در کتابی یکی از شاگردان شمس تبریزی آمده است که در آسمانهای هفت گانه که کلیات آن در قران آمده در آسمان پنجم خزانه ای از تمامی علامات و نشانه های خطوط از نشانه های غارنشینان تا حروف و زبان عربی و انگلیسی و چینی و غیره موزه ای وجود دارد.
وقتی روح میخواهد یک طبقه پائین بیاید طبق احادیث وارده در کتاب عقل و جهل اصول کافی لباس عقل بر تن میکند این عقل معنی و مفهوم نور و حقیقت را نمیتواند درک کند همانند ماشین حسابی است که بیش از چند رقم را نمیتواند محاسبه کند و اگر مثلا ظرفیت آن ده رقم باشد نمیتواند یازده رقم و یا یک میلیون رقم را محاسبه کند بلکه تقریبی میتواند آن را محاسبه کند.
از آنجائی که در قران خداوند میفرماید (ان الاخره لهی الحیوان) یعنی دنیای آخرت و جهان ها و آسمانهای هفت گانه دارای درک و شعور الهی هستند و از آنجائی که جهان فیزیکی ما در درون جهان های معنوی قرار گرفته و محدود در جهان های معنوی و در گوشه ای از جهانهای معنوی است لذا این جوهره این جهان ها که دائم در تسبیح حق تعالی هستند و میفهمند. لذا وقتی ما مثلا حروف ا ل ل ه را کنار یکدیگر میگذاریم جهان های معنوی و موجودات خلق شده از ماده خام این جهان ها متوجه اشاره به ذات حضرت حق شده و در مقابل این نام عکس العمل نشان میدهند.
اگر کنار نام خداوند و یا سوره های قرآن و یا آیات قرآن درخواستی و یا حاجتی و یا نام من و یا شما قرار بگیرد، فورا خلقت خداوند به واسطه درکی که از وجود خداوند متعال قرار گرفته است عکس العمل نشان داده و خواسته را بر آورده میکند.
اما در این میان این حروف و نوشته ها و آیات و اسماء الهی اگر ارتباط مستقیمی را با ارواح طیبه و متعالی داشته باشند به همان اندازه کائنات به دلیل ارتباط این حروف به سرچشمه کم واسطه حضرت حق تاثیر قویتری را منعکس میکنند.
بعنوان مثال یک فردی از نوشته های زبان عبری دوران بنی اسرائیل یا حضرت موسی که امروزه به نام آئین کبالا نامیده میشود، اسماء و صفات حضرت حق را مینویسد و کنار آن نام خود را مینویسد ولی فردی همین مفاهیم موجود در آسمان پنجم را در قالب زبان عربی و زبان پیامبر اسلام و اهل بیت می نویسد؛
از آنجائی که مقام و منزلت پیامبر اسلام و اهل بیت در آسمانها غیر قابل مقایسه با حضرت موسی و انبیاء بنی اسرائیل است، لذا نوشتن به زبان عربی تاثیری هزار مرتبه بیشتر از نوشتن همان مفاهیم ملکوتی به زبان عبری یا مثلا سریانی و یا حتی انگلیسی و فارسی و غیره دارد.
به خصوص اینکه در روایات آمده است که زبان عربی زبان منتخب فرشتگان و ساکنین ملکوت در آسمانهای اول تا چهارم است.
(توجه در آسمانهای پنجم تا هفتم که حجابهای نورانی نامیده میشوند زبان و مکالمه وجود ندارد بلکه همه چیز به صورت نور درک و شهود میشود.
و نیاز به توضیح یا شرح و غیره نیست بلکه به صورت شهودی همه با یکدیگر ارتباط دارند و هیچ چیز مخفی وجود ندارد)
لذا بدین دلیل تاثیر زبان عربی برای نوشتن طلسم و دعا و رفع حاجات و غیره با اهمیت تر از سایر زبانها و علامات است.
از آنجائی که جهان نور و روح مجرد همه چیزش نامحدود است لذا خزانه حروف و الفبایش نیز نامحدود است.
و هر کسی حتی میتواند برای خود حروف الفبا خلق کند و بر اساس آن حروف که از آسمان پنجم عاریت گرفته طلسمهایی متشکل از اسماء حضرت حق بنویسد و با نام خود و یا دیگران ترکیب کرده و منتظر تاثیر کائنات در بر آورده شدن خواسته اش باشد.
