🌴 نور ملکوت عید بزرگ غدیرخم🌷
🌸عید بزرگ غدیر خم از دیدگاه صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله و ملائکته و جمیع المصلین علیها، روایاتی سرشار از حقایق و اسرار متجلیه این روز، امیدوارم در مطالعه و نشر این روایات کوتاهی نفرمایید.
از کسانی نباشید که فقط از تبلیغات و فعالیت های مذهبی خودشان حمایت و تبلیغ و ترویج می کنند، آثار و فعالیت های دیگر منسوبین به آستان اهل بیت علیهم السلام را نیز برای احترام به صاحب حقیقی آن نشر و معرفی و تجلیل فرمایید و مشوق خادمین خود باشید.
یا علی💖
💢غدیرخم را فراموش كردهاید!؟💢
در دوران غربت بعد از پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله، كه توأم با اختناق نیز بود، از جمله جاهایى كه مردم مىتوانستند با حضرت زهرا علیهاالسلام دیدارى داشته باشند و سؤالاتشان را مطرح نمایند، در خارج از شهر مدینه، بر سر مزار شهداى احد و حمزه سیدالشهدا بود. از جمله كسانى كه در كنار مزار شهدا با حضرت زهرا علیهاالسلام ملاقات كرده، محمود بن لبید (و یا اسید) است. او مىگوید:
پس از وفات رسول الله صلى الله علیه و آله فاطمه زهرا علیهاالسلام را در كنار قبر حمزه در احد مشاهده كردم، در حالى كه به شدت منقلب بود و اشك مىریخت. صبر كردم تا آرام گرفت، آنگاه به حضور ایشان رسیدم و عرضه داشتم: اى بانوى من! سؤالى برایم پیش آمده است كه مىخواهم با شما در میان بگذارم .
فرمود: بپرس!
عرض كردم: آیا رسول خدا صلى الله علیه و آله قبل از وفات خود، تصریحى بر امامت على علیهالسلام داشته است؟ و آیا از طرف ایشان نصّى بر این مطلب وجود دارد؟ فرمود:
«واعجباه! أنسیتم یوم غدیرخم؛ شگفتا و عجبا! آیا روز غدیر خم را فراموش كردهاید؟»
عرضه داشتم: روز غدیر را مىدانم (و آن غیر قابل انكار است)، از آن اسرارى كه رسول خدا صلىاللهعلیه و آله با شما در میان گذاشته، مرا آگاه كنید، فرمود:
«اشهدالله تعالى لقد سمعته یقول: علىٌّ خیر من أخلّفه فیكم، و هو الامام والخلیفة بعدى، و سبطاى و تسعة من صلب الحسین أئمّة أبرار، لئن اتبعتموهم وجدتموهم هادین مهدیّین، و لئن خالفتموهم لیكون الاختلاف فیكم الى یوم القیامة؛ خدا را شاهد مىگیرم كه شنیدم رسول خدا صلىالله علیه و آله فرمود: على بهترین كسى است كه او را جانشین خود در میان شما قرار مىدهم. على امام و خلیفه بعد از من است، و دو فرزندم (حسن و حسین) و نه تن از فرزندان حسین پیشوایان و امامانى پاك و نیك هستند. اگر از آنها اطاعت كنید، شما را هدایت خواهند نمود، و اگر مخالفت ورزید، تا روز قیامت بلاى تفرقه و اختلاف در میان شما حاكم خواهد شد.»
