eitaa logo
نشریه گریپ واین AA Grapevin
4.2هزار دنبال‌کننده
18.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
959 فایل
برنامه روحانی ساده و غیرمذهبی برای رهایی از هرگونه وابستگی برگرفته از گامهای دوازده گانه الکلی های گمنام پیام ما امید ❤ وعده ما آزادی🕊 لینک کانال ایتا 🆔️@oftadegan لینک کانال تلگرام 🆔@oftadegan1937 ارتباط با ادمین 🆔️@Reza27929
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹🌹🌹 💢 ۴ تیر 👇👇👇 👌 در این لحظه؛ من به خاطر زمان‌های بد سپاسگزارم. 🔹 من بخاطر تمامی تجربیات زندگی‌ام، خوب و بد سپاسگزارم. 🔸 اگر می‌توانستم به گذشته برگردم و کار متفاوتی انجام دهم و فقط روزهای خوبی داشته باشم، به چه کسی تبدیل می‌شدم؟ 🔹 می‌دانم که آن کسی که امروز هستم نبودم. 🔸 روزهای خوب به آرامی و با لذت سپری می‌شوند، اما از روزهای بد خیلی چیزها در مورد خودم یاد گرفتم. 🔹 زمان‌های بد، قدرت مرا آزمایش می‌کنند و چشمان مرا به روی مسائلی که نیاز دارم بررسی کنم، باز می‌کنند. 🔸 الآن من تجربیات دردناکم را به عنوان فرصت‌هایی برای رشد می‌بینم. 🔹 در این لحظه‌ها من بیشتر در مسیر بهبودی پیش می‌روم. 📖 صفحۀ ۹۷ 🆔@oftadegan
4_5956310665281932026.mp3
زمان: حجم: 2.3M
✅ فایل صوتی در اين لحظه 👈 ۴ تیر  🆔@oftadegan
بازتاب های روزانه چهارم تیرماه.mp3
زمان: حجم: 1.6M
🔶 بازتاب های روزانه 📆 4 تیر ماه 🔸 خیابان دو طرفه من از خدا خواستم و او هم سستی هايم را بخشيد. امـا تـا خـودم همكارى نكنم او كاملاً مرا از بديها پاك نميكند.      [ دوازده گام و دوازده سنت ]   وقتی دعا می كردم، خیلی از اشتباهاتم را كه بايد بخشيده می شد، به زبان نمی آوردم. فكر كردم كه اگر اين چيزهـا را جلـوى خـدا ذكـر نكنم، او هرگز از آنها با خبر نمی شود.نمی دانستم كه اگر خودم، خـودم را به خاطر گناهانی كه در گذشته مرتكب شده ام ، ببخشم، خدا نيز مرا خواهد بخشيد. هميشه به من آموخته بودند كه بايد برای سفر آخـرت آماده شوم، اما تا زمانی كه به انجمن نيامدم (زمانيكه صادقانه بخشيدن و بخشوده شدن را خواستم) هرگز نفهميدم كه زندگی خود سفر است . تا زمانيكه من بخواهم تغيير و مسئوليت هايم را بپذيرم، سـفر زنـدگى  بسيار لذت بخش است. @oftadegan
🌹🌹🌹🌹🌹 ✳️ روز به روز ، چهارم تیر ماه : ما امروز اعتقاد داریم که دوستانی پیدا کرده‌ایم، که قبلاً نداشتیم. دوستان قبلی ما برای ادامه‌ی دوستی‌مان چیزی از ما توقع داشتند. بدون چیزی با ما از در رفاقت در نمی‌آمدند. اکنون دوستانی در گروه یافته‌ام که بدون توقع کاری، به من عشق می‌ورزند و در هر حالت و موقعیتی حاضرند به من کمک کنند. این دوستان مرا نصیحت نمی‌کنند، اجبار نمی‌کنند، به خاطر چیزی با من دوستی نکرده و توقع و انتظاری در مقابل کمک‌شان ندارند. آیا خداوند را به خاطر داشتن این چنین دوستان و محیطی امن به نام جلسات که با خیالی آسوده حرف دل و بغض گلو باز می‌کنم سپاس می‌گویم؟ آیا اطمینان دارم که رازم را فاش نکرده و ناشناسی من را حفظ خواهند کرد؟ آیا می‌دانم اگر به این گروه و راهنمایم اعتماد نکرده و حرف‌هایم را در خودم نگهدارم، بازهم در منجلات وابستگی و هم‌وابستگی‌ها غرق خواهم شد؟ آیا متوجه هستم که بازگشت به زندگی با شیوه‌ی گذشته مرا بیشتر دچار وابستگی‌های خطرناک‌تر خواهد کرد؟ آیا بهتر نیست که به افکار خودم و تخیلات و توهماتم اعتماد نکنم و دست از مقاومت بردارم و تسلیم اصول خودیاری برنامه شوم و خودم را آسوده کنم ...؟! ‼️با کله‌ی خودت راه نرو‼️ 🆔@oftadegan
🌹🌹🌹🌹🌹 ✳️ به‌نام زندگی : 🗓 امروز ۴ تیرماه 🌵تنها تویی🌵 تا کجا منتظری یه نفر پیدا بشه خوشبختت کنه تا کی منتظری یکی پیدا بشه باهاش بری بیرون حوصله‌ات باز بشه تا چه زمان منتظر دیگران میمونی برای کارها رویاها و آرزوهایی که خودت به تنهایی هم می‌تونی بسازی‌شون و وای به حال آدم‌هایی که حتی به‌تنهایی خرید هم نمی‌تونن بکنن یکم فکر کن تا کجا قرار هست این احتیاج دنبال تو باشه زندگی کن عالی زندگی کن در اوج تنهایی و بدون توقع از دیگران! چقدر زیباست خودمان بی‌ هیچ انتظاری از دیگران، دلیل شادی‌مان باشیم ... درست همانند کودکی که با در آوردن صدا، برای خود شادی می‌آفریند ...! "من با دست‌های خود زندگی‌ام را خواهم ساخت ...! ‼️تنها با دستان خودم‼️ 🆔@oftadegan
🌹🌹🌹🌹🌹🌹 📚 یک_اصل_روحانی_برای_هرروز 📅 چهارم تیر ماه 4️⃣ 📩 وصل شدن 📓📙📘📗📔📕📖📚 از طریق خودیابی و خودشناسی احساس میکنیم شاید برای اولین بار با ویژگیهای خوب انسانی ارتباط برقرار میکنیم. چگونگی عملکرد قدم پنجم به عنوان تازه وارد، ما از درون گسسته با حواسی پرت و روحی جدا افتاده وارد برنامه میشویم. اختلاف نظر ما با دیگران و اینکه بهتر یا بدتر از آنها هستیم و حصارهایی که به دور خود کشیده بودیم همگی سر جایشان هستند منیّت و غرور خود انزجاری و دلسوزی به حال خود تعیین کننده واکنشهای ما بودند ما به درون خود نگاهی نمی انداختیم تا دلیلی برای عدم ارتباط خود با دیگران پیدا کنیم. اما به زودی ما شروع به شنیدن و جذب داستانهای دیگر معتادان در حال بهبودی می کنیم ما موضوعی را مشاهده میکنیم که در کارکرد قدمهایمان نیز منعکس می شود: ما راه خودمان را برای ارتباط با دیگران در پیش میگیریم. فرآیند فروریختن دیوارها به چیزی بیش از یک اقرار ساده نیاز دارد ما نیاز داریم درهای قلبمان را باز کنیم ایجاد ارتباطات واقعی و بادوام با سایر اعضای NA چیزی فراتر از پذیرش این است که شباهتها بیش از تفاوتها است این نیازمند صرف زمان و سعی و کوشش است. همانطور که ما به اقرار دیگران گوش میدهیم شهامت ما رشد میکند و شروع به مشارکت میکنیم. برای بسیاری از ما دیوار و حصارهای