eitaa logo
omatanvasata امةوسطا
364 دنبال‌کننده
519 عکس
0 ویدیو
1 فایل
پایگاه مطالعات جریان های جهان اسلام امةوسطا آدرس وب سایت : https://omatanvasata.com/ ارتباط با مدیر کانال: @Seyedabdollah11
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تمجید و ستایش امام ابی شامه از بانیان و برگزار کنندگان جشن مولد النبی (صلی الله علیه وآله) وهابیان برپایی مراسم به جهت ولادت پیامبر (صلی الله علیه وآله) را بدعت حرامی می دانند که در دین ایجاد شده است.[1] در صورتی که بزرگان اهل سنت برپایی جشن در میلاد پیامبر (صلی الله علیه وآله) را نیکو شمرده و برگزار کنندگان و بانیان آن را تمجید کرده اند. أبوشامة مقدسی که نزد اهل سنت به عنوان حافظ الحدیث و علامه وقت و مجتهد ذالفنون متوفی به سال 665 قمری بشمار می رود [2]و از اساتید نووی می باشد و محمد بن عبد الوهاب نیز از او به عنوان امام محدث یاد می کند و در کتب خود به کتاب «الباعث على إنكار البدع والحوادث» او که در رد بدعت ها نوشته است، استناد می کند ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
سند👆
🌺🌸🌹🌸🌸🌺 فرا رسیدن سالروز ولادت فخر آفرینش، خاتم پیامبران، پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمّد مصطفی (صلی الله علیه وآله) و میلاد جامع علم و عمل و عبادت، پرچم دار توحید حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) را به همه‌ی مسلمانان عالم تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم. 🌸🌸🌸🌺🌺🌺
💠 نیم نگاهی به اهداف امامین انقلاب در جهت تاکیدات همیشگی بر وحدت اسلامی امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) را می توان از جمله چهره های موفق در حوزه گسترش وحدت اسلامی به حساب آورد که در راه تحقق و توسعه چنین وحدتی، از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند. از منظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله)، وحدت اسلامی فریضه ای قطعی و دینی است و لذا امت اسلامی به جهت قوی شدن، عزیز شدن و حل مشکلاتش و همچنین تحقق تمدن نوین اسلامی، بدان نیازمند می باشد. بنابراین برخلاف ادعای مدعیان معاند، وحدت مدنظر امامین انقلاب، به هیچ وجه تاکتیکی نبوده است. نگارنده در این نوشتار، به صورت مختصر، پیرامون اهداف امامین انقلاب در جهت تاکید همیشگی بر مسئله وحدت اسلامی، سخن به میان خواهد آورد ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 وهابیان؛ مدافعان مشرکان عصر پیامبر (صلی الله علیه وآله) در رساندن مقام مشرکان تا توحید ربوبی همان طوری که در شماره قبلی بیان شده، وهابیت قائل هستند مشرکین در ربوبیت موحد هستند در حالی که این قول و اعتقاد آنها خلاف نص آیات قران کریم است چنانچه بیان شده. همچنین با توجه به روایات و نقل تاریخی از مشرکین هم مشخص می گردد مشرکین در ربوبیت مشرک بودند و آنها بت های خودشان را شریک خداوند در ربوبیت و الوهیت قرار می دادند و از باب نمونه به چند روایات اشاره می شود... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 روشهاي برخورد علمای معاصر مخالف محمد بن عبدالوهاب با افکار او مهمترين گروهي كه افكار، عقايد و كردار محمد بن عبدالوهاب را در جامعه اسلامي به نقد كشيده و با او به مخالفت برخواستند، علماء بویژه معاصرین او بودند. آنان وجود او را براي جامعه ديني خطر جدي احساس مي كردند بخاطر همين با روش علمي، فرهنگي، تبلیغی و مناظره‌اي و غيره، افكار محمد بن عبد الوهاب را به بوته نقد كشيدند تا ديگران فريب حرف‌هاي او را نخوردند. همين كه محمد بن عبد الوهاب افكار خود را آشكار كرد، علماي چهار مذهب اهل سنت در بيشتر مناطق اسلامي به ويژه در نجد (محل ظهور وهابيت) كه بالغ بر بيست نفر بودند به مخالفت با محمد بن عبد الوهاب پرداختند كه به مهمترين آنها اشاره مي‌كنيم ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 مبارزه برخی از حاکمان و امیران مناطق نجد با وهابیان در دوره آغاز در مناطق نجد و جاهاي ديگر بعضي از اميراني كه عهده دار امنيت جامعه و مردم بودند، دعوت محمد بن عبد الوهاب را مخلٌ به آسايش عمومي جامعه دانسته و وجود او را بخاطر اعمال و افكار انحرافيش موجب فتنه و اختلاف دانستند بخاطر همين و علت هاي ديگر با روش های مختلف با او به مخالفت و مقابله برخواستند. به مواردی از مهمترین آنها اشاره می شود: ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 وهابیان و مخالفت با روایت عرضه اعمال بر اموات!!! بزرگان وهابی از جمله بن باز معتقد هستند میت هیچ آگاهی نسبت به زنده ها ندارد و ارتباطی بین او و زنده ها نیست و اموات شناختی با زائرین خودشان ندارند.[1] همچنین گوید: آگاهی میت به زائرانش با ادله شرعیه ثابت نیست و اخبار صحیحی وارد نشده که میت آگاهی به زنده ها دارد ولی سنت بر این است که بر میت سلام بدهند[2]. این در حالی است در این خصوص روایات فراوان و با اسناد معتبر وجود دارد که ثابت می کند اموات بر اعمال زنده ها آگاهی دارند و اعمال زنده ها بر آنان عرضه می شود ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
سند👆
💠 بررسی قرار دادن چراغ بر روی قبور از نگاه وهابیان وهابیان چراغ گذاشتن بر سر قبور را جایز نمی دانند در این خصوص به روایتی از پیامبر (صلی الله علیه وآله) استناد می کنند که از این کار نهی کرده است. بن باز در این خصوص گوید:آنچه از چراغ و روشنایی بر قبور می گذارند، جایز نیست زیرا پیامبر (صلی الله علیه وآله) زنانی که قبر را زیارت می کنند همچنین کسانی که روی آن قبور مساجد می سازند و چراغ می گذارند، لعن کرده است اما چراغ گذاشتن در خیابانی که منتهی به قبر می شود و ایرادی ندارد همچنین چراغ و روشنایی که هنگام دفن میت نیاز می باشد اگر برای این غرض باشد، ایرادی ندارد. در کتاب فتاوی لجنه نیز آمده است «لا يجوز أن يوضع على القبر سرج ولا نحو ذلك من أنواع الإضاءة، لما روي عنه صلى الله عليه وسلم من لعنه زائرات القبور والمتخذين عليها المساجد والسرج»[3]؛ گذاشتن چراغ بر قبر و روشنایی ایجاد کردن جایز نیست زیرا پیامبر (صلی الله علیه وآله) از لعن کرده است ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 هم مَخرج شدن برخی از مطالبات مولوی عبدالحمید با مطالبات دشمن در روزهای اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیداری که در ششم اردیبهشت 1401 با جمعی از دانشجویان داشتند، در بیانی حکیمانه فرمودند: «در مطالبه‌گری‌ها ــ که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری می کنم ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه ‌حلّی که ارائه می دهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن؛»[2] این عبارت به وضوح بیانگر آن است که هرچند مطالبه گری امری لازم و حیاتی است ولیکن باید بسیار مراقب بود در حین مطالبه گری، با دشمن هم مخرج نشویم. به دیگر سخن، به بهانه مطالبه کردن مسئله ای، حرف یا اقدامی صادر نشود که موجب شادمانی دشمنان و اجانب گردد.... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 بررسی صفت خستگی برای خداوند متعال از نگاه وهابیت و علمای اهل سنت یکی از مباحثی که علمای اهل سنت با وهابیت تکفیری اختلاف دارند، مساله توحید اسماء و صفات است. وهابیت قائل هستند که معنای صفات خبری در آیات و روایات معلوم و جزو محکمات است و حمل بر همین معنای حقیقی می شود و آن صفت دارای کیف است ولی کیفت این صفات، مجهول است و امرش را واگذار به خداوند متعال می شود (یعنی تفویض کیف) چنانچه در فتاوی لجنه وهابیت آمده است: «فيجب الإيمان بها على الحقيقة، مع التفويض في كيفيتها»[2]؛ ایمان به صفت ید بر معنای حقیقی آن واجب است و کیفیت آن تفویض می شود. ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 تحریکات برخی از ائمه جمعه اهل سنت خلاف مبانی اهل سنت!!! اهل سنت همچون شیعه در طول انقلاب اسلامی وفاداری خودشان را در مواضع متعدد به نظام اسلامی نشان دادند در مقابل نظام اسلامی هم وفاداری خودش را به اهل سنت نشان داده است و مطالعه اجمالی وضع اوضاع اهل سنت قبل از انقلاب اسلامی با بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد که این دو تا دوران اصلا قابل مقایسه نیست چنانچه خود علمای اهل سنت و مسئولین اهل سنت به این نکته اذعان دارند ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
السلام علیکم ورحمه الله و برکاته اساتید، محققین و اهل علم اگر از مطالب کانال و سایت امةوسطا راضی هستید و مطالب مفید بوده لینک کانال را برای دوستان، اهل علم، محققین و ... هم بفرستید جزاکم الله خیرا کثیرا بارک الله فیکم 🌸🌸🌸
💠 طعنه و کنایه بر حاکم اسلامی!!! گاها دیده می شود که برخی از ائمه جماعت اهل سنت با عبارات تند و طعنه آمیزی بر علیه رهبر که حاکم اسلامی می باشد، سخنانی را بر زبان جاری کرده و رهبری را به شانه خالی کردن از مسؤلیت (اشاره به جریان کشته شدگان در نماز جمعه زاهدان) متهم می کنند و در خصوص رسیدگی به این اتفاقات و اینکه حمله به مردم زاهدان، توسط این نظام صورت گرفته است، تاکید می کنند، حاکمیت باید انصاف داشته باشد ... 🔸 ادامه مطلب ... 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
💠 مولوی عبدالحمید و دفاع از حقوق بهائیان!! 🔸 توضیحات 👇 🌐 لینک مطلب در وب سایت : https://omatanvasata.com/?p=7766 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
محمد باغچیقی[۱] شهر زاهدان همانند برخی از شهرهای دیگر کشور در مهرماه سال جاری، شاهد بروز برخی از اغتشاشات و ناامنی ها بود. آنچه در این اعتراضات مورد تعجب و تاسف بوده است سخنان ناصحیح برخی از خطبای آن دیار است.که گاه احساس می شود این سخنان نه با هدف خیرخواهی، بلکه با اهداف دیگری بیان شده اند. چرا که اساسا طرح چنین سخنانی با منطق دینی هیچ مسلمان آزاده ای همخوانی ندارد. چنانکه جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیرحوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در عبارات حیرت آوری، سخن از ضرورت برابری حقوق بهائیان با دیگر شهروندان ایرانی به میان آورده است. او در این باره چنین تصریح می کند: «بهائیان، دراویش، مسیحیان، مذاهب اقوام و ادیان مختلف کشور که در انسانیت و وطن با ما شریک هستند، باید برابر دیده شوند»[۲]. نکته قابل توجه در این ماجرا آن است که چنین سخنانی، پیش تر توسط افراد معلوم الحالی همچون عبدالفتاح خدمتی (از کارشناسان شبکه وهابی مسلک کلمه) و همچنین محسن کدیور (از اصلاح طلبان فراری از ایران)، مطرح شده است!! به راستی به چه دلیل، مولوی عبدالحمید همچون خدمتی و کدیور از حقوق بهائیان در ایران دفاع کرده است؟ آیا جناب مولوی، قصد دارد با طرح چنین سخنانی، از میان بهائیان و همچنین جمعیت به اصطلاح روشنفکر کشور، برای خود یار جمع کند؟ به هر حال (هدف مولوی عبدالحمید هرچه می خواهد باشد، ولی) پر واضح روشن است دفاع کردن از حقوق شهروندی بهائیان، امری نادرست و به دور از منطق دینی است. چرا که بهائیان، هم از حیث اعتقادی و هم سیاسی، مبتلی به انحراف عمیقی هستند. بدین سان که: آنان در حوزه اعتقادات: افزون بر اینکه در الوهیت پروردگار مشرک هستند[۳] و دین اسلام را نسخ شده تلقی می کنند[۴]، باورهای نادرست و انحرافی دیگری نیز دارند که ذکر تمامی این انحرافات عقیدتی در این مجال نمی گنجد. در حوره امور سیاسی نیز، کارنامه پیروان بهائیت، مملو از دسیسه چینی علیه اسلام و مسلمین و خدمت به استکبار و غرب است. نقش آفرینی بهائیان در دربار پهلوی[۵] و نقش موثر آنان در ایجاد و رهبری برخی از فتنه های پس از انقلاب اسلامی[۶] از جمله گام های شوم بهائیت در حوزه فعالیت های سیاسی تلقی می شود. از این رو برخی از اندیشمندان اسلامی بر این باورند، بهائیت بیش از آنکه آئین و یا فرقه ای دینی به حساب بیاید، مسلکی سیاسی است تا استعمار را به اهداف شومش نزدیک تر گرداند. [۷] شایان ذکر است بهائیت و تعالیم رهبران فکری آن در نگاه قاطبه اهل سنت نیز مطرود و محکوم است. تاجایی که از منظر بسیاری از عالمان سنی مذهب نیز، بهائیت به عنوان ابزاری از سوی استعمار در جهت اجرای سیاست های استعماری، مامور شده است. چنانکه «شیخ جادالحق علی جاد الحق» از معروف ترین شیوخ الازهر مصر در عبارتی صریح چنین می گوید: «بهائیت مذهب باطلی است که نه تنها اسلام را رد می کند، بلکه ارتباطی با مسیحیت و یهود ندارد. بهائیت گروهی است که تابع صهیونیسم بین الملل بوده و ماموریت دارد تا برنامه های تبهکارانه آن را در کشورهای اسلامی و عربی به اجرا در آورد؛ و دلیل آشکار آن، پذیرفتن حیفا به عنوان قبله بهائیان است»[۸]. در سایت رسمی مرکز دارالافتاء مصر نیز چنین تصریح شده است: «بهائیت درصدد ایجاد و توسعه فساد است به همین جهت، علمای اسلامی به صورت مفصل، این فرقه را رد کرده اند. (همچنین باید توجه داشت) بهائیان، ابزار استعمار و صهیونیستند تا به اسلام و مسلمین ضربه بزنند.»[۹] با این همه مشخص می شود همانطور که برخی از عالمان اسلامی تصریح کرده اند بهائیت را می توان در زمره کفار حربی تلقی کرد.[۱۰] و لذا به موجب ادله متعددی که در نصوص قرآنی و روایی وجود دارد، هرگونه مماشاتی با آنان ممنوع خواهد بود. چنانکه خدای متعال در آیه ۹ سوره مبارکه ممتحنه می فرماید: «اِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِكُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ»؛ خداوند تنها شما را از دوستی و رابطه با کسانی نهی می‌کند که در امر دین با شما پیکار کردند و شما را از خانه هایتان بیرون راندند یا به بیرون‌راندن شما کمک کردند و هر کس با آنان رابطه دوستی داشته باشد ظالم و ستمگر است!
