🔹رهبانیون مسیحیت، برای اینکه دامانشان به گناهان آلوده نشود، رهبانیت-۱ پیشه کردند؛ به غارها و کوهها و بیغوله ها پناهنده شدند. قرآن میفرماید: [وَ رَهْبَانِیةً ابْتَدَعُوهَا مَا کَتَبْنَاهَا عَلَیهِمْ] -٢رهبانیتی که آنان از خود درآوردند، به صورت بدعتی آن را ایجاد کردند؛ ما بر آنان رهبانیت را ننوشته بودیم. اما عالِم اسلامی رهبانیت ندارد، گوشه گیری ندارد، فرار ندارد 🔹عالِم اسلامی همانی است که سعی میکند که بگیرد غریق را -٣؛ یک فرد آگاه مسلمان، که مسلمان بودن و مسئول بودن با یکدیگر لازم و ملزوم هستند همینجور است؛ سعی میکند غریق را، وَبا زده را، بیمار را، نجات بدهد؛ اینکه با فرار جور درنمی آید 🔹خودش را متقی می کند، یعنی آن تجهیز لازم را، آن زره لازم را، در مقابل آسیب گناه بر تن میکند و وارد منطقه گناه میشود، برای دستگیری گناهکاران؛ تقوا این است 🔹وقتی که این معنای تقوا شد، آیا تقوا مقدمه و وسیله ای برای پیروزی هست یا نیست؟ میبینید که خیلی آسان، وسیله پیروزی است. آنکسی که میخواهد بر این بیماری، در این منطقه پیروز بشود،اگر همواره بترسد که مبادا این میکروب در جسم او اثر بگذارد، این چطور میتواند میکروب زده ها و وَبا زده ها را نجات بدهد؟ 🔹باید از خودش خاطرش جمع باشد، بعد وارد منطقه وبازده بشود و دیگران را نجات بدهد؛ آنوقت است که به پیروزی هم خواهد رسید. آنوقت است که این کار را هم به راحتی انجام خواهد داد.[وَ اتَّقُوا اللَّهَ]-۴ تقوای خدا پیشه کنید،[لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ] مگر پیروزمند و رستگار و موفق گردید. __________________ ۱-(ر ه ب ) ترس دائمی؛ رهبانیه: گوشه گیری ٢-سوره مبارکه حدید/ آیه ٢٧ ٣-صاحبدلی به مدرسه آمد زخانقاه بشکست عهد صحبت اهل طریق را گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود؟ تا اختیار کردی از آن ؛ این فریق را؟ گفت آن گلیم خویش به در می برد ز موج واین جهد میکند که بگیرد غریق را (سعدی) ۴-سوره مبارکه آل عمران/آیات ۱٣۰ تا ۱٣٢ ✍️برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🌐 @norebasirat
✍️ #بیانات_امام_خامنه_ای 🔸روز #مباهله ، مظهر #اطمینان و #اقتدار ایمانی و تکیه‌ی بر #حقّانیّت است و این، آن چیزی است که ما همیشه به آن احتیاج داریم. امروز هم ما احتیاج داریم به همین اقتدار ایمانی و همین تکیه‌ی بر حقّانیّت خودمان؛ چون در راه #حق داریم حرکت میکنیم، به این باید در مقابل #دشمنی دشمنان و دشمنی #استکبار تکیه کنیم و الحمدلله تکیه هم میکنیم 🗓97/06/15 🔸روز #مباهله نشان دهنده ی اهمیت بیان #حقیقت و #ابلاغ حقیقت است 🗓88/09/22 @norebasirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ستاره‌های خدمت 🔻خاطرات رهبر انقلاب از شهدای دولت؛ 📌قسمت دوم | شهید رحمان دادمان ‌‌ 👈 رهبرانقلاب: من وقتی در سفر گیلان، به بندر انزلی رفتم و آن پل قدیمی را -که خود من حدود چهل سال قبل از آن عبور کرده بودم- دیدم، در دل شرمنده شدم... بعد هم که رفتیم، دیدیم مردم و به تبع آنها آقای امام جمعه، همه از ما ساخت پل را میخواهند. من وقتی به رشت برگشتم -در خانه‌ی آقای صوفی، آقایان وزرا جمع شدند؛ آقای عارف و دیگران هم بودند- مسئله‌ی پل را مطرح کردم و به مرحوم دادمان گفتم شما این پل را میسازید؟ ایشان فکری کرد و گفت بله، ما سه‌ساله آن را تحویل میدهیم. من گفتم آن را دوساله تحویل دهید. ایشان سری تکان داد و من فکر کردم که تلقّی به قبول کرده که دوساله تحویل دهد. گفتم من دلم میخواهد دو سال دیگر رئیس‌جمهور بیاید و در همین موقع این پل را افتتاح کند. وقتی دادمان از دنیا رفت، کسانی از دوستان ما که با خانواده‌ی ایشان مرتبطند، گفتند دادمان در خانه گفته بود که فلانی به من گفت دو ساله پل را بسازید؛ اما من آن را یک‌ساله تمام میکنم! همّت آن مرد، این‌گونه بود. ببینید انسان از فقدان چنین آدمهایی چقدر میسوزد. ۱۳۸۰/۰۶/۰۵ 🌷 #هفته_دولت @norebasirat
