فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نواب اربعه امام عجل الله تعالی فرجه الشریف کجا هستن❓❗️
◾️توصیه آیت الله العظمی بهجت در مورد توسل به نواب اربعه
🌹 ایام ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک
🕍 بغداد
https://eitaa.com/olamaerabane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«بدون اصلاح نفس و ارتباط با نمایندگان خدا کارمان درست نمیشود!»
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸تا خودمان را اصلاح نکنیم و با خدا ارتباط نداشته باشیم، با نمایندههای خدا (اهلبیت علیهمالسلام) ارتباط نداشته باشیم، کارمان درست نمیشود؛
🔹تا رابطه ما با ولیامر، امام زمان صلواتاللهعلیه قوی نشود، آیا کار ما درست میشود؟!
♦️بدون اصلاح نفس؟ [آیا] میشود تا خودمان را اصلاح نکنیم کار درست بشود؟
🔸تا در عالم راشی و مرتشی و رائش (رشوهدهنده و رشوهگیرنده و واسطه رشوه) هست کار تمام میشود؟!
📚 کتاب «بشارت از حضرت حجت علیهالسلام»، ص٢١٢
(مجموعه فرمایشات حضرت آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت حجت، امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف)
https://eitaa.com/olamaerabane
✅مرحوم حضرت آیت الله بهجت(ره):
🔻«آقای نظام رشتی یکی از خطبای با اخلاص و مشهور ایران بود که در تهران سکونت داشت. این مرد با اخلاص ارادت عجیبی به خاندان پیامبر داشت و نیز دارای نفود کلام بود به گونه ای که وی بر خلاف سایر خطبا در ابتدای سخن در منبرش خطبه نمی خواند بلکه با جمله «السلام علیک یا مظلوم یا اباعبدالله» منبرش را آغاز می کرد و قادر بود با گفتن همین جمله جمعیت را منقلب سازد و شاید در تهران هنوز کسانی باشند که از روضه های سوزناک نظام چیزی در خاطره داشته باشند.»
📚منبع: خورشید درخشان شمال، محمدتقی ادم نژاد، بوستان کتاب قم، اول، ۱۳۸۳ ش، ص ۱۴۴٫
https://eitaa.com/olamaerabane
🌷 امام صادق (عليه السلام) :
✍ الغَضَبُ مَمْحَقةٌ لقَلبِ الحكيمِ و مَن لم يَمْلِكْ غَضَبَهُ لَم يَمْلِكْ عَقلَهُ.
🖌 خشم ، دل حكيم را تباه مى كند و كسى كه اختيار خشم خود را نداشته باشد اختيار عقل خويش را ندارد.
📚بحار الأنوار ، ج۷۸ ، ص۲۵۵
https://eitaa.com/olamaerabane
✨... اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى✨
آیت الله محمد#شجاعی
https://eitaa.com/olamaerabane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 در زمانی که باید انتخاب کنی، انتخاب کن وگرنه حتی فرصت نقد هم پیدا نخواهیم کرد
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
https://eitaa.com/olamaerabane
آیت الله مکارم شیرازی
موانع خود شناسی!!
خودشناسى دو مانع دارد:
1⃣يكى از برون كه مداحان و دوستان نادان هستند،كه ما را با تعريفهاى كاذب خود به آسمان مىبرند،آقا چشم روزگار مثل شما نديده،مادر روزگار چون تو نزائيده،فردى به يكى از اينها كه او را تمجيد مىكرد و مىگفت مىدانم دروغ مىگوئى،ولى خوشم مىآيد،آرى اين خوش آمدنها انسان را بيچاره مىكند.
بىجهت نيست كه در روايت آمده
«اُحثُوا التّرابَ فى وجوه المدّاحين» «خاك بر صورت مدح كنندگان بپاشيد»اجازه ندهيد افراد متملق و چاپلوس به دور شما راه يابند،وقتى بوى قدرت از كسى استشمام كنند،به دور او جمع مىشوند،تا از هر طرف خون او را بمكند.
