دعوت به پویش #زنجیره_تواصی
اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیرهی محافظت مؤمنان است، قطع بشود قطعاً خسارت خواهد رسید.
امام خامنه ای(مدظلهالعالی)
برادر و خواهر گرامی
سلام علیکم
نماز و روزه شما قبول
با ارسال پیوند(لینک) https://mobasheran.org/faslbandegi برای مخاطبان خود، با هدف مشارکت در #زنجیره تواصی و گسترش آن، ضمن دعوت آنها برای پیوستن به پویش#زنجیره تواصی زمینه بهرهمندی این عزیزان از موضوعات مختلف مرتبط با ماه رمضان و #تواصی در قالب های وبینار، نمایشگاه تصاویر، نماهنگ، مسابقه کتابخوانی، پادکست و... را فراهم نماییم.
اداره کل تبلیغات اسلامی همدان
#سی_روز_سی_درس از قرآن
🔸 درس بیست وچهارم: توبه
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
@nurossaghaleyn
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
*پیامکهای به ظاهر مذهبی ولی اسراییلی😟😳😳😱*
*مثال اول*
ختم شش میلیون صلوات تقدیم به شیرخوار امام حسین (ع) سهم شما شش صلوات و ارسال به شش عاشق حسینی
لطفا قطع کننده زنجیره نباشید
*مثال دوم*
تا پیام را دیدی هشت بار بگو یا ابوالفضل وبرای هشت نفر بفرست.
همین الان خبر خوشی میشنوی و...
*مثال سوم*
نذر صلوات گرفتیم واسه امام
سهم شما فلان اندازه اگر انجام نمیدهید خبرم کنید تامدیون نشوید
(و مثال های دیگر)
*مثال چهارم*
دختر بچه ای ۵ساله تو کماا ست اسمش.... دیگه امیدی بهش ندارن دکترا جوابش کردن مادر قرار نداره
باباش التماس دعا داره
ختم صلوات برداشتیم برای شفای او سهم شما ۱۴صلوات وبرای۱۴ نفر بفرستین لطفا قطع کننده زنجیر نباشید تو رو به قرآن بفرست اگه نمی فرستی اطلاع بده
*مثال پنجم*
بخدا خودم زیر 1 دیقه جواب گرفتم همین الآن
تورو قرآن نخونده یه آرزو بکن. ﷽.﴿.قُل.هُوَ.اللَّهُ.أَحَدٌ.۞.اللَّهُ.الصَّمَدُ.۞.لَمْ.يَلِدْ.وَلَمْ.يُولَدْ.۞.وَلَمْ.يَكُن.لَّهُ.كُفُوًا.أَحَد.﴾.tt. اینو بخون وبفرست *اگر نفرستیش به قرآن پشت کردی* تنزیلَ العزیزِ الرّحیم لتُنذرَ قوماً مااُنذرَ آباؤهم فَهُم غافلون به9نفربجزمن بفرست ببين تا60دقيقه ديگه خدأبرات چه میکنه.
*✍️نظر مراجع تقلید👇*
*🌸آیت الله صافی گلپایگانی*
به طور کلی این پیام ها باید مدرک صحیح شرعی داشته باشد و در غیر این صورت ارسال آنها برای دیگران جایز نیست و باید از آنها جلوگیری شود.
*🌸مقام معظم رهبری*
هیچکدام ازاین پیام ها واقعیت واعتباری ندارد وحرام است
*🌸آیت الله مکارم شیرازی*
هیچکدام از این امور اعتباری ندارد و سزاوار است مردم به این کارها دامن نزنند
*🌸آیت الله موسوی اردبیلی*
اینگونه نوشته ها اعتبار ندارد
*🌸آیت الله سیدعزالدین حسینی زنجانی*
انتشار بعضی از این پیام ها موجب وهن شریعت و دین میشود و لذا جایز نیست و هیچگونه الزام شرعی هم در تکثیر متوجه دریافت کنندگان نیست
🔊قابل توجه اونایی که میگن واسه چند نفر بفرست تا حاجت بگیری
پس در جریان باش
*هنرى ليونر (فقيه دينى اسرائیل)*
ما با طراحى پيام هاى فارسى و عربی و انگلیسی و... آوردن نام پيامبر و ائمه در پيام ها مينويسيم آن را براى ١٠ نفر بفرست تا معجزه ببينى
با گذشت زمان مسلمانان ميبينند خبرى از معجزه نيست پس آن را خرافات تلقى كرده و اينگونه *ايمانشان را كم كم ازدست ميدهند*
مردم بايد از ارسال اين پيام ها خوددارى كنند تادشمنان نتوانند با توسل به اهل بيت دست به گسترش باورهاى خرافى و در نهايت سست كردن باورهاى دينى بزنند.
