eitaa logo
افق حوزه
17.6هزار دنبال‌کننده
18.1هزار عکس
732 ویدیو
750 فایل
📗 هفته نامه افق حوزه 🔰 فراگیرترین رسانه مکتوب حوزه های علمیه سراسر کشور ارتباط با مسئول کانال: @admin_ofogh1 ✅ سایت www.ofoghhawzah.ir ✅ سروش sapp.ir/ofogh_howzah ✔️ استفاده از مطالب با ذکر منبع، بلامانع است️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 دستاویز وهابیت در تحریم سفر ◽️ شبکه وهابى‌ها می‌گوید در کتاب وسایل‌الشیعه حدیثى از امیرالمؤمنین‌ علیه السلام آمده است: «لا تشدّ الرحالُ إلاّ الى ثلاثةِ مساجدَ: المسجدِ الحرام، ومسجدِ الرسول‌ صلی الله علیه و آله و سلم ومسجد الکوفة؛ بار سفر بسته نمى‌شود مگر بر سه مسجد: مسجدالحرام، و مسجد رسول، و مسجد کوفه». بنابراین فقط سفر براى این سه مسجد جایز است نه سفر به زیارت پیامبر و دیگر اولیاء. ◽️ پاسخ: حدیث مذکور نه از نظر سند تمام است و نه از نظر دلالت اما از نظر سند: راوى حدیث دو نفرند به نام‌هاى «حسن‌بن على» و «ابوالصخر»، نام فرد نخست از اسماء مشترک است معلوم نیست مقصود کدام یکى از آن‌ها است، دومى، عمربن حنظله است که ثقه است ولى هر دو نفر از امیرمؤمنان‌ علیه السلام نقل می‌کنند که آن حضرت چنین فرمود، و این دو نفر از اصحاب امام صادق‌ علیه السلام هستند که در سال 148 درگذشته است، اکنون چگونه می‌توانند از امیرمؤمنان‌ علیه السلام نقل روایت کنند که در سال 40 هجرت با شهادت درگذشته است، در این صورت باید گفت: واسطه یعنى ناقل حدیث میان این دو و امیرمؤمنان‌ علیه السلام افتاده و حدیث به اصطلاح مرسل است و قابل استناد نیست و لذا در متن حدیث آمده است «یرفعان إلى أمیرالمؤمنین». ◽️ اما از نظر دلالت، اصلاً حدیث ربطى به سفر براى زیارت قبور اولیاء ندارد موضوع اثباتاً و نفیاً مسجد است و بس، توضیح این‌که: عزیزانى که با علوم عربى آشنا هستند می‌دانند که جمله استثنائیه از دو چیز تشکیل می‌شود: 1. جمله مستَثى‌منه: «ما جاءنی أحد». 2. جمله استثناء: «إلاّ زید». حدیث یاد شده از دو جمله تشکیل یافته: 1. مستثنى‌منه: «لا تشدّ الرحال». 2. استثناء «إلاّ إلى ثلاثة مساجد». از آن‌جا که در جمله نخست، مستثنى‌منه صریحاً وارد نشده است، به اقتضاى قواعد زبان عربى باید کلمه‌اى در آن در تقدیر گرفته شود و به اصطلاح حکم «مستثنى‌منه» را داشته باشد و آن به قرینه مستثنى، لفظ «مسجد» است که حذف شده است و مضمون حدیث چنین است: «لا تشد الرحال إلى مسجد من المساجد إلاّ إلى ثلاثة». ◽️ با توجه به این‌که دو طرف جمله در مورد «مسجد» سخن می‌گوید، باید گفت که گفتار حضرت از نظر نفى و اثبات، بر محور مسجد می‌چرخد و مفاد آن این است که براى اقامه نماز، براى هیچ مسجدى نباید رنج سفر را تحمل نمود مگر براى سه مسجد. در این صورت، سفر براى زیارت پیامبر‌ صلی الله علیه و آله و سلم و یا زیارت اولیاء در مستثنى منه(مسجد) داخل نبوده و موضوعاً از دایره کلام خارج است و نهى شامل آن نمى‌گردد... http://yon.ir/GBFcB 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 نگاهی به مدرسه مکتب اهل‌بیت‌ علیهم السلام تیران و کرون از کسب رتبه‌های برتر