44.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم ┋ آب یا بنزین؟
🔺تبیینی پیرامون اظهارات وزیر محترم کشور سردار وحیدی عزیز توسط امام جمعه چهاردانگه حجت الاسلام سنجری
▪️ جهانی سازی قیمت ها بلای اقتصاد کشور
▪️ ارزان بودن بنزین ، دلیل مصرف بالای آن نیست ؛کیفیت پایین ابزار ،مصرف بنزین را بالا میبرد.
لطفا کامل ببینید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لیستهای انتخاباتی باندهای قدرت چگونه تهیه میشود؟
با پشت صحنه و نحوه تهیه لیستهای انتخاباتی که باندهای قدرت در برابر مردم قرار میدهند، بیشتر آشنا شوید...
#انتخابات
🎙 حجج اسلام پناهیان و رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ نگاهی به مصوبات مفید مجلس یازدهم
دولت که هیچ
مجلس هم توی رسانه ضعیفه
مجبوریم دیگه 😐
شبکه اسرائیل فارسی: رای ندید
شبکهصهیونیستیاینترنشنال:رای ندید
شبکه بهایی منو تو: رای ندید
شبکه رادیو فردای آمریکا: رای ندید
شبکه سازمان مجاهدین: رای ندید
شبکه سلطنت طلب خارج نشین: رای ندید
شبکه تروریستی کوموله: رای ندید
شبکه وهابی جدایی طلبان بلوچ: رای ندید
شبکه جدایی طلب پان ترک: رای ندید
شبکه پان کرد ها : رای ندید
شبکه نفاق بی بی سی: رای ندید
شبکه ووآ فارسی: رای ندید
رهبر انقلاب: رای دادن واجب عینی است و دادن رای سفید حرام است.
اگه رای دادن مهم نیس، پس چرا انقدر میگن رای ندید؟ 🙄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگشتو فراموش نکن 😝😝
دعوت پاندای کنگفوکار به انتخابات با اقناع سازی ... فقط این ... 😁😜😂
خداوکیلی خوب بود
برا ۱۱ نفر بفرست تا ۱۱ اسفند یادش نره🌹🌹🌹
•••✾•🌿🌺 🇮🇷 🌺🌿•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌این آقا رو همه باید بشناسیم و الّا ضرر خواهیم کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹این دو دقیقه رو از دست ندید.
« تندرو، منحرف، میانه رو »
تحلیل بسیار عالی حضرت آقا درمورد این عبارات.
#کارآمدی_حاکمیت
#اهمیت_انتخابات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاضلاب وسیع در یکی از تونلهای عربستان 😨😰😱
شهروند عربستانی این ویدیو رو گذاشته و نوشته چرا بن سلمان بودچه میلیاردی که به رونالدو داده رو خرج اصلاح فاضلاب شهری نمیکنه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه مسیولین دزدن
#طنز 😝
یه قابلیت خوب اپلیکیشن داره که تا حالا نمیدونستم
میتونید متن رو به اشتراک بزارید
تا قبل از این فکر میکردم فقط میتونم لینکش رو بفرستم یا عکس بگیرم از مطلب و بفرستم، بخاطر همین متنهای کوتاه رو انتخاب میکردم، متن کوتاه هم که بتونست شسته رفته مطلب رو برسونه کم بود؛ اما حالا متوجه شدم این شکلی هم میشه
متنهای بلند رو حتی میتونید برای دوستانتون بفرستید
سعی میکنم دیگه روزانه مطلب توی کانال بزارم
مطلب اول تقدیم شما 👇🌺
کوروش در تورات:
مشهور است که نام کورش در عهد عتیق (تورات) به نیکی رفته و اعمال او ستوده شده است. چنین ادعاهایی دستمایه حجم وسیع دیگری از سخنان و ادعاهای ذوقی و ساختگی و تقلبی بوده است. در اینجا با استناد به اصل متن تورات خواهیم دید که کورش در تورات کیست و چه کرده است: کورش در متن عهد عتیق (تورات) گرامی داشته شده و نجاتدهنده یهودیان از اسارت هفتاد ساله در بابل معرفی شده است. اما در همان کتاب او مجری خواست و اراده و این سخن خدای یهودیان برای نابودی بابل نیز بوده است: «من خود بر ضد بابل بر خواهم خواست و آنرا نابود خواهم کرد. نسل بابلیان را ریشهکن خواهم کرد تا دیگر کسی از آنان زنده نماند. بابل را به باتلاق تبدیل خواهم کرد تا جغدها در آن منزل کنند. با جاروی هلاکت بابل را جارو خواهم کرد تا هر چه دارد از بین برود (کتاب اشعیا، باب ۱۴، بند ۲۲ و ۲۳)»؛ «پس از هفتاد سال، پادشاه بابل و قوم او را بخاطر گناهانشان مجازات خواهم نمود و سرزمین ایشان را به ویرانهای ابدی تبدیل خواهم کرد (کتاب اِرمیا، باب ۲۵، بند ۱۲)». شواهد تاریخی و باستانشناختی نشان میدهد که این خواست در عمل به دست کورش اتفاق افتاد و پس از حمله کورش به بابل تمدن کهن آن برای همیشه از میان رفت.