2⃣ دومین عامل :حجابهاى درونى است مثل خودبينى،خودخواهى،تعصب،كبر و جامع همه اينها حبّ ذات.
https://eitaa.com/olamaerabane
#آیت_الله_سید_محمد_رضا_گلپایگانی
شخصی گفت من حاجتی داشتم که بارها روا شدن آنرا از خدا خواسته بودم. شب چهارشنبه ای در مسجد مقدس جمکران به خیلی تضرع به حضرت کردم. در عالم خواب دیدم در کفشداری جمکران حضرت آیت الله گلپایگانی ایستاده بودند و فرمودند: من نایب برحق امام زمانم هستم و تو به خاطر آن گناهی که
انجام دادی دعایت مستجاب نمی شود.
https://eitaa.com/olamaerabane
#زنده_شدن_مرده
حاج شیخ حسین از غدی ساعت ساز میگفت برادری داشتم مصروع که در اثر حمله ی صرع در جوی آب افتاده و مرده بود آب جنازه ی او را برده بود و جسد در زیر پلی مانده بود چون جسد مانع جریان آب میشد آبیاران به جستجوی علت بند آمدن آب پرداختند و جنازه را پس از یکی دو ساعت از زیر پل بیرون کشیدند.
خلاصه جنازه را روی زمین خواباندیم و با پارچه ای آنرا پوشاندیم. در آن هنگام حاج شیخ حسنعلی اصفهانی در ده ما که «حصار» نام داشت ساکن و به ریاضتی مشغول بودند. باری، گریه کنان به خدمتشان رفتم و ماجرا را برای ایشان تعریف کردم آن مرد بزرگ بالای سر جسد برادرم حضور یافتند و با انگشت خود بر پیشانی او اشارتی کردند و دعایی خواندند. ناگاه برادرم که قریب دو ساعت زیر پل در آب مغروق مانده بود، عطسه ای کرد و برخاست. "
https://eitaa.com/olamaerabane
دوستان تازه برای نیمه ی شعبان یعنی روز یک شنبه(پس فردا) ما مسابقه داریم و سوال ان مسابقه از یکی از پست های همین کانال طرح میشود با جایزه ۵۰ هزار تومان
ساعت ۱۶
امام صادق (علیه السلام):
🔹إذَا أَكْثَرَ اَلْعَبْدُ مِنَ اَلاِسْتِغْفَارِ رُفِعَتْ صَحِيفَتُهُ وَ هِيَ تَتَلَأْلَأُ.
🔸بندهاى كه زياد استغفار میکند، هنگامی که نامه عملش بالا رود درخشان باشد.
📚 مکارم الاخلاق (باب الادعیة)
جلد ۱ صفحه ۳۱۳
https://eitaa.com/olamaerabane
#علامه_طباطبائی
یکی از شاگردان علامه درباره وضع معیشت ایشان می نویسد: ممر معاش ایشان و برادرش از کودکی منحصر بود به یک قطعه زمین زراعی در قرية شادآباد تبریز که از نیاکان ارث برده بود علامه میفرمود: «این ملک دویست و هفتاد سال است که ملک طلق آبا و اجداد ما بوده است و یگانه وسیله ارتزاق ما از راه کشاورزی است بنابراین اگر غصب میشد رشته معاش ایشان گسسته میشد و در
مضیقه واقع می شدند.
ایشان سهم امام قبول نمیکردند و معلوم است که در صورت فقدان منافع فلاحت و زراعت وضع معیشت وی از یک طلبه ساده هم پایین تر می آمد، چون طلبه گر چه از وطنش برایش مقرری نرسد لااقل از سهم امام استفاده میکند. البته آن منافع کشاورزی هم در صورت وصول فقط به اندازه تأمین احتیاجات ضروری زندگی با نهایت صرفه جویی و قناعت بود. ۱
https://eitaa.com/olamaerabane
#میرزای_شیرازی
می نویسد:
عالم متبع و پرتلاش شیخ آقا بزرگ تهرانی درباره میرزای شیرازی بزرگ
میرزا هزینه زندگی هر یک از اعضای خانواده را در وقت معین می فرستاد و به هیچ یک از آنها بیش از حق خودشان نمی پرداخت تحف و هدایایی که برای او فرستاده میشد همگی در خانه خودش و به دست یکی از خدمت کاران امین نگهداری
می شد و هیچ یک از افراد خانواده سهمی در دریافت و نگهداری آنها نداشت. ۳
https://eitaa.com/olamaerabane
#ما_آبروی_فقر_و_قناعت_نمیبریم
عالم وارسته، میرزا عسکری شهیدی مشهدی معروف به آقا بزرگ به وارستگی و صراحت لهجه و آزادگی و آزاد منشی شهره بود. با این که فقیرانه می زیست از کسی چیزی نمیگرفت یکی از علمای تهران که با او سابقه دوستی داشته پس از اطلاع از فقر وی با مقامات بالا تماس میگیرد و بر اثر آن ابلاغ مقرری برای او صادر می شود. آن ابلاغ را همراه نامۀ آن عالم به آقا بزرگ می دهند. مرحوم آقا بزرگ ضمن اظهار ناراحتی فراوان از این عمل دوست تهرانی اش در پشت پاکتمی نویسد: «ما آبروی فقر و قناعت نمیبریم... و پاکت را با محتوایش پس می فرستد. ۲
آبی است آب رو که نیاید به جوی باز
از تشنگی بمیر و مریز آبروی خویش
(صائب)
https://eitaa.com/olamaerabane
🤲 برای من دعا کنید!
