eitaa logo
افق انقلاب اسلامی
851 دنبال‌کننده
640 عکس
194 ویدیو
46 فایل
💠 این رسانه براساس اندیشه امام خامنه ای به #افق درخشان انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی و مسیر نیل به آن تمدن می نگرد 💠 تمدنی که رسالتش تربیت وآماده سازی امت جهانیِ پذیرای آخرین منجی است. 👤ادمین: @alitaalebi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔲 ذکر مصائب سیدالشهداء(علیه اسلام)،سبب انقطاع الی الله ▪️تا وقتی که آدم به دنیا چسبیده باشد نمی تواند ذاکر حضرت حق باشد. غافل از حضرت حق است. برای این که آن اهداف بلند بدون بریدن از دنیا حاصل نمی شود. سیدالشهدا وقتی به بالین علی اکبر حاضر شد چه فرمود؟ «علی الدنیا بعدک العفاء» . یعنی علی اکبر من، علی من، پسرم، بعد از تو خاک بر سر دنیا. یعنی دنیا به درد نمی خورد. یعنی بعدی ها، شما هم که بعدا می آیید، هزار و چهارصد سال بعد، زندگی دنیا ارزشی ندارد. ▪️این بود که اساتید خیلی تأکید داشتند بر روضه حضرت سیدالشهدا. خدا رحمت کند مرحوم آیت الله سعادت پرور، قبل از محرم تأکید می کردند. در محرم بعضی ها دنبال دستور سلوکی هستند، اصلا هیچ دستور سلوکی بهتر از روضه حضرت سیدالشهدا نیست. هیچ دستور سلوکی این قدر آدم را از دنیا منقطع نمی کند. هیچ دستور سلوکی به اندازه یاد این مصائب اهل بیت آدم را از دنیا جدا نمی کند. خب از دنیا جدا شدن یعنی انقطاع دیگر. هیچ ذکری بهتر از ذکر مصیبت اهل بیت نیست. حجت الاسلام دکتر وزیری فرد ▪️کانال تخصصی @ofogh_es
💠عاشورا و ◾️ مهمترین مسئله ی سرنوشت ساز جهان اسلام در اندیشه ی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تداوم پس از خود بود. در اینجا بود که تا همیشه با موضوع ضرورت تحقق پیوند خورد. و البته دیدیم آن شد که شد. این موضوع با نیز پیوند واضح دارد تا آنجا که گفته شد: «قُتِلَ الْحُسَیْنُ یَوْمَ السَّقِیفَه»ِ؛ امام حسین(علیه السلام) در روز به شهادت رسید. ◾️ امام حسین علیه السلام حرفش این بود که پس از حضرت امیرالمومنین فاسد شده و اکنون با روی کار آمدن یزید به نابودی ختم خواهد شد. پس اگر امکانی بود با حاکمیت خود امام تحقق یابد و اگر نبود امام با عدم بیعت نشان دهد که وجود ندارد. اما پیام این عدم بیعت خونرنگ شد و کربلا را در تاریخ آفرید که تا آخر دنیا موجب رسوایی هر مدعی بی صلاحیت دولت حق و شود. و همین گونه هم شد و امروز نیز خون امام حسین (علیه السلام) می جوشد و مدعیان را رسوا می کند . اما چگونه؟ ◾️ برای فهم این چگونگی باید عاشورای قرن پانزدهم هجری را شبیه سازی کرد و نگریست چگونه درگیری میان جریان صالح برای تحقق و دولت حق با جریان مدعیِ فاسد دراین امر در جریان است. اسلام نمی تواند سپردن قدرت دولت حاکم بر بشر به افراد و طبقات ناصالح را تحمل کند. دولت حاکم بر بشر نهایتا به نماینده اصیل اسلام یعنی الهی سپرده و تشکیل خواهد شد. بهترین نوع زمینه سازی برای ظهورِاین ، نمونه سازی و به بشریت است. این اصولا در سنت دینی تثبیت شده است که دین در کنار بیّنه و کتاب و میزان، برای بشری که بیشتر بجای تعقل عادت به دیدن و‌حس کردن دارد، الگو و اسوه را ارائه می دهد. ◾️ انقلاب اسلامی در مرحله ی اول خود یک الگو و اسوه برای بشریت بود و حاوی این پیام بود که در عصر حاکمیت فراگیر ظلم و ستم می توان با یک ولو منطقه ای را نفی کرد.