استانی تا اقامه روزانه ۴۵ نماز جماعت توسط طلاب مدرسه ◽️ ساختمان مدرسه علمیه مکتب اهل‌البیت‌ علیه السلام شهرستان تیران در دو بلوک A و B به‌مساحت ۵هزار مترمربع زمین و زیربنای ۶۳۰۰ مترمربع احداث شده است... ➕ متن کامل yon.ir/eN7Hy 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 فراخوان شرکت در همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی    ◽️ معاون پژوهش جامعةالزهرا‌ علیها السلام از برگزاری همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» و حمایت‌های جامعه‌الزهرا‌ علیها السلام از پژوهشگران شرکت‌کننده در این همایش خبر داد. ◽️ به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ریحانه حقانی عنوان کرد: همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» از سوی مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌ قدس سره جامعةالمصطفی و با همکاری و مشارکت مراکز و نهادهای علمی حوزوی از جمله جامعه‌الزهرا‌ علیها السلام برگزار می‌شود. ◽️ معاونت پژوهش جامعةالزهرا‌ علیها السلام اظهار داشت: این همایش در چهار محور کلی «فلسفه اسلامی و انقلاب اسلامی»، «عرفان اسلامی و انقلاب اسلامی»، «کلام اسلامی و انقلاب اسلامی و «فلسفه مضاف و انقلاب اسلامی» با زیرشاخه‌های مختلف فراخوان شده است. ◽️ حقانی با بیان این‌که ارائه مقاله در این همایش، علاوه بر این‌که زکات علم است و به‌نوعی ادای دینی کوچک در قبال حق بزرگی است که انقلاب اسلامی به گردن ما دارد، دارای مزایای دیگری هم هست، افزود: پژوهشگران جامعةالزهرا‌ علیها السلام با همکاری معاونت پژوهش، می‌توانند از راهنمایی و مشاوره اساتید برای ارائه مقالات خود به این همایش بهره‌مند شوند. ◽️ معاون پژوهش جامعةالزهرا‌ علیها السلام اضافه کرد: مقالات برتر پژوهشگران جامعة‌الزهرا‌ علیها السلام، در مجموعه مقالات این مجموعه منتشر می‌شود؛ هم‌چنین مقالات برتر در ویژه‌نامه علمی پژوهشی منتشر خواهد شد. ◽️ حقانی بیان داشت: مهم‌ترین مزیت شرکت در این همایش این است که نفرات برتر این همایش، توفیق دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی را پیدا می‌کنند. ◽️ وی با بیان این‌که مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان آذرماه تمدید شده است، گفت: پژوهشگران علاقه‌مند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت عنوان موضوع با معاونت پژوهش جامعةالزهرا و داخلی 2620 تماس بگیرند. 🔰 @ofogh_howzah 
❄️ سخن روز ◽️ اگر قانون اساسی به‌طور کامل طبق قوانین شرع تدوین نشود و مسئله‌ی اتکاء حکومت به ‌نظام امامت و ولایت‌فقیه در آن روشن نشود، حکومت براساس آن طاغوتی و ظالمانه خواهد بود. باید به ‌عنایت این انقلاب، نظام حاکم به نظام امامت متکی و به‌ منبع آن متصل گردد. آیت الله العظمی محمدرضا گلپایگانی (ره) 🔰 @ofogh_howzah 
🔰 @ofogh_howzah 
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیفی مازندرانی (زیدعزه) https://eitaa.com/ayatollhseyfi 🔰 @ofogh_howzah
📗 هفته نامه افق حوزه شماره 573 ➕ فایل پی دی اف این شماره 👇👇
