لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس تفسیر سلام
تفسیر موضوعی سلامت (جسمی، روانی ،اجتماعی ومعنوی) در قرآن کریم
چهارشنبه: ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
استاد: آیت الله دکتر رضائی بیرجندی
حوزه علمیه حضرت آیت الله فاضل و دفتر شهید فاضل رحمت الله علیهما
موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب)
تلگرام
https://t.me/oloolalbab33
گروه واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK
ایتا
https://eitaa.com/oloolalbab33
درس تفسیر سلام
تفسیر موضوعی سلامت (جسمی، روانی ومعنوی) در قرآن کریم
چهارشنبه: ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
استاد: آیت الله دکتر رضائی بیرجندی
حوزه علمیه حضرت آیت الله فاضل و دفتر شهید فاضل رحمت الله علیهما
موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب)
تلگرام
https://t.me/oloolalbab33
گروه واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK
ایتا
https://eitaa.com/oloolalbab33
زین ماتمى که چشم ملائک ز خون ترست/ گویا عزاى صادق آل پیغمبرست
بیست و پنجم شوال سالروز شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، مؤسس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) است، روزی که جهان تشیع در عزای امام صدق و صفا، فاتح قله های دانش، بزرگ پرچمدار شيعه راستین علوی، به عزا می نشیند و اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّه ـ یا وَجیها عِنْدَ اللّه، اشفع لنا عند اللّه سر میدهد.
فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه و جانگداز ششمین کوکب تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، به محضر مقدس منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و بر تمامی مسلمانان و حقيقتگرايان مجاهد و پويندگان طريقت. تسلیت و تعزیت عرض می نمایم .
التماس دعا🤲
نائومی کلاین، عید فصح برای عبور از صهیونیسم: درسی برای ما،
محمود دلخواسته
نائومی کلاین یکی از اساتید و معتبرترین متفکرین یهودی در جهان و مولف کتابهای بسیاری از جمله: «دکترین شوک: ظهور سرمایه داری فاجعه» و«این همه چیز را عوض می کند: سرمایه داری در برابر محیط زیست» می باشد، در تظاهرات یهودیان مخالف نسل کشی فلسطینی ها بدست ارتش اسرائیل و حمایت اکثریت مردم اسرائیل و در مراسم عید فصح که جشن آزادی یهودیان از بردگی فرعون و خروج از مصر می باشد، یکی از تاریخی ترین و موثرترین سخنرانی های خود را بیان کرد.
در این سخنرانی، کلاین، با استفاده بسیار هشیارانه ای از داستان «خروج» در جشن فصح، در حوالی خانه چاک شومر، رئیس یهودی مجلس سنای آمریکا، و در حضور یهودیان طرفدار صلح و مخالف آپارتاید، اعلام کرد که خروج یهودیان از صهیونیسم آغاز شده است. او با استفاده از داستانهای تورات، صهیونیسم را «گوساله سامری» طلایی و بتی دیگر، که بار دیگر بسیاری از یهودیان را به انحراف برده است معرفی کرد و عنوان نمود:
« ما در مورد بت های دروغین صحبت می کنیم. درباره گرایش انسان به پرستش ناپسند و درخشان، نگاه به صغیر و مادی تا بزرگ و متعالی. آنچه من می خواهم امشب در این جشن فصح انقلابی و تاریخی در خیابان ها به شما بگویم این است که بسیاری از مردم ما، یک بار دیگر یک بت دروغین را می پرستند. این بت آنها را هیجان زده کرده است و مست آن شده اند و هتک حرمت کرده اند. این بت دروغین صهیونیسم نام دارد.»
کلاین ادامه داد که صهیونیسم، بسیاری از مردم ما را عمیقا غیر اخلاقی کرده است و آنها دین یهود را به کناری گذاشته اند و اینکه ده فرمان ما می گوید مرتکب قتل مشو و ما مرتکب جنوساید (هولاکاست) فلسطینی ها می شویم. می گوید دزدی نکن و ما سرزمین آباء و اجدادی فلسطینی ها را به قیمت کشتن و آواره کردن آنها دزدیده ایم.