@olloomeGharibe
گفته شد که ما وقتی دعا یا طلسم و یا نشانه ای مثلا با استفاده از حروف ابجد و یا صورتی از موجوداتی را بر روی مثلا کاغذ یا فلز و یا سنگ و پارچه و یا حتی آب و غیره مینویسیم در اصل به واسطه اینکه خلیفه خداوند در هر یک از آسمانها هستیم و دارای روحی هستیم که مجرد و
فراتر از حجابهای نورانی حیات خود را از وجود مقدس حضرت حق میگیرد این روح ما در هر یک از آسمانهای هفت گانه دارای لباس و یا به قولی کالبدی از همان آسمان و به قول بعضی ها حجابی در مقابل حضرت حق دارد و در نتیجه این کالبدش میتواند در هر یک از آسمانها فعالیتی را با استفاده از وسیله ای که همان کالبدش است انجام دهد.
برای اینکه بخواهیم مکانیزم کاملی از عملکرد طلسم و دعا و غیره را بدانیم باید با مکانیزم عملکرد آسمانهای هفت گانه خداوند آشنا شویم. در این آسمانها بنا به تعبیر آیه الکرسی هفت آسمان به دو قسمت آسمانهای نورانی و ظلمانی تقسیم شده اند.
که بنا به مشاهده عرفا آسمانهای اول تا چهارم آسمانهای ظلمانی یا حجابهای ظلمانی برای رسیدن به محضر حضرت حق یاد شده و آسمانهای پنجم تا هفتم حجابهای نورانی برای درک حضور حق یاد شده است.
در هر یک از این آسمانها روح کالبدی را از جنس همان آسمان به تن کرده و با کالبدش در همان آسمان حیات و زندگی را تجربه میکند تا علم ازلی که از حضرت حق دریافت کرده را با تجربه حیات در ابعاد مختلف خلقت ترکیب و قدرت بالفعل روح به صورت بالقوه در آید.
چون روح سرگرم زندگی در میان کالبدهایش است لذا درک کاملی از حضور در محضر حق را ندارد و وقتی درک کاملی از حضور حق را به دست می آورد که تمامی کالبدهایش را کنار بگذارد و بدون کالبد در برابر نور حضرت حق قرار گیرد تا بی واسطه بتواند حق را دریابد.
برخی عرفا که به شهود دریافته اند، اعتقاد دارند که پرتو نوری مجرد از اهل بیت یا همان پرتو شیعیان اهل بیت وقتی از آسمان پنجم به آسمان چهارم می تابد دو قسمت میشود به دو قطب منفی و مثبت تقسیم شده و ماده و نر تقسیم شده و از این پرتو نور پلاریزه شده یا قطبی شده زن و مرد و غیره خلق گردیده است. و در اینجاست که خداوند متعال میفرماید ما از هر چیزی جفت جفت خلق کردیم.
و این جفتها و زوج ها و منفی و مثبت ها و نر و ماده ها و ضدیت ها در عالم پنجم وجود ندارند.
هر موجودی در تمامی آسمانهای نورانی و ظلمانی یا با واسطه یا بیواسطه از حضرت حق نور وجود میگیرد و وجود پیدا میکند.
با این تفاوت که اگر این موجود در آسمان هفتم باشد مانند اهل بیت بیواسطه از حضرت حق نور میگیرد و نورش بسیار برنده و عین نور حق و عین قدرت حق است با این تفاوت که این محدود و نور حق نامحدود است.
هر چه پائین می آئیم این نور با واسطه تابش میکند مثلا در مورد شیعیان نور حق بعد از گذر از اهل بیت به واسطه اهل بیت بر شیعیان می تابد و به شیعیان وجود میدهد.
همین طور وقتی این نور وارد آسمان چهارم میشود یعنی که ابتدا از سوی حق و از گذر از وجود اهل بیت و بعد از آن گذر از وجود شیعیان وارد دنیای آسمان چهارم شده و آنجا را خلق و به وجود آورده است.
تا اینکه این واسطه ها به جائی میرسند که در نهایت به دنیای فیزیکی ما و ماه و خورشید و زمین و کهکشان و اتم و مولکول و غیره میرسند.