🔴 آئين رونمايي از آثار مرکز پژوهشي دائرةالمعارف علوم عقلي اسلامي با پيام حضرت آيت‌الله العظمي جوادي آملي و با سخنراني حضرت آيت‌الله علامه مصباح يزدي پنج‌شنبه 22 آذر 97 ساعت 8:30 صبح قم، مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خمينی (ره) 🔰 @ofogh_howzah 
🔰 @ofogh_howzah 
 🔵  در گفت‌وگو با آیت‌الله سیفی مازندرانی بررسی شد 🔴 تبیین و تحلیل پنج مسئله مهم و اصلی روز کشور ◽️ آیت‌الله سیفی مازندرانی رئیس مرکز فقهی«معهد الاجتهاد الفعال» در گفت‌وگویی با هفته‌نامه افق‌حوزه به تبیین و تحلیل چند مسئله مهم و اصلی روز جامعه هم‌چون؛ تبعات واردات بی‌رویه و ایجاد مراکز آزاد تجاری طرح شفافیت و عدم شفافیت آراء نمایندگان مجلس، و نیز چرایی مسکوت ماندن بیانات رهبری در خصوص حقوق‌های نجومی پرداختند... ➕ متن کامل yon.ir/gWiqU 🔰 @ofogh_howzah 
🔴 طرح شفافیت و عدم شفافیت آراء نمایندگان مجلس ◽️ بر اساس قاعده، نمایندگان وکیل مردم هستند و هر وکیلی هم به منزله موکل خود هست، و لذا باید آن‌چه را که خواست این مردم هست را در مجلس بیان کند و بتواند خواسته‌های مردم را به‌صورت قانون تصویب بکند. ◽️ نکته‌ای که در این‌جا وجود دارد این است که مردم هم که به نماینده رأی می‌دهند به این معنا است که نماینده، تبلور فکر آن‌هاست و هر چیزی را که او بگوید آن‌ها قبول دارند. پس وقتی مردم کسی را نماینده می‌‌کنند، چیزی که نماینده با فکر خود بیان می‌دارد همان چیزی است که موکلینش گفته‌اند؛ چون اصلاً خود رأی دادن یعنی این‌که ما تو را وکیل می‌‌کنیم تا تو در آن‌جا حرف ما را بزنی و چون ما تو را قبول داریم و حرف تو، حرف ما است و حرف ما هم حرف تو است لذا به تو رأی می‌‌دهیم. ◽️ بنابراین شفافیت در رأی، در ماهیت وکالت اخذ نشده است، لذا مقتضای نمایندگی و توکیل شفافیت رأی نیست. به این معنا که رأی‌دهنده اسم خودش را اعلام بکند؛ چون ممکن است برای خودش فتنه و دردسری ایجاد بشود و این حق او است مگر این‌که در زمانی که کاندیدا می‌‌شود این کار شرط شود؛ مثلاً در دوران کاندیداتوری، مجلس عمومی تشکیل دهند و از این آقا دعوت کرده و به او بگویند: در این جمع التزام بده که اگر به مجلس رفتی رأیت شفاف اعلام بشود، و او هم اعلام کند: ایهاالناس! من که کاندیدای شما هستم اگر مجلس رفتم قبول می‌‌کنم که خواسته شما را اجابت نمایم؛ یعنی موقع رأی دادن، رأی من شفاف باشد. اگر این شرط را قبول کرد شرعاً انجام دادنش واجب است، چون وکالت، نوعی توکیل و عقد است و این شرط ضمن عقد است. هرچند این عقد، عقد جایز است، اما نزد فقها در وجوب وفای به شرط، بین عقد جایز و عقد واجب فرقی نیست (المؤمنون عند شروطهم). اما اگر شرط نکنند یا شرط را علی‌حده قبول نکند، مقتضای اصل توکیل، شفافیت رأی نیست... yon.ir/gWiqU 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 انقلاب اسلامی رسالتی فراتاریخی ◽️ به نظر می‌رسد در یک نگاه فراتاریخی بتوان انقلاب اسلامی ایران را بُرشی از یک جریان فرازمانی دانست. ◽️ اندیشه تحول‌خواهی، نوگرایی، کمالی‌طلبی و در پی به‌زیستن و قرب به خدای متعال پروژه‌ای نبوی بوده که سلسله