متداول است که مفتخرانه گفته میشود در تورات (سِفر اشعیاء، باب ۴۵، بند نخست) از کورش با عنوان «مسیح خداوند» یاد شده است. گاه نیز چنین صفت و انتسابی را تعمیم میدهند و چهرهای پیامبرگونه برای کورش میتراشند. اما در اینجا چند پرسش پیش میآید که کمتر بدانها پرداخته شده و کوشش میکنیم تا با اتکای به نص تورات پاسخ آنها را بیابیم:
۱_ آیا در تورات از کورش با عنوان «مسیح خداوند» یاد شده است؟
در ابتدا لازم به توجه است که تورات یک متن یگانه و بلااختلاف نیست، چنانکه دین یهود نیز مذهبی یگانه و بدون انشعاب نیست. نسخ متعدد و متعارض تورات که مورد استناد شاخههایی از یهودیان قرار میگیرد (همچون یهودیان صدوقی، فاریمی، مازوتی، اشکنازی، فریسیان و یهودیان ارتدوکس) تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند. بجز این، نسخه اصلی و کهن تورات نیز ساختار و زبان واحدی ندارد و از جمله به زبان عبری و زبان آرامی (معروف به «ترجم») و زبان یونانی (معروف به «سبعینیه») نوشته شدهاند. هر یک از این نسخ میتوانسته به عنوان نسخه اساس انتخاب شده باشد.
نگارنده برای آنکه عبارت «مسیح خداوند» را در تورات بیابد، به نسخههای گوناگونی به زبانهای مختلف رجوع کرد و بجز در یک ترجمه فارسی از تورات (کتاب مقدس، چاپ لندن، ۱۹۷۰)، در هیچیک از متون بررسی شده فارسی و غیرفارسی چنین مفهومی را نیافت.
نام کورش در مجموع در ۱۹ بند تورات (با کم و زیادهایی در نسخ مختلف) آمده که در هیچکدام آنها (تا جایی که دیده شد) عبارتی معادل «مسیح خداوند» بکار نرفته است. در نسخ مختلف سِفر اشعیاء (باب ۴۵، بند نخست) که گفته میشود این عبارت در آنجا آمده، از کورش با عناوینی همچون «منصوب (appointed) خداوند» و «تعمید شده/ روغنمالی شده (anointed) خداوند» یاد گردیده است. البته در تورات از کورش با صفت «عادل» نیز یاد شده است (اشعیاء، باب ۱، بند ۱۳).
۲_ منظور از «مسیح» چیست؟
اما در هر حال و با توجه به تفاوت نسخ، شاید بتوان مفهوم «روغنمالی شده خداوند» (که نوعی مراسم مذهبی است) را به «مسح کردن» تعمیم داد و «مسیح» را تصریفی لغوی از «مسح شده» گرفت. اما نمیتوان مفهوم «مسیح» را (چنانکه برخی بر آن پافشاری میکنند تا از کورش شبه پیامبری ترتیب دهند) به عنوان اسم خاص یا مفهوم خاص (معادل با «عیسی مسیح» یا «نجاتبخش») از آن بیرون کشید. چرا که در نسخههای بررسی شده، واژههای عبرانی «המשיח»، «ישו»، «ישוע» یا واژههای عربی «المسیح»، «یسوع» یا واژههای انگلیسی «Messiah»، «Christ»، «Jesus» نیامده و البته که نباید هم آمده باشد.
اما در هر صورت و با توجه به شباهتهای موجود بین نسخ میتواند بدون تردید پذیرفت که کورش از نظر یهودیان پادشاهی محبوب و منصوب یهوه بوده که برای انجام وظیفهای بزرگ برگزیده شده است.