پرسیدم: بانوى من! پس چرا على علیهالسلام سكوت كرد، و براى گرفتن حق خویش قیام نكرد؟
حضرت زهرا علیهاالسلام در پاسخ فرمود:
«یا اباعمر لقد قال رسول الله صلى الله علیه و آله: مثل الامام مثل الكعبة اذ تؤتى ولا تأتى ـ أو قالت: مثل علىّ ـ ثمّ قالت: أما والله لو تركوا الحقّ على أهله و اتبعوا عترة نبیّه لما اختلف فىالله اثنان، و لورثها سلف عن سلف و خلف بعد خلف حتى یقوم قائمنا التاسع من ولد الحسین، و لكن قدّموا من أخّره الله و أخّروا من قدّمه الله، حتى اذا ألحدوا المبعوث و أودعوه الجدث المجدوث، اختاروا بشهوتهم و عملوا بآرائهم، تبّاً لهم أو لم یسمعوا الله یقول:« و رَبُّكَ یَخْلُقُ مایَشاءُ وَ یَخْتارُ ماكانَ لَهُمُ الخِیَرَةُ»(5)؟ بل سمعوا ولكنهم كما قال الله سبحانه: «فَاِنَّها لا تَعْمَى الاَبْصارُ وَلكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الّتى فی الصُّدُورِ»(6) هیهات بسطوا فى الدّنیا آمالهم و نسوا آجالهم، فتعساً لهم و أضلّ أعمالهم، أعوذبك یا ربّ من الحُور بعد الكَوْر؛ اى اباعمر، رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: مَثَلِ امام (مثل على)، همانند كعبه است، كه مردم به سراغ آن مىروند، نه آن كه كعبه به سراغ مردم بیاید.
سپس حضرت زهرا علیهاالسلام ادامه داد:
آگاه باش! به خدا سوگند! اگر حق را به اهلش واگذار مىكردند و از عترت رسول خدا صلىاللهعلیه وآله اطاعت مىنمودند، دو نفر هم (در حكم خداوند) با یكدیگر اختلاف نمىكردند، و امامت همان گونه كه پیامبر خدا صلى الله علیه و آله معرفى فرمود، از على علیهالسلام تا قائم ما، فرزند نهم حسین، از جانشینى به جانشینى دیگر به ارث مىرسید. اما كسى (ابوبكر) را مقدم داشتند كه خدا او را كنار زده بود، و كسى (على) را كنار زدند كه خدا او را مقدم داشته بود. نتیجه آن شد كه محصول بعثت را انكار كردند و به بدعتها روى آوردند، آنها هوا پرستى را برگزیدند و بر اساس رأى و نظر شخصى عمل كردند، هلاكت و نابودى بر آنان باد! آیا نشنیدند كلام خدا را كه فرمود:
«پروردگار تو هر چه بخواهد، مىآفریند و هر چه بخواهد، برمىگزیند، آنان (در برابر او) اختیارى ندارند.»
آرى شنیدند، همان گونه كه قرآن فرمود:
«چشمهاى ظاهر نابینا نمىشود، بلكه دلهایى كه در سینههاست، كور مىشود.»
افسوس كه آنان آرزوها و هوسهاى خود را تحقق بخشیدند و از مرگ و قیامت غافل ماندند! خدا نابودشان گرداند و آنان را در كارهایشان گمراه كند.
پروردگارا! به تو پناه مىبرم از كمى یاران پس از فراوانى آنان.»
📚 كفایةالاثر، ص 198
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه شرکت در مسابقات حاضران غدیر در فضای تلگرام👆👆👆
تلگرام 👈
🆔 @ehyagaraneghadir 💯
اینستاگرام 👈
instagram.com/ghadirekhom_ir?igshid=10zl1sdiy14bh
ایتا 👈
eitaa.com/ehyagaraneghadir
🔴🔵 قضا شدن نماز صبح مردم از نشانه های آخرالزمان و از دلایل اصلی تنگ شدن رزق و روزی هاست :
🔴از امام صادق علیه السلام پرسیدند که چرا کسانی که در آخر زمان زندگی می کنند رزق و روزیشان تنگ است؟
فرمودند : به این دلیل که غالبا نمازهایشان قضا است.
🔴 مردی به خدمت امام صادق علیه السلام آمد و عرضه داشت : من مرتکب گناهی شده ام.
امام صادق علیه السلام فرمود :خدا می بخشه.
آن شخص عرضه داشت :گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگ است.
امام فرمود: اگر به اندازه ی کوه باشد خدا می بخشد.
آن شخص عرضه داشت: گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگتر است.
امام فرمود : مگر چه گناهی مرتکب شده ای؟
وآن شخص به شرح ماجرا پرداخت.
پس از اتمام سخن امام صادق علیه السلام رو به آن مرد کرد و فرمود: خدا می بخشد ، من ترسیدم که نماز صبح را قضا کرده باشی.