اما این آغاز کار این الگو بود. قدم دوم این بود نوع حکومتی را که مردم به جای حکومت قبلی می خواستند رسمیت یابد. 50 روز پس از پیروزی مرحله اول انقلاب، جمهور مردم با انتخاب اسلامیت برای حکومت خود را تأسیس کردند. اهمیت این مرحله از آن جهت بود که مردم جهت حرکت خود را تعیین کردند. مرحله ی دوم انقلاب اسلامی پیام آور این بود که نظامی جدید در عالم پدید آمده است. این مرحله نیز خود الگو بود. ◾️ انقلاب اسلامی در ایستگاه سوم باید به می رسید. اسلامی یعنی حاکمیت اعتقادات اسلامی بر کارگزاران حکومت و اسلامی شدن رفتار کارگزاران و ایجاد نظامات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و تشکیل دستگاهها و نهادهای اسلامی. این خود می تواند الگویی برای بشریت و امید بخش این معنا باشد که می توان در این زمانه ی پر از ظلم و کفر و نفاق و شرک و الحاد باشد. در دورانی که غالب حاکمان جوامع بی صلاحیتند جلوه پرفروغی از حکومت امیر المومنین علیه السلام را در حد خود به ارمغان خواهد آورد. این بشریت را به امکان اصلاح جهان امیدوار تر می کند. ◾️ مراحل بعدی انقلاب یعنی تشکیل درایران و سپس ایرانی نیز قبل از ظهور قادر است در بخشی از جامعه ی جهانی معاصر الگویی امید آفرین و جهت بخش برای هدایت بشریت به سوی وعده ی تحقق حقیقی و ظهور باشد. ◾️ اما نیروی پیشران این حرکت نیز همان پیام است که « فَإِنِّي لا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَ الْحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَماً؛ به‌راستی که من مرگ آزادمنشانه را جز سعادت و نيك‌بختى، و زيستن با بيدادگران را جز تحمل حقارت و نگون‌سارى نمى ‏نگرم» (بحارالأنوار، ج‏44، ص381) امروز از خاستگاه در حال جهانی شدن است و راهپیمایی اربعین نشان می دهد که پیام کار خود را خواهد کرد. ✍حجت الاسلام ثقفی(تلخیص) ▪️کانال تخصصی @ofogh_es
▪️امام حسین حرفش این بود؛ #دولت_اسلامي پس از حضرت امیرالمومنین علیه السلام فاسد شده و اکنون با روی کار آمدن یزید به نابودی ختم خواهد شد. ▪️کانال تخصصی #دولت_اسلامي @ofogh_es
💠 عزای سیدالشهدا؛ خانه دنیا را خراب می کند ▪️اگر چيزی باشد در اين عالم كه توجه به آن، توجه انسان را از كم كند مثل همين فانی بودن، آن خيلی چيز خوبی است. يكی از چيزهايی كه خيلی اثر دارد در اينكه توجه انسان از كم بشود، برای همين زياد سفارش شده و اهل معنويت و اهل سلوك، خيلی سفارش کرده اند، (علیه السلام) است. وقتی انسان توجه كند كه دنيا با ابی عبداللّه الحسين(علیه السلام) چه كار كرد، حسين كه بود، چه بود، چند تا مثل حسين در عالم بود يا هست؛ دنيا، مظهر دنيا، قدرت طلبی، مال دوستی، گوش به حق ندادن با حسين چه كار كرد، اين توجه خانه آدم را خراب می كند، خانه دنيايی را. ▪️خانه مردم يعنی . يعنی حسين! تو ما را خانه خراب كردی. وقتی آدم می بيند كه ابی عبداللّه(علیه السلام) می خواهد يك كاری بكند، يك عده پيدا می شوند نصيحتش می كنند. يك عده نصيحت می كنند. بعضی وقت ها نصيحت از تير، از تيغ، از نيزه دردش بيشتر است. يك كسی پيدا بشود در دنيا، می خواهد ابی عبداللّه را نصيحت كند. آقا شما نرويد، آقا اين كار را بكنيد، آقا زن و بچه را نبريد، آقا برويد سر به كوه و بيابان بگذاريد، آقا...! اينها دردناك است ... ▪️در دنيايی كه اينطوری باشد، فهم ناب را، لبّ را، عين عقل را يك عده خيال می كنند می توانند نصيحت كنند، اين چه دنيايی است؟ ... وقتی آنی که بايد نصيحت كند، حالا نصيحتش می كنند يعنی همه چيز وارونه شده. وقتی آدم ببيند كه (علیه السلام) ايستاده جلوی جمعيت، خيرخواهشان است، دارد می گويد مردم! من چه بدی به شما كردم؟ به جايش تير می آيد. در جوابش كه می گويد مردم من چه حلالی را حرام كردم؟ پاسخش نيزه می آيد، ... وقتی آدم به اين نگاه كند، آنوقت به اين دنيا رغبت می كند؟ همه دنيا مال عمر سعد باشد. اين دنيا رغبت دارد؟! ... ▪️يك نگاهی به ابی عبداللّه بكنی، يك نگاهی ابی عبدلله به تو بكند، خانه مردم، يعنی دنيای مردم، خراب می شود، از خرابه بدتر می شود. كی آدم رغبت می كند به ؟ اين كه فرموده اند حضرت سيد الشهدا حضرت سيد الشهدا از بهترين راهها برای در جهت است، برای اينكه خانه مردم را خراب می كند، را خراب می كند، دنيايت را كه خراب كرد، دیگر چيزی نمی ماند جز . 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر وزیری فرد ▪️کانال تخصصی @ofogh_es
▪️راهبرد امام سجاد علیه السلام برای امتداد عاشورا 🔹ائمه معصومین در زمان زندگانی خود محور درگیری حق و باطل در عالم بوده اند و اشکال مختلف مبارزه آنها تعقیب کننده حلقات یک زنجیره بوده است تا هدف اصلی آفرینش انسان که رسیدن به قرب الهی هست محقق گردد و چنین غایتی با برنامه ریزی و ریل گذاری امام معصوم(ع) جهت حرکت دادن امّت به سوی حاکمیت دین حق قابل تحقق خواهد بود. 🔻بعنوان مثال شهادت امام حسین علیه السلام ، انقلاب علمی امام باقر و امام صادق علیهما السلام و هجرت امام رضا علیه السلام همگی هدفمند، پیوسته و دارای نقشه راه بوده تا قوام عالم بر محور خداپرستی پی ریزی شود و تحولات عظیم تاریخی برای امّت سازی و وراثت مستضعفین در عالم رقم بخورد. با اين اوصاف امام سجاد علیه السلام در عصر خود و در منصب امامت با تمام جبهه کفر درگیر می شوند و فقط زمان خودشان را نمی بینند بلکه تحقق حاکمیت دین در طول تاریخ اجتماعی بشر را دنبال می کنند. 🔹با چنین فهمی از مقیاس تصرفات معصومین، راهبرد امام سجاد علیه السلام برای امتداد عاشورا و حرکت امّت به سمت عصر ظهور بیشتر مشخص خواهد شد. 🔻البته رشته تصرفات پنهانی امام معصوم از درک بشر خارج است ولی در همین حد نیز باید گفت: 1- امام سجاد علیه السلام می دانستند مسیر امتداد عاشورا یک مسیر طولانی است بنابراین در مرحله اول با احیای سوگ سید الشهدا، شور و احساس در جبهه تاریخی حق را بنا نهادند (حدود 35 سال بکاء) تا این جبهه در بستر حرارت مصیبت سید الشهدا انگیزه لازم برای حرکت به سمت عصر ظهور را داشته باشد و انقلاب اسلامی نیز با این حرارت برای مقدمه سازی عصر ظهور امداد شود. 2-در گام بعدی وجود مقدس امام سجاد علیه السلام پایه های معنویت صحیح انقلابی مورد نیاز برای یک مبارزه فراگیر تاریخی را بنا نهادند كه احیای این تجلی حضرت، در صحیفه سجاديه مشهود است چرا که برای حاکمیت دین حق باید امّت سازی می شد و امّت سازی بدون تربیت و کنده شدن از دنیا ممکن نبود. ▪️کانال تخصصی @ofogh_es
امام سجاد علیه السلام می دانستند مسیر امتداد عاشورا یک مسیر طولانی است بنابراین در مرحله اول با احیای سوگ سید الشهدا، شور و احساس در جبهه تاریخی حق را بنا نهادند (حدود 35 سال بکاء). ▪️کانال تخصصی #دولت_اسلامي @ofogh_es