۳_ این «مسیح یا منصوب خداوند» مشخصاً قرار است چه اعمالی را از انجام بدهد؟
پرسش مهمتر این است که کورشی که عادل است، منصوب خداوند است، خداوند دست راست او را گرفته (اشعیاء، باب ۴۵، بند ۱)، به دست همو تعمید شده و احیاناً مسیح او است (البته از نظر آن قوم)، فارغ از هر اسم و صفتی، چه کاری باید انجام بدهد و مشخصه عادل بودن و مسیح بودن او چیست؟ وظیفهای که به موجب تورات بر دوش کورش نهاده شده و او قرار است آنرا به انجام برساند، عبارت است از:
«اجرای وعدههای پیشین خداوند که ارمیای نبی بیان کرده بود» (عزرا، باب ۱، بند ۱)، «مغلوب کردن ملتها و شکستن درها» (اشعیاء، باب ۴۵، بندهای ۱ و ۲)،
«آزاد کردن یهودیان از اسارت» (اشعیاء، باب ۴۵، بند ۱۳؛ عزرا، باب ۲، بند ۱)، «اعطای ظروف قیمتی به رئیس یهودیان» (عزرا، باب ۱، بند ۸)، «ساختن خانهای برای خدا در اورشلیم» (تواریخ ایام، باب ۳۶، بند ۲۲ و ۲۳)، «ساختن قربانگاه» (عزرا، باب ۶، بند ۳)، «وا داشتن همسایگان یهودیان به دادن طلا و نقره و اموال به آنها و نیز دادن هدایایی برای خانه خدای آنان» (عزرا، باب ۱، بند ۴ و ۶)، «مجازات پادشاه و مردم بابل بخاطر گناهانشان» (ارمیا، باب ۲۵، بند ۱۲)، و در نهایت: «نابود کردن بابل، ریشهکن کردن نسل بابلیان، تبدیل کردن بابل به باتلاق و لانه جغدها، جارو کردن بابل با جاروی هلاکت» (اشعیاء، باب ۱۴، بندهای ۲۲ و ۲۳). اینست اعمال مقرر شده برای مسیح یا منصوب عادل خداوند، که هیچگونه بسط توحیدی نیز در آن مشاهده نمی کنیم.
۴_ کورش در ازای انجام این اعمال چه چیز دریافت میکند؟
«پادشاهی همه کشورهای جهان» (عزرا، باب ۱، بند ۲)، «تصرف گنجینهها و خزائن» (اشعیاء، باب ۴۵، بند ۳)، «درآمد کشور مصر و حبشه، و مالکیت مردمانی بسته در زنجیر از سبا» (اشعیاء، باب ۴۵، بند ۱۴).
۵_ آیا آن اعمال انجام شده است یا نه؟
نص تورات و رویدادنامههای بابلی و منشور کورش و متون تاریخی، کموبیش دلالت بر اجرای اوامر خدای یهودیان (و در واقع خود یهودیان) دارد. کورش شهر و کشور بابل را تصرف میکند و به عمر کشور و تمدن بابل برای همیشه پایان میدهد. گنجینههای بابل را تصرف میکند و به دستاوردهای موجود علمی و اجتماعی بابل پایان میبخشد. در حالیکه چیزی از مظاهر تمدن نیز بر جای نمیگذارد که یادمان و خاطرهای از سلطه او و جانشینانش بر بابل باشد. اما با این حال، یهودیان را آزاد میکند و به «عدالت» حکم میکند(!) که آنان «به خرج همسایگان خود» به اورشلیم بازگردند و به «خرج همانها» معبدی برای خدای خود بسازند.
۶_ آیا آن اعمال جای افتخار دارد؟
افتخار کردن و بالیدن امری مطلق نیست و بسته به دریافت و چگونگی نگرش و جامعهنگری و روحیات انسانی هر شخص و مکتبی با یکدیگر متفاوت است. اما آنچه مسلم است این است که برای افتخار کردن میباید «کل» روایت را در نظر داشت و نه فقط تکهای دلخواه از آنرا. اگر روایت تورات به تمامی درست و مبتنی بر واقعیت باشد (که بعید است)، کورش به یهودیان خدمتی بزرگ کرد؛ خدمتی که با ظلم به دیگران توأم بود. او در تورات دست دهنده به یهودیان و دست گیرنده از غیریهودیان دارد. اما از سوی دیگر، کورش بابل را به باد فنا داد. حال هر کس میتواند به کورشی که نامش در تورات آمده، ببالد یا بتازد. ولی تاریخ برای بالیدن و تازیدن نیست، برای تجربه آموختن است.