لازم به ذکر است قبل از پیروزی انقلاب اسلامی (دی ماه ۱۳۵۷شمسی)، نیز وقتی آقای «كرككروفت» (استاد دانشگاه «روتكرز» امريكا) از امام خمینی (ره) پرسیدند: «آيا براى بهاييها در حكومت آينده، آزاديهاى سياسى و مذهبى وجود دارد؟»؛ حضرت امام (ره) چنین پاسخ دادند: «آزادى براى افرادى كه مضر به حال مملكت هستند داده نخواهد شد»[۱۱]. این عبارت امام خمینی (ره) به خوبی مُبَیِّن شیوه صحیح و منطقی حکومت اسلامی در برخورد با بهائیان است چرا که چنین روشی مطابق با مبانی دین مبین اسلام است. حال با توجه به تفاصیل فوق، از جناب عبدالحمید اسماعیل زهی باید پرسید: چگونه می توان برای عده ای همچون بهائیت که از جمله ابزارهای استعمار برای ضربه زدن به مسلمین به حساب می آیند و تاریخ نشان داده است که آنان در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، حقوقی مساوی با حقوق دیگر شهروندان ایرانی قائل بود؟! بنابراین به نظر می رسد جناب مولوی عبدالحمید می بایست دیدگاهش راجع به برابری حقوق بهائیان با سایر شهروندان ایرانی را اصلاح کرده و مجددا از طرح چنین مباحث نا صحیح و چالش برانگیزی جدا اجتناب کند. [۱]. پژوهشگر مرکز پژوهشی مصباح. [۲]. سخنان عبدالحمید اسماعیل زهی در دیدار با معتمدان، تحصیلکردگان و جمعی از جوانان طایفه های دهمرده، خارکوهی، کاشانی، ثوری، زوری، زومک‌زهی، بلوری، اسدخانی، دهدادی و اُشترک در چهارشنبه‌ ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ به نقل از کانال رسمی مولوی عبدالحمید در تلگرام. [۳] . روزبهانی، علیرضا، تجلیل و نقد بهائیت، ص۸۰ و ۸۱، قم، مرکز پژوهشهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۸۹ه‌ش. [۴] . «بهائیان معتقدند با ظهور باب و بهاء، شریعت اسلام الغاء گردید و دوره رسالت رسول خدا (صلی الله علیه وآله) سپری شده است.»؛ ربانی گلپایگانی، علی، مسلک بابیه و بهائیه به طور اجمال، ص۹، قم، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، ۱۳۸۷ه‌ش. [۵] . دکتر زاهد غفاری و حمید اکار، نقش فرقه بهائیت در تقابل با نظام جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم، منتشر شده در فصلنامه علمی مطالعات قدرت نرم، سال اول، شماره چهارم، زمستان ۱۳۹۰ه‌ش، ص۲۷. [۶] . روزنامه کیهان، اتاق فکر فتنه سبز بهایی از آب درآمد، ه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۶. [۷] . آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله) در این باره چنین تصریح کرده اند: «مى دانیم مسأله بهائیگرى در شرایط کنونى تنها یک مسأله مذهبى نیست بلکه بیشتر جنبه سیاسى دارد و قرائن فراوانى در دست است که آنها به نفع بیگانگان فعالیّت مى کنند و دفاع شدید مجالس قانونگذارى بعضى از کشورهاى غربى از آنها از جمله این قرائن است.»؛ سایت جامع المسائل دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله)- https://b2n.ir/e44035. آیت الله العظمی سبحانی (حفظه الله) نیز فرموده اند: «بهائیت نه تنها به عنوان یک فرقه‌ی دینی به شمار نمی‌رود، بلکه یک مسلک سیاسی است که از اسلام خارج است»؛ پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب (ادیان نت) https://www.adyannet.com/fa/news/18146. [۸] . مرعشی، سید ملک محمد، بهائیت زدایی اهل سنت، ص۴۶، تهران، نشر راه نیکان، چاپ اول، ۱۳۸۹ه‌ش. [۹] .«ويكفي في هذا المقام ما يشير إلى ضلالهم وينبه الناس على شرورهم وغيهم وسعيهم للفساد والإفساد، ومن شاء أن يتوسع فليراجع ردود العلماء التفصيلية المطولة عليهم والتي تبين وثنيتهم وسخافتهم وما كان لهم من كيد للإسلام والمسلمين؛ بما جعلهم أداة فعالة للاستعمار والصهيونية العالميه.» سایت رسمی دارالافتاء مصر (دارالافتاء المصریه)، فرقه البهائیه، شماره فتوی:2383، تاریخ انتشار: 15 ینابر (ژانویه) 2013م. https://b2n.ir/h45615 [۱۰] . آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله) در این باره چنین می فرمایند: «شک نیست که آنها (بهائیان) افراد منحرفی هستند، و اساس مذهب ساختگی آنها از سوی دولت های استعماری انگلستان و آمریکاست، و جزء کفّار حربی هستند»؛ سایت جامع المسائل دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله)؛ https://b2n.ir/e44035 [۱۱] . امام خمینی(ره)، صحیفه امام، ج۵، ص۲۹۹، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، چاپ پنجم، ۱۳۸۹ه‌ش.