بدون شک، حضرت سجاد ایجاد است. اما حکومت اسلامی در آن شرائط چگونه بوجود می آمد؟ این به چند چیز نیازمند است: 1⃣ باید که ائمه(ع) حامل واقعی آن هستند و همین اندیشه است که باید مبنای حکومت اسلامی قرار بگیرد، تدوین و تدریس و منتشر شود. ... تفکر اسلامی در این جمله عبارت است از: هدف گیری معنویات و حرکت در راه رسیدن به آرمانهای معنوی و اسلامی و انسان را در رابطه با خدا و در رابطه با تکالیف قرار دادن... این اولین کار امام سجاد بود. 2⃣ آشنا کردن مردم نسبت به حقانیت آن کسانی که حکومت باید بدست آنها تشکیل شود... 3⃣ امام سجاد(ع) باید تشکیلاتی بوجود می آورد که آن تشکیلات بتواند محور اصلی حرکتهای سیاسی آینده باشد.... 📙منبع:کتاب نهضت انتظار(مجموعه بیانات مقام معظم رهبری ) ▪️کانال تخصصی @ofogh_es
✅ ضرورت تعمق در ماهیت انقلاب اسلامی • شناسایی آرایش تئوریک «جبهه ی معارضین انقلاب اسلامی» 🔹امروزه جریان‌هایی در جامعه ی ما فعالیت می کنند که در حال ضربه زدن به ریشه های انقلاب اسلامی هستند و را مورد هجمه قرار داده اند. دلیل سکوت و بی خبری امت انقلابی نسبت به این جریان ها را باید در ماهیت این معارضه ها جست وجو کرد؛ چراکه معارضه های مورد بحث، در سطح سیاسی صورت نمی گیرند و لذا هیاهوی سطحی و بحث برانگیزی که قابل رصد برای عموم مردم باشد از خود بروز نمی دهند، بلکه در و نظری جریان می یابند و به ریشه ها و مبانی اصیل در اعماق نظری آن ضربه می زنند؛ 🔹 روشن و مبرهن است که شناسایی جریان های مهاجم به وظیفه ی خطیر و سنگین خواص و نخبگان اندیشمند و فکور انقلابی است و تا این طبقه از جامعه روشن گری های لازم را به طبقات دیگر انتقال ندهند، طبیعی است که عموم جامعه نیز عکس العمل های به جا، به موقع و مناسب را از خود نشان نخواهند داد. 🔹آرایش و با انقلاب اسلامی حکایت از آن دارد که اسلامی ریشه ی بسیاری از حملات و هجوم هاست. 🔹برخی از این جریان ها بر این باورند که انقلاب اسلامی است؛ لذا مبتنی بر تفکرات مکتب پست مدرن، انقلاب اسلامی را در ریل تحلیل می کنند و تحولات آن را به عنوان یک جنبش تک ساحتی، صرفا از بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... مورد ارزیابی و نقد قرار می دهند. 🔹برخی دیگر از این جریان ها انقلاب اسلامی را ادامه ی می دانند؛ لذا در یک التقاط نظری با تفکر لیبرالیستی و سکولاریستی، در فهم عاجز می مانند و نه تنها با حرکت های دوراندیشانه و آرمان گرایانه ی انقلاب همراهی نمی کنند، بلکه سد راه توسعه و تکامل آن نیز می شوند. ✅ با این اوصاف باید گفت آن چه وظیفه ی خطیر امروز ماست، عبارت است از: «تعمق مستدل و قاعده مند در ماهیت اصیل انقلاب اسلامی، در قالب یک نظریه ی پشتیبان» که این توانایی را به ما ببخشد تا با به ریشه های فکریِ جریان های مهاجم، را شناسایی نموده و بستر نظری مناسبی برای مقابله ی تئوریک با آن ها فراهم آوریم و بدین ترتیب عرصه را برای حضور همه جانبه ی امت اسلامی در مقابله ی با جبهه ی معارض فراهم آوریم. ▪️کانال افق انقلاب اسلامی ▪️رسانه تخصصی @ofogh_es
🔻ضرورت تعمق در ماهیت انقلاب اسلامی 🔺شناسایی آرایش تئوریک جبهه معارضین انقلاب اسلامی ▪️کانال افق انقلاب اسلامی ▪️رسانه تخصصی #دولت_اسلامی @ofogh_es