#شهید_مطهری، مساله حجاب، ص ۲۲۱ : جهان امروز به نام آزادی زن و صریح تر "آزادی روابط جنسی "روح جوانان را سخت فاسد کرده است ،به جای اینکه این آزادی به شکفتن استعدادها کمک کند به شکل دیگر و به صورت دیگر غیر آنچه در قدیم وجود داشت ، نیروها و استعدادهای انسانی را هدر داده است و می دهد. زن از کنج خانه بیرون آمده اما به کجا رو آورده است؟ #حجاب #شهید #شهدا @norebasirat
💢 پیش به سوی #برجام نهایی ؟ 🔸۴ شهریور ۹۸ | #روحانی: اگر من بدانم در جلسه‌ای با کسی ملاقات کنم، مشکل کشورم حل می‌شود، دریغ نخواهم کرد. 🔹۴ شهریور ۹۸| #مکرون: اگر رئیس جمهور ایران و ترامپ با یکدیگر دیدار کنند دستیابی به یک توافق ممکن است و در این زمینه نیز با روحانی گفت‌وگو کرده ام. 🔸 #ترامپ: ما دنبال تغییر رهبری نیستیم. اونا قبلا این رو داشتند. جواب نمیده. ما فقط میخوایم سلاح اتمی نداشته باشند. ➕ اگر شرایط درست باشه با روحانی ملاقات میکنم. ضمنا مکرون منو کاملا در جریان سفر ظریف گذاشته بود. ببینیم چی میشه حالا. حسم که خیلی خوبه. من دوستای ایرانی زیادی دارم. @norebasirat
🔴 جمعی از و اساتید حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به از عملکرد او انتقاد کردند. 🔹 در قسمتی از این نامه آمده است: به شما تذکر جدی و هشدار می دهیم که هر گونه تخطی از اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین که تاکید فرموده اند در هیچ سطحی با دولت دیوانه آمریکاصورت نگیرد، توسط شما یا زیر دستان شما از جمله ظریف صورت گیرد، بر خلاف قانون اساسی و قسم نامه ریاست جمهوری اسلامی می باشد که باعث احراز عدم صلاحیت دولت و تیم مذاکره کننده از لحاظ قانونی و از لحاظ شرعی خواهد شد. ◀️ متن کامل این نامه را اینجا بخوانید👇 ✅ fna.ir/dbwogc @norebasirat
(زید عزه): خدای متعال مرد را و زن را از جهاتی مثل هم قرار داده است؛ از لحاظ عروج به مقامات معنوی با هم تفاوتی ندارند، نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها)؛ از لحاظ قدرت رهبری با هم تفاوتی ندارند، نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها)؛ از لحاظ توانایی هدایت بشر تفاوتی ندارند، نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها)؛ امّا از لحاظ وظایف اداره‌ی زندگی تفاوت دارند، باز نمونه‌اش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها). اینهایی که از حقوق زن میخواهند دفاع کنند، به قول معروف شیپور را از سرِ گشادش میزنند و نمیفهمند چه بگویند و از چه چیز زن دفاع کنند، میگویند چرا زن مدیریّت [نکند]؛ مگر مدیریّتها یک افتخار است برای یک انسان که دنبال این باشد که چرا مدیریّتها [مخصوص مرد است]؟ اسمش را هم میگذارند عدالت جنسیّتی؛ این عدالت است؟ آن کسانی که در دنیا برابری جنسیّتی را مطرح میکردند و دنبال آن بودند، امروز این‌قدر بدبختی و فساد از این ناحیه گریبان‌گیرشان شده که خودشان پشیمانند؛ البتّه خیلی‌هایشان صریحاً اقرار نمیکنند، خیلی‌هایشان هم با این فرهنگ بزرگ شدند، نمیفهمند چه اتّفاقی دارد می‌افتد؛ امّا اندیشمندانشان چرا، اندیشمندانشان میگویند، میفهمند، اظهار نگرانی میکنند. خدا کند این کسانی که در داخل اسم عدالت جنسیّتی می‌آورند، مرادشان این چیزی که به‌عنوان برابری جنسیّتی مطرح شده، نباشد.۱۳۹۵/۱۲/۲۹ بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام @norebasirat
