eitaa logo
[ @NovinTrader ]
710 دنبال‌کننده
799 عکس
175 ویدیو
27 فایل
🌹کانال آموزشی و تحلیلی #بورس ایران🌹 ⚠️تحلیل های این کانال صرفا بر اساس دانسته ها و استراتژی شخصی است و امکان خطا در تحلیل وجود دارد و اینجانب هیچگونه مسئولیتی در قبال خرید و فروش شما ندارم ⁦⁩.☠️ @ScanEagle
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️توی این انتخابات حدود ۴۰ درصد واجدین شرایط شرکت کردن و از این ۴۰ درصد ؛ نصف شون مخالف سیاست های فعلی هستن و به جریان مخالف رأی دادن !!! در واقع آمارهای انتخابات نشون میده که حکومت در کسب رضایت مردمانش کاملا موفق بوده و مردم موافق ادامه این نوع کشورداری هستن و روز به روز بر آمار رضایت افزوده میشه !! چند صبای دیگه که نسل ۹۰ و ۱۴۰۰ بیاد وسط دیدنی تره!
💠 سعی کنید خودتون فکر کنید و زیاد تحت تأثیر جو قرار نگیرید ؛ توی این کانال های ایتا و تلگرام که دور میزنی ، یه طوری طرفداران دو کاندیدا همدیگر رو می کوبن که آدم هاج و واج میمونه ؛ طرفداران جلیلی با استناد به آیات و روایات و داستان های صدر اسلام به این نتیجه رسیدن که پزشکیان مثل خوارج و معاویه هست و این نهج البلاغه خونیش فیلمه و خلاصه طرف رو تا اسفل السافلین کشیدن پایین ! ❗️از اون طرف طرفداران پزشکیان ، جلیلی رو تا سطح طالبان و کمونیست کشیدن پایین !! ☝️ بنده که برای نامزدی تبلیغ نمی کنم و برام مهم نیست ، ولی خواهشاً یه کم جوگیر نباشید! اگر میخواهید با کسی مخالفت کنید ، قشنگ و تمییز و اصولی مخالفت کنید نه با روش های کثیف
❌ ما یک چیز داریم بنام انتظارات تورمی ! یعنی طرف توی هول و ولا میفته که پولش رو سریعا تبدیل به طلا و دلار و کالا کنه و ریال نگه نداره! ببین با جلیلی این حس بیشتر میشه یا با پزشکیان یا با هر دو !!! از طرفی همین الان میتونی بلند شی بری سراغ مردم عادی اطرافت ( مثلا همون ۶۰ درصدی که رأی ندادن ) و بپرسی بنظرت با اومدن جلیلی طلا و دلار بیشتر می‌کشه بالا یا با اومدن پزشکیان؟! هم چنین از آدم های بورسی اطرافت بپرسی با اومدن کدوم یک احتمالا بورس بکشه بالا یا پایین ؟ توی بورس چند صد شرکت تولیدی وجود دارند که دارند گزارشات سود و ضررشون رو توی کدال ارائه میدن ، پس بورس نشان دهنده وضعیت اقتصاد مملکته و‌ نیاز به داستان سرایی و شعار و توهم نیست . هر کسی انتخاب شد یه نگاه به وضعیت بورس و طلا و دلار بنداز ؛ قشنگ متوجه میشی رییس جمهور طی چهار سال توی اقتصاد گند میزنه یا نه ؟!
⭕️
اظهارنظر اعضای ستاد و بعضاً خودش رو می‌شنوی ، ترس از آینده پیدا می کنی ! اعضای ستاد و اظهار نظر خودش در مورد اینکه من از اقتصاد چیزی نمی‌دونم رو می بینی می‌ترسی گذشته تلخ دولت دوم روحانی دوباره تکرار شود ! ⭕️ ای کاش این دو تا کاندید نبودن !