جنبان آن حضرت حق جل‌جلاله است و باید حرکت عظیم پیامبران اولوالعزم، نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد‌ صلی الله علیه و آله و سلم را در همین جریان عظیم الهی فهم کرد. ◽️ بر این اساس، انقلابی بودن صرفاً تکلیفی در کنار سایر بایسته‌ها نیست، بلکه فلسفه وجودی هر انسان اهل حرکت یا به تعبیر امام‌ رضوان الله تعالی علیه مجاهد است. ◽️ و نیز انقلابی بودن یعنی تصمیمی زمان‌شناسانه و در عین حال آرمان‌گرایانه گرفتن و از همین رو است که نوح به همان میزان انقلابی است که ابراهیم، و حسن به همان میزان انقلابگر است که حسین‌ علیهما السلام«ولا نفرق بین احد منهم» (آل‌عمران/84). ◽️ اما رسالت حوزویان و طلاب در مسئله انقلابی بودن اهمیتی دوچندان دارد و صد البته انقلابی بودن شخصی، چیزی است و انقلابی نهادی چیزی دیگر. از این رو به خطاست اگر دانشجوی انقلابی مساوی با دانشگاه انقلابی و انقلاب دانشگاهی یکی دانسته شود یا طلبه انقلابی با حوزه انقلابی و انقلاب حوزه‌ای، همسان قلمداد شود. ◽️ در این‌که حوزه مبارکه علمیه امتداد انقلاب نبوی است تردیدی نیست و صد البته تا حوزه انقلابی مطلوب و انقلاب حوزه‌ای جهانی، دانش و جوشش آفرین در تراز تمدن نوین اسلامی، به‌ویژه با توجه به ظرفیت بلند مکتب اهل‌بیت‌ علیهم السلامو مطالبه جهانی از آن، راه‌های نرفته هنوز بسیار است. محمدرضا برته 🔰 @ofogh_howzah 
 🔵 تبیین یک بحث علمی از سوی آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی 🔘 ما معتقدیم فقه نظامات به این معنایی که برخی آقایان قائل‌اند نداریم ◽️  آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی مطالبی را که به اجمال در همایش سالگرد آیت‌الله موسوی اردبیلی، پیرامون «فقه نظامات» مطرح کرده‌ بود و موافقین و مخالفینی را به همراه داشت، در توضیح و تکمیل آن، مطالب مفصلی را در درس خارج خود بیان کرد... ➕ متن کامل yon.ir/LjHC0 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 فراخوان مقاله سمینار بین‌المللی «انسان معاصر و نظام خانواده از دیدگاه ادیان »   ◽️ نمایندگی جامعةالمصطفی‌ صلی الله علیه و آله و سلم در هند، سمینار بین‌المللی «انسان معاصر و نظام خانواده از دیدگاه ادیان» را برگزار می‌نماید. ◽️ حجت‌الاسلام والمسلمین صالح نماینده جامعةالمصطفی‌ صلی الله علیه و آله و سلم در هند در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری این سمینار با شعار «تحکیم بنیان خانواده، افزایش کیفیت زندگی»، خاطرنشان کرد: این سمینار با همکاری تعدادی از مراکز حوزوی و دانشگاه‌های ایران و هندوستان و مراکز پژوهشی المصطفی در چند کشور، 24 و 25 بهمن‌ سال جاری برگزار خواهد شد. ◽️ وی در تشریح اهداف برگزاری این سمینار ابراز داشت: شناخت نظامات و ارزش‌های خانواده با رویکرد مطالعات تطبیقی ادیان، ارائه اندیشه‌ها و آموزه‌های اسلام در خصوص خانواده الگو، افزایش آگاهی و مهارت‌های زندگی از طریق تبیین عوامل استحکام و تقویت نهاد خانواده، شناخت عوامل مساعد و نامساعد رفتاری در حیطه خانواده و ارائه راهکار، شناخت نقاط مشترک ادیان در زمینه