❇️ حضرت غائب عجلاللهتعالیفرجهالشریف دارای بالاترین علوم است، و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است.
⚠️ با اینهمه، به هرکس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرف شده، فرموده است:
🔸 برای من دعا کنید!
⏳ درحالیکه مرده را زنده میکند، خود در زندانِ وسیع (عرصه گیتی) به سر میبرد، اما در مورد خود حق ندارد، هر چند برای دیگران مخصوصاً در امور فردیه عنایت خاصی دارد، اما امور اجتماعیه که مربوط به خود آن حضرت است، خیر!
🕯 خدا کند ارتباط شیعه و اهل ایمان با امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف قوت بگیرد، تا در جای صبر، صبر و تحمل کنند.
❇️ این حدیث از طریق عامه نیز وارد شده است که حضرت رسول صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرمود:
📜 «أَفْضَلُ أَعْمالِ أُمتِی، إِنْتِظارُ الْفَرَجِ؛
📃 برترین اعمال امت من، انتظار فرج است»(١)
⬅️ در محضر بهجت، ج۲، ص۲۹۹
١. عیون اخبارالرضا، ج۱، ص۳۹؛ کمالالدین، ص۶۴۴؛ بحارالانوار، ج۵۰، ص۳۱۸.
#امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
#آیت_الله_بهجت
#دعا
#ظهور
https://eitaa.com/olamaerabane
#محدث_قمی
هرگز کسی در حضور او جرئت غیبت کردن نداشت. خود نیز چنان از گناهان و غیبت و دروغ احتراز داشت که فوق تصور است. در ایام بیماری منجر به وفاتش یکی از علمای تهران برای عیادت به حضورش رسید حاج شیخ عباس آن روز بسیار ناراحت و متفکر بود. آن عالم بزرگ می پرسد چرا ناراحتید؟» پاسخ می دهد: در سفری که به حج رفتم در مکه معظمه خواستم به روش محدثین که از یک دیگر اجازه می گیرند از یکی از محدثان عامه اجازه حدیث بگیرم وقتی این منظور را با وی در میان نهادم، عالم سنی مطلبی گفت و من روی مصالحی، به دروغ، آن را انکار کردم. اکنون در این فکرم که فردای قیامت چگونه این دروغ را در محضر عدل الهی توجیه کنم
https://eitaa.com/olamaerabane
#گوهرهای_حکیمانه
1.برای ارواح مؤمنین حمد و بعضی سوره ها را بخوان تا برایت دعا کنند.
2. با ورود مرگ همه رعایتهای جسمانی پایان می پذیرد، عمده اش رعایت اغذیه روحانی است که پایانی ندارد و تأثیرش همیشگی است.
۳. درس را که خواندید بقیه اش جزء ادمتم ذکره باشید! یاد خدا کنید! عبادت کنید!
متواضع باشید!
۴.بهترین یاد از حق تعالی قرآن خواندن است که کلام حق است.
۵.خیلی مهم است که به نفس بها داده نشود.