بنا به فرموده قرآن این نور که از سرچشمه خداوند آمده و با تابش بر خلقت به همه چیز وجود داده است در دنیای فیزیکی ما باعث خلق اتم مولکول و طلا و زمین و خورشید و حتی نور فیزیکی خورشید و ماه و غیره و حتی باعث خلق انرژی های مختلف دنیای مادی میشود.
@olloomeGharibe
حال ما بعنوان یکی از مخلوقات وقتی میخواهیم در مکانیزم این خلقت مثلا مادی یا غیر مادی در آسمانهای بالاتر تغییری ایجاد کنیم، مثلا اگر بخواهیم آهنی را به طلا تبدیل کنیم در اصل به اتمها و مولکولهای تشکیل دهنده آهن دستور میدهیم که آرایش اتمی خود را تغییر داده و آرایش اتمی طلا را به خود بگیرند. چون خداوند در قرآن فرموده اینها همگی دارای درک و شعور هستند و خداوند را تسبیح میکنند زیرا که جنسشان را که از نور خداوند سرچشمه میگیرد میدانند و مثل ما ها مست و نادان نیستند لذا بسته به اینکه این دستور از چه منبعی آمده باشد دستور را اجرا یا رد میکنند.
هر چقدر این دستور از نزدیکی سرچشمه خلقت صادر شده باشد به همان اندازه اجرای دستور قطعی تر خواهد بود.
ما نامی قراردادی برای این دستور میگذاریم و به آن انرژی دستور میگوئیم.
حال در این میان هر کاری که برای افزایش این انرژی که بتواند در خلقت تغییر ایجاد کند میتواند در بر آورده شدن خواسته ما موثر باشد.
برای کسب نور بیشتری از حق برای انجام تغییر در زندگی مادی و یا معنوی خود قرار میدهیم.
برای این منظور تعدادی ابزار مادی و تعدادی ابزار معنوی وجود دارند.
ابزارهای مادی مانند استفاده از سنگهای قیمتی ، فلزهائی با جنس های خاص مثلا مس یا برنج یا برنز و آهن و غیره ...
و یا استفاده از عناصری مانند آب ، باد ، آتش ، خاک و غیره ...
و یا استفاده از انرژی موجود در صورتهای فلکی مانند دوازده صورت فلکی دوازده ماه سال که یکی از آنها شرف شمس است.
همچنین استفاده از انرژی خادمین علیایی و یا سفلایی و موکلین و یا ملائکه و غیره...
و یا انرژی ماه و خورشید که در زمانهای خاصی از ماه و یا سال به اندازه و مقدار و جنس خاصی میرسد، استفاده میکنیم تا انرژی آنها را مثلا با بخور و بوی مناسب خواسته مان و غیره ترکیب کنیم تا انرژی همه اینها جمع شده و باعث تغییر در آرایش اتمها و یا مسیر حرکت زندگی در داخل بعد زمان و باز شدن بخت و روبرو شدن با پسر یا دختر مورد علاقه و غیره و یا تنظیم آرایش مولکولهای بدن برای از بین رفتن بیماری و غیره داشته باشیم.
نتیجه آن که در جادوها و طلسمهای شیطانی ما انرژی را از دست داده و به بر آورده شدن حاجت میرسیم در حالی که در طلسمها و جادوهای مشروع ما نه تنها انرژی و نور از دست نمیدهیم بلکه انرژی و نور به دست آورده و مقداری را در درون خود ذخیره کرده و با مقداری از آن برای بر آورده شدن حاجت خرج میکنیم.
هر تغییر و تحولی در کائنات و خلقت بخواهیم انجام دهیم باید نوری از سوی خداوند این وسط باشد و بدون این نور غیر ممکن است کاری انجام شود زیرا که در خلقت برای وجود داشتن هر حقیقتی
نیاز به روشن شدن آن حقیقت و نمایان شدن یا خلق شدن یا تغییر داده شدن از حالتی به حالت دیگر داریم.
در برخی جاها اکثر جادوگران شیطانی متوسل به آن میشوند و میدانند که اگر خواسته ای شیطانی داشته باشند فرشتگان مقرب و موکلین علیایی غیر ممکن است به آنها کمک کنند در این حالت جادوگران از موکلین سفلی که دارای آگاهی پائینی هستند متوسل میشنوند.
در این حالت موکلین سفلی کاری ندارند و اصلا نمی فهمند که اگر کاری شیطانی انجام شود عاقبت آن چه خواهد شد و اگر مثلا جادوگر دستور قتل انسان بیگناهی را به موکلین سفلی بدهد موکل چشم و گوش بسته دستورش را انجام خواهد داد در صورتی که انرژی کافی به موکل داده شود.