🔴 مرحوم آیت الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (معروف به نخودکی) در وصیت خود به فرزندش می گوید: اگر آدمی چهل روز به ریاضت و عبادت بپردازد ولی یک بار نماز صبح از او فوت شود، نتیجه آن چهل روز عبادت بی ارزش (نابود) خواهد شد.
📕 *لطفا حداقل به یک نفر بفرستید.*
.
🔹 سقیفه سبب حذف دعوت همگانی مردم بسوی ولایت حضرت حجت عج از اذانها است:
🔺 از سال اول هجرت که اذان بصورت عمومی تشریع شد ولایت امیرالمومنین علیه السلام هر شبانه روز در اذان از ماذنه ها در جمیع مساجد مسلمین در زمان حیات حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله برای مردم بیان میشد:
🔺 حتی عمر ابن خطاب که بی بهره ترین و نادان ترین افراد در بین مسلمین نسبت به احکام و آداب و سنت نبی خدا صلی الله علیه و آله بود نیز میدانست که منظور از (خير العمل) در اذان همان ولایت دوازده امام است که نبی خاتم صلی الله علیه و آله آنها را بشارت داده است:
🔺 صحابه و علما و خلفاء و ائمه فقه و حدیث اهل سنت که از حقایق و وقایع صدر اسلام مطلع هستند به دروغ به اهل سنت میگویند (خير العمل) به سبب ترک جهاد حذف شده است:
🔺 عجب از اهل سنت که برای عمر ابن خطاب ولایت تشریعی قائل هستند تا جاییکه عمر میتواند سنت رسول خدا صلی الله علیه و اله را تغییر و حتی فقرات اذان حذف کند، اما اگر شیعیان برای اهل بیت علیهم السلام - که خلفای حقیقی و راستین نبی خاتم صلی الله علی واله هستند - ولایت تشریعی قائل باشند از دایره سلام و ایمان خارج میشوند:
🔺آتشي كه در سقيفه در جهت تحریف دین روشن شد سبب غیبت حضرت حجت عج و عدم تبلغ او در زمین شد و بعد از پانزده قرن هنوز دودش آن آتش به چشم ساکنین زمین میرود:
ابن ابي عمير میگوید:
از امام كاظم عليه السلام سوال شد:
👈 چرا (حي علي خير العمل: بسوی بهترین عمل بشتابید) از اذان حذف شد⁉️
حضرت فرمودند:
👈 منظورت علت ظاهري است که حکومت به اهل سنت گفته، يا علت باطني و واقعي را که سبب حذف آن از اذان شده⁉️
عرض كرد:
هر دو بیان بفرماید!
پس حضرت امام فرمودند:
👈 علت ظاهري اين بود كه عمر گفت (حي علي خير العمل) را نگويند چون اگر بهترين عمل نماز باشد پس مردم مشغول به نماز ميشوند و جهاد را رها میکنند❗️
سپس حضرت فرمودند:
و أما الباطنة فإن خير العمل الولاية فأراد من أمر بترك حي على خير العمل من الأذان أن لا يقع حث عليها و دعاء إليها:
ترجمه:
✅ اما علت باطني و واقعي که (حي علي خير العمل) توسط عمر از اذان حذف شد این بود که (خير العمل) یعنی ولايت أهل بيت عليهم السلام❗️
👈 پس او از حذف (حي علي خير العمل) از اذان میخواست مردم به طرف ولايت أهل بيت عليهم السلام تحريك و تشويق نشوند، و امت بسوی به سمت امام أهل بيت عليهم السلام دعوت نشوند❗️
مصادر:
علل الشرائع - الشيخ الصدوق - ج ٢ - الصفحة ٣٦٨.
الحدائق الناضرة - المحقق البحراني - ج ٧ - الصفحة ٤٣٨.
بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٨١ - الصفحة ١٤٠.
وسائل الشيعة (الإسلامية) - الحر العاملي - ج ٤ - الصفحة ٦٤٧.
جامع أحاديث الشيعة - السيد البروجردي - ج ٤ - الصفحة ٦٨٦.
.