در دنیای غرب و همین کشورهای اروپایی که این همه مدّعی دفاع از حقوق زنان هستند که تقریباً همه‏اش هم دروغ است تا دهه‏های اوّل این قرنی که تمام شد، زنان نه فقط حقِّ رأی نداشتند، نه فقط حقِّ گفتن و انتخاب کردن نداشتند، حقِّ مالکیت هم نداشتند. یعنی زن مالک اموال موروثی خودش هم نبود؛ اموال او در اختیار شوهر بود! در اسلام بیعت زن، مالکیت زن، حضور زن در این عرصه‏های اساسی سیاسی و اجتماعی، تثبیت شده است: «اذا جاءک المؤمنات یبایعنک علی ان لا یشرکن باللّه». زنها می‏آمدند با پیغمبر بیعت می‏کردند. پیغمبر اسلام نفرمود که مردها بیایند بیعت کنند و به تبع آن‏ها، هرچه که آن‏ها رأی دادند، هرچه که آن‏ها پذیرفتند، زنها هم مجبور باشند قبول کنند؛ نه. گفتند زنها هم بیعت می‏کنند؛ آن‏ها هم در قبول این حکومت، در قبول این نظم اجتماعی و سیاسی شرکت می‏کنند. غربی‏ها هزار و سیصد سال در این زمینه از اسلام عقبند و این ادّعاها را می‏کنند! در زمینه‏ی مالکیت نیز همین‏طور؛ و در زمینه‏های دیگری که مربوط به مسائل اجتماعی و سیاسی است.۱۳۷۹/۰۶/۳۰ بیانات در دیدار جمعی از @norebasirat
#امام_خامنه_ای : #رجائی یڪ خصـوصیّت ممتـازے داشت ڪه این بـراے خود مَن همیشه بـه‌عنوان یڪ سـرمشق بـوده -ادّعا نمیڪنم ڪه این سرمشق، چیزے است ڪه مَـن دائماً بـه آن عمل ڪرده‌ام، امّا ادّعا میڪنم ڪه ایـن سرمشق، °| چیزے است ڪه مَـن دائمـاً خواستـه‌ام بـه آن عمل ڪنم- |° در یڪ سخنرانۍ، خیلی صریح و روشن گفت ڪه من طرف‌دار حزب‌الله هستم. آن روز اصطـلاح «حزب‌الله» مثل امروز نبود؛ امروز همه افتخار میڪنند حزب‌اللهی‌اند، [امّا] آن روز آن ڪسانی ڪه هنوز ڪاملاً از صحنـه‌ی اداره‌ی فڪر و سیاست این مملڪت ڪنار نرفته بودند، حزب‌الله را یڪ فحش میدانستند و یڪ بدگویی تلقّی میڪردند. ڪلمـه‌ی حزب‌الله و حزب‌اللهی میتوانست یڪ حوزه‌ی انسانی و مردمیِ خاصّی را مشخّص ڪند. °| #حزب‌اللهی یعنـی آن آدمی ڪه در خدمـت اهداف خدایـی و انقلاب اسلامی، بی‌محابا حرڪت میڪند و چیزے ڪه از آن مـلاحظه ڪند، یا ندارد، یا موجب ملاحظـه‌اش نمیشود؛ این حزب‌اللهـی است. |° اگـر جنگ است، °| مـی‌شتابَـد|° به جنگ؛ اگـر صدقات است براے اداره‌ے حڪومت اسـلامی و جمهـوری اسلامـی و پشت جبهه، °| هَـرچه دارد میریزد در طَبَق اخلاص؛|° اگـر راه‌پیمایـی زیر آفتاب گرم یـا در زمستان سرد است، اوّل صبح مـی‌آید بیرون و تا آخر هست؛ اگـر پاسخ گفتن بـه نداے مسئـولان ڪشور و همواره تڪرار ڪردنِ شعارهایی است ڪه رهبر بزرگ انقلاب بـه این مردم داده، °| او جزو یڪی از بهترینهـا است و جزو ڪسانی است این شعارها را تڪرار میڪنند. واقعاً بـه معنـاے واقعی ڪلمه جزو امّت بزرگِ پشت سر امام است.|° °| این معنای حزب‌اللهی است. |° @norebasirat