اکثر مردم عوام این موکلین سفلی را به نام شیطان میشناسند.
این موکلین که نامهای مختلفی مانند ابلیس و یا دختران ابلیس و غیره که نامشان در کتب طلسمات آمده است کاری به گناه و ثواب ندارند آنها فقط نیاز به نور دارند و در مقابل انجام عملی دستمزد میگیرند حال این دستمزد خواستن حاجتی باشد یا گرفتن دستمزدی و یا اسیر کردن جادوگری و یا تسخیر کردن بدن جادوگر و غیره ...
عزیزانی که کنجکاو هستن راجع به علوم غریبه و طلسمات ،جن ،موکل ،سحر و جادو. و ...متون بالا رو مطالعه کنند ،ان شاءالله که توجیه شده باشند
@olloomeGharibe
#مبانی_اوفاق
تا حروف سر خودشان را به آدم نشان ندادند، آدمى به زبان آنها و كيفيات آنها آشنا نمىشود.
و يكى از اسرار علم اوفاق اين است كه: عدد تا به شمار آدم نرسد مستعد قبول اعتدال وفقى نمىشود. لذا اولين مربع وفقى سه در سه است و از اين جهت آحاد تسعه را كه مجموع آن عدد آدم است، اصل اعداد گفتهاند، چنانكه آدم ابوالبشر و اصل بشر است اولين مربع وفقى كه سه در سه است بدين نحو است:👇
در اين مطلب وفقى گوييم: طه، ط در دائره ابجد كبير نه است و ه پنج. و در طه ط در جنب يمين است و ه در طرف يسار و از يك تا نه اصول ارقام اعداد است و در شمار نه رقم است و مجموع آن چهل و پنج است كه عدد آدم است كه هُم است و محبوب حق، يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ، و از يك تا پنج پانزده است كه عدد حوا است و ارقام را از طرف يسار نويسند.
حوا ١٢٣٤٥ ١٥ و آدم ١٢٣٤٥٦٧٨٩ ٤٥
و به چندين صورت ديگر نيز مربع پر مىشود. حوا در ضلع ايسر قرار مىگيرد كه طرف وحشى مربع است و مجموع آن پانزده، چنانكه ديگر اضلاع و سطور مجموع آنها سه برابر حوا است كه آدم است، يمين اقوى الجانبين است و موجود مفارق را با اضافت به طبيعت خواه به اضافت و تعلق تكميلى و خواه استكمالى، نفس نامند. نخستين را نفس كل و دومين را نفس جزء و با قطع نظر از اضافت، نخستين را عقل كل و دومين را عقل جزء نامند. و آدم مظهر عقل كل است و حوا مظهر نفس كل، (فالمرء اقوى من المرأة والرجال قوامون على النساء).
وفق معتدلالدور آن است كه در هر دورى تمام اقطار و سطور و اضلاع هر جدولى از جداول مربعات وفقى، عدد داشته باشد و معتدل فقط كسر بر مىدارد، يعنى كسر فقط در معتدلالدور اعمال مىشود و اصل در اوفاق و افاده تأثير آنها در معتدلالدور است.
در هر وفق معتدلالدور، اگر كسر بوده باشد، مىتوانى كه آن كسر را در دوره آخر بعلاوه خود بيت اضافه كنى و يا اينكه به عدد كسر در دوره هايى كه منتهى به آخر مىشود اضافه كرد و باز به اضافه عدد خود بيت و يا اينكه در ابتداى امر اصلعدد را در ضلع ضرب كن كه كسر در آن به صورت عدد صحيح در مىآيد و آنگاه اين حاصل را در جدول پر كن و عيانى در مفاتيح عنوان كرده است كه ضرب هر عدد در ضلع اثر تكوينى خاص دارد كه علاوه بر محو شدن كسر اين فائده در آن نيز خواهد بود.
در جداول وفقى، معشر معتدلالدور به همان يك نحو معروف و رائج است و هركجا ديدهايم همين بود ولى ضابطهاى در سير معتدلالدور بودن آن در دست نيست.
