eitaa logo
نشریه گریپ واین AA Grapevin
4.2هزار دنبال‌کننده
18.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
959 فایل
برنامه روحانی ساده و غیرمذهبی برای رهایی از هرگونه وابستگی برگرفته از گامهای دوازده گانه الکلی های گمنام پیام ما امید ❤ وعده ما آزادی🕊 لینک کانال ایتا 🆔️@oftadegan لینک کانال تلگرام 🆔@oftadegan1937 ارتباط با ادمین 🆔️@Reza27929
مشاهده در ایتا
دانلود
📘 - قدم یازدهم، صفحه۱۰۲ خدایا مرا راه صلح خودت بنما؛ تا آنجا که نفرت وجود دارد، بتوانم محبت را موجب شوم- آنجا که گناه وجود دارد، بتوانم روح بخشش را موجب شوم- آنجا که عدم توافق وجود دارد، هماهنگی را موجب شوم- آن جا که خطا وجود دارد، حقیقت را موجب شوم- آنجا که تردید هست، ایمان را موجب شوم- آنجا که سایه‌ها هستند، نور را موجب شوم، آنجا که غم وجود دارد، شادی را موجب شوم- خدایا به من اعطا کن تا به جای آنکه تسلی داده شوم، به دیگران آسایش برسانم- درک کنم تا درک شوم- محبت کنم تا مورد محبت واقع شوم- کسی که وجود خودش را فراموش کند به وجود خویش پی‌می‌برد- با بخشیدن است که مورد بخشیده شدن قرار می‌گیرد- با وداع گفتن دارفانی است که به زندگی جاودانه دست می‌یابد. آمین اگر فرد تازه‌واردی هستیم شاید بهتر است که این دعا را به آهستگی بسیار و به مراتب قرائت کنیم. هر کلمه را مزه مزه و کوشش کنیم، مفهوم عمیق هر عبارت و ایده را بوجود خود انتقال دهیم. اگر بتوانیم تمامی مقاومت خود را دایر بر گُفته بالا به کنار بگذاریم بهتر است، زیرا جایی برای بحث در مراقبه وجود ندارد. با توسل به افکارِ کسی که به این کار آشنا است، آرام می‌گیریم تا ما نیز تجربه کرده و بیاموزیم. 🆔 @oftadegan
پیام امروز گریپ واین سیاست درست و واقعی مخلوطی از ترویج عقاید و محافظه کاری است .عقاید و مبحث هایشان اگر عاری و جدا از رنجش های شخصی و جاه طلبی باشد می‌توان به آنها تکیه کرد . اما برای ما راه دیگری نیست. بنیانگذار AA، بیل دبلیو، اکتبر 1945، "کتاب متولد شد"، زبان قلب 🆔 @oftadegan
4_6021345266236397136.mp3
زمان: حجم: 46.2M
📚 کتاب خوانی کتاب الکلی های گمنام بصورت کارگاهی و هم اندیشی. (ادامه داستان بیل _نشست سوم). 🎙 تجربه دهنده: مَت(آمریکا) 📆 سه شنبه 29-03-1403 🆔 @oftadegan
1تیر خود اتکایی و ایستادگی 📓📗📰📙📘📔📚📖 زمانی که تمایل داشته باشیم بر روی باورها و اعتقادات خود ایستادگی کنیم، سطح عمیق تری از خود اتکایی را تجربه میکنیم. پاک زیستن فصل ،٦ ، یافتن جایگاه خود در دنیا اغلب، معتادان بدون دلیل خاصی توسط دیگران به شکل آدمهایی تنها و ناراضی و یا طغیان گر دیده و یا تصور میشوند بسیاری از ما با آن تصویر کاملاً راحت بودیم یا هنوز هم هستیم با این حال قبل از بهبودی برای خیلی از ما همه آنچه به آن اعتقاد داشتیم و یا از زندگی میخواستیم از دست رفته بود، در دوران مصرف به ندرت پیش می آمد که بتوانیم از منجلاب روزمره خود را بیرون بکشیم و شرافتمندانه برای چیزی متفاوت در کنار آدمها بايستيم - و مطمئناً چیزی بنام خود اتکایی وجود نداشت. برای یکی از معتادان رسیدن و پیدا کردن خود اتکایی چیزی بود که او را به آخر خط رساند، همه خانواده من مصرف کننده ،بودند و همین موضوع بارها مانع پاک شدن من شده بود. نمیخواستم آنها فکر کنند من از آنها دست کشیده ام و یا بهتر از آنها هستم.