طبق گفته های امشب تفکرات توی بحث سیاست خارجه ، دنباله رو همون سیاست های دولت روحانیه که همه نتیجه فلاکت بارش رو چشیدیم و دیدیم ! اینکه کشور معطل ماند . از طرفی اگر قرار بشه طبق عملکرد این دو سه سال اخیر ، نیازمند قرارداد چند ساله و جامع با چین و روسیه و هند و.... بشویم ! هیچ فرقی با همون سیاست روحانی نداره، حوادث گذشته ثابت کرده همین چین و روسیه و هند پاش که میرسه همون بی اخلاقی آمریکا رو خواهند داشت ! نمونش همین ندادن پول نفت ما از طرف چین و تهاتر پول نفت با جنس بنجل ⭕️ نه شرقی نه غربی شعار درستی است ؛ ولی وقتی طی این ۴۵ سال بی عرضگی کردند و اقتصاد و سفره مردم رو درست نکردن و روز به روز نارضایتی عمومی افزایش یافته ؛ مجبوری یا بری توی بغل شرق بخوابی یا بغل غرب بخوابی ؛ آخر سر هم اونها حظ و بهره خودشون رو ببرن و بعد تو رو پرت کنن اونور !
☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخ آخ حرف خیلی قشنگی زد ، منم موافقم ، هر رییس جمهوری که میاد وعده بزرگ میده ، اگر خلافش رخ داد اعدامش کنید 😁 ملتی دعاگوتون خواهد شد. ما بورسیا زخم خورده وعده های سر خرمن هستیم .
انصافا بنده هر چه امشب دقت کردم که دو تا نامزد جزییات برنامه شون رو بگن چیزی نفهمیدم ؛ هر دو دارن انتقاد می کنن یا توصیه می کنند یا گزارش ماوقع می دهند ! ولی دیشب پزشکیان موفق بود و امشب جلیلی موفق تر ☝️ حقیقتا بنظر بنده هر کدوم از این دو شخص انتخاب شوند فقط در ۲۰ درصد با هم اختلاف نتیجه دارند ! پس بنظرم زیاد سخت نگیرید و فکر نکنید اگر فلانی انتخاب شد نابود میشیم یا با فلانی خوشبخت میشیم ! ⭕️ همینکه رییس جمهور بعدی نذاره وضع بدتر از همین الانی که هستیم نشه ، من یکی ازش ممنونم؛ مثل همین یک ماه و نیم که رییس جمهور نداشتیم و همه چیز آروم و نرمال بود همین فرمون رو ادامه بدید ما راضی هستیم . موفق باشید .
💠 حرف آخر ؛ به هر کی دوست دارید و تشخیص میدید خوبه ، رأی بدید ، فقط تحث تاثیر جو رسانه های مذهبی و اصول گرا و اصلاح طلب و اعتدالی و سلطنت طلب و... قرار نگیرید ، خودتون فکر کنید؛ کسی که مبنای نظراتش رسانه و جوسازی بقیه باشه باید به حالش گریه کرد . خواهشاً به هر کسی رأی دادی ، فردا روزش تعصب رو بذار کنار و اگر اشتباه کرد، ماست مالی و توجیه نکنید و به مخالفین تون برچسب نزنید و فحاشی نکنید! ⭕️ موفق و پر سود باشید .