مربع به طريق احزب و جده ضابطه دارد كه به معتدلالدور پر مىشود و اوفاق فرد كه ثلث كامل ندارند بسير سير فرس به معتدلالدور پر مىشوند اما جداول اوفاقى كه ثلث كامل دارند، ضابطهاى ندارند كه بشود به سير معتدلالدور آنها را پر كرد، مگر اينكه ابوعلى يزدى صاحب غايةالمراد فرمايد: جداول اوفاقى كه ثلث كامل دارند مىشود به سير فرس طولى از خانه وسط سطر اول شروع شود و معتدلالدور پرگردد.
اوفاق زوج را به تلفيق و تحليق پر مىكنند، ولى آنچه كه به تلفيق و تحليق پر شده است، معتدلالدور نيست و عمده در اوفاق معتدلالدور است نه ملفق و محلق.
ضابطهاى شريف در سير حروف و اعداد جداول اوفاقى اين است كه جميع مفردات معتدلالدور بسير فرساند. هر عددى را كه بخواهيم در مربعات اوفاق پر كنيم اول بايد آن عدد مزكى شود، يعنى زكوتش داده شود سپس آن عدد مزكى را مطابق ضابطه هر مربعى، بايد در آن مربع وفقى به كار برد. و ضابطه اخذ زكات اين است كه ضلع ضرب در خودش مىشود و از حاصل يكى كم مىگردد، باقى را نگاه مىداريم، سپس ضلع بر دو تقسيم مىشود و خارج قسمت در باقى ضرب مىشود، اين حاصل زكوة آن مربع وفقى است، مثلاً در زكوة مربع:
⊰━━━⊰ ≼ِ✺ #تقویم_روز ✺≽ ⊱━━━⊱
🗓 #دوشنبه ۲۶ آذر | قوس
🗓 ۱۴ جمادی الثانی
🗓 16 دسامبر
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام
📆 روزشمار:
▪️6 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️15 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️16 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
▪️18 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام
▪️25 روز تا ولادت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهما السلام
❇️ #ذکر روز #دوشنبه ۱۰۰ مرتبه: یا قاضیَ الحاجات "ای برآورنده #حاجت ها"
❇️ این #ذکر که مختص روز #دوشنبه میباشد خواندنش موجب افزایش مال میشود ذکر روز دوشنبه به نام امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام میباشد روایت شده است #زیارت آن دو بزرگوار در این روز خوانده شود #ثواب بسیار بالایی دارد.
❇️ #ذکر (یا #لطیف) ۱۲۹ مرتبه بعد از نماز صبح موجب #یافتن_مال_کثیر میشود.
📚 #تعبیر_خواب شب #دوشنبه : طبق آیه ی ۱۵ سوره #حجر میباشد.
✅ برای #حجامت و #خون دادن روز مناسبی است.
✅ برای #اصلاح #سر و #صورت روز مناسبی است.
✅ برای گرفتن #ناخن روز مناسبی است.
✅ برای #زایمان روز مناسبی است.
✅ برای #ازدواج و #خواستگاری روز مناسبی است.
⛔️ برای #برش و #دوخت #لباس روز مناسبی نیست.
✅ امشب برای #مباشرت خوب است.
✅ برای #مسافرت رفتن روز مناسبی است.
🔰زمان #استخاره: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.
🔸امروز روز مبارکی است.
🔸امروز برای شروع کارها خوب است.
🔸دید وبازدید با دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔸کسی که در این روز بیمار شود خیلی زود بهبود یابد.
🔹کسی که امروز گم شود، خیلی زود پیدا میشود.
🔹قرض دادن و قرض گرفتن پسندیده است.
🔹برگزاری مجالس عروسی و جاری ساختن صیغه ی عقد،با صدقه و توکل برخداوند انجام شود.
🔹کشاورزی و باغبانی وآبیاری و خرید و فروش محصولات زراعی خوب است.
🔹خرید و فروش و تجارت،بلامانع است.
🔸میانجیگیری برای اصلاح ذات البین و رفع اختلافات دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔸کسی که در این روز متولد شود، زیبا و ثروتمند خواهدشد. اگر خدا بخواهد.
🔸رسیدگی به ایتام ونیازمندان و بیچارگان خوب است.
🔸صدقه دادن خوب است.
🔹 حجامت وفصد(فصد=رگ زنی)، در این روز باعث خوب است.
🔹 امروز،سر تراشیدن، خوب است موجب شادی است.