*⚠ لطفا تو هر گروهی عضوید بفرستید تا ریشه این پیام ها کنده بشه*
*🌺نشر حداکثری*
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
@nurossaghaleyn
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
دعای #روز_بیست_و_پنجم ماه مبارک رمضان
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
@nurossaghaleyn
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
03.شرح حکمت 6,قسمت سوم(1).mp3
7.52M
🌹سلسله جلسات درسهای نهج البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت6
⭕️ خودپسندی 2⃣
🔺عوامل خودپسندی
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
@nurossaghaleyn
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
🌹شرح #حکمت6
🔴 قسمت سوم
🔹 نکته پنجم که در بحث خودپسندی باید توجه کرد تا از این آفت در امان ماند، بحث توجه به این حقیقت است که عزت و بزرگی و کبریا مخصوص ذات اقدس خداوندی است. در خطبه ۱۹۲ بند اول ، حضرت می فرمایند: «ستایش خداوندی را سزاست که لباس عزت و بزرگی پوشید و آن دو را برای خود انتخاب کرد و از دیگر پدیدهها بازداشت. آن دو را مرز میان خود و دیگران قرار داد و آن دو را برای بزرگی و عظمت خویش برگزید و لعنت کرد آنکس را که در آرزوی عزت و بزرگی با خدا به ستیزه برخیزد، از این رو فرشتگان مقرب خود را آزمود و فروتنان را از گردن کشان جدا فرمود» که اشاره است به آزمون سجده بر آدم که ابلیس به خاطر گردنکشی مردود و رجیم شد اما فرشتگان مقرّب شدند.
🔹نکته ششم در مورد علل خودپسندی است. چه میشود انسانها دچار این رذیله مهلک و خطرناک میشوند؟ در نهجالبلاغه چندین دلیل برای خود پسندی بیان شده است که به ترتیب عرض میکنم.
1. ستایش و تشویق: در نامه ۵۳ خطاب به مالک اشتر رحمت الله می نویسند: «تا می توانی با اهل ورع و راستگویان بپیوند و آنان را چنان پرورش بده که تو را فراوان نستایند و تو را برای اعمال زشتی که انجام ندادهای تشویق نکنند، که ستایش بی اندازه خودپسندی می آورد و انسان را به سرکشی وامی دارد.»
در جای دیگری از همین نامه میفرمایند: «مبادا هرگز دچار خودپسندی گردی و به خوبیهای خودت اعتماد کنی و ستایش را دوست داشته باشی که اینها همه از بهترین فرصتهای شیطان برای هجوم آوردن به تو است و کردار نیک نیکوکاران را نابود می سازد.»
2. دنیا پرستی : در نامه اول نهج البلاغه است: «همانا بسیاری از مردم تغییر کردهاند و از سعادت و رستگاری بیبهره مانده اند، به دنیا پرستی روی آورده و از روی هوای نفس سخن گفتند.کردار اهل عراق مرا به شگفتی وا داشته است که مردمی خودپسند در چیزی گرد آمده اند.» در خطبه ۲۳۰ هم می فرمایند: «بر شما باد به تلاش و کوشش، آمادگی و آماده شدن و جمع آوری زاد و توشه آخرت در دوران زندگی دنیا. دنیا شما را مغرور نسازد چنانکه گذشتگان شما و امّتهای پیشین را در قرون سپری شده مغرور ساخت.»
3. افتخار به آفرینش خود: در خطبه ۱ درباره ابلیس ملعون و راز سکوتش می فرمایند: «سپس خداوند از فرشتگان خواست تا آنچه در عهده دارند انجام دهند و عهدی را که پذیرفته اند وفا کنند این گونه که بر آدم سجده کنند و او را بزرگ بشمارند و فرمود بر آدم سجده کنید، همه سجده کردند جز شیطان، غرور و خودبزرگ بینی او را گرفت و شقاوت و بدی بر او غلبه کرد و به آفرینش خودش از آتش افتخار نمود و آفرینش انسان از خاک را تحقیر کرد.» در بند دوم از خطبه ۱۹۲ هم می فرمایند: «شیطان بر آدم به جهت خلقت او از خاک فخر فروخت و با تکیه به اصل خود که از آتش است دچار تعصّب و غرور شد. پس شیطان دشمن خدا و پیشوای متعصّبین و سرسلسله متکبران است.»
