eitaa logo
اولوالالباب
164 دنبال‌کننده
398 عکس
472 ویدیو
67 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ امام محمد غزالی در احیاءالعلوم و کیمیای سعادت و دیگر مؤلفاتش این سخن را تکرار کرده است که: زنهار تا خود را آراسته و پیراسته نسازی، به اصلاح دیگران مپرداز. تا خود، مار در گریبان داری از دیگران چه دفعِ مگس می‌کنی؟ مَثَلِ تو همان است که افعی در جامه دارد و بادبیزن بدست گرفته مگس از دیگران می‌پراند. 👤 استاد جلال الدین همایی 📗 غزالی نامه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس تفسیر سلام تفسیر موضوعی سلامت (جسمی، روانی ،اجتماعی ومعنوی) در قرآن کریم چهارشنبه: ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ استاد: آیت الله دکتر رضائی بیرجندی حوزه علمیه حضرت آیت الله فاضل و دفتر شهید فاضل رحمت الله علیهما موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب) تلگرام https://t.me/oloolalbab33 گروه واتساپ https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK ایتا https://eitaa.com/oloolalbab33
درس تفسیر سلام تفسیر موضوعی سلامت (جسمی، روانی ومعنوی) در قرآن کریم چهارشنبه: ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ استاد: آیت الله دکتر رضائی بیرجندی حوزه علمیه حضرت آیت الله فاضل و دفتر شهید فاضل رحمت الله علیهما موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب) تلگرام https://t.me/oloolalbab33 گروه واتساپ https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK ایتا https://eitaa.com/oloolalbab33
زین ماتمى که چشم ملائک ز خون ترست/ گویا عزاى صادق آل پیغمبرست بیست و پنجم شوال سالروز شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، مؤسس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) است، روزی که جهان تشیع در عزای امام صدق و صفا، فاتح قله ‏های دانش، بزرگ پرچمدار شيعه راستین علوی، به عزا می نشیند و اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّه‏ ـ یا وَجیها عِنْدَ اللّه‏، اشفع لنا عند اللّه‏ سر میدهد. فرا رسیدن  سالروز شهادت مظلومانه و جانگداز ششمین کوکب تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، به محضر مقدس منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و بر تمامی مسلمانان  و حقيقت‌گرايان مجاهد و پويندگان طريقت. تسلیت و تعزیت عرض می نمایم . التماس دعا🤲
نائومی کلاین، عید فصح برای عبور از صهیونیسم: درسی برای ما، محمود دلخواسته نائومی کلاین یکی از اساتید و معتبرترین متفکرین یهودی در جهان و مولف کتابهای بسیاری از جمله: «دکترین شوک: ظهور سرمایه داری فاجعه» و«این همه چیز را عوض می کند: سرمایه داری در برابر محیط زیست» می باشد، در تظاهرات یهودیان مخالف نسل کشی فلسطینی ها بدست ارتش اسرائیل و حمایت اکثریت مردم اسرائیل و در مراسم عید فصح که جشن آزادی یهودیان از بردگی فرعون و خروج از مصر می باشد، یکی از تاریخی ترین و موثرترین سخنرانی های خود را بیان کرد. در این سخنرانی، کلاین، با استفاده بسیار هشیارانه ای از داستان «خروج» در جشن فصح، در حوالی خانه چاک شومر، رئیس یهودی مجلس سنای آمریکا، و در حضور یهودیان طرفدار صلح و مخالف آپارتاید، اعلام کرد که خروج یهودیان از صهیونیسم آغاز شده است. او با استفاده از داستانهای تورات، صهیونیسم را «گوساله سامری» طلایی و بتی دیگر، که بار دیگر بسیاری از یهودیان را به انحراف برده است معرفی کرد و عنوان نمود: « ما در مورد بت های دروغین صحبت می کنیم. درباره گرایش انسان به پرستش ناپسند و درخشان، نگاه به صغیر و مادی تا بزرگ و متعالی. آنچه من می خواهم امشب در این جشن فصح انقلابی و تاریخی در خیابان ها به شما بگویم این است که بسیاری از مردم ما، یک بار دیگر یک بت دروغین را می پرستند. این بت آنها را هیجان زده کرده است و مست آن شده اند و هتک حرمت کرده اند. این بت دروغین صهیونیسم نام دارد.» کلاین ادامه داد که صهیونیسم، بسیاری از مردم ما را عمیقا غیر اخلاقی کرده است و آنها دین یهود را به کناری گذاشته اند و اینکه ده فرمان ما می گوید مرتکب قتل مشو و ما مرتکب جنوساید (هولاکاست) فلسطینی ها می شویم. می گوید دزدی نکن و ما سرزمین آباء و اجدادی فلسطینی ها را به قیمت کشتن و آواره کردن آنها دزدیده