۶.کسی که می خواهد هادی مسیر باشد باید از قرآن و اهل بیت جدا نشده باشد و اعتقاداتش هم محکم باشد.
https://eitaa.com/olamaerabane
#سخن_شیخ_محمد_بهاری_همدانی
بخش سوم دوری از گناه ۹۵۵
این عالم والاقدر که از مبرزترین شاگردان آخوند مولی حسینقلی همدانی و به تعبیر مرحوم شیخ آقا بزرگ تهرانی جلیل ترین و بزرگترین شاگرد آخوند همدانی است می نویسد:
دوم این که مهما آمکن پرهیز از مکروهات هم داشته باشد و به مستحبات بپردازد. حتى المقدور چیز مکروه به نظرش حقیر نیاید بگوید گل مکروه جائزه با می شود یک ترک مکروهی پیش مولا از همه چیز مقربتر واقع خواهد بود، یا اتیان مستحب
کوچکی و این به تأمل در عرفیات ظاهر خواهد شد.
سیم ترک مباحات است در غیر مقدار لزوم و ضرورت اگر چه شارع مقدس خیلی چیزها را مباح کرده، اما چون در باطن میل ندارد بنده او مشغول به غیر او باشد از امور دنیویه، لذا خوب است بنده هم نظراً به میل مولا این مزخرفات را تماماً یا بعضاً ترک نماید؛ اگر چه حرام نباشد ارتکاب آنها؛ اقتداء بالنبيين و تأسياً بالأئمة الطاهرين ..
https://eitaa.com/olamaerabane
#سید_صدر_الدین_عاملی_اصفهانی
محدث قمی در شرح حال این مرد بزرگ می نویسد: در امر به معروف و نهی از منکر بسیار ساعی بود و اقامه حدود در اصفهان می نمود و چندان معصیت در نظرش عظیم بود که گویند وقتی، چنان اتفاق افتاد که حاضر شد در مجلسی که بر پا شده بود برای اقامه عزای حضرت سید الشهدا و درآن مجلس جماعتی از اعیان و اشراف بودند یکی از شاهزادگان که اهل گناه بود، ناگاه در آن مجلس وارد شد. سید چون نظرش به او افتاد فرمود: «این مرد آمده در این مجلس که منعقد شده برای عزای سید الشهداء و من میترسم که هر گاه روضه خوان بالای منبر رود و این مرد در اینجا باشد سقف فرود آید. پس در آن مجلس نماند و بیرون رفت.
https://eitaa.com/olamaerabane
شیخ محمد حسین زاهد و طی مسیر طولانی آقای حاج رضا طالقانی طی بیان خاطره ای نقل می کردند.
در یکی از جمعه هایی که به باغ اجلالیه سر آسیاب رفته بودیم، بعد از نماز مغرب و عشاء آماده برگشتن به تهران شدیم. در آن موقع ۱۰ یا ۱۲ سال سن داشتم. چند نفر دیگر غیر از من هم بودند، از باغ بیرون آمدیم و به طرف جاده آسفالت حرکت کردیم، وقتی به جاده آسفالت رسیدیم، به سمت چپ جاده آمدیم و به طرف تهران روانه شدیم هنوز چند قدمی راه نرفته بودیم که یک دفعه خودمان را در میدان شوش دیدیم. خیلی تعجب کردم که چرا این مسیر طولانی را در مدت کمی آمده ایم کم کم متوجه شدم طی الارض کرده ایم اما این جریان را به کسی نگفتم.
تا اینکه روزی یکی از شاگردان آقا به حجره پدرم آمد، سر صحبت باز شد و عین جریانی که برای من اتفاق افتاده بود برای پدرم نقل کرد. ایشان می گفت: با شیخ محمد حسین زاهد بودیم، هنوز چند قدمی از باغ خارج نشده بودیم که یک دفعه دیدیم در تهران هستیم. وقتی آن آقا جریان را
تعریف کرد من رو به پدرم و آن شخص کرده و گفتم:
همین جریانی که برای شما اتفاق افتاده برای من هم اتفاق افتاده است.