💠 طبل تفرقه و جدایی از جماعت مسلمانان و خروج بر حاکم!!! 🔸 توضیحات 👇 لینک مطلب در وب سایت : https://omatanvasata.com/?p=7769 🌐 وب سایت و کانال های ارتباطی : ✔️ وب سایت : omatanvasata.com ✔️ تلگرام : https://t.me/omatanvasata ✔️ایتا : https://eitaa.com/omatanvasata
نویسنده: وحید خورشیدی هر چند خیلی از ائمه جماعت و بزرگان اهل سنت بعد از جریان اغتشاشلات در کشور، با نیت خالص و برادرانه تمام تلاش خود را کردند تا این اغتشاش برنامه ریزی شده، لطمه ای به اتحاد بین شیعه و سنی نزد، اما در مقابل برخی اندک از ائمه جماعت اهل سنت به جای اینکه در عمل به دنبال حفظ اتحاد و آرامش مردم باشند به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند. با انتشار مطالب تفرق انگیز در فضاهای مجازی، طبل جدایی از حاکم اسلامی و جماعت اکثر مسلمانان می زنند و موجب تفرقه و اختلاف و از هم گسستگی بین شیعه و اهل سنت می شوند نکته ای که حائز اهمیت است این است که این رویه بر خلاف مبانی خودشان و‌ آموزه های دینی است که در متون کهن آنها به صورت فراوان نقل شده است به عنوان نمونه در روايات آمده است كه رسول خدا صلي الله عليه وآله كساني را كه از جماعت فاصله بگيرد و با اين وضعيت از دنيا برود را مرگ جاهلي دانسته است. آن حضرت اين مطلب را با عبارت گوناگون بيان داشته است كه ذيل به نمونه های از اين روايات اشاره مي‌كنيم. روایتی را بخاری درباره دوری شدن از حاکم اسلامی چنین نقل می کند: «حدثنا مُسَدَّدٌ عن عبد الْوَارِثِ عن الْجَعْدِ عن أبي رَجَاءٍ عن بن عَبَّاسٍ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: من كَرِهَ من أَمِيرِهِ شيئا فَلْيَصْبِرْ فإنه من خَرَجَ من السُّلْطَانِ شِبْرًا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً»[۱]؛ ابن عباس گوید که رسول خدا (صلي الله عليه وآله) فرمودند: کسي که از حاکمش آزرده شده باشد بايد صبر کند بدرستيکه هر کس از سلطه حاکمش وجبي خارج و دور شود به مرگ جاهلي مرده است. همچنین باز آمده است: «حدثنا أبو النُّعْمَانِ حدثنا حَمَّادُ بن زَيْدٍ عن الْجَعْدِ أبي عُثْمَانَ حدثني أبو رَجَاءٍ الْعُطَارِدِيُّ قال سمعت بن عَبَّاسٍ رضي الله عنهما عن النبي (ص) قال: من رَأَى من أَمِيرِهِ شيئا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ عليه فإنه من فَارَقَ الْجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ إلا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً»[۲]؛ عطاردي روايت کرده از ابن عباس شنيدم از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) روايت مي کرد: هر کس از حاکمش گفتاري يا کرداري ببيند که خوش آيندش نباشد بايد برآن شکيبا باشد [اقدادمي نکند و ترتيب اثر ندهد] بدرستيکه هر کس از جماعت به اندازه يک وجب فاصله گيرد و در آن هنگام بميرد نمرده مگر به موت جاهليت [مسلمان نمرده است]. در روایتی دیگر از صحیح مسلم که با لحن شدید نسبت به عدم اعتناء به سخنان حاکم و جدایی از جماعت آمده است: «حدثنا شَيْبَانُ بن فَرُّوخَ حدثنا جَرِيرٌ يَعْنِي بن حَازِمٍ حدثنا غَيْلَانُ بن جَرِيرٍ عن أبي قَيْسِ بن رِيَاحٍ عن أبي هُرَيْرَةَ عن النبي أَنَّهُ قال من خَرَجَ من الطَّاعَةِ وَفَارَقَ الْجَمَاعَةَ فَمَاتَ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً وَمَنْ قَاتَلَ تَحْتَ رَايَةٍ عِمِّيَّةٍ يَغْضَبُ لِعَصَبَةٍ أو يَدْعُو إلى عَصَبَةٍ أو يَنْصُرُ عَصَبَةً فَقُتِلَ فَقِتْلَةٌ جَاهِلِيَّةٌ وَمَنْ خَرَجَ على أُمَّتِي يَضْرِبُ بَرَّهَا وَفَاجِرَهَا ولا يتحاش من مُؤْمِنِهَا ولا يَفِي لِذِي عَهْدٍ عَهْدَهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ منه»[۳]؛ ابو هريره از رسول خدا (صلي الله عليه وآله) روايت کرده است: کسي از اطاعت [حاکم] خارج شود و از جماعت جدا شود و در آن حال بميرد به مرگ جاهليت مرده است [مسلمان نمرده است] و هر کس زير پرچمي که امام ندارد بجنگد و غضبش به خاطر عصبيت [قوميت گرايي و طايفه گري] باشد يا نبردش براي بر انگيختن طايفه و قبيله اش [و دفاع از آن] باشد و يا مرادش از جنگ فقط ياري قبيله اش باشد و کشته شود نا مسلمان از دنيا رفته است و هر کس که بر امت من خروج کند و نيکوکار و فاسقش را بزند و دست از ظلم بر مومنينش نکشد و وفاي به عهد مردمان امت من نکند از من نيست [مسلمان نيست] و من نيز از او نيستم [از او بيزارم]. با این بیان عدم اطاعت از حاکم اسلامی و خروج بر حاکم هر چند به صورت جزئی و عدم اعتناء به فرمایشات ایشان، نه تنها حرام بلکه از جمله حرامهايي است که موجب خروج از ملت اسلام است و دارای عواقب فراوان و غیر قابل جبران می باشد مخصوصا اینکه اگر کسي جماعتي را با خود همراه کند و باعث خروج آنان و جدایی از جماعت اسلام شود، چنين کسي بايد گرفتار عقوبت بسیار بشود. [۱]. بخاری، محمد، صحيح البخاري، ج۶، ص۲۵۸۸، كتاب الفتن، بابُ قَوْلِ النَّبِىِّ – صلى الله عليه وسلم – «سَتَرَوْنَ بَعْدِى أُمُورًا تُنْكِرُونَهَا». [۲]. همان. [۳]. نیشابوری، مسلم، صحيح مسلم، ج ۳ ، ص ۱۴۷۶: «بَاب وُجُوبِ مُلَازَمَةِ جَمَاعَةِ الْمُسْلِمِينَ عِنْدَ ظُهُورِ الْفِتَنِ وفي كل حَالٍ وَتَحْرِيمِ الْخُرُوجِ على الطَّاعَةِ وَمُفَارَقَةِ الْجَمَاعَةِ».