⭕️ خیلی بده ، کسانیکه چند سال پیش توی دولت روحانی به زندگی مردم گند زدن ، الان اسمشون بعنوان بهترین وزیر تاریخ کشور مطرح شده 😂؛ ما که یادمون نرفته امثال طیب نیا و ظریف و آخوندی و کلا دولت روحانی چه گندی توی زندگی مردم زدن! به اندازه کافی جریان اصلاحات توی این ۴۵ سال قدرت توی دستش بوده و دیگه حسی برای اینکه ۴ سال دیگه یه جریان مزخرفی مثل دولت روحانی بیاد سرکار، نیست ! ⭕️از مدار حق نباید خارج شویم و باید اعتراف کنیم که دولت شهید رییسی یک زمین سوخته رو از دولت روحانی تحویل گرفت ؛ ولی دولت جناب رییسی هم اون دولت قوی و دلخواه بنده نبود و انتقادات تند بنده با دولت ایشان توی کانال موجوده ؛ از نظر من شخصیت ایشون مناسب رایاست جمهوری نبود و کار اساسی ای توی دولت ایشون انجام نشد و گرفتار کارهای روزمرگی دولت شدن، ترس بنده از انتخاب جلیلی ادامه همین شیوه ضعیف دولت فعلی و استفاده از یک مشت شخص کم تجربه و زیاده گو و دو قطبی کننده است . ❌ ولی دولت رییسی از نظر من هر چقدر هم که ضعیف بود بهتر از دولت نکبت چهار سال دوم روحانی بود! بنده یا میدم یا به رأی خواهم داد ! فقط به خاطر اینکه این وزرای پرروی روحانی دوباره جان نگیرند . ❗️مطمئن باشید اگر بر فرض جلیلی هم انتخاب شد ؛ برخلاف طرفدارانش به هیچ عنوان ایشان را به قدیس و معصوم تبدیل نخواهم کرد و اگر بخواد روال دولت شهید رییسی رو در پیش بگیره حتما انتقاد تند خواهم کرد . ❌ ❗️۱۳ تیر ۱۴۰۳
⭕️ بنظرم با این شرایط و جریاناتی که در فضای مجازی حاکم هست و با نظرسنجی شخصی خودم از کسانیکه رأی ندادن ، اگر افرادی که در دور قبل رأی ندادن بخوان جمعه رأی بدن ، احتمالا باید منتظر ریاست جمهوری پزشکیان باشیم .
☝️گفتم ، چون آقای طی این دو تا مناظره اخیر ، حرف هایی زد ( هر چند کوتاه) که دقیقا مدنظر من بود ، و هم چنین شخصیت مدنظر بنده برای ریاست جمهوری ( جناب فتاح) ازش حمایت کرد به همین خاطر فردا بهش رأی میدم . امیدوارم برخلاف تصورات بنده عمل نکنه 👇 این کلیپ هم یکی از دوستان امروز برام فرستاد ، که در جهت تایید همون حرفهای قبلی بنده هست به همین خاطر گذاشتم .
یه چیزی که برای خودم جالبه اینه که هم طرفدارهای جلیلی و هم پزشکیان میان پی وی بنده تذکر میدن و نصیحت می کنن و بعضاً توهین می کنن😁 همین نشون میده بنده کاملا بی طرفانه مسائل رو میگم و تعصبی به شخصی ندارم ! بنده از هر کس که نظر بیجا بزنه انتقاد می کنم همون‌طور که از روحانی و دولت شهید رییسی انتقادهای تندی می کردم ( پیام هاش موجوده ) ⭕️ در مورد جناب جلیلی تنها نگرانی بنده اینه که از آدم های رادیکال و دوقطبی ساز استفاده کنه و آرامش روانی جامعه رو بریزن بهم ، به هر حال این کشور اقشار مختلفی با عقاید مختلف داره نمیشه صرفا نظرات یک قشر خاص رو در نظر بگیرد . ⭕️ در مورد آقای پزشکیان خودشان علنا اعلام کردند که از چیزی سر در نمیارن و همه چیز رو میسپاره به کارشناسان ، حالا کارشناساش همون وزرای مزخرف دولت روحانیه ؛ از نظر بنده ایشون عرضه کارهای بزرگ و بنیادین( شبیه همون مواردیکه که گفتم ) رو ندارند و بازیچه اطرافیانش خواهد شد .
از اونجایی که توی گروه ها و مناظراتِ کاندیدها خیلی بحث در مورد تورم شده بود و هر کس یه آماری میداد ، این عکس رو از مجموعه معتبر اکو ایران ببینید .