🔹رَک اَرقنوع یا به اصطلاح ماه ترکی، قوت روح، امروز در « ران » است.👈🏻باید مراقب بود که امروز به آن آسیبی نرسد.
🔹مسیر رجال الغیب میان شرق و شمال میباشد.بهتر است هنگام حرکت به سمت محل کار یا در مکانی که حاجتی دارید رو به این سمت نهاده و از ایشان یاری بطلبید.چون کسی در نزد شروع در شغلی و سفری روی خود را به طرف ایشان کند و همت از ایشان طلبد، بدین نهج (صورت): بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا رِجالُ الغَیبِ. اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیَّتُهاَ الاَرواحُ المُقَدَّسَةِ. اَغیثُونی بِغَوثِهِ و اُنظُروُا اِلَیَّ بِنَظرَةٍ یا رُقَبا یا نُقَبا یا نُجَبا یا اَبدالَ یا اَوتادَ یا غَوث َیا قُطُب👈🏼و به هر زبانی که خواهد، مطلب خواهد و شروع در مدعا کند، البته به مقصود رسد.
☜ #اوقات_شرعی_به_افق_تهران
☜ #اذان صبح05:37 طلوع آفتاب07:07
☜ #اذان ظهر12:00 اذان عصر14:35
☜ #غروب آفتاب16:53 اذان مغرب17:13
☜ #اذان عشاء18:03 نیمهشب شرعی23:15
🌸 #گشایش_کارهای_بسته_و_رفع_گرفتاری
🌸 فتح کارهای بسته دوازده بار بخواند آیه 186 سوره بقره :وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ﴿۱۸۶﴾و هر کس این آیه را بسیار بخواند کارهای بسته او گشاده گردد .منبع : کونوز الاسرار ج 2 ص 15
🗓 #ذات_الکرسی مخصوص روز #دوشنبه است.
⏰ ذات الکرسی #عمود ۵:۲۸ صبح
🤲 #دعا خواندن در زمان #ذات_الکرسی #مستجاب میشود.
@olloomeGharibe
حال اگر عدد مقصود مثلاً يكصد و پنجاه است بخواهيم در مربع وفقى چهار در چهار ببريم، اول زكوة آن را كه سى است از او كم مىكنيم و حاصل را بر چهار تقسيم مىكنيم، خارج قسمت را كه در اين مثال باز سى است، در مفتاح مربع مىگذاريم و به قاعده وفقى احزب و جده عمل مىكنيم:
@olloomeGharibe
و عدد سى را مفتاح مربع چهار در چهار مىنهيم و به قاعده ياد شده اعداد را سير مىدهيم.
در مثلث وفقى به هيچ وجه سير معتدلالدور معقول و متصور نيست.
@olloomeGharibe
سلام نظراتی که بیان میشود بخشی از صاحب نظران در علوم باطنی آن را قبول دارند ابتدا آنها را بیان میکنیم سپس در آینده بررسی و نقد خواهیم کرد
💫انرژی مرموز و نیروی حیات🌪
باور بر این است که جوهر و حیات ماده در گرو نیرویی نامرئی ست که از روح جهان بر ارواح اشیاء صادر و بر مخلوقات و محسوسات جاری میشود لذا هر چیزی با خود بخشی از روح و نیروی مبدأ را حمل میکند که اساس ادراک و هوشمندی است؛ این نیروی بینهایت را ((انرژی کیهانی ))مینامند که به لحاظ درجه ی کیفیت و ارتعاش در سطوح مختلفی طبقهبندیشده و در عالم منتشر است.در نزد فرهنگهای باستانی این انرژی مرموز بانامهایی نظیر:
💫پرانا (حکمت ودایی، هندو)
🙌چی (فلسفهٔ چین)
✨پنوما یا اثیر(حکمت یونان)
🌬کا(در طب مصری)
🔥مانا (جادوگران قبایل بدوی)
یاد شده است همچنین رد هالهی تابان در اطراف سر خدایان و اله های کهن ، تجلی همین نیرو و انرژی مافوق میباشد که در متون باستانی ایران به فره یا فروغ ایزدی معروف است.بخشی از این نیروی ماورایی را شفاگران به درمانگری کانال می کنند ، جادوگران برای جهت دادن به نیت و کسب اقتدار وسالکان برای ارتباط با روح جهان بخدمت میگیرند. #درمانگری #انرژی_درمانی
@olloomeGharibe