خانواده مطلوب و تدوین منشور بین‌الادیانی خانواده و ایجاد زمینه ارتباط و همکاری علمی پژوهشگران ایران با مراکز مطالعاتی و دین‌شناسی هند، از مهم‌ترین اهداف این سمینار به‌شمار می‌روند. ◽️ نماینده جامعةالمصطفی‌ صلی الله علیه و آله و سلم در پایان به بیان موضوعات فراخوان مقاله سمینار بین‌المللی «انسان معاصر و نظام خانواده از دیدگاه ادیان» پرداخت و خاطرنشان کرد: محققان و پژوهشگران می‌توانند برای شرکت در این سمینار مقالات خود را در محورهای «فلسفه خانواده»، «تربیت و سلامت خانواده» و «ساختار و نظام‌های خانواده» ارائه نمایند. 🔰 @ofogh_howzah 
💎 امام حسن عسکری علیه السلام   💠 مَنْ کانَ الْوَرَعُ سَجّیَتَهُ، وَالْکَرَمُ طَبیعَتَهُ، وَالْحِلْمُ خُلَّتَهُ، کَثُرَ صدیقُهُ وَالثَّناءُ عَلَیْهِ. 💠 هرکس ورع و احتیاط در روش زندگیش، بزرگواری و سخاوت عادت برنامه‌اش و صبر و بردباری برنامه‌اش باشد؛ دوستانش زیاد و تعریف‌کنندگانش بسیار خواهند بود. بحارالانوار/ج75/ص379/س22 🔰 @ofogh_howzah 
◽️ جز رحمت چشمان تو، دنیا چه می‌خواهد تشنه به غیر آب، از دریا چه می‌خواهد حالا که موسایم شدی راهی نشانم ده غیر از نجات، این قوم از موسی چه می‌خواهد شاید بپرسی از چه دنبال دَمت هستم دل مرده نوعاً از دَم عیسی چه می‌خواهد پیغام و پس پیغام یعنی یاد ما هستی مجنون جز این پیغام، از لیلا چه می‌خواهد پیراهنی بفرست شاید زنده ماندم من جز دل خوشی، یعقوب نابینا چه می‌خواهد تا کیسه‌ی ما پر شود احسان تو کافی است مسکین به جز خیرات از آقا چه می‌خواهد چیز مهمی نیست این‌که ما چه می‌خواهیم باید ببینیم آن جناب از ما چه می‌خواهد ای انتقام پهلوی پشت درِ خانه غیر از ظهور تو مگر مادر چه می‌خواهد علی‌اکبر لطیفیان 🔰 @ofogh_howzah 
🗓 تقویم تاریخ 💥 24 آذر 🔴 صدور بيانيه 8 ماده ای امام خمينی (ره) به قوه قضاييه و ارگان های اجرایی كشور (1361ش) ◽️ در روز بيست و چهارم آذرماه 1361ش، بيانيه 8ماده اى حضرت امام خمينىره بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران خطاب به قوه قضاييه و ارگان هاى اجرايى كشور صادر شد. ◽️ ايشان در اين پيام، درباره لزوم اسلامى نمودن تمام سازمان هاى دولتى به ويژه دستگاه هاى قضايى و جانشين نمودن احكام الهى در نظام جمهورى اسلامى به جاى احكام طاغوتى رژيم سابق، تذكراتى به همه متصديان امور دادند. مهم ترين بخش هاى فرمان هشت ماده اى حضرت امام شامل اين موارد بود: تهيه قوانين شرعى و تصويب و ابلاغ آنها با دقت و سرعتِ لازم، رسيدگى به صلاحيت قضات و دادستان ها و دادگاه ها، صدور احكام اسلام در دادگاه ها با قدرت و استقلال و بدون مسامحه و تعويق، عدم احضار يا توقيف افراد بدون حكم قاضى طبق موازين شرع، عدم ورود به محل زندگى يا كار مردم و تجسُّس در امور آنان به هر نحو ممكن، برخورد قاطع در رابطه با توطئه ها و گروهك هاى مخالف اسلام و نظام جمهورى اسلامى، عدم تصرف در اموال مردم مگر به حكم حاكم شرع پس از بررسى دقيق، پى گيرى دقيق موارد فوق و برخورد با ماموران اجرايى متخلّف. 🔰 @ofogh_howzah 