اطرافمان چندان که فکر میکردیم، کارآیی نداشتند. برای فروریختن آنها زمان زیادی نیاز نبود حداقل نه به آن اندازه که برای ساختشان وقت صرف کرده بودیم. وقتی از بالای دیوارها به بیرون نگاه میکنیم یا از بین شکافهایش سرک میکشیم دیگران هم شروع به دیدن ما میکنند پذیرش درک و همذات پنداری ما اغلب با مشارکت صادقانه اتفاق می افتد، آنها مشوقی میشوند تا ما از خودمان بیشتر بگوییم امکان دارد بعضی از قسمتهای دیوار پابرجا بمانند کمی محافظت از خود طبیعی است اما حالا ما شروع به ساختن راه میکنیم ما افرادی را در جلسه پیدا میکنیم معمولاً فقط چند نفر از جمله راهنمای خود، که به آنها اجازه میدهیم خود واقعی ما را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند خویشتن پذیری و امید، هر دو با هم در این راه ما را همراهی می کنند. در NA هدف ما گسترش ارتباطی است که با اعضای جدیدی ایجاد کرده ایم که آنها نیز مانند ما به NA وارد شده اند بدون اینکه بدانند که دیوارهایشان برای این دنیا به اندازه کافی بلند نیستند. وقتی مشارکت میکنیم راه ارتباط گرفتن منتظر همگی ما است. 📓📙📘📗📔📕📖📚 امروز من سعی خواهم کرد دیوارهایم را خراب کرده و به جایشان راه هایی بسازم. من از اینکه به دیگری اجازه دهم مرا بهتر بشناسد، نمی ترسم. 🆔@oftadegan
17.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلمی از مقبره بیل گریفیث ویلسون و همسرشون خانم لوئیز روحشون شاد🙏❤️ 🆔 @oftadegan
📘هزاران بنیان گذار افتخار دارم که یکی از نخستین اعضاء الکلی های گمنام بودم و از این بابت خدای را سپاسگزارم، با این همه صمیمانه آرزو می کنم که واژه ی بنیان گذار از لغت نامه ی انجمن حذف شود. اگر نگاه درستی به این مسئله داشته باشیم در می یابیم که هر کس به هر میزان از اصول دوازده گانه جمعیت را با موفقیت به انجام رسانده بنیان گذار زندگی تازه ای برای دیگر الکلی هاست. الکلی های گمنام اختراع نشده است! اصول آن از دل تجربه و دانش بسیاری از دوستان نازنین مان به ما رسیده است. ما تنها ایده های آنها را وام گرفته و تدوین کرده ایم. خوشبختانه ما از خدمات فداکارانه ی بسیاری از غیر الکلی ها نیز بهره جستیم. بسیاری از ما زندگی هایمان را مدیون زنان و مردانی از جنس پزشک و روحانیون مذهبی هستیم. و از طرف خودم و دکتر باب باید با افتخار اذعان کنم که اگر به خاطر همسران مان، "آنه" و " لویس" نبود هیچ کدام از ما آنقدر زنده نمی ماندیم که شروع کار A.A را ببینیم. 🆔 @oftadegan
4_6021817665394315643.mp3
زمان: حجم: 18.8M
روحِ راهنمایی [نامه‌های دوستانهِ "پدر اد" ، "اس‌جی" و "بیل ویلسون"] مقدمه ناشر، پیشگفتار، مقدمه 🆔 @oftadegan
4_5877571111448742303.mp3
زمان: حجم: 9.8M
📚 سنت و مفهوم ۱۱ 🎙 📆 ۱۷ آذر۱۴۰۰ 🆔 @oftadegan
مایک ال - صفحه ۲۰ 🆔 @oftadegan