: غربی‏ها در باره‏ی جنس باید پاسخگو باشند؛ چون آن‏ها به زن خیانت کردند. تمدّن غربی به زن هیچ نداده است. اگر پیشرفت علمی، سیاسی و فکرای هم در زنان دیده می‏شود، مال خود زنهاست. در هر کشوری چنین پیشرفت‏هایی نصیب زنان شود که در ایران اسلامی و در کشورهای دیگر هم شده است مال خود زنهاست. آنچه که غربی‏ها به آن دامن زدند و تمدّن غربی پایه‏گذار خشت کج و بنای کجش بود، بی‏بندوباری و ابتذال زنانه است. زن را به ابتذال کشانده‏اند و داخل خانواده‏ی او را هم اصلاح نکرده‏اند. مکرّر در مطبوعات امریکایی و اروپایی، میزان بالای زن‏آزاری‏ها و شکنجه‏ها و بی‏مهریها منتشر شده است. فرهنگ غربی در مورد زن و بی‏بندوباری و به ابتذال کشاندن زنان آن مناطق، موجب شده است که بنیان خانواده، سُست و متزلزل گردد و خیانت زن و مرد به یکدیگر، در داخل خانواده چندان مهم شمرده نشود. این گناه نیست؟ این خیانت به جنس زن نیست؟ با این فرهنگ، از همه‏ی دنیا هم طلبکارند؛ در حالی که باید بدهکار باشند! فرهنگ غربی در مورد زنان باید در موضع مدافع قرار گیرد؛ باید از خودش دفاع کند؛ باید توضیح بدهد؛ اما غلبه و سلطه‏ی سرمایه‏داری و رسانه‏های مستکبرِ جبّارِ غربی قضیه را بعکس می‏کنند؛ آن‏ها می‏شوند طلبکار؛ آن‏ها می‏شوند مدافع حقوق زن به قول خودشان و به اصطلاح خودشان! در حالی که چنین چیزی نیست. البته در بین غربی‏ها هم مسلّماً متفکّرانی، فلاسفه‏ای و انسانهای صادق و صالحی هستند که صادقانه فکر می‏کنند و حرف می‏زنند. آنچه که من می‏گویم، گرایش عمومی فرهنگ و تمدّن غربی به زیان زن و علیه زن است.۱۳۷۹/۰۶/۳۰ بیانات در دیدار جمعی از @norebasirat
🌹" (ره) و زیارت عاشورا" حجه الاسلام و المسلمین فردوسی پور که از یادگاران جریان هفت تیر بودند می گویند: روز اول محرم در نوفل لوشاتو بودیم و کار مهمی پیش آمد. خدمت امام رفتم. امام در داخل اتاق، تسبیح به دست در حال ایستاده مشغول ذکر بودند و زیارت عاشورا می خواندند. به من گفتند: لطفا تا نیم ساعت مزاحم من نشوید. گفتم: آقا بعضی وقت ها کار مهمی پیش می آید. حضرت امام فرمودند: مهمتر از زیارت عاشورا؟ ما هر چه داریم از زیارت عاشورا و اباعبدالله داریم. ☑️برنامه ثابت عموم علما، زیارت عاشورا بود. ✅خواندن روزانه زیارت عاشورا را فراموش نکنیم🔅 @norebasirat
💠گریه بر مظلوم،فریاد مقابل ظالم 🔴 (ره) : امام حسین با عده کم همه چیزش را فدای اسلام کرد، مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد و(نه) گفت. بچه ها و جوانهای ما خیال نکنند که مسأله،مسأله ملت گریه است ،این را دیگران القاء کردند به شماها که بگوئید ملت گریه. آنها از همین گریه ها می ترسند برای اینکه گریه ای است که گریه بر مظلوم است،فریاد مقابل ظالم است. صحیفه نور،جلد 10،صفحه 31 بیانات امام خمینی(ره) در جمع علمای غرب تهران مورخ:1358/07/30 @norebasirat
▪️حضرت امام خمینی: «اکنون که ماه #محرم چون شمشیر الهی در دست سربازان اسلام و روحانیون معظم وشیعیان عالی مقام سیدالشهدا(ع) است،باید حد اعلای استفاده از آن را بنمایند و با اتکا به قدرت الهی،ریشه های باقیمانده درخت ستمکاری و خیانت راقطع نمایند؛که ماه محرم،ماه شکست #قدرت_های_یزیدی و حیله های شیطانی است.» @norebasirat