ادامه می دهد که در تورات منحوس ترین جنایت، کودک کشی است که فرعون مرتکب آن شد و موسی از آن جان بدر برد و حال این ماییم که فرعون وار، فرزندان فلسطینی ها را کشتار می کنیم:
«از همان ابتدا، این منجر به نوع زشتی از آزادی شد که کودکان فلسطینی را نه به عنوان مردم، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی می دید - همانطور که فرعون در کتاب خروج، از جمعیت فزاینده بنی اسرائیل می ترسید و بنابراین دستور کشتن پسرانش را صادر کرد. صهیونیسم ما را به این لحظه فاجعه کشانده است و زمان آن فرا رسیده است که آن به وضوح بگوییم که (صهیونیسم) همیشه ما را به اینجا کشانده است. (1) و اینکه بت دروغین و گوساله طلایی صهیونیسم سبب شده است که آزادی یهودیان را از طریق کشتار کودکان فلسطینی با بمبهای خوشه ای ببینیم و اینکه:
«صهیونیسم بت دروغینی است که به هر ارزش یهودی، از جمله ارزشی که ما برای پرسشها قائل هستیم، خیانت کرده است.»کلاین سخن از این گفت که دین یهود، دولت قومی/ethnic state را برنمی تاید و دینی جهانی است و اینکه:
«ما به دنبال رهایی یهودیت از یک دولت قومی هستیم که میخواهد یهودیان همیشه بترسند، میخواهد فرزندان ما بترسند، میخواهند ما باور کنیم که جهان علیه ماست، به سوی قلعه و زیر گنبد آهنین آن میدویم. یا حداقل تسلیحات و کمک های مالی را حفظ کنید.»
ادامه می دهد که نتانیاهو تنها نیست و جهانی که او را خلق کرد و جهانی را که او خلق کرده است هیچ نیست جز ایدئولوژی قومیت گرا و نژاد پرست صهیونیسم. (2)
در آخر کار خطاب به چاک شومر(های) دنیا (یعنی فرعونهای زمان) پیام می دهد:
"نمی گوییم مردم ما را رها کنید (همانگونه که فرعون به یهودیان اجازه خروج داد) بلکه می گوییم: «ما قبلاً رفته ایم. و فرزندان شما نیز آنها اکنون با ما هستند.» (3)
درسی برای ما
نائومی کلاین یک یهودی سکولار و فمینیست محیط زیستی است. (4) با این وجود و از آنجا که متفکر بودن کنشگری است و نه کنش پذیری و در نتیجه نه دین ستیز که ناقد دین. چنین متفکری، به نقش عمیق دین در فرهنگ و فرهنگ سازی، چه از نوع سازنده و چه از نوع مخرب آن آگاه است. اینگونه است که او می بیند ایدئولوژی صهیونیسم که در واقع ریشه در ناسیونالیسم نژادی اروپا در قرون 19 و 20 و بخصوص ناسیونالیسم نژادپرست آلمانی دارد.(5) و ایدولوژی استعماری است، چگونه یهودیت را از طریق از خود بیگانه کردن آن، به سرقت برده است. می بیند که نژادپرستی، نقاب دین بر صورت زده و یهودیت را به نفع خود مصادره کرده و اینگونه، این گوساله سامری، توانسته است بسیاری از یهودیان را آنگونه به انحراف بکشد که اینک قربانیان هولاکاست و جنوساید قرن بیستم، به مرتکبان هولاکاست در قرن بیست و یکم تبدیل شده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗عنوان كتاب : آرام بخش دلها در مصیبت و بلایا
🖋نویسنده اثر : زین الدین بن نورالدین علی بن احمد عاملی جُبَعی
📚ناشر كتاب : موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
📝مترجم: حاج شیخ عبدالحمید واسطی
🗣 فصل چهارم
https://eitaa.com/isinpublication
علامه طباطبایی در اشاره یکی از اشعارش می فرماید: «در ایام تحصیل که در نجف بودم، مدتی ارتباط با ایران به سختی برقرار بود که موجب فقد زمینه مالی و کمبود وسایل اولیه رفاه میشد. علاوه، گرمی هوا در نیمی از سال، برای ما مشکلات بیشتر فراهم میکرد. به همین جهت روزی خدمت علامه قاضی رسیدم و قصه دل با او گفتم، ایشان نصایحی فرمودند. آنگاه که از خدمت استاد مراجعت کردم، گویی آنچنان سبکبارم که در زندگی هیچگونه ملالی ندارم و مضمون پند ایشان را به صورت شعری درآوردم.»
حالا من هم آن شعر را می آورم تا این که آن را بخوانیم و شاد شویم:
دوش که غم پرده ما میدرید
خار غم اندر دل ما میخلید
در بَرِ استاد خرد پیشهام
طرح نمودم غم و اندیشهام
کاو به کف آیینه تدبیر داشت
بخت جوان و خرد پیر داشت
پیر خرد پیشه و نورانیام
برد ز دل زنگ پریشانیام
گفت که «در زندگی آزاد باش!
هان! گذران است جهان شاد باش!
رو به خودت نسبت هستی مده!
دل به چنین مستی و پستی مده!
زانچه نداری ز چه افسردهای
و زغم و اندوه دل آزردهای؟!
گر ببرد ور بدهد دست دوست
ور بِبَرد ور بنهد مُلک اوست
ور بِکِشی یا بکُشی دیو غم
کج نشود دست قضا را قلم
آنچه خدا خواست همان میشود
وانچه دلت خواست نه آن میشود
📸 #گزارش_تصویری
مجلس ترحیم حجت الاسلام والمسلمین رضائی مقدم روز چهار شنبه در حوزه علمیه ایت الله فاضل با سخنرانی آیت الله دکتر رضائی بیرجندی و با حضور اساتید طلاب و فضلا ی مرکز استان برگزار شد.
موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب)
تلگرام
https://t.me/oloolalbab33
گروه واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK
ایتا
https://eitaa.com/oloolalbab33
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 #گزارش_
مجلس ترحیم حجت الاسلام والمسلمین رضائی مقدم روز چهار شنبه در حوزه علمیه ایت الله فاضل با سخنرانی آیت الله دکتر رضائی بیرجندی و با حضور اساتید طلاب و فضلا ی مرکز استان برگزار شد.
موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب)
تلگرام
https://t.me/oloolalbab33
گروه واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK
ایتا
https://eitaa.com/oloolalbab33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات آیتالله جوادی آملی در باره اربعین مردان الهی که اول ذیقعده تا دهم ذی الحجه میباشد .
ماه شریف ذیقعده فردا آغاز میشود. ✋
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چله کلیمیه چله موسویه از اول ماه ذی القعده تا پایان دهه اول ذی الحجه ،اربعین حضرت موسای کلیم .
استاد: آیت الله دکتر رضائی بیرجندی
حوزه علمیه حضرت آیت الله فاضل و دفتر شهید فاضل رحمت الله علیهما
موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب)
تلگرام
https://t.me/oloolalbab33
گروه واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK
ایتا
https://eitaa.com/oloolalbab33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله العظمی جوادی آملی
«آنها كه اهل راهاند اربعين خود را از اول ذی قعده تا دهم ذی حجه میگیرند؛ نه چهل روز دست از كار و زندگی بكشند بلكه چهل روز دست از هوا و هوس میکشند، درسشان را میخوانند، بحثشان را میکنند، تجارتشان را میکنند، كشاورزی و دامداری شان را دارند...اما سعی میکنند در تمام اين امور طرزی رفتار كنند كه اگر همان لحظه مرگ آمده باشد «علی طاعة الله» باشند،خوشحال هم باشند.اين اربعين گيری آنهاست.»
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر طنز جنجالی این خانوم در حضور رهبر معظم انقلاب درباره مردهایی که ابرو بر می دارند و قرص اکس می خورند را گوش کنید.
اولین بار بود که شعری در این سبک در حضور رهبری خوانده می شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 انتشارات علّامه طباطبائی در سی و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب طهران میزبان علاقمندان به «علوم و معارف اسلام» است.
💠 عرضهٔ آثار سیّدالطائفتین علّامه آیةالله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی قدّس الله نفسه الزکیّة
💠 و حضرت آیةالله حاج سیّد محمّدصادق حسینی طهرانی مدّ ظلّه العالی
📍مصلّی، شبستان ناشران عمومی، راهرو ۱۹، غرفه ۴۳۵
آیتاللهالعظمی جوادی آملی در یکی از خطبه های نماز جمعه:
◻️ از امام معصوم علیه السلام پرسیدند: چرا علما از نظر رزق وضعشان ضعیف است؟ فرمود: «ألیس العقل رزقاً؟» شما دلتان می خواهد بساط عالَم بر ظلم باشد؟
...آن بیچاره عمرش را داده پول گیرش آمده و میگذارد و میرود. چرا «فلک به مردم نادان دهد زمام مراد!»
مبادا اینها طلبه ای را بلرزاند. فرمود اگر خواستی خودت را بسنجی، با بازاری نسنج. خود را با متکاثر نسنج.
تو کوثر داری، کوثر را با کوثر میسنجند، کوثر را که با تکاثر نمیسنجند. بله سرمایهدارها بر اساس (ألهاکم التکاثر) باید یکدیگر را با خودشان بسنجند، اما کوثر را با کوثر میسنجند. فرمود: اگر حوزه یا دانشگاه خواستند خودشان را بسنجند، باید با شهداء بسنجند همین. با بازاری نسنجند.
فرمود آنجا که سخن از توزین و توزیع و ارزیابی است، «توزن دماء الشهداء و مداد العلماء»؛ این کوثرها را با هم میسنجند. آن مرکّب عالم با خون شهید، خون این شهید با مرکّب عالم، اینها هر دو کوثرند، کوثرها را با هم بسنجید. تازه گفتند در آن کوثر، مداد عالم افضل است، یا لااقل معادل است.
📎 خطبههای نماز جمعه آیت الله جوادی آملی - ۱۳۸۰/۳/۴