❇️تمرکز بر روی اهداف مرحله ای انقلاب اسلامی(1) 🔻انقلاب اسلامی یک پدیده ی متطوّر و در حالِ شدن است که جلوه های تکامل و رشد آن در ادوار مختلف، نمودهای سیاسی متعدد و متنوعی را به نهضت بخشیده است. از این منظر، فرمایش مقام معظم رهبری حول تلاشی است از جانب معظم له که این پدیده ی در حال شدن را توصیف و تبیین می کند و قانون مندی حاکم بر آن را در معرض مفاهمه ی عمومی و همگانی قرار می دهد. 🔻روی دیگر این مطلب، اعلام استنصار ایشان از برای همراهی و رشد هماهنگ با انقلاب اسلامی است تا نیروهای انقلاب از مسیر انقلاب جا نمانند و در حرکت تکاملی آن، توقف و رکود و اختلال ایجاد نکنند؛ چرا که گاهی در بیانات معظم له دیده می شود که: «برخی از نهادهای جامعه از انقلاب عقب مانده اند!» 🔻یکی از عوامل عقب ماندن از انقلاب، عدم بصیرت نسبت به است؛ طبیعی است که اگر مقاطع تکامل و رشد انقلاب را ندانیم، چه بسا روی موضوعاتی متمرکز خواهیم شد که مطابق با نیست و اثری در تکامل آن ندارد. مع الاسف باید اعتراف کنیم تامل در تدابیر و برنامه های – نظام سلطه – حکایت از آن دارد که جبهه ی معارض در مقایسه با بسیاری از خودی ها نسبت به و آن، پیشتازانه تر وارد عمل شده و برنامه ی مفصل و جامعی در این راستا در دستور کار خود قرار داده است. ادامه... 👇 ▪️کانال افق انقلاب اسلامی ▪️رسانه تخصصی @ofogh_es
❇️تمرکز بر روی اهداف مرحله ای انقلاب اسلامی(2 ) ... ادامه 🔻رصدها و تحلیل ها نشان از آن دارند که در شناخت اهداف مرحله ای انقلاب و فهمیدن این که «در حال حاضر میدان اصلی تمرکز انقلاب اسلامی چه چیزی است؟» سرعت عمل چشم گیری دارد و برنامه ها ی تهاجمی خود را بر اساس اهداف مرحله ای انقلاب اسلامی تنظیم می کند. 🔻برای مثال: زمانی که به پیروزی رسید، برنامه ی تهاجمی دشمن بر روی ترور ایدئولوگ ها و نظریه پردازهای انقلاب اسلامی تمرکز داشت؛ اما زمانی که انقلاب اسلامی وارد شد، نقطه ی تمرکز دشمن تغییر یافت و اخلال گری در نظام های کارشناسی کشور و مقابله و تردیدافکنی در نوآوری های فکری لازم برای اجرای قانون اساسی را در دستور کار خود قرار داد. 🔻اکنون نیز که انقلاب اسلامی در است، پشتیبانی از شکل گیری دولت های اسلامی تقلبی در کشورهای مسلمان، به ویژه در همسایگی ایران را پی گیری می کند. ظهور جریان تندرو و ارهابی طالبان در افغانستان و دولت های اسلامی سکولار هم چون دولت ترکیه و مصر، نمونه ای از بدل سازی های دشمن برای دولت اسلامی است؛ اکنون نیز حمایت از گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) جلوه ی تازه ای از اخلال گری ها و سیاه نمایی های دشمن حول چهره ی در ایران است و از دقت دشمن حول شناسایی اهداف مرحله ای انقلاب اسلامی حکایت می کند. ✅با این اوصاف، برای مقابله با طرح های دشمنی که میدان های فعال و اهداف مرحله ای انقلاب اسلامی را می شناسد و متناسب با این مراحل برنامه های تهاجمی خود را تنظیم می کند، لازم است که بدنه ی انقلابی کشور نیز از ظرافت ها و دقت های لازم برای فهم دقیق و عمیق انقلاب اسلامی برخوردار باشند و بدانند که در حال حاضر انقلاب اسلامی در کدام یک از خود تمرکز دارد تا بتوانند اقدامات ایجابی خود را، به عنوان بهترین شکل دفاع و مقابله، حول آن مرحله تنظیم کنند و از اقدامات دفاعیِ انفعالی و سلبی برحذر باشند. ▪️کانال افق انقلاب اسلامی ▪️رسانه تخصصی @ofogh_es