اینها و بیشتر در اپلیکیشن اسکندر ذوالقرنین در بازار
https://cafebazaar.ir/app/ir.zelgharnain.book
و کانال تاریخی امید ذوالقرنین
https://eitaa.com/joinchat/1566769201Ce627eee8ee
هدایت شده از ذوالقرنین
اولین برخورد ساسانیان با اعراب را چه کسی شروع کرده بود؟
* پس از رحلت پیامبر (ص)، در زمان ابوبکر، زدوخوردهایی بین سپاهیان ساسانی با مسلمانان، در برخی شهرهای مرزی پیش آمد، اما با شکست ایرانیان در این زدوخوردها، در زمان خلیفه دوم، (عمربن خطاب) بتدریج یزدگرد سوم، آخرین پادشاه ساسانی، سپاهیان بزرگی تدارک دیده و به جنگ مسلمانان آمد. ولی در مشهورترین نبرد این زمان (نبرد قادسیه)، پایتخت زمستانی ساسانی یعنی شهر تیسفون (مدائن)، با کشته شدن 4 سردار بزرگ سپاه ساسانی در عرض 4 روز، شکست سنگینی خورده، و ایران فتح شد. یزدگرد هم متواری شد و پس از آن بدست آسیابانی ایرانی در خراسان کشته شد. (خدمات متقابل اسلام و ایران، مرتضی مطهری، صفحه 99)
به گفته برخی مورخان، نقطه شروع جنگ اعراب و ایران، قیام مردم مسلمان شده ی بین النهرین تحتِ کنترل ساسانیان بود که میخواستند خود را از سلطه ساسانیان خارج کنند. سرکوب این قیام توسط ساسانیان باعث گسترده شدن نزاع و ورود تمامیتوانایی نظامی مسلمانان شد. ( هما کاتوزیان، ایرانیان ... 65 )
اینها و بیشتر در اپلیکیشن اسکندر ذوالقرنین در بازار
https://cafebazaar.ir/app/ir.zelgharnain.book
و کانال تاریخی امید ذوالقرنین
https://eitaa.com/joinchat/1566769201Ce627eee8ee
راستش مدتهاست میخواهم درباره دعوت به شرکت در انتخابات چیزی بنویسم ولی نتوانستم. اخیراً احساس میکنم حرف زدن درباره خیلی چیزها دیگر در توان من نیست. به محض اینکه ابعاد پیچیدهتری از چیزها به روی من گشوده میشود، به جای سخن گفتن، لکنت زبان میگیرم.
اما ...
رای خواهم داد و حتی احتمالا به بعضی از کسانی رای خواهم داد که دورهی قبل مانع قرار گرفتن اسم من در لیست نهایی شدند.
چرا این جمله را گفتم؟
جهان ما جهان تزاحم و آمیختگی خوب و بد و زیبا و زشت است. ما در دوران عسرت آخرالزمان و گرفتار مکر زمانهایم. شاید کمتر پیش بیاید که سیاهی و سپیدی آنچنان از هم جدا باشد که با یک نگاه بتوان جانب سپیدی را گرفت و به سیاهی لعنت فرستاد. گاهی بین بد و بدتر مجبور به انتخابیم. ما در محاصرهی اولویتها و فوریتها و مصلحتها هستیم و به همین مقدار هم در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهیم بود. انتخابها در میدان واقعیت پیچیدهتر از شعرهای رمانتیک و شعارهای سانتیمانتال است. و همین است که "بصیرت" را کمیاب و خواستنی کرده است.
به همان میزان که با انتخاب ما رنجها اندکی کاهش یابد، آبروی دین خدا کمتر آسیب ببیند، خِرد و خردمندان کمتر منزوی شوند، فرصتطلبان کمتر مجال یابند و...
حتی اگر یک رأی از من باعث تقویت جبههی حق، باعث قوت قلب مادر شهید و باعث ناامیدی شیاطینو لبیکی به بزرگ علمدار جبهه توحیدی در تاریخ ظلمانی امروز جهان باشد... به همان میزان در سرنوشت یک جهان سهیم خواهم بود.
🔺️وحید یامینپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پس از مصی علینژاد، نوبت به افشاگری در مورد اختلاف شدید بین براندازان توسط شاهین نجفی رسید!
🔹مردم به اپوزیسیون هیچ اعتمادی ندارند.
🔹️شبکه اینترنشنال با اعوان و انصارش آنقدر کارنامه تیرهای دارد که نمیتواند ادعای شفافسازی نماید.
🔹️راهی که اینترنشنال، مصی علینژاد و اپوزیسیون میرود، مجاهدین خلق قبلا رفتهاند، وضع ما بسیار ترسناک و ناامیدکننده است!
#اپوزوسیون