 💠 درس اخلاق 🍀 شیرینی زندگی با حسن خلق ◽️ امام صادق‌ علیه السلام قال لحمران بن أعین: ...و لا عیش أهنأ من حسن الخلق و لامال أنفع من القنوع بالیسیر المجزی و لاجهل أضرّ من العجب. الشافی/851 ◽️ هیچ زندگی‌ای گواراتر از آن زندگی‌ای که با حسن خلق همراه باشد، نیست؛ وجهش هم علی‌الظاهر این است که انسانی که دارای خوش اخلاقی با مردم، تواضع با مردم، رفتارگرم و خوش آیند با مردم است، زندگی برای او آسان و شیرین است؛ چون در محیط اجتماعی، ارتباطات و برخوردها متقابل و متبادل است. ◽️ شما اگر در مقابل دیگران تواضع کنید، دیگران با این چشم به شما نگاه می‌کنند که: انسان متواضعی است. اگر تکبر بورزید، با این چشم نگاه می‌کنند که: انسان متکبری است. معلوم است که همه آدم‌های عالم از انسان متواضع بیشتر خوششان می‌آید تا انسان متکبر. اگر خلق را به معنای وسیع آن بدانیم، یعنی اخلاق حسنه انسانی مثلاً: آدم صبوری باشد، آدم شکوری باشد، آدم کریم و بخشنده‌ای باشد و هلمّ جرّاً، اگر به این معنا هم بگیریم نیز همین‌طور است. ◽️ کسی که از او خیر میتراود، از او متانت و وقار، صبر و سکینه در امور، در تلاطم‌ها به چشم می‌آید و از این قبیل، طبعاً در چشم مردم، انسان محترم و مبارکی است، در نتیجه زندگی برای چنین انسانی، زندگی گوارایی خواهد شد. ◽️ پول در همه امور گره‌گشاست، انسان پولدار، هم در راه‌های حلال، هم خدای نکرده اگر اهلش باشد در راه‌های حرام، دستش باز است، خیلی کارها می‌تواند بکند. ◽️ پس پول، به حسب نگاه سطحی‌ای که انسان دارد یک چیز نافعی است، اما می‌فرماید: هیچ مالی نافع‌تر از قناعت نیست، انسان قانع باشد بالیسیر المجزی، همان قدری که در زندگی او کفایت کند. کفایت یعنی: محتاج این و آن نباشد، بتواند زندگی متعارف خودش را پیش ببرد ولو کم باشد. این، از همه اموال انفع است؛ چون آن نفع واقعی‌ای که انسان از این مال می‌برد، همان بهره‌ای است که از مال می‌برد؛ و بیشترین بهره را آن کسی می‌برد که دارای قناعت است؛ چون آن دغدغه و ناراحتی و نگرانی؛ به کی بدهم؟ چطوری نگهدارم؟ این‌ها را ندارد. ◽️ لذا در روایات دارد که از خدا بخواهید به قدر کفایت به شما بدهد. لذا می‌بینید کسانی را که مقامات بالاتری دارند و مراحلی طی کرده‌اند، به استقبال برخی از سختی‌ها می‌روند. این، برای افراد معمولی امثال ماست که اگر قناعت داشته باشند، زندگی راحت خواهد بود؛ همه جهل‌ها زیانبار است، اما آن جهلی که انسان خودش را بزرگ ببیند و بزرگ بداند، این از همه جهل‌ها ضررش بیشتر است... مقام معظم رهبری 🔰 @ofogh_howzah 
🔴 معاهدهFATF و 2030 در راستای تضعیف کیان جمهوری اسلامی ◽️ اف ای تی اف، یعنی یعنی مبارزه با تأمین مالی نهادهای تروریستی. اساساً این قانون را چه کسی نوشته است؟ دشمن. همان کشورهای اروپایی که خودشان را جامعه جهانی می‌‌نامند. جامعه جهانی یعنی سران استکبار. آن‌ها این قانون را نوشته‌اند و به ما تحمیل می‌‌کنند و ما هم دیکته شده این‌ها را تصویب می‌‌کنیم. نتیجه این می‌‌شود که فردا به همین قانون استناد بکنند که از نظر آن‌ها سپاه جزء تروریست‌ها است، تمام نهادهای انقلابی کشورهای اسلامی یمن، سوریه، فلسطین، حزب‌الله، حشدالشعبی عراق و غیره که بازوهای نظام جمهوری اسلامی هستند جزء تروریست‌ها هستند که اگر قطع شوند در واقع نوبت به خود نظام می‌‌رسد. مسئله اقتصاد و تأمین مالی این گروه‌ها مسئله مهمی است که اگر نباشد نهادهای انقلابی نمی‌توانند انواع سلاح‌ها و هر آن‌چه که با آن بتوانند مبارزه کنند را تهیه و تحصیل بکنند. ◽️ این یعنی به‌خطر انداختن کیان نظام جمهوری اسلامی ایران. چرا؟ چون از ارکان اساسی کیان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، خود سپاه است، این‌ها هستند که ناموس شیعه در عراق و عتبات را حفظ می‌‌کنند. ما بیاییم چیزی را تصویب نماییم که موجب تضعیف کیان نظام می‌‌شود که تضعیف کیان نظام جمهوری اسلامی به تعبیر امام راحل از اعظم محرمات است. ◽️ و مسئله 2030 هم در واقع تجاوز به مرز فرهنگی است؛ یعنی به‌گونه‌ای که حیا از فرزندان ما گرفته می‌‌شود، مسایل فحشا و... رواج پیدا می‌‌کند. این‌گونه پیمان‌هایی که دیکته شده دست آن‌هاست و اگر دیکته شده هم نباشد دیپلمات‌های ما که در آن‌جا حضور داشتند کار شق‌القمری نکردند برای این‌که به‌قول رهبری نرمش قهرمانانه نکردند، بلکه نرمش منفعلانه کردند، به گونه‌ای که عنان قلم دست آن‌ها افتاد و به‌نحوی تنظیم کردند که تحریم روی تحریم و حمله روی حمله در پی آن می آید... yon.ir/gWiqU 🔰 @ofogh_howzah 
📗 هفته نامه افق حوزه شماره 574 ➕ فایل پی دی اف این شماره 👇👇
هدایت شده از افق حوزه
1_39510615.pdf
2.76M
❇️ توضیحات آیت الله سید احمد خاتمی درباره انتصاب دامادش در دولت روحانی 👈 آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در واکنش به برخی انتقادها از انتصاب سید حسین میرخلیلی«داماد» وی به عنوان رییس حوزه‌ی ریاست در سازمان برنامه و بودجه طی بیانیه‌ای تاکید کرد که این انتصاب ربطی به او ندارد. متن این بیانیه به شرح زیر است: چند روزی است در فضای مجازی مسئولیت دامادم آقای سید حسین میرخلیلی در دفتر آقای دکتر نوبخت منتشر شده است در این رابطه چند نکته گفتی است: 1.در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها، گفته‌ام همه مسئولیت کارهایتان با خودتان است این انتساب را دخالت ندهید 2. هیچ‌گاه برای هیچ یک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته و ندارم چون رانت خواری را منکر می‌دانم 3. در رابطه با مسئولیت آقای میرخلیلی نه در این مسئولیت و نه در مسئولیت قبلی هم بنده نه تلفنی نه پیامکی نه کتبی هیچ سفارشی نداشته‌ام می توانید از آقای محمدی.(رئیس محترم سازمان اوقاف و امور خیریه) و آقای دکتر نوبخت بپرسید. 4. از حساسیت جامعه اسلامی بر این امور سپاسگزارم و امیدوارم این روش ادامه یابد 5. در این عرصه هم باید تقوی، محور باشد از تجسس و عیب جوئی پرهیز گردد باید در صدد اصلاح عیب موجود بود. 🔰 @ofogh_howzah
🗞🔴 سومین شماره «خبرنامه رصد جنگ اقتصادی» به همت مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه منتشر شد + دانلود ⬇️ 🔵 مرکز اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه: @eghtesad.moghavemati 🔰 @ofogh_howzah
رصد 3.pdf
2.91M
🔰 @ofogh_howzah