فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اختیارات رئیس جمهور
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
📌آیا همین که شورای نگهبان فردی را رد صلاحیت نکرده کفایت میکند برای اینکه به او رأی دهیم؟
برخی بهانه میآورند و نظارت شوراي نگهبان را در احراز صلاحيت افراد کافي ميدانند. ولی بايد به اين دسته از افراد متذکر گرديد که:
تأييد شدن افراد توسط شوراي نگهبان بدين معناست که اعضاي شوراي نگهبان، از نظر قانوني، منعي نميبينند که فرد مورد تأييد، وارد عرصة رقابت انتخاباتي شود.
بنابراين، تأييد شوراي نگهبان تنها اين مطلب را ميرساند که شوراي نگهبان، از نظر قانوني، حق حذف آن فرد را نداشته است و اين بدان معنا نيست که ديگر، رأي دهندگان عذر و مسئوليتي ندارند، بلکه آنان موظفند که در پي انتخاب شخص اصلح، از ميان افراد تأييد شده، باشند.
📚 آیت الله مصباح یزدی، در جمع ناظران شورای نگهبان، ۱۵و۱۶ بهمن ۱۳۸۳
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
📝 ملاکها و معیارهای انتخاب اصلح از
دیدگاه امامین انقلاب در ۱۴ واژه و با
مخفف "معتمد-شجاع-متقی" عبارتند از:
👈 معتمد
۱ م: مومن به اسلام، انقلاب، ولایت و مردم.
۲ ع: عالم بلکه عالمترین.
۳ ت: توانمند در مدیریت
۴ م: مردمی بودن.
۵ د: دلسوز، باوجدان کاری
👈 شجاع
۶ ش: شجاع بودن درقبال دشمنان.
۷ ج: جوانگرایی.
۸ ا: انقلابی بودن
۹ ع: عدالت محوروعادل بودن.
👈 متقی
۱۰ م: منافع عمومی نگر.
۱۱ ت: تجملاتی نبودن، ساده زیستی.
۱۲ ت: تقوای دینی، سیاسی داشتن
۱۳ ق: قانونگرا و متشرع بودن.
۱۴ ی: یاوری محرومان و مستضفین
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استاد رحیمپور ازغدی:
🔸حرفهای دَم انتخابات مهم نیست به سوابق گذشته افراد رجوع کنید...
🔸دَم انتخابات همه یه جوری حرف میزنن که مردم خوششون بیاد..
#ملاک_انتخاب
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
🔰مسئولیت برداشتن گام دوم انقلاب با...
#الگوی_انتخاب_اصلح
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
⁉️#سوال
اختیارات رئیس جمهور
۴-عالیترین مقام کشور که مستقیما توسط مردم انتخاب میشود شخص رئیس جمهور است اما شورای نگهبان،به عنوان عالی ترین مرجع نظارتی انتخابات ریاست جمهوری،طبق قانون اساسی قائل به پاسخگویی به رئیس جمهور نیستند!
#پاسخ
⬅️قانون اساسی محدوده اختیارات هر مسئول و نهاد و قوه را مشخص میکند
شورای نگهبان حافظ این قانون است
بنابراین پاسخگویی#شورای_نگهبان به رئیس جمهور مساوی تسلط و حق تصرف رئیس جمهور بر قانون است و نادیده گرفتن اصل عمل بر اساس قانون!
نتیجه چنین اقدامی،تصرف در قانون و دیکتاتوری حکومت کردن در قالب ریاست جمهوری است!
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حدود و #اختیارات_رئیس_جمهور
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
⁉️⁉️اگر #مردم_در_صحنه نباشند و حضور جدی نداشته باشند ،حتی اگر رهبر آنان در حد وجود مبارک حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام باشند،نظام اسلامی محقق نمیشود،
در سوره مبارکه نور دربارهی حضور مردم آمده: مؤمنان فقط آنانند که به خدا و پیامبرش ایمان آوردهاند،و هنگامی که بر سر کار مهمی با پیامبر جمع باشند تا از ایشان اجازه نگیرند از نزد او نمیروند،به راستی کسانی که برای رفتن از تو اجازه میگیرند،آنانند که به خدا و پیامبرش ایمان دارند.
✨إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَىٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّىٰ يَسْتَأْذِنُوهُ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَأْذِنُونَكَ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ
🌟مؤمنان واقعی کسانی هستند که گذشته از ایمان به خدا و پیامبر در مسائل اجتماعی نیز رهبران الهی خود را رها نکنند و در این زمینه،از جهت ملاک حکم،میان آنکه رهبر ،پیامبر یا امام معصوم یا جانشینان آنان در عصر غیبت باشند، تفاوتی نیست.
📚کتاب تربیت سیاسی اجتماعی وحیانی،الهی زاده،ص ۲۱۷
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅@Nsiasi🇮🇷
سیاست+مردم
📣📣📣📣توجه توجه 📣📣📣📣 #اطلاعیه باسلام ⚡️در عرصۀ سیاسی جامعه است که، مقدمات ظهور تحقق پیدا میکند.
🌐📲آدرس کانال جهت نشر در دیگر پیام رسانها📲استفاده از مطالب مجاز می باشد.
#نشر_حداکثری
ومن الله التوفیق
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
✅https://eitaa.com/Nsiasi🇮🇷
در چه مواردی نباید به ظالمان تکیه کرد؟
در درجهی نخست نباید در ستمگریهای ستمگران شرکت جست و از آنها کمک گرفت و در درجهی بعد اتکا بر آنها در آنچه مایهی ضعف جامعه اسلامی و از دست دادن استقلال و خود کفایی و تبدیل شدن به یک عضو وابسته و ناتوان میگردد، باید از بین برود، زیرا این تکیه کردن ها جز شکست و ناکامی و ضعف جوامع اسلامی، نتیجه ای نخواهد داشت.
اما روابط تجاری و یا روابط علمی بر مبنای حفظ منافع مسلمانان و استقلال و ثبات جوامع اسلامی، نه داخل در مفهوم تکیه بر ستمگران است و نه از نظر اسلام ممنوع است، بلکه در عصر پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم و اعصار بعد همواره چنین ارتباطاتی وجود داشته است.
(برگزیده ی تفسیر نمونه، ص ۳۷۰-۳۷۱)