https://eitaa.com/olamaerabane
#حرف_زدن_با_حیوانات
مرحوم شیخ عبدالکریم حامد می فرمود:
با مرحوم شیخ رجبعلی خیاط منزل یکی از شاگردان ایشان رفتیم. ایشان رو به حاج شیخ کرد و گفت: جناب شیخ این کبوترهای ما تخم می گذارند، ولی کبوتر نمیخوابد و تخمها بعد از مدتی از بین می روند ماده که باید روی تخم بخوابد بام های دیگر می نشیند، لذا من علت چیست؟ایشان یک توجهی کردند و فرمودند: این کبوتر ماده می گوید: من از این شوهرم سرد هستم. این یک ماده دیگری دارد و گاهی پشت دیگر حاضر نیستم با او زندگی کنم.
https://eitaa.com/olamaerabane
#از_کوفه_تا_مسجد_سهله_با_یک_قدم
جناب آقای شیرازی نظرشان این بود که آیت الله کشمیری دارای طی الارض بودند و می فرمودند: او از کوفه به طرف مسجد سهله می رفت، گفتم با او بروم پا گذاشتم برای حرکت دیدم نصف راه را رفته کمی رفتم دیدم به مسجد سهله رسیده است. شبی تاریک و بارانی که زمین گل آلود بود با من همراه شد کمی که راه رفتیم به خانه رسیدیم، و این از قدرت ایشان بود.
https://eitaa.com/olamaerabane
#محدث_قمی
در یکی از سالها مرد نیکوکاری از محدث قمی خواست که قبول کند وی بانی مجلس محدث شود و متعهد شود که مبلغ پنجاه دینار عراقی به ایشان تقدیم کند. در آن موقع هزینه زندگی محدث در هر ماه سه دینار بود. محدث قمی پاسخ داد: «من برای امام حسین منبر می روم نه برای دیگری و بدین گونه آن وجه را نپذیرفت.
https://eitaa.com/olamaerabane
#شیخ_عباسعلی_سرخه_ای
شیخ عباسعلی سرخه ای یکی از شاگردان میرزای شیرازی است. آقا بزرگ تهرانی به درباره اش می نویسد: وی در درس شیخ انصاری حاضر می شده، ولی قسمت عمده استفاده اش در فقه و اصول در محضر میرزا بوده است. پس از این که در علوم شرعی مرتبه ای بلند را حائز گشت، میرزا او را به شهر سمنان گسیل داشت. در آن جا به لحاظ جامعیتش در علوم عقلی و نقلی و نیز فنون دیگر، به «ارسطو» اشتهار یافت. بسیار متقی و پرهیز کار بود و از وجوه شرعی برای گذران زندگی هیچ استفاده ای نمیبرد و به اجرت عبادت استیجاری با قناعت بسیار اکتفا می کرد.
شیخ آقا بزرگ هم چنین درباره حاج شیخ محمد حسین قمی می نویسد: وی از شاگردان بزرگ میرزا در سامرا بود. زهد بسیار داشت. از وجوه شرعی استفاده نمیکرد و زندگی اش را از عبادت استیجاری میگذراند. در وصف او به طور خلاصه باید گفت هر گونه وصف شود او فوق آن بود شش ماه پس از درگذشت میراز به قم بازگشت. وی با استاد ما آية الله میرزا محمد تقی شیرازی هم مباحثه بود. او ماه های محرم و صفر در خانه خویش و در ماه رمضان در مسجدش منبر می رفت
https://eitaa.com/olamaerabane
#علامه_طباطبائی
یکی از شاگردان علامه درباره وضع معیشت ایشان می نویسد: ممر معاش ایشان و برادرش از کودکی منحصر بود به یک قطعه زمین زراعی در قریه شاد آباد تبریز که از نیاکان ارث برده بود. علامه می فرمود: «این ملک دویست و هفتاد سال است که ملک طلق آبا و اجداد ما بوده است و یگانه وسیله ارتزاق ما از راه کشاورزی است. بنابراین اگر غصب میشد رشته معاش ایشان گسسته می شد و در مضیقه واقع می شدند.
ایشان سهم امام قبول نمیکردند و معلوم است که در صورت فقدان منافع فلاحت و زراعت، وضع معیشت وی از یک طلبه ساده هم پایین تر می آمد، چون طلبه، گرچه از وطنش برایش مقرری نرسد، لااقل از سهم امام استفاده می کند. البته آن منافع کشاورزی هم در صورت وصول، فقط به اندازه تأمین احتیاجات ضروری زندگی با نهایت صرفه جویی و قناعت بود.
https://eitaa.com/olamaerabane