اما دیگر نمی توانستم آنطور زندگی "کنم، تغییر زندگی ما در حال حاضر به اندازه کافی ترسناک است، حتی اگر عزیزانی که در علایق یا اهداف ما شریک نیستند را کنار خود نداشته باشیم، همه کسانی که با ما مصرف می کردند خواهان بهبودی نیستند، اما خیلیها هم همچنان به خواسته ها و مرزهای ما پس از پاکی احترام میگذارند، ممکن است ما به دور از بعضی از آنها رشد کنیم اما کسانی که ما برایشان اهمیت داریم میخواهند که ما مسیر خود را دنبال کنیم ما ممکن است برای پیگیری علایقمان در بهبودی دچار حس آشنای تردید شویم. مانمیخواهیم دوستانمان را از دست بدهیم، یکی از اعضا مشارکت می کرد که: "وقتی چند سال پاکی داشتم جوانترین عضو یک گروه در NA بودم میخواستم به دانشگاه بروم، اما فکر میکردم با این کار دوستانم را ترک خواهم کرد راهنمایم گفت که مشکلی نیست. – او تجربه زندان رفتنش را به من داد، حالا من میتوانستم بروم و تجربه دانشگاه را برای او بیاورم." ما برای انجام هر کار و هر چیزی که میخواهیم، زمان زیاد، انرژی و پول کافی نداریم. ما نمی توانیم در یک زمان در دو یا) (چند جا قرار بگیریم، تمرین خود اتکایی به معنای قبول مسئولیت انتخاب و نحوه استفاده از منابع محدودمان است. برخی از ما ممکن است هنوز سرکش باشیم اما به احتمال زیاد اکنون هدفی برای حمایت کردن داریم. 📓📗📰📙📘📔📚📖 آنهایی که واقعاً مرا دوست دارند میخواهند که من دنبال آرزوهایم بروم. من به روابط دوستانه ام احترام میگذارم و انتخاب میکنم تا روی خواسته هایم ایستادگی کنم. 🆔 @oftadegan
📋در خواندنی های جلسه گفته می شود که : " ما به خاطر نداشتن جنبه قبول مسئولیت های فردی ، در واقع خودمان برای خودمان گرفتاری درست می کردیم . " به نفع ما است تا با راهنمای خود بنشینیم و بررسی کنیم که مسئولیت های واقعی ما چه هستند ، مسئول چه چیزهایی هستیم ، و مسئول چه چیزهایی نیستیم ؟ وقتی که خوب بررسی کنیم ، می بینیم که برای دیگران بیشتر احساس مسئولیت می کنیم تا برای خودمان. یادگیری این که مراقب خود باشیم ، جزئی از قبول مسئولیت برای شخص خودمان است ، که می تواند به طرز عجیبی ، مشکل باشد . 📘 صفحه ۱۱۶ 🆔 @oftadegan
📕 ویرایش چهارم - فصل سوم - مطالبی بیشتر درباره‌ی الکلیسم - صفحه ۳۷،۳۶ 🔸بدین ترتیب یک‌بارِ دیگر جیم کارش به تیمارستان کشیده شد. او با آن که رفتن به تیمارستان تهدیدش می‌کرد، از دست دادن خانواده و شغل برایش مُحرز بود، زجرهای شدید جسمی و روحیِ حاصل از مشروب‌خواری‌های پیشین را فراموش نکرده بود. او اطلاعات جامعی در مورد خود به عنوان یک الکلی داشت با این حال تمام دلایلش برای نخوردن به راحتی به سویی رانده شدند و این فکر احمقانه که اگر ویسکی را با شیر مخلوط کند، مشکلی پیش نمی‌آید، پیروز شد! ما نمی‌دانیم توجیه و تعریف دقیق این رفتار چیست، ما نام آن را دیوانگی محض می‌گذاریم. چطور می‌توان عدم توازن فکری تا بدین حد را، چیز دیگری نامید؟ 🆔 @oftadegan
به ندرت کسانی را دیده ایم که راه مارا با جدیت بپیمایند و به مقصد نرسند! کسانیکه بهبود نمی یابند آنهایی هستند که نمیخواهند یا نمیتوانند خود را کاملا به این برنامه ساده بسپارند. 🆔@oftadegan
📚ما برای اولین بار در زندگی شروع به شناخت خود کرده و احساسات تازه ای را تجربه میکنیم: مانند دوست داشتن و دوست داشته شدن و میفهمییم که دیگران به ما اهمیت میدهند و ما هم غمخوار و نگران حال آنها هستیم. کارهایی میکنیم و از چیزهایی لذت میبریم که قبلاً هرگز نمیتوانستیم حتی فکرش را هم بکنیم. زمانیکه مرتکب اشتباهی میشویم، آنرا قبول میکنیم و از آن درس میگیریم. شکست را تجربه میکنیم و یاد میگیریم که چطور موفق شویم. در دوران بهبودی، اغلب مجبوریم با بحرانهایی نظیر مرگ عزیزان، مشکلات مالی و یا طلاق روبرو شویم. اینها واقعیات زندگی هستند و فقط به خاطر پاکی ما، ناپدید نمیشوند. بعضی از ما حتی پس از سالها پاکی، با بیکاری، بی پولی و بی خانه مانی روبرو شده ایم و خود را با این فکر که گویا پاک بودن زیاد هم برایمان فایده نداشته است، سرگرم کرده و باعث شده ایم که افکار و احساسات سابق، مانند خشم و رنجش دوباره در ما زنده شوند. هر چقدر هم که ناملایمات زندگی برای ما دردناک باشند، مطلبی که واضح است، این است که ما نباید چیزی مصرف کنیم، حال هر چه که پیش آید فرقی نمیکند. 📘 🆔 @oftadegan
زمان: حجم: 1.1M
یک اصل روحانی برای هر روز ۱ تیر ماه 🆔@oftadegan
عجب این سبد پول.pdf
حجم: 26.5K
📕 پی دی اف جزوه عجب این سبد پول چیست؟ 🆔@oftadegan