🔻عجیب است که مولا امیرالمؤمنین در خطبه ۱۹۲ می فرمایند: «ابلیس که شش هزار سال عبادت خدا را کرده بود فقط به خاطر یک استکباری که از خودش نشان داد از درگاه خدا رانده شد.» چه برسد به ما که عبادت های او را هم نکرده ایم.
4. حسادت : امیرالمؤمنین در حکمت ۲۱۲ می فرمایند: «خودپسندی یکی از حسودان عقل است.» در واقع میخواهند بفرمایند یکی از آفتهای عقل است. آثار خودپسندی یکی دیگر از مباحث نهج البلاغه است که در بحث بعدی عرض خواهم کرد.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
@nurossaghaleyn
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
✅ خصوصیات یک #دوست #خوب از منظر #قرآن
🔹#ایمان
ممتحنه 1 ای كسانی كه ایمان آوردهاید! #دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید. شما به آنان اظهار محبت میكنید؛ در حالی كه آنها به آنچه از حق برای شما آمده، كافر شدهاند
🔹#احترام به #مقدسات و مسائل دینی
مائده 57ـ 58 ای كسانی كه ایمان آوردهاید! افرادی كه ایین شما را به باد استهزا و بازی میگیرند ـ از اهل كتاب و مشركان ـ ولی خود انتخاب نكنید… آنها هنگامی كه اذان میگویید و مردم را به #نماز فرامیخوانید، آن را به مسخره و #بازی میگیرند
🔹#راستگویی
توبه/ 119 ای كسانی كه ایمان آوردهاید! از (مخالفت فرمان) #خدا بپرهیزید و با صادقان باشید.
🔹دوستی دوطرفه
اگر انسان قصد دوستی با كسی را دارد، باید ببیند كه آیا طرف مقابل هم متمایل به این دوستی هست یا نه؟
آلعمران/ 119 شما كسانی هستید كه آنها را دوست میدارید، اما آنها شما را دوست ندارند.
آری، اگر دوستی یكطرفه باشد، باعث ذلت و خواری میگردد و هرگز برای انسان سودمند نخواهد بود.
🔹دو رو نبودن
آلعمران/ 119 و هنگامی که شما را ملاقات میکنند، (به دروغ) میگویند: ایمان آوردهایم، اما هنگامی که تنها میشوند، از شدتِ خشم بر شما، سر انگشتان خود را به دندان میگزند.
🔹خیر خواه بودن
آلعمران/118 ای كسانی كه ایمان آوردهاید! #محرم اسراری از غیر خود، انتخاب نكنید؛ آنها از هر گونه #شر و فسادی درباره شما كوتاهی نمیكنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید.
🔹#خوش اخلاق بودن
یكی از دستورهای #دین مبین اسلام، خوش اخلاقی با دیگران است كه جایگاه بسیار والایی را داراست. خوش اخلاقی ،هم دوستیها را پایدار میسازد و هم در جذب دیگران به سمت خود تأثیر فوق العادهای دارد:
فصلت/ 34 بدی را با نیكی دفع كن، ناگاه (خواهی دید) همان كس كه میان تو و او دشمنی میكند، گویی دوستی گرم و صمیمی است.
در مقابل، تحمل نكردن دیگران و تندخو بودن، باعث میشود آنان از اطراف انسان پراكنده شوند؛ حتی اگر انسان، بهترین مخلوقات و پیامبر باشد:
آلعمران/ 159 به (بركت) رحمت الهی، در برابر آنان (=مردم) نرم (و مهربان) شدی و اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو پراكنده میشدند.
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
@nurossaghaleyn
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
🌻#آیات_مهدوی《جزء25》
👇66زخرف
هَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا السَّاعَةَ أَن تَأْتِيَهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ
آيا جز [اين] انتظار مىبرند كه رستاخيز -در حالى كه حدس نمىزنند- ناگهان بر آنان در رسد؟ زخرف ۶۶ در تفسیر «ساعةَ بغتةً» در روایتی امام باقر(ع) منظور از ساعت را ظهور و قیام حضرت مهدی دانسته است
📚استرآبادی، تأویل الآیات الظاهره، ۱۴۰۹ق، ص۵۵۲.
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•
@nurossaghaleyn
•┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈•