eitaa logo
ام أبیها فاطِمَةُ الزَّهراء (س)
2.1هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
55 فایل
✨﷽✨ 🔷بہ ڪاناݪ اختصاصۍ «..اُمِ اَبیهـــا..» خوش آمدید🌷 🌸🍃 یا فاطمہ اݪزهرا منـ از کوچہ‌هاۍ تنگ کہ مۍ‌گذرم دݪم خیلۍ برایت تنگ مۍ‌شود!😔💔 🔅تأسیس ڪاناݪ«1397/1/17» 🔮تمامۍ مطاݪب داراۍ منبع معتبر هستند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸بلا را «دشمنی خدا با خودت» تلقی نکن! 🔻محبت خدا را در بلاها ببین تا آسوده شوی! 💎 ؟ (ج۱۱) 🌟اگر آدم متوجه شود که بلای او از جانب خدا و به‌خاطر محبت خدا نسبت به اوست-که می‌خواهد او را رشد بدهد- آسودگی عجیبی پیدا می‌کند و حتی در رنج و بلا هم لذت می‌برد(لَهُ تَلَذَّذَ بِهِ...؛ مصباح‌الشریعه/۱۸۳) 🌟علی(ع): انسان با سختی و رنجِ شدید، به درجات بالا و راحتی دائم می‌رسد (بِالتَّعَبِ الشَّدِيدِ..؛ غررالحکم/۴۳۴۵) اگر کسی این نکته را درک کند دیگر آسودگی از زندگی‌اش فاصله نخواهد گرفت! 🌟با بلاها و گرفتاری‌های خودمان مردانه‌تر و صمیمانه‌تر برخورد کنیم؛ بلا را دشمنیِ خدا با خودمان تلقی نکنیم بلکه محبت خدا را در پشت آن ببینیم. 👤علیرضا پناهیان ۹۶.۷.۱۰ 🚩حسینیۀ آیت‌الله حق‌شناس @omeabiha1
🔰داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد 🔶 روزی بهلول در حالی که داشت از کوچه ای می گذشت شنید که استادی به شاگردانش می گوید : ❗️من امام صادق (ع) را قبول دارم اما در سه مورد با او کاملا مخالفم ! 1⃣ یک اینکه می گوید :خداوند دیده نمی شود پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد. 2⃣ دوم می گوید :خدا شیطان را در آتش جهنم می سوزاند در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد. 3⃣ سوم هم می گوید : انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد. 🔴 بهلول تا این سخنان را از استاد شنید فورا کلوخ بزرگی به دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد و آنرا شکافت ! 🔹استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند. ❓خلیفه گفت : ماجرا چیست؟ ☑️ استاد گفت : داشتم به  دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد و آنرا شکست ! 👈بهلول پرسید : آیا تو درد را می بینی؟ گفت : نه 👌بهلول گفت : پس دردی وجود ندارد. 👈ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد. 👈ثالثا : مگر نمی گویی انسانها از خود اختیار ندارند ؟ 👌پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم ⭕️استاد دلایل بهلول دیوانه را شنید و خجل شد و از جای برخاست و رفت !!! 🍃 @omeabiha1
☘ابو حمزه گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: 🌷بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ: عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَة؛🌷 🌸اسلام بر پنج پايه استوار شده است: نماز، زكاة، روزه، حج و ولايت و در آن ميان «ولايت» (یعنی قبول رهبری و سرپرستی پیامبر و جانشینانش) از همه مهمتر است. 🌸 ⭐️بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 329 @omeabiha1
☘فضيل از امام عليه السّلام روايت مىكند كه اسلام پنج پايه دارد كه آنها عبارتند از: 🌸نماز، زكاة، روزه حج و ولايت، ولى مردم آن چهار را گرفتند و ولايت را ترك كردند. ⭐️بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 329 @omeabiha1
☘على بن ابراهيم از ... از عجلان بن ابى صالح روايت كند كه به حضرت صادق عليه السّلام عرض كردم، مرا از حدود ايمان آگاه فرما، فرمود: 🌷شهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ وَ الْإِقْرَارُ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ صَلَاةُ الْخَمْسِ وَ أَدَاءُ الزَّكَاةِ وَ صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ حِجُّ الْبَيْتِ وَ وَلَايَةُ وَلِيِّنَا وَ عَدَاوَةُ عَدُوِّنَا وَ الدُّخُولُ مَعَ الصَّادِقِين؛ 🌸گواهى به يگانگى خدا، و اين كه محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرستاده‌ی اوست، و اقرار بهه ر چه پيامبر از سوى خدا آورده، و نماز پنجگ انه، و پرداخت زكوه، و روزه ماه رمضان و زيارت خانه خدا، و دوستى دوستان ما، و دشمنى با دشمنان ما، و ورود در زمره صادقان. ⭐️بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 330 @omeabiha1
☘محمد بن يحيى از ... از ابن عرزمى از پدرش روايت كند كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود: 🌸أثَافِيُّ الْإِسْلَامِ ثَلَاثَةٌ الصَّلَاةُ وَ الزَّكَاةُ وَ الْوَلَايَةُ لَا تَصِحُّ وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ إِلَّا بِصَاحِبَتَيْهَا 🌸پايه هاى اساسى اسلام سه تاست: نماز و زكوه و ولايت، هيچ كدام از آنها درست نيست مگر بهمراهى دوتاى ديگر. 🌷(الاثافىّ) جمع اثفيّه بضمّ همزه و كسر آن، سنگ هائيست كه بر آن ديگ مىنهند و اقل آن سه سنگ است، و پايههاى اساسى را در سه چيز منحصر فرموده زيرا آن سه، مهمترين اجزاء هستند، و اين حديث دليل است بر اينكه شرط قبولى هر كدام از آنها دوتاى ديگر است، و شكى نيست در اينكه ولايت شرط صحت نماز و زكوه است. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 330🌷@omeabiha1
☘فضيل از حضرت باقر عليه السّلام روايت مىكند كه فرمود: 🌸🌸بنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ الْوَلَايَةِ وَ الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ مَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ يَوْمَ الْغَدِير 🌸🌸اسلام بر پنج پايه قرار دارد، ولايت و نماز و زكاة و روزه و حج و اعلام ولايت در روز غدير از همه آنها مهمتر مىباشد. ⭐️⭐️بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 332⭐️⭐️@omeabiha1
☘نرم‌خویی☘ ♦️کمربند اتومبیل را اگر نرم و آهسته کشیدی تا آخر می آید و حافظ و نگهبانت می شود، 🔸اما اگر چکشی و شلاقی بکشی در جا قفل می کند، 🔸می خواهی دیگران پا به پای تو بیایند نرم و نرمخو باش ! 🔴پيامبر صلى الله عليه و آله: 🔶بدانيد كه بهترين انسان ها كسانى هستند كه دير به خشم آيند و زود راضى شوند. 📗نهج الفصاحه ص 243 ، ح 469 @omeabiha1
🍀شرح مختصر حدیث وسیله🍀 🌷کلمه‌ايي به عنوان واسطه🌷 🌹ذکر شد که: واسطه‌ايي بايد باشد تا ربط بين حادث و قديم پديد آيد؛ واسطه‌ايي لازم است تا به خاطر وجودش جهان هستي محقق گردد؛ واسطه‌ايي لازم است تا اراده‌ي پروردگار عالم، با آن متجلي شده و جهان هستي پديد آيد. خود پروردگار عالم آن واسطه‌ را قبل از جهان هستي آفريده و محقَّق ساخته است و به واسطه‌ي آن، جهان را آفريده است؛ آن واسطه در قالب کلمه‌ي: «کُن» است که با صدورش، جهان هستی، «فيکون» شده و در قالب جهان هستي ظهور پيدا کرده است.🌹 @omeabiha1
🍀شرح مختصر حدیث وسیله🍀 🌴ظاهر قرآنی کلمه🌴 🌷در دو آیه‌ی نورانی از قرآن چنین می‌فرماید: 🌹{إنَّما قَوْلُنا لِشَيْءٍ إِذا أَرَدْناهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ}؛🌹 📘النحل : 40.📗 🌷ما به امر نافذ خود هر چه را اراده كنيم همين كه گوييم موجود باش، همان لحظه موجود خواهد شد.🌷 🌹در آيه‌ايي ديگر فرموده: 🌷{إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ، فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ}؛ 🌷📘يس : 83-82. 📗 🌹امر او وقتى اراده چيزى كند تنها همين است كه بان چيز بگويد بباش، و او هست شود، پس منزه است خدايى كه ملكوت هر چيز بدست او است.🌹 @omeabiha1
🍀شرح مختصر حدیث وسیله🍀 🌟تأویل نوری کلمه☀️ 🌟علامه‌ي مجلسي (ره) از حضرت باقر (ع) نقل مي‌كند كه فرمود:👇 🌹إنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ تَفَرَّدَ فِي وَحْدَانِيَّتِهِ، ثُمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ، فَصَارَتْ نُوراً؛ 🌷ثمَّ خَلَقَ مِنْ ذَلِكَ النُّورِ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ عِتْرَتَهُ عليهم السلام؛ 🌹ثمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ فَصَارَتْ رُوحاً وَ أَسْكَنَهَا فِي ذَلِكَ النُّورِ وَ أَسْكَنَهُ فِي أَبْدَانِنَا؛ 🌷فنَحْنُ رُوحُ اللَّهِ وَ كَلِمَتُهُ: 🌹احْتَجَبَ بِنَا عَنْ خَلْقِهِ، فَمَا زِلْنَا فِي ظِلِّ عَرْشِهِ خَضْرَاءَ مُسَبِّحِينَ نُسَبِّحُهُ وَ نُقَدِّسُهُ حَيْثُ لَا شَمْسَ وَ لَا قَمَرَ وَ لَا عَيْنَ تَطْرِفُ؛ 🌷ثمَّ خَلَقَ شِيعَتَنَا وَ إِنَّمَا سُمُّوا شِيعَةً لِأَنَّهُمْ خُلِقُوا مِنْ شُعَاعِ نُورِنَا؛ ☀️خداوند يكتا بود در وحدانيت خويش؛ آنگاه تكلم به كلمه‌اى كرد كه نورى شد؛ 🌹از آن نور، محمّد و علي و عترتش عليهم السلام را آفريد؛ 🌷بعد تكلم به كلمه‌ي ديگرى كرد كه به صورت روحى درآمد؛ آن روح را در نور قرار داد و ساكن بدنهاى ما گردانيد؛ به همين جهت ما «روح اللَّه» و «كلمه‌ي او » هستيم؛ 🌹به وسيله‌ي ما از خلق خود در حجاب قرارگرفت؛ پس ما پيوسته در سايه‌ي عرش سبز و خرم مشغول به تسبيح و تقديس بوديم، آن زمان كه نه خورشيد و نه ماه و چشم به همزنى وجود داشت؛ 🌷سپس شيعيان ما را آفريد و شيعه را به اين نام ناميده‌اند، چون آنها از شعاع نور ما آفريده شده‌اند. 📘بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج25، ص: 21-24.📗 @omeabiha1
🍀شرح مختصر حدیث وسیله🍀 🌗در روایتی دیگر، جابر بن عبداللَّه مي‌گويد:👇👇👇👇👇👇 🌴به پيامبر اكرم (ص) گفتم: اول چيزى كه خداوند آفريد چه بود؟ فرمود: 🌹🌟 نُورُ نَبِيِّكَ يَا جَابِرُ، خَلَقَهُ اللَّهُ، ثُمَّ خَلَقَ مِنْهُ كُلَّ خَيْر،ٍ ثُمَّ أَقَامَهُ بَيْنَ يَدَيْهِ فِي مَقَامِ الْقُرْبِ مَا شَاءَ اللَّهُ، ثُمَّ جَعَلَهُ أَقْسَاماً: فَخَلَقَ الْعَرْشَ مِنْ قِسْمٍ وَ الْكُرْسِيَّ مِنْ قِسْمٍ وَ حَمَلَةَ الْعَرْشِ وَ خَزَنَةَ الْكُرْسِيِّ مِنْ قِسْمٍ، وَ أَقَامَ الْقِسْمَ الرَّابِعَ فِي مَقَامِ الْحُبِّ مَا شَاءَ اللَّهُ؛ 🌹 🌷☀️ نور پيامبرت كه از آن، تمام خير و خوبيها را آفريد. سپس: آن نور را در مقام قرب خود هر چه خواست نگه داشت؛ سپس آن را به چند قسمت تقسيم نمود: از يك قسمت عرش و از ديگرى كرسى و حاملين عرش و نگهبانان كرسى را از يك قسمت ديگر آفريد؛ قسمت چهارم را در مقام حبّ قرار داد تا موقعى كه مي‌خواست.🌷 📘بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج25، ص: 21.📗 @omeabiha1