ایم. ادامه می دهد که در تورات منحوس ترین جنایت، کودک کشی است که فرعون مرتکب آن شد و موسی از آن جان بدر برد و حال این ماییم که فرعون وار، فرزندان فلسطینی ها را کشتار می کنیم: «از همان ابتدا، این منجر به نوع زشتی از آزادی شد که کودکان فلسطینی را نه به عنوان مردم، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی می دید - همانطور که فرعون در کتاب خروج، از جمعیت فزاینده بنی اسرائیل می ترسید و بنابراین دستور کشتن پسرانش را صادر کرد. صهیونیسم ما را به این لحظه فاجعه کشانده است و زمان آن فرا رسیده است که آن به وضوح بگوییم که (صهیونیسم) همیشه ما را به اینجا کشانده است. (1) و اینکه بت دروغین و گوساله طلایی صهیونیسم سبب شده است که آزادی یهودیان را از طریق کشتار کودکان فلسطینی با بمبهای خوشه ای ببینیم و اینکه: «صهیونیسم بت دروغینی است که به هر ارزش یهودی، از جمله ارزشی که ما برای پرسش‌ها قائل هستیم، خیانت کرده است.»کلاین سخن از این گفت که دین یهود، دولت قومی/ethnic state را برنمی تاید و دینی جهانی است و اینکه: «ما به دنبال رهایی یهودیت از یک دولت قومی هستیم که می‌خواهد یهودیان همیشه بترسند، می‌خواهد فرزندان ما بترسند، می‌خواهند ما باور کنیم که جهان علیه ماست، به سوی قلعه و زیر گنبد آهنین آن می‌دویم. یا حداقل تسلیحات و کمک های مالی را حفظ کنید.» ادامه می دهد که نتانیاهو تنها نیست و جهانی که او را خلق کرد و جهانی را که او خلق کرده است هیچ نیست جز ایدئولوژی قومیت گرا و نژاد پرست صهیونیسم. (2) در آخر کار خطاب به چاک شومر(های) دنیا (یعنی فرعونهای زمان) پیام می دهد: "نمی گوییم مردم ما را رها کنید (همانگونه که فرعون به یهودیان اجازه خروج داد) بلکه می گوییم: «ما قبلاً رفته ایم. و فرزندان شما نیز آنها اکنون با ما هستند.» (3) درسی برای ما نائومی کلاین یک یهودی سکولار و فمینیست محیط زیستی است. (4) با این وجود و از آنجا که متفکر بودن کنشگری است و نه کنش پذیری و در نتیجه نه دین ستیز که ناقد دین. چنین متفکری، به نقش عمیق دین در فرهنگ و فرهنگ سازی، چه از نوع سازنده و چه از نوع مخرب آن آگاه است. اینگونه است که او می بیند ایدئولوژی صهیونیسم که در واقع ریشه در ناسیونالیسم نژادی اروپا در قرون 19 و 20 و بخصوص ناسیونالیسم نژادپرست آلمانی دارد.(5) و ایدولوژی استعماری است، چگونه یهودیت را از طریق از خود بیگانه کردن آن، به سرقت برده است. می بیند که نژادپرستی، نقاب دین بر صورت زده و یهودیت را به نفع خود مصادره کرده و اینگونه، این گوساله سامری، توانسته است بسیاری از یهودیان را آنگونه به انحراف بکشد که اینک قربانیان هولاکاست و جنوساید قرن بیستم، به مرتکبان هولاکاست در قرن بیست و یکم تبدیل شده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗عنوان كتاب : آرام بخش دلها در مصیبت و بلایا 🖋نویسنده اثر : زین الدین بن نورالدین علی بن احمد عاملی جُبَعی 📚ناشر كتاب : موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 📝مترجم: حاج شیخ عبدالحمید واسطی 🗣 فصل چهارم https://eitaa.com/isinpublication
علامه طباطبایی در اشاره یکی از اشعارش می فرماید: «در ایام تحصیل که در نجف بودم، مدتی ارتباط با ایران به سختی برقرار بود که موجب فقد زمینه مالی و کمبود وسایل اولیه رفاه می‌شد. علاوه، گرمی هوا در نیمی از سال، برای ما مشکلات بیشتر فراهم می‌کرد. به همین جهت روزی خدمت علامه قاضی رسیدم و قصه دل با او گفتم، ایشان نصایحی فرمودند. آن‌گاه که از خدمت استاد مراجعت کردم، گویی آن‌چنان سبکبارم که در زندگی هیچ‌گونه ملالی ندارم و مضمون پند ایشان را به صورت شعری درآوردم.» حالا من هم آن شعر را می آورم تا این که آن را بخوانیم و شاد شویم: دوش که غم پرده ما می‌درید خار غم اندر دل ما می‌خلید در بَرِ استاد خرد پیشه‌ام طرح نمودم غم و اندیشه‌ام کاو به کف آیینه تدبیر داشت بخت جوان و خرد پیر داشت پیر خرد پیشه و نورانی‌ام برد ز دل زنگ پریشانی‌ام گفت که «در زندگی ‌آزاد باش! هان! گذران است جهان شاد باش! رو به خودت نسبت هستی مده! دل به چنین مستی و پستی مده! زانچه نداری ز چه افسرده‌ای و زغم و اندوه دل آزرده‌ای؟! گر ببرد ور بدهد دست دوست ور بِبَرد ور بنهد مُلک اوست ور بِکِشی یا بکُشی دیو غم کج نشود دست قضا را قلم آنچه خدا خواست همان می‌شود وانچه دلت خواست نه آن می‌شود