چه گیری افتادیم ما هم از جلیلی ها توهین می‌شنویم هم از پزشکیانی ها ؛ بنده خدا اگر من طرفدار کسی می‌بودم نمی اومدم تو اوج جو شهادت شهید رییسی ، از کارنامه اش انتقاد کنم ( کاری که هیچ کانالی توی ایتا جرأتش رو نداشت ) ؛ اتفاقا بی فکر و افراطی کسانی هستن که قبل از این مناظرات انتخابشون رو کرده بودن ؛ بعد از این هم چه جلیلی دربیاید چه پزشکیان هیچ فرقی به حالم نمی کنه؛ برخلاف طرفداران متعصب و دُگم اینها اگر اشتباهی کردن ازشون انتقاد می کنم .
❌ نصف جمعیتی که از کانال لفت میدادن ، به خاطر انتقادات بنده از عملکر دولت شهید رییسی و نظام بوده 😁 که لفت شون هیچ اهمیتی نداشته برام . بد طرف ما رو میخواد بچسبونه به جلیلی 😢
☝️
با پیروزی پزشکیان ( جریان مخالف دولت فعلی) ⭕️دولت فعلی یا باید یه حال اساسی به دولت پزشکیان بده و شاخص کل رو همین پایین نگه داره و رشدش رو حواله بده به دولت بعدی و یه خاطره بد از عملکرد خودش توی بورس در اذهان سهامداران به یادگار بذاره . ⭕️ با اینکه عاقل باشه و یه خاطره خوش از خودش به یادگار بذاره و شاخص کل مفت دست دولت پزشکیان نده ‌. ☝️ حالا نظر شما رو کدومشه ؟! بنظرت این دولت عاقله ؟ یا فرقی براش نمی کنه و همچنان تا آخر بورس رو به کتف چپش میگیره ؟ ❌ در مورد قیمت طلا و دلار هم چنین موضوعی صادقه ! بنظرت دولت فعلی دنبال اینه که قیمت دلار و طلا رو پایین تحویل بده یا بالا ؟!
نمی‌خواستم قبلا چنین موردی رو مطرح کنم ،چون گفتم شاید یه برداشت شخصی باشه ولی در روز ۵ خرداد ( روزعید غدیر قبل از انتخابات مرحله اول ) رهبری به رئیس جمهور آینده مسائلی رو گوشزد می کنه و میگه حواسش باشه که چارچوب ها رو رعایت کنه و.... ( سخنرانی رو ببینید ) خب تقریبا مشخص بود چه کسی قرار است رئیس جمهور بشه که این همه سفارش و تذکر میداد !
مشکل جریان اصولگرا اینه که یک جامعه شناس توی مشاورین اینها وجود نداره و اصلا جریان خاکستری جامعه رو درنظر نمیگیرند آدم فکر می‌کنه اینها داخل مردم کوچه و بازار نیستن ؛ وقتی مشاورین تون دقیقا دست میذارن روی گسل های اجتماعی ( حجاب و فیلترینگ و .....) باید منتظر واکنش جامعه باشید . حقیقتا وقتی از افراد رأی نداده توی دوره اول می پرسیدم که دور دوم رأی میدی؟ میگفتن یا نمی‌ریم یا میریم که جلیلی رأی نیاره! اصلا کاری به پزشکیان نداشتن 😊 ⭕️ از همون اول و طبق تجارب سال های ۹۲-۹۶ مشخص بود که باید یک شخصیتی کاندید میشد که در اذهان بعنوان یک شخص سوپرمذهبی و انقلابی مطرح نباشه ، یک شخصیت عوام پسند با حرف های ساده عوام پسند باید کاندید این جریان میشد ! ❌ از نظر بنده چه این و چه اون فرق خاصی نمی‌کنه و شما روی ۲۰ درصد تحول و تغییر سیاست ها حساب کنید و زیاد سخت نگیرید .