در زيارت قسمت صد سلام که گفته السلام علي الحسين و علي علي ابن الحسين، منظور از علي بن الحسين چه شخصي هست؟ 🔹از آن‌‌جا که ما در ، به اصحاب کربلا سلام و درود می‌فرستیم و از فرزندان امام حسین(ع) تنها علی اکبر(ع) در کربلا به شهادت رسیدند، از این رو،‌ منظور از السلام علی علی بن الحسین(ع) در زیارت عاشورا «علی اکبر» است. 🔹البته، علی اصغر دیگر فرزند آن حضرت نیز در کربلا شهید شده است که نام وی در مقتل‌هایی که نوشته شده است، عبدالله رضیع (شیرخوار) است، نه علی اصغر.[1 🔹علاوه بر این، وقتی ابن‌زیاد در دارالاماره چشمش به امام سجاد(ع) افتاد، پرسید ایشان چه نام دارند؟ حضرت پاسخ داد: «علی‌ابن الحسین(ع)». ابن زیاد گفت: مگر خدا علی بن الحسین(ع) را نکشت؟‌ امام پاسخ داد: برادر بزرگ‌تری داشتم که اسم او علی بود و مردم او را کشتند.»[2 📚 پی نوشت: [1 شیخ مفید، الارشاد، ‌ص 253. [2 مقرم، عبدالرزاق، مقتل الحسین(ع)، ص 325. @norebasirat
تبلور عظمت #زینب_کبری(س) در خطبه ی بازار کوفه زینب كبری یك نمونه‌ی برجسته‌ی تاریخ است كه عظمت حضور یك زن را در یكی از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد. اینكه گفته میشود در عاشورا، در حادثه‌ی كربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - كه واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در كربلا تمام شد. حادثه‌ی نظامی با شكست ظاهری نیروهای حق در عرصه‌ی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی كه موجب شد این شكست نظامیِ ظاهری، تبدیل به یك پیروزی قطعیِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب كبری‌؛ نقشی كه حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمی است. این حادثه نشان داد كه زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددی به این نكته ناطق است؛ لیكن این مربوط به تاریخ نزدیك است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یك حادثه‌ی زنده و ملموس است كه انسان زینب كبری را مشاهده میكند كه با یك عظمت خیره‌كننده و درخشنده‌ای در عرصه ظاهر میشود؛ كاری میكند كه دشمنی كه به حسب ظاهر در كارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع كرده است و بر تخت پیروزی تكیه زده است، در مقر قدرت خود، در كاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او میزند و پیروزی او را تبدیل میكند به یك شكست؛ این كارِ زینب كبری است. زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد كه میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل كرد به عزت مجاهدانه، به یك جهاد بزرگ. @norebasirat
آنچه كه از بیانات زینب كبری باقی مانده است و امروز در دسترس ماست، عظمت حركت زینب كبری را نشان میدهد. خطبه‌ی فراموش نشدنی زینب كبری در بازار كوفه یك حرف زدن معمولی نیست، اظهارنظر معمولی یك شخصیت بزرگ نیست؛ یك تحلیل عظیم از وضع جامعه‌ی اسلامی در آن دوره است كه با زیباترین كلمات و با عمیق‌ترین و غنی‌ترین مفاهیم در آن شرائط بیان شده است. قوّت شخصیت را ببینید؛ چقدر این شخصیت قوی است. دو روز قبل در یك بیابان، برادر او را، امام او را، رهبر او را با این همه عزیزان و جوانان و فرزندان و اینها از بین برده‌اند، این جمع چند ده نفره‌ی زنان و كودكان را اسیر كرده‌اند، آورده‌اند در مقابل چشم مردم، روی شتر اسارت، مردم آمده‌اند دارند تماشا میكنند، بعضی هلهله میكنند، بعضی هم گریه میكنند؛ در یك چنین شرائط بحرانی، ناگهان این خورشید عظمت طلوع میكند؛ همان لحنی را به كار میبرد كه پدرش امیرالمؤمنین بر روی منبر خلافت در مقابل امت خود به كار میبرد؛ همان جور حرف میزند؛ با همان جور كلمات، با همان فصاحت و بلاغت، با همان بلندی مضمون و معنا: «یا اهل الكوفه، یا اهل الغدر و الختل»؛ ای خدعه‌گرها، ای كسانی كه تظاهر كردید! شاید خودتان باور هم كردید كه دنباله‌رو اسلام و اهل‌بیت هستید؛ اما در امتحان اینجور كم آوردید، در فتنه اینجور كوری نشان دادید. «هل فیكم الّا الصّلف و العجب و الشّنف و الكذب و ملق الاماء و غمز الاعداء»؛ شما رفتارتان، زبانتان با دلتان یكسان نبود. به خودتان مغرور شدید، خیال كردید ایمان دارید، خیال كردید همچنان انقلابی هستید، خیال كردید همچنان پیرو امیرالمؤمنین هستید؛ در حالی كه واقع قضیه این نبود. نتوانستید از عهده‌ی مقابله‌ی با فتنه بربیائید، نتوانستید خودتان را نجات دهید. «مثلكم كمثل الّتی نقضت غزلها من بعد قوّة انكاثا»؛ مثل آن كسی شُدید كه پشم را میریسد، تبدیل به نخ میكند، بعد نخها را دوباره باز میكند، تبدیل میكند به همان پشم یا پنبه‌ی نریسیده. با بی‌بصیرتی، با نشناختن فضا، با تشخیص ندادن حق و باطل، كرده‌های خودتان را، گذشته‌ی خودتان را باطل كردید. ظاهر، ظاهر ایمان، دهان پر از ادعای انقلابیگری؛ اما باطن، باطن پوك، باطن بی‌مقاومت در مقابل بادهای مخالف. این، آسیب‌شناسی است. @norebasirat
ادوارد گیبون مورخ انگلیسی: این مورخ مشهور می‌نویسد: «در طی قرون گذشته و در سرزمین‌های مختلف، بشریت صحنه‌های حزن‌آوری به عظمت #قیام_حسینی که موجب بیداری قلب خونسردترین خوانندگان خواهد شد به خود ندیده است.» @norebasirat
🔴 اگر امام حسین (ع) میخواست در مقابل حوادثِ بسیار تلخ و دشواری مثل شهادت علی اصغر، اسارت زنان، تشنگی کودکان، کشته شدن همه جوانان و حوادثِ فراوانِ دیگری که در کربلا قابل احصاست، با دیدِ یک متشرّعِ معمولی نگاه کند و عظمتِ رسالتِ خود را به فراموشی بسپارد، قدم به قدم میتوانست عقب نشینی کند و بگوید: «دیگر تکلیف نداریم...اما #امام_حسین (ع) چنین نکرد... #مقام_معظم_رهبری 75/3/14 @norebasirat
چارلز دیکنز اگر منظور #حسین، جنگ در راه خواسته‌های دنیایی بود، من نمیفهمم چرا خواهران، زنان و اطفالش بهمراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم میکند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد. @norebasirat
مساله ی عاقبت به خير شدن بسيار مهم است! معتبرترين و قديمي ترين كتاب درمورد جنگ صفين ، كتاب نصر می باشدكه سابقا بسيار كمياب بود، در آن كتاب می نويسد: "درجنگ صفين يكي از سربازان اميرالمومنين (عليه السلام) زخمي شد، او را به خيمه هاي حضرت اوردند" حالا انصافا اين صحنه را تصور كنيد، اگر ما در آنجا بوديم و مي ديدم كه سرباز حضرت در راه ايشان زخمي شده ، از ته دل مي گفتيم خوشا به سعادتش! چه سعادتي بالاتر از مجروح شدن درجبهه ي حضرت است؟! اما آيا ميدانيد اين سرباز كه بود؟! نصر مي نويسد:"آن سرباز مجروح، شمر بن ذي الجوشن بود!" عجيب است! انسان يك روز در جبهه ي حضرت ( عليه السلام) باشد و يك روز هم سر از كربلا در بياورد و آن ظلم و جنايت فجيع و غير قابل بيان را مرتكب شود! از آن طرف است! درابتدا در لشكر ابن زياد است و حكم جنگ با (عليه السلام) را دارد، اما در آخر در راه حضرت شهيد و عاقبت به خير مي شود @norebasirat
🏴 #حضرت_آیت‌_الله_خامنه‌ای: «همان طور که پیغمبر(ص) در بعثت، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین(ع) هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود.» ۱۳۷۵/۰۹/۲۴ @norebasirat
🔹 رهبر انقلاب: زینب کبری حتّی در شب یازدهم نماز شبش ترک نشد. در طول دوران اسارت، انقطاع الی‌الله‌اش بیشتر شد. این زن، الگوست. @norebasirat